„Трансформърс – Ера на изтребление“ е номер едно в бокс офиса у нас

| от |

Четвъртият „Трансформърс – Ера на изтребление“ застана на първа позиция сред най-гледаните филми у нас в премиерният си уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.


 

1

Историята за това как четири години след забраната на трансформърите, положителният герой – Оптимус Прайм, заедно с героя на Марк Уолбърг започват битка срещу построените от човека динотрансформъри, е гледана от 25 947 зрители и има 270 196 лева приходи.

На втора позиция е анимацията „Как да дресираш дракон 2″. Вторият филм от трилогията отново е за фантастичния свят на Хълцук и Беззъб, които стигат до ледената пещера и се бият за запазването на мира. За десет дни на екраните у нас триизмерният филм е гледан от 46 116 зрители и има 407 169 лева от билетите им.

Трети по ред е „Внедрени в час 2″. Комедията с Чанинг Тейтъм и Джона Хил в образа на Дженко и Шмид и този път вкарва зрителя в колежанските отношения и търсенето на разпространител на дрога
сред учащите се. За десетте дни на екран филмът е гледан от 25 523 зрители и има 211 346 лева от билетите им.

На четвърта позиция е „Господарка на злото“. Триизмерната приказна история с Анджелина Джоли е гледана от 121 653 зрители и за месец на екраните има 1 165 085 лева приходи.

Екшънът „На ръба на утрешния ден“ е на пета позиция. Триизмерната история с Том Круз за спасяването на Земята от нашествие на почти завладели Европа извънземни същества е
гледана от 43 102 зрители и има 435 968 лева приходи за месец от премиерата му у нас.

На седмо място е създаденият по бестселъра на Джон Грийн филм – „Вината в нашите звезди“. Историята за смешното и трагичното в едно влюбване между тийнейджъри, които имат онкологични
заболявания е гледана от 12 294 зрители и има 84 181 лева приходи за 17-те дни, откакто е на екран у нас.

Осмо място сред най-гледаните филми е „Заедно по принуда“. Комедията с Дрю Баримор и Адам Сандлър, които са самотни родители и се оказват заедно на почивка в Африка е вече месец на
екраните и има 21 186 зрители и 154 128 лева приходи.

„Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще“ е на девета позиция. Битката на мутантите за спасяването на човечеството е вече месец и половина на екраните у нас и е гледана от 51 401 зрители и има
495 595 лева приходи.

На десета позиция е „Камбанка и феята-пират“. Триизмерната анимация е втори месец на екран у нас и има 39 609 зрители и 350 801 лева от билети/БТА

 
 

5 сериала за телевизията, които да гледате по телевизията

| от |

Телевизията е велика магия. Можеш да покажеш всичко, да излъжеш, да пускаш глупости с часове, да се правиш на маймуна и винаги ще има поне един човек, който ще те гледа и дори ще те хареса. Телевизията е медията с най-силно влияние в модерния свят и нито интернет, нито онлайн стриймовете могат да я победят.

Телевизията е истинска магия. Там може да си на места, без реално да бъдеш на тях, може да си тъп, но да изглеждаш умен, можеш да си забавен без да имаш и един грам чувство за хумор. Телевизията придава онзи дребен блясък върху хората, след който всеки се чувства с 10 см по висок.

Негово величество малкият екран! Той ти дава толкова много и те мами по онзи приятно сладък начин. Той може да е мелодраматичен в тежките моменти и силно захаросан в сладките. И ти нямаш нищо против. От „Малката булка“ да майстори-готвачи, телевизията предлага всичко. Там има всичко. От експерти, които говорят мъдро по всякакви въпроси до маймуни, които правят фокуси.

Телевизията е сладкото изкушение и понякога се прави трудно. Особено, когато се стремиш към добра телевизия. Дали такава е останала, някои хора се съмняват, но ние не. Затова и имаме една селекция от пет адски добри сериала, правени за телевизия, в които се разкава за правенето на телевизия. Приятно четене.  

 
 

Холокостът през погледа на седмото изкуство

| от Дилян Ценов |

 Един милион дрехи, 45 000 чифта обувки и седем тона човешка коса – това заварват съветските войски, когато освобождават най-големия нацистки концентрационен лагер – Аушвиц-Биркенау. Това се случва на 27 януари 1945 г. Поне 1 милион души намират смъртта си там.

Общо 6 милиона убити евреи – това е равносметката за Холокоста, която става ясна едва след края на Втората световна война, когато се разбира за действията на нацистите през изминалите години.

Холокостът – геноцидът над различните, онези, които са родени на неправилното място в неправилното време. На 24 април Израел почита паметта на 6-те милиона еврей, цигани, комунисти, хомосексуални и други, които стават жертви на най-голямото зверство, което съвременната ни история познава.

Не е учудващо, че изкуството и до днес обръща поглед към тези събития, за да напомни за ужаса под една или друга форма. Нито е странно как киното успява да създаде шедьоври в тази посока. Невинаги е ясно каква е причината филмите, в чийто сюжет присъства Холокоста, да са толкова добри. Може би една от причините е в мащаба на самата трагедия – тя може  да накара човешката природа да пробие познатите граници.

Именно тези филми ни доближават до истината, която се е случила там – във всички онези „бани“, във всички онези места, „където отиваме да работим“…

Отричан или не, преувеличен (както някои противници го описват) или истински, този геноцид съществува. Съществува и то по начин, който никога няма да избледнее и да се забрави. И макар някои да казват, че темата е преекспонирана в света на киното, то Холокостът продължава да вълнува.

Има ли значение дали са засегнати шест милиона души или един единствен пианист, майка с две деца, момче с раирана пижама, или семейство с малко момче, което има рожден ден? Кое определя едно действие като недопустимо – мащабът или самата природа на действието? 

Може би денят  е подходящ да си припомним как Холокостът е представен в киното. Вижте едни от най-въздействащите заглавия по тази тема в галерията горе.

 
 

Deadpool 2 по кината на 1 юни 2018

| от chronicle.bg |

FOX обяви своята програма за филмите по комикси на Marvel, предвидени за 2018 г.

Киностудиото започва през април, когато очакваме нов филм от поредицата X-Men, базиран на сюжетната линия New Mutants. Той ще се пови по кината на 13-ти април 2018 г., а няколко месеца по-късно ще видим и дългоочакваното продължение на Deadpool.

Засега то носи името Deadpool 2 и премиерата е предвидена за 1-ви юни 2018 г.

В края на следващата година ни очаква още една комикс-лента, която отново е вдъховена от X-Men. Той се нарича X-Men: Dark Phoenix и ще дебютира на 2-ри ноември 2018 г.

 
 

Истинският Париж през погледа на гениите

| от Дилян Ценов |

 Париж – мястото, което не може да бъде сложено в никакви рамки. Не можеш да опишеш Париж. В този град всеки ще намери онова, от което се нуждае – така е било и така ще бъде винаги.

Магията там е навсякъде – в кварталите с тесните улички, познали падението и възхода, в големите булеварди, в спокойните води на Сена и под нейните мостове. Тя е в нощния мрак, който те изкушава да захвърлиш задръжките и страховете.  Париж е копнежът, който всички носим в себе си.

Но в последните три години обликът на града се промени под влиянието на тероризма. Атаките, на които все по-често става мишена, са удар по всички ценности, зад които той стои вече столетия наред. Страхът лесно измества фокуса на населението, и превръща Париж в опасно място, свързвано със заплахи за нови атентати. И се оказва много лесно  да забравим, че именно в Париж живеят и творят легенди като Едит Пиаф, Ив Сен Лоран, Жан Кокто, Оноре дьо Балзак, Виктор Юго, Хемингуей, Фицжералд и още стотици. Забравяме, че Париж е и винаги ще бъде град на творческата свобода и  вдъхновение за артистите, писателите, художниците на всяка епоха.

За него Фридрих Ницше казва: „Хората на изкуството имат един дом в Европа и това е Париж“.

Замисляли ли сте се защо атмосферата му не може да остави никого равнодушен? Кое е преходното и кое непреходното в този град? Как да продължим да гледаме на него като на люлка на изкуствата и културата?

Може би най-добрият подход в тази насока е ретроспекцията. Изкуството е онова, което запечатва истинския облик на града. Личностите, които едновременно черпят сили от града, но и създават образа му – те са Париж и той е тях. Французи или не, градът ги приема, както винаги ще приема всички хора на изкуството.

Нашата галерия ще ви припомни истинския Париж, защото един поглед назад във времето понякога върши учудващо добра работа.