Туристическият бранш посреща Нова година с премерен оптимизъм

| от |

Туристическият бранш ще посрещне Нова година с оптимистични очаквания за развитието на пазара. През 2014 година продажбата на самолетни билети в България ще отбележат минимален ръст от около 1%, сочат анализите на специалистите от онлайн туристическа агенция eSKY.bg.

Причините за това се крият в предстоящото откриването на нови директни самолетни линии от България до скандинавските и балканските страни, както и увеличаването на честотата на полетите на други. Междувременно почти всички авиокомпании, опериращи у нас, ще запазят текущите си дестинации и честота на полетите.

Sofia-airport

През 2014 година традиционните туристически агенции ще продължат да губят позиции в продажбата на самолетни билети, като все по-голям дял от резервациите ще се случват онлайн. Така в рамките на следващите 6-7 години половината от самолетни билети ще бъдат продавани в интернет.

Разчетите показват още, че през 2014 година през българските летища ще преминат 6 900 000 пътници, което е с около 20 000 повече от тази година. Повишение ще има и при българите, пътуващи в чужбина, като през следващата година се очаква те да достигнат 3 850 000 души, което представлява ръст от 1,32% спрямо 2013г.

Мнозинството от българите ще пътуват зад граница със служебни цели или гостуване, а пътуванията с туристическа цел ще продължат да се свиват.

 
 

Да са ни живи и здрави мъртвите!

| от Констанс Бонасьо |

Когато се връчвала мартеница, най-честото пожелание било „Да си бял и червен!”.

Предполагам, да приличаш на една българска Снежанка – с бяла чиста кожа и алени бузки. Цветущият ти вид би трябвало да издава ситост, радост и задоволство.

Да не изпадаме в подробности откога Баба Марта или нейната баба се е заселила в нашите земи; да не тълкуваме смисъла на различните цветове; да не се обясняваме как са се връзвали мартеници на домашните животни и плодните дръвчета; да не си разказваме легенди, които знаем или можем да прочетем… За този пролетен празник информация имат всички, дори и децата.

Наистина, те понякога поздравяват с „Честита Баба Марта!”, „Честита Баба Меца!”, „Честита Баба Яга!” т.н., за да не дискриминират някои приказни герои. Но те са си деца – въображението е тяхно, езикът – също.

Въпросът е какво правим ние, помъкнали мартеници на гробището. Какво пожелаваме на скъпите си хора, които са на оня свят? Да са бели и румени? Да са здрави, макар и мъртви?

Вие представяте ли си по земята да плъпнат беличко-червенички зомбита!?

Помислих си за това в седмицата между Задушница и празника на Баба Марта.

И ужасно не искам да си правя извода, че ние вече нито знаем да тъгуваме, нито знаем да празнуваме.

За сватбените тържества наемаме агенти, за тъжните поводи – също. Чакаме диджеят да направи веселбата, погребалният агент да организира скръбта ни.

Отделяме премного време да хулим Хелоуин и Свети Валентин. Злостни спорове избухват за това как да празнуваме тези дни, да ги празнуваме ли въобще, да ги отричаме ли тотално. Много се пазим да не прихванем чужд весел, забавен обичай. Като че ли ни плаши това да търсим поводи за радост. На нас ни дай да тъгуваме и да жалим.

Забравили сме или никога не сме знаели, или съвсем не искаме да научим за нормативността на българските фолклорни обреди. Нещо чули, нещо видели, разбрали-недоразбрали, се втурваме да месим питките на радостта със сълзи.

Само ние, българите, имаме обичай със закичване на мартеници. И само ние, добре знаейки символиката на белите и червени кончЕта, можем индиректно да ги връчим на скъпите си покойници…

Защо!?

 
 

Новият SUV на Volvo ХС60 решава проблеми всякакви

| от chronicle.bg |

Производителят на премиум автомобили Volvo Cars обяви, че новият SUV XC60, който ще бъде представен официално на изложението в Женева през март, ще включва три нови характеристики за безопасност, специално разработени да предпазват водача от опасности на пътя.

Иновативните технологии са създадени да осигурят на шофьора автоматична намеса при управлението, когато това е необходимо, за да се избегне евентуален сблъсък. Във Volvo са убедени, че тези технологии ще направят новото ХС60 един от най-сигурните автомобили на пътя.

Системата за сигурност City Safety е усъвършенствана в новото Volvo XC60, като включва автоматично завиване на автомобила.

Blind Spot Information (BLIS) with steer assist

То се активира, когато автоматичното натискане на спирачките не е достатъчно, за да предотврати потенциалния сблъсък. City Safety предотвратява ударите с други превозни средства, пешеходци и едри животни при движение с ниска скорост, докато автоматичното завиване на волана се активира при скорост между 50 и 100 км/ч.

Volvo Cars са допълнили системите за сигурност и с трета технология, която предупреждава водача, в случай, че той несъзнателно се отклонява от платното и има опасност да навлезе в насрещното движение.

Тази система се активира при скорост между 60 и 140 км/ч. Като допълнителна опция в автомобила се предлага Blind Spot Information System – система, която предупреждава водача при опасност за сблъсък с обект, който се намира в мъртвата точка на видимост.

Новото Volvo XC60 ще бъде официално представено на автомобилното изложение в Женева през март тази година.

 
 

Кейти Пери и Орландо Блум си дават „почивка“

| от chronicle.bg |

Певицата Кейти Пери и актьорът Орландо Блум си дават „почивка“. Двамата бяха заедно в продължение на една година, но явно са решили да сложат временно връзката си на пауза.

Представители и на двете страни потвърждават, преди слуховете и изопачаването да излязат от контрол, че двамата си дават почивка, но отношенията им остават изпълнени с любов и уважение.

32-годишната певица и 40 годишният актьор бяха заснети за последен път заедно на партито на Vanity Fair за „Оскар“-ите.

В последно време двамата прекарват дълги периоди от време разделени – Блум снимаше в Китай през ноември, а след това замина за Африка с UNICEF.

Въпреки че двойката пристигна заедно на партито на Vanity Fair, според списание People те са прекарали по-голямата част от вечерта разделени.

 
 

Ryanair използва гафа от „Оскар“-ите, за да си направи реклама

| от chronicle.bg |

Нискотарифният превозвач Ryanair използва грешката с обявяването на победителя на „Оскар“-ите в категорията за най-добър филм, за да си направи реклама.

Компанията пусна в Туитър снимка от церемонията с текст:  „Сгрешили сте името? Предлагаме 24-часови гратисни периоди да поправите малки грешки. Така няма да бъдете оставени в La La Land“.