Туристите спасяват Гърция

| от |

Подобно нещо се случва за първи път от 65 години насам: през 2013-та Гърция е успяла да постигне излишък по търговския баланс. Това положително развитие се дължи най-вече на рекордния оборот в гръцкия туристически бранш, пише Дойче веле.

mykonos-santorini

През 2013-та година излишъкът по търговския баланс на Гърция е достигнал 1,24 милиарда евро, което отговаря на 0,7% от брутния вътрешен продукт (БВП) на страната. От 1948-та насам – годината, откакто се води този вид статистика – винаги е бил регистриран дефицит, който непосредствено преди избухването на дълговата криза през 2008 е бил 15% от БВП.

12 милиарда евро от туризъм

Актуалното положително развитие се дължи най-вече на успешния туристически сезон. През 2013-та приходите в сектора достигат рекордното ниво от 12 милиарда евро, което представлява плюс от 12% в сравнение с 2012-та. Никой друг бранш не би могъл да осигури повече външни приходи на страната. Освен това за балансирането на нещата допринася и намалението във вноса – с 54% спрямо 2008! И ако преди шест години германският автомобилен концерн Порше е продал 424 от луксозните си лимузини в Гърция, то през 2013 техният брой е сведен само до осем. Роля изиграва и това, че кредиторите са се отказали от половината от дължимите им лихви.

White Tower (1)

Какви са прогнозите за Гърция?

Експертите са на мнението, че положителното развитие ще продължи. „През 2014 очакваме нов излишък в търговския баланс“, казва икономистът Платон Монокросос. „Вносът ще остане слаб, докато туризмът и износът ще продължат да се развиват добре“, прогнозира той.

Дали тенденцията ще се задържи, зависи от конкурентоспособността на страната. „Заплатите трябва да се ориентират съобразно ръста в производителността“, казва Монокросос. Освен това трябва да се вземат мерки за по-интензивното заместване на вносните продукти с местни. Коментарът на анализатора Крейг Ерлам, цитиран от „Евронюз“, пък гласи, че макар тенденцията да е положителна, Гърция още длъго време ще трябва да се бори с рекордната безработица от 28 процента, която намалява много бавно.

Прогнозите на Европейската комисия са, че през 2014-та година за първи път от 6 години насам ще бъде отбелязан минимален ръст в гръцкия брутен вътрешен продукт – 0,6 процента.

 
 

Продават въздух от концерт на Адел

| от chronicle.bg, по БТА |

Австралиец се опитва да продаде въздух от концерта на Адел в Аделаида. Въздухът е бил пакетиран в найлонови пликчета, съобщи в. „Уест Острелиън“.

„Грабнете къс история за вашата колекция за Адел“ – пише Шон Макдона към офертата си в Ибей. – Всеки истински фен трябва да притежава такъв въздух. Много изгодно предложение“.

Началната цена на пликче с въздух е 14,95 австралийски долара (около 20 лева).

Концертът на Адел в Аделаида беше на 13 март. Публиката й беше от 70 000 души. Една от фенките й преживя нещо незабравимо, когато певицата я изтегли на сцената, за да пеят заедно.

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът:

 

 
 

Плажовете, за които си мечтаем

| от chronicle.bg |

Преди няколко дни настъпи астрономическата пролет, а след броени часове ще преминем към лятното часово време. Всичко това просто ни подсказва едно – сезонът „Отслабвам за лятото“ е приключен и отстъпва място на „Отслабвам за Коледа“.

Започваме да броим дните до момента, в който ще легнем на шезлонга с коктейл в ръка, пред нас прозрачно синьото море ще се слива с небето, а горещ бял пясък ще гали стъпалата ни.

Тъй и тъй е ден за размисъл, защо пък да не изберем плажа – мечта за следващата морска ваканция. Нашите предложения – в галерията горе.

 
 

Причината жените да напускат мъжете

| от chronicle.bg, по БТА |

Първата причина, поради която жените напускат мъжете си, са политическите различия, незадоволителният секс идва едва на второ място, разкри проучване.

Изследването е проведено през 2016 година сред потребители на апликация за запознанства и е обхванало 6 842 души. Жените от Великобритания най-често зарязват любимия заради споровете, свързани с Брекзита, а американките – заради бъдещия тогава президент Тръмп.

Третата причина, поради която дамите показват червен картон на партньора, са финансовата му несъстоятелност. На четвърто и пето място идват съответно ревността и липсата на доверие в половинката.

Мъжете изтъкват от своя страна по-земни неща за напускане на избраницата. На първо място те поставят нейното затлъстяване. Едва по-нататък те посочват като причини ревността й, лошия секс и изневярата.