Троловете на БСП са действали по убеждение

| от |

Антон Кутев отрече да е получавал отчети от фирмата “Лийдуей Медия Солюшънс“ за активността на интернет тролове, които са участвали в кампании на БСП.

1

Вчера сайтът Биволъ съобщи, че  армия от анонимни виртуални профили е мобилизирана да атакува с коментари и “мнения” интернет пространството. Активното мероприятие е организирано от отдела за медийна комуникация на БСП.

“Нямам какво да правя с тях, може да са правили нещо доброволците, какво общо имам аз с отчетите”, коментира той пред „Дневник“.

Интернет кампанията ни е базирана на доброволци, което неведнъж съм казвал, които поддържат позициите на БСП в мрежата. Тази фирма не ми е позната, което не означава, че някои от доброволците ни не е в контакт с тях, но няма как да знам”, добави той.

По думите му доброволците във форумите, с които БСП работи, са 60-70, но в зависимост от ситуацията  броят им нараствал сред техни познати, който работят без пари.

Биволъ пише, че “троловете” – профили зад които не стои реална личност, а са създадени с цел да имитират обществена подкрепа и да прокарват поръчкови директиви. Изданието съобщава, че повечето от коментарите са с много ниско ниво на интелектулен и образователен ценз, но демонстрират свръх нахъсаност в партийната линия и особено настървение да се громят противниците на правителството и критикуващите сегашния политически режим в страната. Аналогията с прословутите “червени хунвейбини” на китайската културна революция се налага сама.

Коментарите са синхронизирани, базират се стриктно на предварително разработени и сведени за употреба “опорни точки” на БСП за публична артикулация. Темите, които се целят са актуалните за деня: Моникагейт, политическия проект АБВ, отношенията с ДПС, данъчната политика, “емунитета” на Сидеров.. Последният лексикален “бисер” издава езиковата култура на стратезите. Важното е, в очите на широката общественот и медиите да се насажда усещане колко е силна подкрепата за БСП в момента и да се спускат до публиката базисни тезиси на мислене.

Силно впечатление прави строгата отчетност по периоди, по целеви групи, сравнителният анализ към медийния мониторинг. От всичко проличава една огромна организационна работа, движена от много добре платен пропаганден щаб.

Атаката се разпростира върху рекордния брой от над 50 електронни медии, форумите на вестници, радия и телевизии, Facebook и социалните мрежи. По поръчка на управляващата партия мероприятието се координира от консуагенцията „Лийдуей Медия Солюшънс“, която пуска, следи и грижливо отчита всички активности на фалшивите профили. За близо година март 2013 до края на януари 2014), 672 профила са произвели 10154 коментара, прокарващи „партийните тези“. Истинска инвазия!

За пример, от който всеки може сам да си направи изводи, ще копираме без редакторска намеса част от отчета за 20 дневен период през януари до Антон Кутев:

3

От Биволъ са направили внимателното изследване на интернет адресите или IP-та, от които се пускат манипулативните коментари доказва, че голяма част от адресите съвпадат, т.е. различни профили с различни имена пишат от един и същи офис, или дори от един и същи компютър. От това става ясно, че вероятността един и същ човек да присъства във виртуалното пространство с многобройни фалшиви самоличности, е налице.

Забелязват се дори виртуални диалози и дискусии на един и същ потребител сам със себе си, но шизофренично мултиплициран в многобройни виртуални образи. Последното се прави, за да се имитира публичен интерес и да се внушава изкуствено определена теза. Разбира се, винаги в подкрепа на БСП, коалиционните й партньори и сегашното силно дискедитирано правителство на олигархията. Пример във Фейсбук: https://www.facebook.com/groups/298629430265254/permalink/338403766287820/

Също така троловете нападат с негативни и пораженчески статуси събитията организирани от протестиращите във Facebook, като „На кафе пред Парламента“. Против събитието са се изказали следните дежурни профили стопанисвани от „Лийдуей“: Bobo Linevski, Anna Plachkova, Milena Velinova, Biser Ivanov, Milena Tzvetkova.

https://www.facebook.com/events/1385114985037698/declines/

Част от активността е създаване на групи във Facebook, привличане на членове и прокарване на посланията на БСП в тях. Заглавията са красноречиви: Бойко уплашен с подвита опашка·https://www.facebook.com/groups/298629430265254/ 9 296 члена, Има ли шанс България?·https://www.facebook.com/groups/600782166613695 11 722 члена, ГЕРБ ни подслушват! СТИГА ВЕЧЕ! ПРЕКАЛИХА! https://www.facebook.com/groups/360901110695666/ 9317 члена и др.

Целия материал на Биволъ може да видите ТУК

 
 

Анжела Недялкова, Юън Макгрегър и премиерата на „Т2 Трейнспотинг“

| от chronicle.bg |

„Трейнспотинг“ се завръща на големия екран 21 години след излъчването на оригиналния филм. Втория филм на режисьора Дани Бойл направи световната си премиера на 22 януари, а на събитието присъстваха звездите от оригиналния състав на филма.

Продължението проследява живота на героите 20 години по-късно и е вдъхновен от продължението на „Трейнспотинг“от Ървин Уелш – „Порно“.
„Това е като среща на класа“, каза актрисата Кели Макдоналд, пристигайки на събитието. Стотици фенове посрещнаха актьорите пред Cineworld, въпреки студа, вятъра и дъжда.

Режисьорът Дани Бойл се извини на присъстващите за „типичното шотландско време“, добавяйки, че продължението на култовия филм не само е снимано, но и ще направи премиерата си там, където всичко е започнало.

Филмът на Бойл започва с Рентън, изигран от Юън Макгрегър, който се завръща в Шотландия. Той е прекъснал връзката си с всички и е много променен.

Сред новите имена във филма е това на Анжела Недялкова. Българската актриса, позната от „Аве“ и „Източни пиеси“, играе ролята на Вероника – източноевропейското гадже на Сик Бой, значително по-млада от него, с която планира да създаде публичен дом.

В България филмът ще се появи на екран от 17 февруари.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

CHR Седмичен хороскоп: Предстои ни авантюристична и любовна седмица

| от Селена Астро |

Седмичен астрологичен обзор (от 23.01. до 29.01):

Понеделник и вторник Луната ще преминава през знака на Стрелеца, което й разположение ще ни направи доста авантюристични, оптимистични и общителни през първите два дни от седмицата.

Те ще бъдат идеални за пътувания в чужбина, общуване с чужденци, учене и взимане на изпити, както и за решаване на правни въпроси .

Най-много успех се очаква да имат през периода огнените знаци Овен, Лъв и Стрелец, както и хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Много е вероятно те да поставят началото на ново начинание, което в бъдеще да им донесе парични постъпления и да подобри имиджа им.

Oт сряда до петък на обяд Луната ще се намира в знака Козирог, от което следва, че през тези два дни и половина ще сме доста по-сериозни и насочени към решаването на важни задачи.

Не е изключено голяма част от нас, най-вече кардиналните знаци Козирог, Рак, Везни и Овен, както и хората родени с лични планети или Асцендент в тези знаци, да имат усещането, че срещат пречки и ограничения отвън. Важно е да влагат достатъчно старание в нещата, които зависят предимно от тях, понеже колкото повече усилия инвестират, толкова повече ще постигат.

От петък на обяд до неделя включително Луната ще се намира в знака Водолей, като в събота в 2.00 сутринта настъпва Новолуние в същия знак, тогава Луната съвпада с градусите на Слънцето.

Заради събитието е възможно да сме прекалено едностранчиви и да не виждаме противоположната гледна точка. Поради тази причина е важно да избягваме спорове или конфронтации със заобикалящите ни. Най-добре е да се фокусираме върху себе си и търсенето на вътрешен баланс, а не върху другите и изискванията ни към тях.

Също така може да се очаква през тези дни да сме доста объркани и разсеяни. Няма да ни е лесно да се организираме и да сме достатъчно ефективни, но също така не е изключено и в обстоятелствата около нас да цари хаос и по един или друг начин всичко, с което се захващаме да се протака.

Най-напрегнат ще бъде периодът около Новолунието за неподвижните знаци Водолей, Телец, Скорпион и Лъв, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. При тях са възможни трудности и неразбирателства покрай заобикалящите ги, които не е изключено да ги обезверяват на моменти. Най-важното е да се концентрират върху собствените задачи и да не си позволят да загубят почва под краката, отстоявайки се на всяка цена за неща, които нямат кой знае какво значение, и заради които могат да развалят отношенията си с важни за тях хора.

През цялата седмица движението на планетата Венера, планетата, която отговаря за хармонията, партньорствата и разбирателството ще съвпада с това на Марс, небесното тяло, което описва начина, по който се отстояваме и началото на нещата.

Този аспект е с много силен романтичен привкус, още повече, че се случва в знака Риби, най-отнесения и романтичен знак от зодиака, Венера отговаря за анимата и женското начало, докато Марс е олицетворение на анимуса и мъжкото начало.

Докато действат съвместно енергиите на двете планети, бихме могли да очакваме да сме силно влюбени и привлечени към някого от обкръжението. Периодът е много добър за стартиране на отношения, както и за прекарване на време с любим човек. Ще сме любвеобилни и раздаващи се.

Най-силно ще действа съвпада на Марс и Венера на водните знаци Рак, Скорпион и Риби, както и на хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Те ще имат изключителен подем, както в личните, така и в професионалните партньорства и ще успеят да изпъкнат, както в личен, така и в професионален план.

 
 

Книга на седмицата: „Междупанелни войни“ на Никола Крумов

| от chronicle.bg |

Втората книга на Никола Крумов – „Междупанелни войни“, е сред най-продаваните книги в книжарници „Сиела“. 

Първата му книга – „Дневник от панелни блокове“, е една от най-продаваните книги на изминалата година. Никола Крумов е популярен във Facebook с хумористичните си истории. Издател е „Пощенска кутия за приказки“.

„Аз съм Никола Крумов на трийсет и няколко години. Пристигнах от моето село в града с над сто буркана и четири пръта суджуци. Имам домашна ракия за шест средно големи саватби (от по 300 човека) и пак ще ми остане. Получих висше (да се чуди човек на образователната ни система) в специалността „Отваряне-затваряне на празен хладилник с пълни ръце.“ Отдавна съм „тиган“ (човек, който не експлоатира зеленчуци и плодове за храна). Харесва ми да гледам телевизора, когато е изключен. Обичам мазна шкембе чорба с много ледена бира – следователно съм духовна личност. Мога да набия почти всеки, любимата – никой, но тя може да набие мен – загадката в моя живот. Президент съм на Българската Федерация по Алкохолни Спортове и Застоял Туризъм (БФАСЗТ). С втората си книга поздравявам всички мои поддръжници във Фейсбук“, пише в анотацията за книгата.

Повече за Никола Крумов прочетете тук.