„Това е целта на образованието – как да се оправиш в живота“

| от |

Автор: Венера Димитрова, www.oib.bg

В четвъртък екип „Образование“ се запозна със създателя на платформата Уча.се Дамян Маджаров, който представи предимствата от дигиталните иновации в полза за учениците.

Според него по този начин те пестят пари и се научава много. Което е предимство пред това да се дават пари за частни уроци. „Нашата цел е да обгрижваме учениците“, споделя той. Важно е да се удовлетворяват техните нужди.

Посещенията в различните училища оставят в него впечатлението как децата са смазани от песимизма на околните. Това е средата  от която се влияят, без значение колко са кадърни. „Ето защо показваме добрите примери“, отбелязва той. Това са примерите на подражание, които показват, че има и друга страна на на монетата. Като подобряването на самочувствието чрез по-добрите резултатии оценки, които от своя страна мотивират ученика да поеме самоподготовката си.

Според него връзката между теоретическите знания и практическите умения е голям проблем. „Когато нещата се обясняват логически, става лесно“, казва нашият лектор.

Всяка тема в платформата Уча.се се разработва по разбиранията на екипа за достъпен и интересен начин на поднасяне на информация, но е съобразена с изискванията на Министерството и начина на изпитване в учебните часове. По този начин сложен материал бива представен по заинтригуващ начин. Показателно е и все по-честото прибягване до платформата от учители от цялата страна. Като една от идеите за реализиране в бъдеще е учителят да може да следи развитието на учениците си в Уча.се.

Маджаров отбелязва, че в момента учащите не са много проактивни, но това става с времето. В шеговит тон добавя, че ние сме виновни, че не представляваме нещо по-интересно от Криско за подрастващите. Затова може би ще трябва да работим в посока за по-креативно и заинтригуващо днешните поколения дело. Както се изказа нашият лектор и ни накара да се замислим :

“ Това е целта на образованието – как да се оправиш в живота“.

Репортаж от екип „Образование“

 
 

Delta airlines възобновява полетите си до Москва

| от chronicle.bg |

Американската авиокомпания Delta airlines отново ще лети от Ню Йорк до летище Шереметиево в Москва, предаде ТАСС, цитирайки летищните власти.

Delta ще възобнови полетите от 27 май с честота пет пъти седмично. Te ще се изпълняват от самолет Boeing-767-300-ER, посочват от московското летище.

Превозвачът спря да лети до Русия през ноември миналата година. Тогава представител на авиокомпанията поясни, че полетите до тази дестинация са сезонни и се прекратяват всяка зима, припомня БТА.

През 2015 година редица авиопревозвачи напуснаха руския пазар и досега не са възстановили в пълен обем услугите си. Преките полети от Москва закриха германските Air Berlin и Eurowings, както и нискотарифният британски превозвач Easyjet. Lufthansa, тайландската Thai Airways International и Finnair пък значително свиха маршрутната си мрежа, припомня ТАСС.

 
 

Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имаш възможността да посрещнеш лятото с цялостен аутфит по свое желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можеш да се запознаеш с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихриш въображението си и да спечелиш нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.

Ето и нейните впечатления от #Fusionable:

То е ясно, че съм от обичащите да пазаруват дрехи, но пък не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче истински ме вдъхнови. Не се случва често магазин, представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира подобна кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор. Ето в какво се състои тя – Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

Истината е, че досега не бях чувала или участвала в подобна кампания – поне не и такава като #Fusionable, която да предоставя наистина уникална възможност на всеки, който обича облеклото и му е важно да изглежда добре. Като мен…

фешън, кифла

Е, сега вече можете да разберете как тръпнех от желание да разгледам абсолютно всичко в магазина и припках бодро по етажите на мола. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ като истински фешън маниак, но въпреки това момчето, което ме обслужваше, усети вълнението ми. И нямаше как да е другояче – пред себе си имах цял магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а и вече плажни артикули.

фешън, кифла

Влюбих се главно в дрехи с лека и проветрива материя, както и вечните дънки. И по навик плахо попитах за по-малки размерчета, защото като структура на тялото не съм особено значителна.

И представете си – имаше! Рокли, блузи, дори къси панталони! Естествено, хукнах към пробните, а там ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно необходим, да не кажа наложителен, за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

фешън, кифла

Честно казано, имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми стои така, че да се харесам веднага, но отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах не само стилна, но и себе си – беше ми супер удобно! Дори си се представих да си ги нося в най-различни варианти чак до октомври. Точно това беше и причината да се забавя толкова дълго и в самия магазин – просто не ми се искаше да ги сваля от себе си. А това да си правя по сто снимки с всичко, което си бях избрала, се оказа дефиницията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои и занапред. А да бъда част от магазин Fusion и преживяването там беше не само развлечение, но и възможност да се сдобия с чисто нова мини-колекция от дрехи! Определено си струва.

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 
 

Започна Българският фестивал на изкуствата в Канада

| от chronicle.bg, по БТА |

Седмото издание на Българския фестивал на изкуствата в Канада беше открито в Торонто на 24 март. Това съобщиха от Генералното консулство на България в Торонто.

Фестивалът на изкуствата започна в Торонто с концерт на Георги Дончев – акустичен бас, и Анка Гнот – вокали и китара. Открита бе изложбата „Contemplation“, посветена на съвременно фотографско изкуство. А също и експозиция на участници в организирания от генералното консулство на Република България в Торонто фотоконкурс „България! Че кой ли не я знае?!“ – 2016 г.

В рамките на откриването бяха наградени Държавната агенция за българите в чужбина, д-р Ирина Маркова и Асоциация на българските инженери в Канада. Наградите бяха връчени за активна родолюбива дейност, както и Веселин Лучански.

Фестивалът ще продължи до 17 април 2017 г. в Торонто, Отава и Монреал. Ще участват на редица творци от България и чужбина. В програмата са включени изложби и концерти, прожекция на филми, рок и джаз музика, семинари, великденски концерт в изпълнение на хор и джаз трио и др.

 
 

Поглед зад кулисите на новия сезон на „Туин Пийкс“

| от chronicle.bg |

Същите актьори, малко остарели, малко променени, малко по-зловещи от преди.

„Туин Пийкс“ се завръща 26 години след последния си епизод, за да ни разкаже още една порция от историята.

Зад епизодите стоят Дейвид Линч и Марк Фрост – оригиналното дуо, създало култовия сериал. „Туин Пийкс“ промени телевизията завинаги, залагайки различен метод за разказване на криминални истории.

Очаква се трети сезон да бъде на екран от 21 май и ще включва 18 епизода.

В тях ще участват както Кайл Маклоклан в ролята си на агент Дейл Купър, така и нови имена като Наоми Уотс, Тим Рот и Моника Белучи.

Entertainment Weekly представи серия от снимки, които показват героите на сериала 25 години по-късно. Сред тях са Дана Ашбрук, Медхен Еймик, Шерилин Фен, Уенди Роби и Шерил Лий.

Вижте ги в галерията.