Турция иска да излезе от самотата

| от |

Турция се опитва да разчупи външнополитическата изолация, в която сама се вкара с постоянни нравоучения за „чест“ и морал“. Стремежът на Анкара да изкара своите позиции „по-възвишени“ от чуждите не се харесва на всички, пише Дойче веле.

Турският външен министър Ахмет Давутоглу все по-често посещава съседните на Турция държави, за да подчертае ангажимента на своята страна към целия регион. В Багдад, с чиято шиитска власт предимно сунитската държава Турция нямаше особено блестящи отношения през последните години, Давутоглу отправи покани към иракския премиер Нури ал Малики за посещение в Анкара. Скоро се очаква там да пристигне и иранският президент Хасан Рохани.

По време на визита в Армения в началото на декември Давутоглу за първи път призна, че гоненията над арменците по време на Първата световна война са били „нехуманни“. Раздвижване би могло да настъпи и в кипърския конфликт, след като преди броени дни турският външен министър посети Атина, за да обсъди с гръцката страна евентуални решения на проблема около разделения средиземноморски остров.

 erdogan_5

Същевременно Турция демонстрира все по-голям политически ангажимент в Европа. В понеделник (16.12.2013) Анкара и Брюксел подписаха споразумение за облекчаване на визовия режим и за реадмисия на мигранти. През януари 2014-та турският премир Ердоган ще участва в срещата на върха на ЕС. Това ще е първото му участие в подобна среща от три години насам.

Драматични обрати

Според официалните съобщения на турското правителство, цялата тази дипломатическа активност е израз на провъзгласената от Давутоглу още през 2009 година политиката на „нулевите проблеми“. Той е убеден, че хармоничните отношения със съседите ще помогнат на Турция да се превърне в сериозна регионална сила, както и да спечели нови пазари за износ на стоките си.

През последните години обаче развитията в региона бяха доста драматични: доскорошният съюзник Сирия се превърна в противник; армията в Египет свали президента Мохамед Мурси от власт, а той поддържаше близки отношения с турското правителство; Багдад дори упрекна Анкара, че се опитва да дестабилизира иракската държава, след като Турция сключи петролни сделки с кюрдите в Северен Ирак; отношенията с Израел пък, които така или иначе са трудни, достигнаха своята най-ниска точка, след като през 2010-та девет турски активисти от международна флотилия с помощи за Газа бяха убити при израелско нападение над турския кораб „Мави Мармара“.

„Изолация на честта“

Същевременно Анкара успя да раздразни редица съседни държави в региона с постоянния си стремеж към нравоучения и с опита да изкара своите позиции по-морални от техните. Така например Ердоган осъди всички онези, които за разлика от Турция, установиха отношения с новите управници на Египет, дошли на власт след свалянето на Мурси. Съветникът на Ердоган, Ибрахим Калин, дори обяви, че Турция се намирала в „изолация на честта“. От всичко това aвторитетът на страната в Близкия изток пострада сериозно.

mursi-erdogan-egypt-turkey-e1349083740633

Истанбулският институт за политика „Tesev“, който от пет години насам редовно изследва настроенията в региона, съобщи наскоро, че симпатиите към Турция в 16 близкоизточни държави са спаднали в рамките на само една година от 78% на 59%. Според изследването, дори далечен Китай се ползва с по-голямо одобрение в региона, отколкото Турция.

„Неоосманската позиция“

Анкара се държи „неоосмански“ – така гръцкият политолог Димитриос Триантафилу, който преподава в Истанбул, определя поведението на Турция. „Ердоганова Турция предявява претенции за водеща роля в региона, осъзнавайки се като наследник и продължител на културните традиции на Османската империя“, казва той и допълва, че подобно нещо не се харесва на всички. Гордите египтяни например не са склонни да се съобразяват с подобни претенции.

На фона на всичко това, последните пътувания на турския външен министър Давутоглу в съседните страни биха могли да се разглеждат като опит за ограничаване на щетите и сигнал за ново начало в турската външна политика.

„Анкара няма да успее да преодолее изолацията си от днес за утре, но шансовете й за успех, поне в региона на Близкия изток не са лоши“, смята Сабиха Гюндогар от Истанбулския институт „Tesev“. „Въпреки всички грешки, направени през последните годии, Анкара остава важен играч в региона. Без значение дали харесват Турция или не, хората в Близкия изток следят развитията в тази страна много внимателно“, казва Гюндогар.

 
 

Започна Българският фестивал на изкуствата в Канада

| от chronicle.bg, по БТА |

Седмото издание на Българския фестивал на изкуствата в Канада беше открито в Торонто на 24 март. Това съобщиха от Генералното консулство на България в Торонто.

Фестивалът на изкуствата започна в Торонто с концерт на Георги Дончев – акустичен бас, и Анка Гнот – вокали и китара. Открита бе изложбата „Contemplation“, посветена на съвременно фотографско изкуство. А също и експозиция на участници в организирания от генералното консулство на Република България в Торонто фотоконкурс „България! Че кой ли не я знае?!“ – 2016 г.

В рамките на откриването бяха наградени Държавната агенция за българите в чужбина, д-р Ирина Маркова и Асоциация на българските инженери в Канада. Наградите бяха връчени за активна родолюбива дейност, както и Веселин Лучански.

Фестивалът ще продължи до 17 април 2017 г. в Торонто, Отава и Монреал. Ще участват на редица творци от България и чужбина. В програмата са включени изложби и концерти, прожекция на филми, рок и джаз музика, семинари, великденски концерт в изпълнение на хор и джаз трио и др.

 
 

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.