Турция – като Иран и Китай

| от | |

Турският парламент прие нов закон за интернет – с пределно рестриктивни правила, чрез които да се неутрализира всяка критика към правителството. Това си е чиста проба цензура, категорични са опозиционери и журналисти. Обобщение на Дойче веле.

erdogan_5

Турските правила за ползване на интернет бяха достатъчно рестриктивни и преди приемането на новите норми. Така например порталът Youtube бе блокиран в продължение на години заради един-единствен клип – тъй като видеото обиждало основателя на държавата Мустафа Кемал Ататюрк. А наскоро Агенцията за интернет дори се опита да спре разпространението в мрежата на едно критично питане от страна на опозиционната Републиканска народна партия.

Новият закон позволява на държавата много по-лесно и бързо да се меси във виртуалното пространство. Ако някой гражданин или някоя институция заявят, че се чувстват обидени от съдържанието на определен сайт, от видео или снимка, тези съдържания могат за часове да бъдат блокирани от съответната агенция – без изслушване на засегнатите, без предупреждение и без съдебно решение. Редът на правораздавателните органи идва едва след блокирането на сайта и ако ищецът се откаже от внасянето на случай в съда, след три дни блокадата пада. Но може отново да бъде наложена.

Защита на личните права или цензура?

Част от новия регламент е и изискването за съхранение на данните за потребителската активност за срок до две години, както и създаването на централен съюз, който да обедини всички интернет доставчици. Чрез този съюз властите ще могат и да отрежат достъпа до алтернативни сайтове на юзърите, които са си навлекли гнева на правителството.

Кабинетът на Ердоган обосновава нововъведението с необходимостта от защита на личните права: гражданинът трябва да има възможността да се защити от посегателствата в мрежата. Противниците на министър-председателя обаче виждат в новия закон единствено и само инструмент за неутрализиране на критичните изявления. Особено покрай корупционната афера, разтърсила кабинета на Ердоган през декември, в критично настроените към правителството турски сайтове почти ежедневно излизат нови обвинения – което няма как да се хареса на Ердоган в навечерието на общинските избори през март.

„Прозрачност няма“

По време на парламентарните дебати опозицията отправи остри критики към управляващата партия. Хайдар Акар от Републиканската народна партия каза, че Агенцията за интернет получава правомощия, с каквито не разполага дори президентът. И Турция, заедно с Иран, Китай и Малайзия, влиза в групата на страните, които имат най-рестриктивните правила за ползване на интернет в света. От името на кюрдската Партия на мира и демокрация депутатът Хасип Каплан заяви, че 40-те милиона потребители на интернет в Турция ще се чувстват шпионирани от държавата.

Противниците на новия регламент съвсем не са само в парламента.“Така налагането на забрани само ще се ускори“, прогнозира председателят на Съюза за интернет технологии Мустафа Акгюл. Според него прозрачност липсва изобщо и няма никаква яснота поради какви причини се забранява едно или друго. Известният журналист Джюнейт Йоздемир на свой ред отбелязва, че и малкото останала свобода в интернет сега отпада.

Надеждите са отправени към президента Гюл

Засега новият закон още не може да влезе в сила – трябва да получи и одобрението на президента Абдуллах Гюл. На когото критиците на правителството се надяват, че може да наложи вето и да върне закона за преразглеждане в парламента. Досега Гюл почти не е използвал правото си на вето, но този път трябва да го направи, призовава опозиционният политик Гюркан Йозтуран. Той е убеден, че заради очевидното вторжение в основните права новият закон ще бъде обжалван и пред турския Конституционен съд, и пред Европейския съд в Страсбург. Йозтуран обаче се надява дотам да не се стигне – ако Гюл упражни правото си на вето.

Мустафа Акгюл не очаква чудеса от президента и изтъква, че дори и завеждането на дело в Страсбург няма да гаранция за промяна – дори Турция да бъде осъдена, правителството само ще трябва да плати глоба и „ще продължи както досега“. Акгюл смята, че само натискът от страна на ЕС може да повлияе на Ердоган, а Гюркан Йозтуран вижда и още един шанс -ако законът влезе в сила, правителството ще разбере от реакцията на милионите интернет потребители, че е отишло твърде далеч.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

HP ZBook 15u със значително подобрение на процесора

| от chronicle.bg |

 

HP обяви подобрение преносимата си работна станция HP ZBook 15u.

Тези, които сте имали досег до HP ZBook 15u, знаете, че със своя 15.6“ дисплей станцията е една добра комбинация от мобилност и стойност. С тегло от от 1.9кг. (4.18lbs)3 и 19.9 мм. дебелина, работната станция може да се похвали с висока производителност. Захранва се с новите седмо поколение Intel® Core™ i5 и i7 процесори4, с да 32 GB DDR4 памет5, професионална графична карта AMD FirePro™, 2TB2 дисково пространство, включително и по избор HP Z Turbo Drive G25, и FHD touch или UHD дисплей.

Батерията е с дълъг живот и се поддържа от HP Fast Charge, осигуряваща бързо презареждане до 50% от батерията само за 30 минути.

Мобилната работна станция ZBook 15u има обща системна надеждност, гарантирана от 120 000 часа тестване в HP’s Total Test Process и е проектирана да отговори на MIL-STD 810G стандартите. Потребителите могат да се възползват от Windows 10 Pro1 и богатите функции на ISV сертифицираната видео карта AMD FirePro™ 3D с 2GB видео памет, проектирана да работи с всички професионални приложения на преносимата работна станция ZBook 15u.

HP ZBook15u_Touch_G4_with_Hand_Solidworks

Тази мобилна работна станция е оборудвана с конфигурация, подсигуряваща висока сигурност и лесна управляемост, включително водещата в индустрията BIOS функция за защита – HP Sure Start Gen8, която следи състоянието на BIOS, възстановява платформата без намеса, връща BIOS до обичайното му състояние и предлага функционалност за централизирано управление.

Интегрираните Trusted Platform Module (TPM), Smart Card Reader и по избор Finger Print Reader5 осигуряват защита на данни, имейл и потребителски документи. HP ZBook 15u има множество портове включително USB 3.1 Gen 1 port, DisplayPort™ 1.2 и други.

Мобилната работна станция HP ZBook също така идва и с предварително инсталираната HP Remote Graphics Software за отдалечени работни групи, HP Performance Advisor за оптимална производителност и HP Velocity за по–надеждно и бързо сърфиране мрежата.

HP ZBook 15u е достъпно сега със стартова цена от €1,090 без ДДС.

 

 
 

Женските неща, които мъжете искат

| от chronicle.bg |

Да бъдеш възприет като „нежен“, „женствен“ или „чувствителен“, когато си мъж, е върховна обида, ругатня и унижение. Преди няколко дни потребител в сайта Reddit задава уместния въпрос: „Мъже, какво „женско“ нещо бихте правили, ако никой нямаше да ви съди?“ И се оказва, че въпросът има много отговори.

Някои мъже казват, че би им било приятно те да са „малката лъжичка“, когато спят с приятелките си (има се предвид позата, в която и двамата сте легнали на една страна и единият е гушнал другия – гушнатият е „малката лъжичка“, а гушкащият – „голямата“).

Друг от отговорилите казва: „Ако нямах пенис, щях да нося клинове.“

Прави впечатление, че много от мъжете са объркани по въпроса със срамното си окосмение – хем искат да го махнат, хем се тревожат дали няма да им се подиграват. Същевременно други са сигурни какво ще правят: „Ще си счупя ръцете от плетене, братле“

Никой не споменава цветните коктейли в чаша за Мартини със захар по ръба, но… да, цветните коктейли.

Много от марките се възползват от крехката мъжественост на някои хора, за да брандират продуктите си така, че те да вдъхват сила и увереност.

 

This absolutely necessary product:

„Забравих, че мъжете и жените имат различен вид зъби“

 
 

Samsung Galaxy S8 за селфи маниаци

| от chronicle.bg |

Вероятно знаете, особено ако сте селфи маниаци, че Samsung A серия има подобрена предна камера, а сега слуховете твърдят, че Samsung планира да продължи да подобрява селфи камерата в някои свои модели.

Следващата голяма премиера, която предстои на компанията, е на флагмана Galaxy S8 и се говори, че предната камера ще има по-добър автофокус и модул за разпознаване на зениците.

Samsung ще аутсорсне дейността по подобряване на предната камера, възлагайки изработката й на външна компания, чието име все още не е известно.