Топ 10 претенденти за престола в Европа

| от |

С настъпването на XX век револолюциите унищожават множество монархии и заместват повечето от тях с комунистически режими.


Crown,_Sword_and_Globus_Cruciger_of_Hungary2

Ще се изненадате от това, че макар и демокрацията вече да е политическата система в повечето страни, детронираните кралски семейства продължават да използват титлата си и да претендират за трона. Това е списък с топ 10 мъже и жени, които би следвало да са съответно крале и кралици, ако тронът им бъде върнат.

1. Престолът на Германия и Прусия – Джордж Фридрих

1

Роденият през 1976г. Джордж Фридрих е пра-пра-правнук на Уилям II (император в периода (1888-1918) и е начело на камарата на Хохенцолерн. Учил е в Германия, но завършва образованието си в Пърт, Шотландия. След това учи бизнес икономика във Фрайберг. Като ръководещ камарата Хохенцолерн той често е адресиран като Негово Кралско Величество или Принца на Прусия. Законите в Германия не признават титлите му, но според гражданското право в държавата те се считат като част от името на носещият ги. В интервю за Vanity Fair Джордж Фридрих споделя, че “Германският народ трябва да се замисли за завръщането на монархията и съм сигурен, че това ще се случи”.

2. Френският престол – Луи Алфонс, херцога на Анжу2

Ако френският трон се възстанови Луи Алфонс ще стане Крал Луи XX. Той е роден през 1974 година в Мадрид и е пра-правнук на Крал Алфонсо XIII. Неговите поддръжници обикновено се наричат легитимисти. Според тях след смъртта на брат му през 1984 година Луи Алфонс е законният престолонаследник. Той получава титлата “херцог на Анжу” след като баща му умира в злополука през 1989г. Двамата с жена му Маргарита Евгения имат дъщера, Евгения, родена във Флорида. Според легитимистите тя е Принцеса Евгения от Бурбон. Луи Алфонс е признат като Негово Кралско Височество от френският министър на правосъдието.

33. Руският престол – Нейно Величество Херцогиня Мария Владимировна

Руските монархистки я смятат за глава на императорското семейство и пазител на всички руснаци от 1992 година насам. Използваната от Мария Владимировна титла е Нейно императорско величество херцогиня Мария Владимировна. Родена е през 1953 година и е дъщеря на негово величество херцог Владимир Кирилович, смятан от някой за глава на императорското семейство. Мария учи руски и руска история в Оксфорд и живее във Франция и Испания. Синът и е роден и покръстен в Мадрид през 1981г. Други важни личности, присъствали на кръщенето са крал Хуан Карлос, Цар Симеон II и царица Маргарита, както и други официални лица от руското царско семейство. Мария Владимировна е 109-та на опашката за наследяването на британският престол.

4

4. Гръцкият Трон – Цар Константин II

Константин Гръцки, по-рано познат като Константин II, крал на елините царува от 1964 година до премахването на монархията през 1973г. Той така и не абдикира от поста си. Въпреки това, неспособен да свали новото правителство той живее в изгнание от 1967 година. Според паспорта му той е “Константин, бивш цар на елините”. Закон, прокаран през 1994 година го лишава от гражданството и имуществото му. В закона е записано, че на Константин не може да бъде предоставен гръцк паспорт, освен ако не приеме фамилия.

5. Австро-Унгарският престол – Принц Ото5

Oто фон Хабсбург, роден на 20 ноември 1912 е настоящият глава на фамилията на Хабсбургите и най-големият син на Карл Австрийски, последният император на Австрия и крал на Унгария. Ото живее в Бавария и е гражданин на Германия, Австрия, Унгария и Хърватска. Също така е познат като архихерцог Ото Австрийски и Хабсбург Ото. Твърди се, че е ударил неговият колега от европарламента Иън Песли, след като през 1988 година той изкрещял на папата, че е антихрист. Ото е бил сериозен пушач, като в някои дни е пушел по 100 цигари. Днес той вече не пуши, освен в един ден – световният ден против тютюнопушенето.

6. Португалският пресол – Дуарте Пио, херцог на Браганса

6Дуарте Пио е роден в Берн, Швейцария и е най-големият син на Дуарте Нуно, херцог на Браганса и съпругата му Мариа Франсиска де Орлеанс, принцеса на Бразилия. Когато се ражда, на семейството му е забранено да влиза в Португалия и затова раждането се провежда в португалското посолство в Берн. По този начин Дуарте Пио получава гражданството, така необходимо му за престола. През 1952 се мести за постоянно в Португалия с родителите си. На 13 май 1995 Дуарте се жени за Изабел де Ередиа, португалска бизнесдама. Церемонията се провежда в манастира Jeronimos в Лисабон и е ръководена от патриарха Антонио Риберио. Не нея присъстват основни португалски политически фигури, включително президента на републиката Марио Суарес, премиера Анибал Кавако Силва, както и представители на повечето европейски краски фамилии.

7. Румънският престол – цар Михаил7

Михаил I, крал на румънците, принц на Хохенцолерн (роден на 25 октомври 1921) царува в Румъния от 20 юли 1927 до 08 юни 1930 г. и отново от 06 септември 1940 г., докато е принуден да абдикира от комунистите на 30 декември 1947 година. Като пра-пра внук на кралица Витория и трети братовчед на Елизабет II той е един от последните оцелели държавни глави отпреди втората световна (другият е Симеон II). През 1947 Михаил пътува за Лондон за да присъства на сватбата на бъдещата кралица Елизабет II и там среща бъдещата си жена – принцеса Ана Бурбон-Парма. Завръща се в Румъния, посъветван от Уинстън Чърчил, който му казал, че “Най-важното за един крал е да е смел”.

88. Албанският престол – принц Лека

Принц Лека е единственият син на крал Зог I и кралица Жералдин. Известен е и често е наричан от медиите, монархистите и много хора Крал Лека I. Крал Зог е приуден да избяга от Албания само два дни след раждането на сина му и скоро официално е заменен от италианският крал Емануел III.  Лека учи в Египен и в Швейцария, след което става втори лейтенант в британската армия. След смъртта на баща му през 1961 година, Лека е обявен за крал на албанците от Народното събрание в изгнание. През 1975г. се жени за австралийската учителка Сюзън Кулен-Вард. На сватбата присъстват кралски семейства, които призовават “Да живее кралят!”

9. България – Симеон II9

Симеон Сакскобургостски е цар на България в периода 1943-46 година. Служи като министър-председател от 2001-2005г. Името, което използва като български гражданин и политик е Симеон Борисов Сакскобурготски. Симеон II е един от малкото монарси от преди Втората световна, които по-късно ръководят държавата си от премиерския пост. Той прави това след 55 години, прекарани извън България, заради комунистическият режим. Симеон II е единственият жив човек на земята, който носи титлата Цар (тъй като така и не абдикира официално).

1010. Италия – Виторио Емануеле, принц на Наполи

Виторио Емануеле е роден на 12 февруари 1912 година и е смятан за единственият претендент за несъществувашият италиански трон. В Италия е по-известен като Виторио Емануеле ди Савоя. Макар от 1946г. титлата му да не се признава в родната му страна, множество други, като Белгия например, още спазват обръщението. Виторио също така е претендент за йерусалимският престол. След референдума от 1946, когато е решено Италия да стане република, той е изгонен оттам. Неведнъж е влизал в новините с антисемитиските си изказвания. Във Франция пък е съден по обвинение в убийство, за което е оправдан, но все пак осъден за престъпление с огнестрелно оръжие.

 
 

Какво научихме от премиерата на новия Suzuki Swift

| от chronicle.bg |

Вчера в култовия клуб „Ялта” се състоя родната премиера на най-новото поколение на емблематичния SUZUKI SWIFT.

От компанията изтъкнаха, че че новият SWIFT е основна част от глобалната стратегия за увеличаване на пазарния дял на SUZUKI, като ръстът до 2019 г. се очаква да бъде над 29%. На модела ще се разчита и локално, за да се запази тенденция за стабилен и значителен ръст в пазарния дял на марката.

SWIFT е модел, който отразява по възможно най-добрия начин опита на SUZUKI в производството на компактни автомобили, но също така той подчертава и отдадеността на компанията в създаването на автомобили със спортен дух, които носят максимално удоволствие от шофирането.

SUZUKI_SWIFT_GLX_02

Създаден на база на концепцията «SWIFT INNOVATION» изцяло новото поколение на модела притежава съвременен дизайн и е оборудвано с всички актуални технологии на японския производител. SWIFT се отличава с младежкия си и спортен дизайн, двигатели, които предлагат подобрена динамика и икономичност, богатата линия на модела – разнообразие от двигатели и скоростни кутии, конкурентно оборудване, надвишаващо средното за класа ниво, съвременни системи за активна и пасивна безопасност, система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO.

Speedy_Blue_Premium_Silver_CWC

Първото, което прави впечатление в новото поколение на SWIFT е тенденцията към положително намаляване на някои основни характеристики за автомобила – тегло (от 960 кг до 840 кг) и радиус на завиване (с 0,4 м по-малък), и постигане на много конкурентни нива на други показтели – 5% по-икономичен, 8 % по-аеродинамичен, 25% повече пространство в багажното отделение.

Ето и акцентите от представянето на новия SWIFT:

ДИЗАЙН

Успешният и непреходен дизайн на SWIFT отговаря напълно на нуждите на клиентите. Новият дизайн на SWIFT се фокусира върху еволюцията на база ДНК-то на своя предшественик. Запазвайки характеристиките на дизайна, е създаден един нов модел.

Компактната, ниска и широка каросерия, с нисък център на тежестта, въплъщава напълно спортния вид на новия SWIFT.

SUZUKI_SWIFT_interior_06

Агресивната предна маска с широк отвор, в съчетание с атлетичните линии, преминаващи през страничните части на автомобила, създават усещане за динамика, която отличава автомобила.

В същото време, за да се създаде по-голямо пространство в купето за пътниците, новият SWIFT разполага с
междуосие, което е 20 милиметра по-дълго от това на предишния модел. Височината на автомобила е 15 милиметра по-малка, а широчината на автомобила е по-голяма с 40 милиметра, подчертавайки ниската и широка форма на новия модел.

Новият SWIFT разполага с 265 литра пространство за багаж, което е с 54 литра повече от предишния модел.
Вътрешната част на новия SWIFT, която е със съвременен и младежки дизайн, който изразява спортните характеристики на модела. Централната конзола е обърната към водача, а купето за пътниците създава усещането за по-голям простор в сравнение с предшестващия модел.

Впечатляващо е арматурното табло, което в GLX версиите, посредством цветен TFT LCD 4,2 инчов екран, предоставя различна информация, свързана с управлението на автомобила, използвайки лесни за разбиране
графики.

SUZUKI_SWIFT_interior_11

ДВИГАТЕЛИ

Новият SWIFT е оборудван с два двигателя, атмосферен бензинов 1.2-литров двигател DUALJET с 90 к.с. / 6.000 об.мин. и 1.0-литров турбо бензинов двигател BOOSTERJET с 112 к.с. / 5.500 об.мин.

1.2 DUALJET балансира хармонично мощността и разхода на гориво. Посредством употребата на системата за многоточково впръскване и по-леките материали, които са използвани за неговото производство, е постигнат изключително нисък разход на гориво, който достига 4,3 литра/100 км. Двигателят е съчетан с ръчна 5-степенна скоростна кутия или безстепенна автоматична скоростна кутия (CVT).

Турбо двигателят 1.0 BOOSTERJET, благодарение на технологията за директно впръскване, с която разполага, съчетава висок въртящ момент с нисък разход. Този двигател е с максимален въртящ момент, който е на разположение при ниски обороти, което го прави съпоставим с характеристиките на дизелов двигател. Този двигател се съчетава с ръчна 5- степенна скоростна кутия или с автоматична 6-степенна скоростна кутия.

И двата двигателя в GLX версията с ръчна 5-степенна скоростна кутия се предлагат само в комбинация с полу хибридната система на Suzuki SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). SHVS се състои от интегриран генератор, който съдейства на двигателя при стартиране и ускоряване на автомобила, и компактна високо-производителна литиево-йонна батерия. В допълнение, системата е отговорна и за производството на електрическа енергия по време на спиране на автомобила, която се използва за захранване на електронни компоненти, като например радио и светлини.

Средният разход за GLX версиите в комбинация със SHVS системата е едва 4,0 литра/100 км. за 1.2 и се явява най- ниският разход за класа на задвижваните с бензин атмосферни двигатели с ръчна скоростна кутия и 4,3 литра/100
км. за 1.0.

В подобни нива варират и емисиите на вредни газове CO2, които са изключително ниски. Емисиите на CO2 за версиите с двигател 1.2 с ръчна 5-степенна скоростна кутия са 98 гр/км, а с помощта на SHVS системата, вредните газове достигат едва 90 гр/км.

SUZUKI_SWIFT_interior_22

БЕЗОПАСНОСТ

Новият SWIFT е първенец и по отношение както на безопасността на пътниците, така и на безопасността на пешеходците. Сред най-добрите в своя клас, той разполага със съвременно предпазно оборудване за предвиждане и избягване на евентуални произшествия – Dual Sensor Brake Support – система за подпомагане на пътното поведение на автомобила и спирачната дейност на база на камера и лазер. Новият SWIFT е първият модел на SUZUKI, който е оборудват с тази технология. Той е снабден и с Radar Brake Support – система, която беше за първи път въведена с новото поколение на легендарната VITARA. Водачън на SWIFТ може да разчита и на системата за следене и предупреждение при смяна на линиите на пътното платно. Като стандарт в този компактен автомобил са заложение 6 въздушни възглавници. Системата Hill Hold – асистент при потегляне при наклон, е изключително удобна при по-интензивния трафик в града.

Новият SWIFT е достъпен и във версии със система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO. Тази система автоматично контролира поведението на автомобила и при нужда насочва въртящия момент към задния мост.

SUZUKI_SWIFT_interior_01

ОБОРУДВАНЕ

Новият SWIFT включва всички съвременни технологии и улеснения за водача: муулти-информационна система с тъч дисплей и възможност за свързване със смартфон, камера за заден ход, чийто образ се появява на дисплея на мулти- информационната система и подобрява видимостта, навигация, LED светлини, автоматични светлини, адаптивен круиз контрол, автоматична функция на дългите светлини и още много други технологии, които поставят нови стандарти за безопасност и комфорт при шофирането.

SWIFT се предлага в 7 основни цвята, от които само един не е металик и още 4 двуцветни комбинации, които
подчетрават младежкия дух на водела. На разположение на клиентите е и богат избор от аксесоари, с които
могат да персонализират своя автомобил.

SWIFT_PI_01_40_high

ЦЕНИ

Цената на новия SWIFT започва от 23 390 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,2 GL и от 28 990 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,0 GL+.

Цените за версиите с ALLGRIP AUTO започват от 29 590 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версията 1,2 GL+.

 
 

Какво да направите, ако не можете да заспите

| от chronicle.bg |

Добрият сън е жизнено важен за здравето. Недостигът на сън може да е свързано диабет, болести на сърцето, затлъстяване, дори депресия.

Ако спите зле, това може да ви влияе не по-малко вредно от това да се храните зле или да не тренирате.

На всички обаче се е случвало събуждането в 3 през нощта, след което заспиването отново изглежда невъзможно. Какво да правим тогава?

Първо, добре е да знаете, че не сте сами. Около 10 процента от населението страда от хронична инсомния, което означава, че тези хора имат проблем със съня от повече от три месеца. 30 процента от населението страдат от някаква форма на инсомния.

А какъв е номерът, с който можете да се приспите отново? Оказва се, че не е трудно. Просто станете от леглото, отидете в друга част на жилището си, която е тъмна и тиха и се върнете в леглото, когато отново ви се доспи. Например преместете се в хола на дивана, вземете си възглавница и се завийте се с одеяло.
Защо? Защото, ако останете в леглото, започвате да усещате напрежение от нуждата да заспите и мислейки защо не можете да заспите отново, всъщност се разсънвате заради производството на хормони, свързани със стреса, учестено сърцебиене и общо безпокойство. Така заспиването става невъзможно. Промяната на средата може да помогне да намалите това напрежение и така да ви се доспи отново.

 
 

Кучетата „се заразяват“ от лошото настроение на собствениците си

| от chronicle.bg, по БТА |

Учени от университета по ветеринарна медицина във Виена установиха, че кучетата „се заразяват“ от емоционални звуци, които чуват от хора или свои събратя.

Емоционалното заразяване е основен компонент на съчувствието. То е характерно за различни животински видове – от примати до гризачи.

Учените са работили с 53 възрастни кучета от различни породи и собствениците им. Те са направили експеримента в две стаи – едната с високоговорител, скрит в дървена кутия. По него пускали различни аудиостимули. За позитивен човешки звук използвали смях, а за негативен – плач. За кучешки звуци използвали игрив лай и вой от изолация. Контролно ветеринарите пускали и неемоционални звуци – говор, дъжд, ромон на листа.

Сравнявайки позитивни и негативни звуци на кучета и хора, участвалите в експериментите животни са показали с поведението си силна реакция и негативно емоционално състояние, след като са чули негативните звуци. Те са реагирали най-остро с вцепеняване на нещастието на събратята си

 
 

Ал Пачино отпразнува рождения си ден с 38-годишната си половинка

| от chronicle.bg |

Възрастта е просто цифра за личности като Ал Пачино. Известният актьор навърши 77 години в началото на седмицата и отпразнува деня със своята половинка  – 28-годишната Лусила Сола.

Двамата бяха забелязани на плаж в Мексико.

Пачино, облечен с тъмна тениска и шорти, се навежда и страстно целува любимата си в един от кадрите, заснети от папараци.

Двамата се срещат от близо десетилетие.

Пачино никога не е сключвал брак. Той обаче има 27-годишна дъщеря от връзката си с Джан Тарант, 16-годишни близнаци – Оливия и Антон, от дългогодишната си партньорка Бевърли Д’анджело.