Трънливият път на Крим към Русия

| от |

Крим е руски. Поне от гледна точка на Кремъл. Преходът от украински към руски ред обаче е свързан с доста трудности за хората. Делникът не е никак лек, проблемите са много, а и мнозина се чувстват несигурни и раздвоени, пише Дойче веле.

Слънцето напича в центъра на Севастопол. Тук-там хората чакат на дълги опашки. Пред банките, пред административните сгради, а от миналата седмица и пред магазините на мобилните оператори. „СИМ- картите свършиха още рано сутринта“, разказва един 50-годишен мъж. Украинската мобилна мрежа в Крим е изключена. Този, който може, се снабдява с предплатена СИМ- карта, за да не плаща такси за роуминг. Много неща в новото ежедневие на Крим не вървят както обикновено. Има доста неуредици, неустановеност, несигурност.

Изминаха пет месеца, откакто Крим се присъедини към Русия. По пътищата все още висят украинските пътни знаци. На регистрационните си номера много шофьори просто са зелепили руското върху украинското знаме. Украинските банки са затворени. Руските пък още не са отворени поради страха от западните санкции. Банкоматите не работят. Хората, които имат нужда от пари в брой, висят пред малкото отворени гишета на някоя банка.

Вложителите в украинските банки трябва да се борят, за да получат компенсации от създадения руски фонд. Компенсациите са в рубли, разбира се, и то не повече от 14 500 евро за банкова сметка. „Това е лотария. Фондът не функционира като хората, а някои молби изобщо не се обработват“, казва Игор Савченко, който след дълго ходене по мъките е получил компенсация.

Цел за руски туристи

По крайбрежната улица се разхождат туристи, макар и не толкова много, колкото преди. Украинците избягват Крим. Руснаците пък искат на всяка цена да разгледат легендарния Черноморски флот, разположен в Севастопол още от царско време. Повечето руски туристи смятат, че присъединяването на Крим по съветско време към Украйна, е било историческа грешка. Затова и сувенирите, посветени на анексията, са последният крясък на модата. По улиците се продават тениски с лика на Путин или със снимки на „зелените човечета“- войниците в зелени униформи без опознавателни знаци, които окупираха Крим.

Игор Савченко не може да разбере тази руска еуфория. Той иска да си остане украинец и да запази украинския си паспорт. Въпреки, че ще бъде чужденец в собствената си страна и ще трябва да подава молба за право на престой пред руските власти. „Аз съм украинец. Освен това работя върху научен проект в сътрудничество с един виенски университет. Доколкото знам, ЕС не признава присъединяването на Крим“, казва той. 24-годишният Игор се опасява, че с руски паспорт може да бъде изключен от съвместния проект.

Футболисти без клубове

В покрайнините на града два младежки отбора играят футбол на запуснато игрище. Отборът на клуб „Севастопол“ провежда поредната си тренировка. Много от 14-15-годишните момчета мечтаят за професионална футболна кариера. Нали техният отбор е бил в първа украинска лига. Откакто обаче Русия анексира Крим, мечтите им изглеждат все по-неосъществими. „Нашият професионален отбор вече не съществува. Сега се опитват да основат нов клуб. Страхуваме се, естествено“, казва Ярослав Зайцев. Новото руско ръководство в Крим забранява на отбора да играе в украинската лига. Украинският футболен съюз пък забранява преминаването му в руската лига. Затова повечето професионални футболисти са напуснали Крим и играят за украински отбори във вътрешността на страната.

Други жители на Крим се радват, че принадлежат към Русия. Вера Таранова например, която тъкмо напуска една дълга опашка в Севастопол. В ръцете си държи плик с руския държавен печат с двуглавия орел. Вера Таранова е щастлива. В плика е новата й руска здравноосигурителна полица. В Русия здравните застраховки са задължителни и се финансират чрез данъчните приходи от държавата. „Никой в Украйна не се грижи за нашето здраве“, възмущава се пенсионерката.Това не е съвсем вярно. В Крим човек също може да сключи здравна застраховка, но трябва да плаща вноските от джоба си. Това не важи за Вера Таранова. „Сега нашата руска държава се грижи за нас. Както в Съветския съюз“, тържествува тя. На полуостров Крим доминира копнежът по едно по-добро, отдавна отминало време. И мнозина смятат, че сега Русия трябва да го върне обратно.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Нов робот се намесва в борбата със сърдечната недостатъчност

| от chronicle.bg |

Учени от Харвардския университет и Детската болница на Бостън са разработили нов тип робот, който помага на сърцето да тупти.

Роботът е направен от специална мека тъкан и се увива около сърцето, без да използва механични компоненти (какъвто е случаят със сегашните помпи за сърце).

Уникалността на робота идва от липсата на нужда от вмешателство в сърцето или кръвта. Тоест, пациентите не бива да се притесняват от запушване на помпата и да пият лекарства за разреждане на кръвта, които изискват редовно лабораторно контролиране и съответно създават дискомфорт.

Роботът до голяма степен пресъздава самото сърце.

Той е направен от тънък силиконов ръкав, в който са сложени малки пневматични моторчета. Те се захранват от въздушна помпа. Част от моторчетата разширяват и свиват ръкава, а друга част леко го завъртат. Така движението на сърцето по време на тупнете се симулира максимално точно.

При клинични тестове със сърца на прасета, които са имали капацитет 45% от нормалния, роботът е успял да ги възстанови до 97% от капацитета им.

Учените вече са изчислили, че роботът им може да помогне на 140 000 души със сърдечни проблеми. Устройството може да се използва и за поддържане на минимални жизнени показатели на сърцето докато пациентът чака донор.

Учените казаха, че роботът все още не е тестван с човешко сърце и предстои още работа преди да е готов за това. Те смятат, че са доказали концепцията и че технологията ще може да се използва и за други органи, които се нуждаят от асистенция, за да функционират.

Източник: Engadget

 
 

Ще видим нещо ново от LG

| от chronicle.bg |

Моделът G5 на LG – колкото и интересен да беше – се оказа провал. Сега компанията се опитва да се съвземе с друг емблематичен за марката телефон, който най-вероятно ще бъде показан на 26 февруари, ден преди Mobile World Congress в Барселона.

LG вече изпрати покани за събитието. Те не съдържат много информация – само дата и място. Но няколко неща сочат, че става въпрос за новия G6.

Поканата е с формата на телефон и на нея можем да прочетем мотото „See More, Play More“ (Виж повече, играй повече), което най-вероятно се отнася до новия дисплей на G6 – 18:9.

Освен дисплея, който официално беше потвърден от LG, G6 може да има Snapdragon 835 и 6GB RAM.

Носят се слухове, че LG ще пусне нов смарт часовник в Барселона, който ще бъде по-луксозен от стария LG G Watch R.

На Mobile World Congress изглежда ще бъде много интересен. Huawei, Motorola и Nokia също изпратиха покани за събития около тази дата, а се твърди, че  Samsung, HTC и няколко други компании ще покажат нови продукти.

 
 

HP ZBook 15u със значително подобрение на процесора

| от chronicle.bg |

 

HP обяви подобрение преносимата си работна станция HP ZBook 15u.

Тези, които сте имали досег до HP ZBook 15u, знаете, че със своя 15.6“ дисплей станцията е една добра комбинация от мобилност и стойност. С тегло от от 1.9кг. (4.18lbs)3 и 19.9 мм. дебелина, работната станция може да се похвали с висока производителност. Захранва се с новите седмо поколение Intel® Core™ i5 и i7 процесори4, с да 32 GB DDR4 памет5, професионална графична карта AMD FirePro™, 2TB2 дисково пространство, включително и по избор HP Z Turbo Drive G25, и FHD touch или UHD дисплей.

Батерията е с дълъг живот и се поддържа от HP Fast Charge, осигуряваща бързо презареждане до 50% от батерията само за 30 минути.

Мобилната работна станция ZBook 15u има обща системна надеждност, гарантирана от 120 000 часа тестване в HP’s Total Test Process и е проектирана да отговори на MIL-STD 810G стандартите. Потребителите могат да се възползват от Windows 10 Pro1 и богатите функции на ISV сертифицираната видео карта AMD FirePro™ 3D с 2GB видео памет, проектирана да работи с всички професионални приложения на преносимата работна станция ZBook 15u.

HP ZBook15u_Touch_G4_with_Hand_Solidworks

Тази мобилна работна станция е оборудвана с конфигурация, подсигуряваща висока сигурност и лесна управляемост, включително водещата в индустрията BIOS функция за защита – HP Sure Start Gen8, която следи състоянието на BIOS, възстановява платформата без намеса, връща BIOS до обичайното му състояние и предлага функционалност за централизирано управление.

Интегрираните Trusted Platform Module (TPM), Smart Card Reader и по избор Finger Print Reader5 осигуряват защита на данни, имейл и потребителски документи. HP ZBook 15u има множество портове включително USB 3.1 Gen 1 port, DisplayPort™ 1.2 и други.

Мобилната работна станция HP ZBook също така идва и с предварително инсталираната HP Remote Graphics Software за отдалечени работни групи, HP Performance Advisor за оптимална производителност и HP Velocity за по–надеждно и бързо сърфиране мрежата.

HP ZBook 15u е достъпно сега със стартова цена от €1,090 без ДДС.