Центърът е затворен заради провеждането на „Софийския маратон“

| от |

31-ото издание на Софийския маратон ще бъде излъчвано в пряко телевизонно предаване по БНТ Свят и БНТ HD. 

От 9.55 часа двата канала ще се включат от старта на надпреварата, който ще бъде пред Националния стадион „Васил Левски”. До 13.00 часа ще можете да проследите развръзката не само в маратонската дистанция от 42.195 км, но и на 20 км и 8 км.

Финалните километри на маратона ще бъдат пряко и в ефира на БНТ 1, който ще излъчва от 12.15 часа до 12.50 часа.

31-ия Софийски маратон е част от мероприятията, с които София кандидатства за Европейска столица на спорта през 2017 г

до 16 часа на в неделя ще се проведе ХХХI Софийски маратон.

LOW_SCHEME_ELEVATION_PROFILE_SM142

снимка:marathonsofia.com

 

Състезанието ще е със следния маршрут: старт от северозападното пътно платно на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ пред националния стадион „Васил Левски“ по западното пътно платно на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“, по западното платно на ул. „Проф. Фритьоф Нансен, наляво по южната лента на бул. „Патриарх Евтимий“, наляво по източното пътно платно на бул. „Витоша“ до входа на Южен парк, обиколка по алеите на парка бул. „Петко Каравелов“, южното платно на бул. „България“, югоизточното платно на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“, до Орлов мост, преминава по пешеходната зона, по северозападното платно на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ до национален стадион „Васил Левски“, където е финала.

 

START_FINAL-SCHEME11

снимка:marathonsofia.com

От 04.30 до 16.00 часа на 12.10.2014 г. частично се променят маршрутите на няколко линии на масовия градски транспорт, сред които на автобусни линии номер 9, 72, 75, 76, 102, 94, 204, 84, 505, 604 и 102.

Организатори на маратона са Столична община (СО) и Български олимпийски комитет (БОК) в партньорство с Министерството на младежта и спорта (ММС) и се провежда в подкрепа на кандидатурата на София за Европейска столица на спорта.

За участие се очакват състезатели от 34 страни от Европа, Северна Америка, Африка и Азия. В класическата дистанция 42.195 км ще се включат най-добрите български маратонци – Силвия Дънекова, Шабан Мустафа и Йоло Николов, които ще защитават своите титли в Държавния шампионат по Маратон на Българска федерация лека атлетика, както и елитните състезатели от Кения, Унгария, Мароко и Етиопия, част от които и победители в маратони в Европа (Зерифе Боку, Кюнде Забо, Росина Кибон, Едуин Кичумба, Денис Мусау, Стенли Таурус, Сила Старос и други) До момента, заявка за участие в маратонската дистанция са направили над 250 състезатели.

Броят на регистрираните в останалите дистанции е съответно: 20 км – 396 състезатели, като в нея ще се включи и Мартин Чой, един от най-успешните български състезатели по мотоциклетизъм на писта; 8 км – 450 състезатели; 3 км (масово бягане) – над 1000 състезатели. Най-добрите в дистанциите – 8 км, 20 км и 42.195 км, ще си разпределят награден фонд от 40 хил. лв., под формата на парични и предметни награди.

Състезателите ще преминат по трасе с емблематични за столицата културни, исторически и туристически обекти. Поодробности за маршрута и карта на трасето за XXXI-вия Маратон на София има на http://marathonsofia.com/.

Маратонът на София тази година e в подкрепа на кандидатурата на града за европейска столица на спорта през 2017 г. Трима от членовете на журито, които ще вземат решението кой да бъде европейска спортна столица, ще се включат в маратона на 12 октомври.

Забранява се престоят и паркирането на пътни превозни средства, както следва:

– до приключване на мероприятието на 12.10.2014 г. на ул. „Ген. Гурко” между бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” и ул. „Любен Каравелов”;

–  до приключване на мероприятието на 12.10.2014 г. на моста Пред Националния стадион „Васил Левски”;

–  до приключване на мероприятието на 12.10.2014 г. на бул. „Патриарх Евтимий” между ул. „Проф. Фритьоф Нансен” и бул. „Витоша”;

– по източното пътно платно на бул. „Витоша” между бул. „Патриарх Евтимий” и ул. „Бяла черква”;

Dо приключване на мероприятието на 12.10.2014г. се забранява влизането на пътни превозни средства по ул. „Ген. Гурко” между бул. „Васил Левски” и бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”, посока бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”.

Dо 16.00 часа на 12.10.2014 г. се забранява влизането на пътни превозни средства в двете посоки по:

– Бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” между бул. „Цар Освободител” и ул. „Проф. Фр. Нансен”.

– Ул. „Ген. Гурко” между бул. „Васил Левски” и бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”.

Бул. „Драган Цанков” между ул. „Митрополит Кирил Видински” и бул.„ Евлоги и Христо Георгиеви”.

– Южното платно на бул. „България” между ул. „ Проф. Фр. Нансен” и бул. „П. Ю. Тодоров”.

– Ул. „Бяла черква” между ул. „Богатица” и ул. „Димитър Манов”.

– Бул. „Черни връх” и ул. „Проф. Фр. Нансен” между бул. „Свети Наум” и бул. „Патриарх Евтимий”, с изключение на трамвайните мотриси от линия № 6.

– Бул. „Петко Каравелов” между ул. „Бяла черква” и бул. „България”.

– Източното платно на бул. „Витоша” между бул. „Патриарх Евтимий” и ул. „Бяла черква”.

От 04.30 до 16.00 часа на 12.10.2014 г. частично се променят маршрутите на масовия градски транспорт, както следва:

Автобусна линия № 9 /в посока пл. „Орлов мост”/: от бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” по бул. „Цар Освободител”, бул. „Васил Левски”, ул. „Шипка” и по маршрута си.

Автобусите да спират на временна спирка на бул. „Цар Освободител” на 50 м. след бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”.

Автобусна линия № 72: в посока ж.к. „Западен парк” – от бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” по бул. „Цар Освободител”, бул. „Васил Левски”, бул. „Патриарх Евтимий”, бул. „Прага”, ул. „Св. Георги Софийски” и по маршрута си; а в посока хотел „Плиска” – от ул. „Св. Георги Софийски”, по бул. „Прага”, бул. „Ген. Скобелев”, бул. „Васил Левски”, ул. „Шипка”, по бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” и по маршрута си.

Автобусите ще спират на временна спирка на бул. „Цар Освободител” на 50 м след бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” и на всички съществуващи тролейбусни и автобусни спирки в променения участък на маршрута.

Автобусна линия № 75 – маршрута се скъсява до Военна академия.

Автобусите ще спират на временна спирка на моста след левия завой в посока връщане към автостанция „Гео Милев”.

Автобусна линия № 76: в посока ж.к. „Гоце Делчев”: от бул. „Цариградско шосе” по бул. „Цар Освободител”, бул. „Васил Левски”, бул. „Патриарх Евтимий”, бул. „Витоша”, бул. „България” и по маршрута си; в посока ж.к. „Младост 4”: по бул. „Акад. Ив. Е. Гешов” до ул. „Св. Георги Софийски”, бул. „Прага”, бул. „Ген. Скобелев”, бул. „Васил Левски”, бул. „Цар Освободител”, бул. „Цариградско шосе” и по маршрута си.

Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки в променения участък на маршрута и на спирка пл. „Орлов мост” преди бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” за автобусни линии №№ 280 и 306 в посока ж.к. „Гоце Делчев”.

Автобусни линии №№ 84 и 505: от бул. „Цариградско шосе” по бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”, обратен завой при ул. „Шипка”, бул. „Евлоги и Христо Георгиеви”, по бул. „Цариградско шосе” и по маршрута си.

Автобусите ще спират на спирка „Военна академия” в посока пл. „Орлов мост”.

Автобусна линия № 94: скъсява маршрута си до хотел „Хилтън”, като прави обратен завой преди трамвайната спирка при хотела.

Автобусна линия № 204: – в посока ж.к. „Борово” – от бул. „Цариградско шосе” по бул. „Цар Освободител”, бул. „Васил Левски”, бул. „Патриарх Евтимий”, бул. „Витоша”, по бул. „България” и по маршрута си; в посока ж.к. „Дружба 2” – от бул. „България” по бул. „Акад. Ив. Е. Гешов”, ул. „Св. Георги Софийски”, бул. „Прага”, бул. „Ген. Скобелев”, бул. „Васил Левски”, бул. „Цар Освободител”, бул. „Цариградско шосе” и по маршрута си.

Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки в променения участък на маршрута и на спирка пл. „Орлов мост” преди бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” за автобусни линии №№ 280и 306 в посока ж.к. „Борово”.

Автобусна линия № 604: в посока институт „Пирогов” – от бул. „Цариградско шосе” по бул. „Цар Освободител”, бул. „Васил Левски”, бул. „Патриарх Евтимий”, бул. „Витоша”, бул. „България” и по маршрута си. В посока гара „Искър” – от бул. „Пенчо Славейков” наляво по бул. „Прага”, бул. „Ген. Скобелев”, бул. „Васил Левски”, бул. „Цар Освободител”, бул. „Цариградско шосе” и по маршрута си.

Автобусите ще спират на всички съществуващи тролейбусни и автобусни спирки в променения участък на маршрута и на спирка пл. „Орлов мост” преди бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” за автобусни линии №№ 280 и 306 в посока институт „Пирогов”.

Автобусна линия № 102: – в посока Студентски град: от кръстовището на бул. „Акад. Ив. Е. Гешов” и бул. „България”, продължава по бул. „България”, надясно по бул. „Черни връх”и наляво по „Свети Наум” по маршрута.

Автобусите да спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки в променения участък на маршрута.

Столична дирекция на вътрешните работи осигурява охраната на маратона, постове за контрол и регулиране на движението на възловите кръстовища и пропускане на превозните средства на масовия градски транспорт на кръстовищата на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви” с ул. „Проф. „Фритьоф Нансен”, с бул. “Черни връх” и с ул. “Граф Игнатиев”.

 
 

София Вергара – съдена от ембрионите си

| от chronicle.bg |

Звездата от „Модерно семейство“ София Вергара е съдена от…два замразени ембриона, които е заплодила заедно с бившия си партньор. 

Зародишите, наречени Ема и Исабела, са вписани в документите по съдебното дело.

Вергара се раздели с Ник Лоб през 2014 година, след като той вече веднъж се опита безуспешно да я съди за попечителството над ембрионите. Според новото дело обаче самите ембриони са били лишени от наследството, което им се полага според тръста, основан на тяхно име, защото Вергара отказва да им позволи да се развият и да бъдат родени, както първоначално е предвидено. Тръстът е създаден за тях в Луизиана, въпреки че ембрионите се намират в Калифорния. Лузиана е „пролайф“ щат и според законите му оплодена яйцеклетка е виждана като „юридическо лице“. В документите по делото фигурират имената на оплодените яйцеклетки, но не и на самия Лоб. Делото иска попечителството на зародишите да бъде дадено на Ник Лоб, който да им осигури раждане и живот.

София Вергара и Лоб преминаха пред инвитро процедура през 2013 година. Договорът, подписан от двамата тогава, постановява, че никой от тях не може да прави каквото и да е с ембрионите без съгласието на другия.

Адвокатите на Вергара подчертават, че тук дори не става дума за ембриони, а за оплодени яйцеклетки и единствената причина да бъде заведено делото е, за да намери как Ник Лоб да свързва името си с това на Вергара.

 
 

Страх ни е повече от змии, отколкото от катастрофи

| от Спонсорирано съдържание |

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” е част от дългосрочната корпоративна политика на „Каменица” АД, която има за цел създаването на положителна промяна в поведението на пътя и безопасното шофиране. Деветото издание на кампанията протича под посланието „Петък вечер. Има само едно правило, което важи за всички – не карай пил!“, като призовава към разумно поведение и отговорност да не сядаме зад волана след употреба на алкохол.

Всяка година, като част от активностите по кампанията, „Каменица“ АД провежда национално представително проучване за навиците и нагласите на българските шофьори. Проучването тази година е реализирано през октомври с подкрепата на Gemius.

Основен фокус тазгодишната кампания „Алкохолът е лош шофьор“ поставя върху отношението на околните към водачите, които се качват в колата след употреба на алкохол. Близо 80% от българите приемат шофирането в нетрезво състояние за недопустимо, но въпреки това повечето участници в проучването биха запазили известен неутралитет, ако техен познат иска да кара, след като е консумирал алкохол.

Резултатите от проучването и нагласите на хората към употребата на алкохол и шофирането коментира Росен Йорданов, психолог и консултант на кампанията.

ABD2016_Poster

1. Всички знаем че не трябва да се качваме на колата след употреба на алкохол. Осъзнаваме рисковете, всеки ден слушаме за новите жертви на пътя и въпреки това много хора продължават да го правят. Резултатите са категорични. Защо според Вас се случва това?

Причините са много, ако щете дори еволюционни. Може да ви се стори странно, но ако направим анкетно проучване за най-силните страхове сред хора, които живеят в градовете, ще видите, убеден съм, че много повече от тях ще отговорят, че се страхуват повече от змии или паяци например, отколкото от катастрофи и пътни произшествия, а още по-малко от ПТП-та свързани с употреба на алкохол. Парадоксално, но факт е, че ние, въпреки вековете социализация и урбанизация, не сме развили достатъчно инстинктите си за градската „джунгла“. От друга страна осъзнатостта не е достатъчна, за съжаление. За да работи осъзнатостта, за да има онова необходимо възпиращо въздействие, тя трябва да се интегрира в психиката на човека в онези най-ранни години, които не помним, или да почерпим от личен горчив опит. Вие обаче виждате, че в днешни дни възрастните отделяме много повече време на образованието на децата ни и много по-малко на възпитанието им, включително и на културата на поведение на пътя.

2. Вие имате поглед върху кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ и от предишни години. Може ли най-общо да споделите своите впечатления от тазгодишните резултати от проучването – наблюдавате ли някакви значими промени в нагласите към хората шофирането в нетрезво състояние? Какви са вашите ключови изводи?

Тазгодишното изследване дава някои поводи за оптимизъм, особено когато бъдат сравнени данните с данните от предходни кампании. Видно е, че в осезаемо по-висока степен хората показват по-добра осведоменост за законовите ограничения, свързани с шофиране след употреба на алкохол, както и за влиянието на алкохола върху преценките и реакциите на шофьорите. Също така нараства категоричността на нетърпимост към този проблем. Това показва безспорно, че кампаниите имат смисъл и си струват усилията. Въпреки че много от анкетираните вероятно имат „едно наум“ в провеждането на подобни кампании, отчитайки корпоративния елемент, бих казал, че промяната дори на 1 човек към това да бъде по-отговорен и като шофьор и като спътник, си струва.

3. Имайки предвид резултатите от проучването, според Вас коя е по-рисковата група шофьори – младите, които са безразсъдни и самоуверени или по-опитните, които се осланят на опита си зад волана и смятат, че могат да се справят с всяка ситуация на пътя? Коя от двете групи е по-склонна да шофира след употребата на алкохол?

Категорично и двете групи, но с различни мотиви. При младите „обичайният заподозрян“ е надценяването на възможностите и безразсъдството, при опитните – надценяването на опита. Аз обаче бих бил по-критичен към групата на по-опитните водачи, защото освен лична отговорност, те носят и отговорността на стожери на културата на безопасно шофиране. В много случаи именно техните погрешни действия дават „заразния“ пример, който има по-широки последствия. Както и изследването показа децата са силен възпиращ фактор срещу безумието на пийналите водачи. Трябва ли обаче техните бащи, майки, батковци и т.н да прехвърлят тежестта на тази отговорност върху техните „рамене“?!

4.    Тази година кампанията на „Каменица“ АД поставя акцент върху солидарната отговорност на спътниците на шофьори употребили алкохол – склонни ли сме да се качим при такъв водач, защо, намесваме ли се да го спрем и т.н. Резултатите показват, че едва 24% твърдят, че биха направили всичко възможно да спрат шофьора, като по-голямата част от хората заявяват, че избягват да се намесват в личния му избор. Защо, според Вас, хората не са склонни да се намесват в такава ситуация?

Резултатите дават повод за тревога, защото, виждаме немалък процент на пасивност и неангажираност в поведението на хората, когато става дума за разубеждаване на шофьори, които са консумирали алкохол. Още повече водещите причини за пасивното поведение на хората в ситуациите с нетрезви водачи, независимо дали са прикрито или директно афиширани, в отговорите са свързани с личната воля. т.е дължащи се на себесъхранителни мотиви, а не толкова на незнание за проблемите и тежките последствия, които шофирането в нетрезво състояние може да причини. С други думи въпрос на отговорна солидарност към човека до теб, независимо от цената на личния дискомфорт, особено когато става дума за здравето и живота.

А иначе, половината анкетирани са убедени, че усилията да се разубеди водач, понечил да кара пил, биха спестили 2/3 от произшествията, свързани с употреба на алкохол. Простата аритметика показва, че ако хората са по-съпричастни към проблема, би могло всяка година да се спасяват около 100 човешки живота, да не говорим за физическите травми, ако съпоставим тези резултати със статистиката на КАТ.

5. Какво бихте посъветвали хората – как да реагираме, за да спрем наш близък, приятел познат, ако реши да шофира след употребата на алкохол?

Както се казва, човешкото поведение (вкл. и шофирането след употреба на алкохол) може и да е резултат от борбата на много и различни мотиви и преценки, но то винаги се разиграва на „шахматната дъска“ на възможностите и ограниченията, определени от действията на околните. Нека не пропускаме тези „шахматни“ партии, когато нашите близки и приятели искат да шофират нетрезви! Цената на нашето участие е живот! Не играйте хазарт с живота!

6. А какво можем да направим, ако е непознат? Вариант ли е директно да се обадим в полицията или по-добре да поговорим с него?

Според мен е силно препоръчително! Условности разбира се има и то главно да не се злоупотребява с тези сигнали. Да го правим от загриженост, а не от други користни мотиви. Въпросът е жизненоважен, защото ако допуснем един човек в нетрезво състояние да шофира, ние ставаме безмълвни съучастници в ситуация с възможни непоправими последствия.

7. С оглед на предстоящите празници, в които хората ще пътуват и определено ще употребяват алкохол, какво бихте посъветвали и шофьорите и техните близки и приятели?

За шофьорите мога да кажа простичко – не се качвайте зад волана, ако сте пили дори и по-малко. Накратко „Не карай пил“.
За спътниците посланието ми е следното: нека се замислят дали попадайки пред избора – да се намеся или не – когато видят техни близки да се качват в колата с намерение да шофират след като са консумирали алкохол, дали трябва ли да се дистанцират, измисляйки си лицемерни обяснения за личната отговорност, дали си струва да мълчат, „за да не си развалят кефа“ или обратно – да се ангажират, да положат усилие, да бъдат неотстъпчиви в разубеждаването на тези хора ако трябва, но да запазим здравето и/или живота на нашите приятели и близки?

 
 

Мексиканската Доби покани целия свят на рождения си ден

| от chronicle.bg |

Спомняте ли си рождения ден на Доби от „Дружба” през 2011 година, на който всички бяхме поканени (погрешка) с призив да носим салфетки? Е, и Мексико се сдоби със своята Доби. По тази причина в мексикански град беше осигурено засилено полицейско присъствие, след като 1.2 милиона души потвърдиха присъствието си на партито.

Поканата включва видео, на което бащата на момичето казва, че „всички са добре дошли” на партито, в което е се изявяват местни банди. Въпреки че мъжът е искал да покани приятели и съседи, събитието е било публично, съответно – всеки човек по света може да се чувства поканен. Мъжът обаче заяви, че все пак не би върнал никого.

Видеото показва Крестенцио Ибара, застанал до дъщеря си Руби и съпругата си Анаелда Гарсия.

„Здравейте, как сте? Каним ви на този 26 декември на 15-ия рожден ден на дъщеря ни Руби Ибара Гарсия”, казва той. След това изброява трите групи, които ще свирят на събитието, което ще бъде придружено и от конна надпревара. Победителят е спечели 10 000 песос (490 долара). Клипът завършва с уточнението, че всички са поканени.

15-ият рожден ден на момичето е голямо събитие в Мексико, защото отбелязва превръщането на детето в жена.  Не е необичайно то да бъде съпроводено с голямо шумно парти. Не е ясно обаче защо точно това парти става вайръл и е споделено над 800 000 пъти.

След като разбрал колко е голям интересът към рождения ден на дъщеря му, Ибара се почувствал натъжен за два дни, но днес със семейството му са се примирили с идеята.

Вижте част от шегите, които се появиха по темата:

доби руби гарсия
Руби и семейството й в компанията на Кардашияните.

доби руби гарсия
А вие готови ли сте за рождения ден на Руби?

доби руби гарсия
Качете се на влакчето с гости за рождения ден.

 
 

Как се разказва за живота на Румена Воевода

| от chronicle.bg |

Все по-малко време остава до премиерата на новия филм на Зорница-София „Воевода“ за живота на жената-хайдутин Румена Воевода.

Филмът ще се появи по кината през януари, а дотогава от екипа на „Воевода“ продължават да разпространяват видеа за „мейкинга“ на тази сложна историческа продукция.

Представяме ви видео „зад кулисите“, което показва как актьорите от филма се подготвят за епичните битки на хълмовете над Жеравна.

Независимо дали става дума за боравене със сабя или за стрелба („Нека куршумът бъде продължение на окото“), всички актьори трябва да са в перфектна форма и да знаят техниките и похватите на боя и оръжията, за да се справят с предизвикателствата, които ги очакват.

Вижте видеото, което ще ви разкаже за подготовката на актьорите, включително чрез психо-драма, за доверието, за битките в гората, за глада за другите репетиции: