Топ 10 на най-желаните и луксозни марки кафе в света

| от |

За истинските ценители чашата кафе е нещо повече от средство за събуждане сутрин. Изкушават ги сортовете, произведени в малки ферми по света, които са в ограничено количество, понеже качеството е на първо място. 

Много ценители биха платили доста висока цена за такова кафе. Списъкът с десетте най-луксозни и висококачествени марки отдолу е за тях. И разбира се, на такова кафе мляко и захар не се добавят.

Наричат кафето Yauco „Jamaican Blue Mountain за бедни“

10. Сoffee Yauco Selecto AA
Произход: Област Яуко, Пуерто Рико
Стойност: 24 долара/паунд (0.45 кг)

Most-expensive-coffee-Yauco-Selecto-AA-Coffee

Yauco се произвежда също само в ограничени количества и застава на първо място по популярност кафе от сорт арабика в Пуерто Рико. Специалисти и експерти се изказват за него така „Jamaican Blue Mountain за бедни“,сравнявайки го с други марки от топ 10. Каквито и рецензии да получава, си остава едно от кафетата с най-висока цена, а кадифено-мекият аромат и завладяващ вкус му печелят все повече и повече почитатели.

9. Starbucks Rwanda Blue Bourbon
Произход: Гатаре/Каренгера, Руанда
Стойност: 24 долара/паунд (0.45 кг)
Сортът Арабика бърбън, виреещ в определени райони на Руанда, е от най-старите и рядко срещаните кафета по света. Усетил потенциала му, гигантът Starbucks се заема да развие и стимулира производството му, първоначално тръгва от малките ферми, а днес вече марката е сред десетте най-престижни и популярни.

8. Hawaiian Kona Coffee
Произход: Северна и Южна Кона, Хавай
Стойност: 34 долара/паунд (0.45 кг)

roasted1
Единствено по стръмните склонове Мауна Лоа и Хуалалай в Северна и Южна Кона в Хавай отглеждат този сорт арабика. Само кафе от описаните региони може да се назове Kona. Популярно е с мекия си вкус. За да държат ниски разходи мнозина фермери продават кафето си в интернет. Но в последните десетилетия факт са многото скандали около кафето поради множеството случаи на фалшифицирани опаковки.

7. Los Planes
Произход: Ситала, Салвадор
Стойност: 40 долара/паунд (0.45 кг)
Лекият цитрусов аромат придава нетипичен вкус на този вид кафе. Наследил земята от дядо си, собственикът Серхио Тикас поддържа млади дръвчета, редовно заменя старите, засаждайки нови.

Измамници фалшифицират опаковките на кафе Hawaiian Kona

6. Blue Mountain
Произход: Wallenford Estate, Ямайка
Стойност: 49 долара/паунд (0.45 кг)
Тази премиум марка кафе е една от най-известните за вида си в света. Отглеждат го в Сините планини на Ямайка. Износът на този вид кафе, приблизително осемдесет процента, е предимно за Япония.

80% от износа на кафето Blue Mountain е за Япония

5. Fazenda Santa Ines
Произход: Mинас Жерайс, Бразилия
Стойност: 50 долара/паунд (0.45 кг)
Fazenda Santa Ines е един от малкото сортове, произведени по традиционен начин, с цел намаляване пораженията върху реколтата. Редовно побеждава в различни изложения. Има изтънчени аромати на плодове, шоколад и карамел.

4. El Injerto
Произход: Хуехуетенанго, Гватемала
Стойност: 50 долара/паунд pound (0.45 кг)
Производство на една от най-добрите и популярните ферми за кафе в света, отглеждаща арабика от бърбън и пакамара

Наполеон Бонапарт засадил уникален сорт кафе на остров Света Елена

3. Island of St. Helena Coffee Company
Произход: Остров Света Елена
Стойност: 79 долара/паунд pound (0.45 кг)

island-of-st-helena-coffee-company-usd-79-rp-768986-per-setengah-kg
Наполеон Бонапарт, изпратен на изгнание на острова, засажда уникалния сорт през последните години от жизнения си път. Островът Света Елена става популярен благодарение на него. Намира се на две хиляди и осемстотин километра западно от бреговете на Ангола и притежава идеалния за добрата реколта субтропичен климат.

Цената на панамско кафе достигна 350 долара на търг

2. Нacienda La Esmeralda
Произход: Бокете, Панама
Стойност: 104 долара/паунд (0.45 кг)

c2
Името на сорта арабика, който отглежда Hacienda La Esmeralda,се нарича Geisha. С редица награди за изминалите няколко години заема първо място кафе в Панама. На последния търг кафето се продаде на много по-висока от определената му цена от 104$. Стойността му достигна 350$.

Най-скъпото кафе в света идва от изпражненията на бозайника цибетка

1. Kopi Luwak
Произход: Индонезия
Стойност: 160 долара/паунд (0.45 кг)

luwak_coffee
Най-скъпото кафе в света. Преработва се през храносмилателния тракт на цибетката – дребен бозайник, който консумира кафените черешки. Специфичният горчив вкус на кафето се добива от неговите ензими. Фермерите взимат зърната от изпражненията на животинчето и произвеждат Kopi Luwak. За година се събират няколко тона кафе.

Източник: kulinaria.bg
 
 

Седмичен хороскоп: предприемачество и авантюризъм

| от Селена Астро |

В понеделник Луната ще продължи да преминава през знака Водолей, най-независимият, оригинален и пълен с идеи знак от зодиака. Денят ще бъде подходящ за работа с нови технологии, телевизия, политика или астрономия. Бихме могли да се впуснем в преследване на целите и мечтите ни, да отделим време за социални контакти или обществени дейности.

Денят ще бъде най-успешен за въздушните знаци Водолей, Везни и Близнаци, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Не е изключено те да получат изненадващи обаждания или съобщения, които да ги насочат в правилна за тях посока.

От вторник до четвъртък Луната ще пребивава в знака Риби. Докато Луната, която отговаря за емоционалното ни състояние преминава през най-мечтателния и отнесен знак от зодиака, е възможно да сме доста объркани и разсеяни. Няма да ни е лесно да се организираме и да сме достатъчно ефективни, но също така не е изключено и в обстоятелствата около нас да цари хаос и по един или друг начин всичко, с което се захващаме да се размива и протака.

През тези три дни най- не във форма ще бъдат подвижните знаци Риби, Стрелец, Близнаци и Дева, както и  хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. На тях ще им е изключително трудно да реагират обективно на ситуациите, в които попадат, понеже ще са с изострена чувствителност и емоциите силно ще влияят на преценките им. За тези знаци е добре да намерят време за разпускане и отделяне от стреса, най-добре биха им се отразили занимания с плуване, йога, танци или творчество.

Петък и събота Луната ще преминава през знака Овен и поради тази причина тези два дни са изключително подходящи за отстояване на позициите, поставяне на нови начала, предприемачество, спортни активности, авантюризъм и състезания от всякакъв тип.

Най-успешен ще бъде периодът за огнените знаци Овен, Стрелец и Лъв, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Те ще успеят да постигнат важни и значими за тях неща и ще се натъкнат на хора, които да им помогнат със съвет или препоръка.

В неделя Луната ще преминава през знака Телец, поради което вторият почивен ден е изключително подходящ за кулинария, архитектура, отдаване на почивка и удоволствия, грижа за тялото и външния вид. Добър е също така за сключване на договори, правене на инвестиции, започване на професионални, но също така и на лични партньорства.

Най-успешен ще бъде този период за земните знаци Дева, Телец и Козирог, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. При тях е вероятно добро стечение на обстоятелствата да им помогне да разгърнат по много добър начин потенциала и възможностите си.

През цялата седмица много силно ще действа аспекта секстил между Марс и Сатурн. Марс е планетата, която отговаря за начина, по който се отстояваме и борим се за нещата, докато Сатурн символизира пречките, спънките,  ограниченията, авторитетите, но също така и стабилността, реда и статуковото.

Конфликтът между двете планети дава амбиция и желание за постигане на успех, но също така пречи на правилното концетриране на енергията, която влагаме. Поради тази причина в периода е възможно прекалено целенасочено да преследваме някоя своя цел, с риск да смачкаме и нараним някой потърпевш, да изгубим границите си или да се изложим на риск (т.е. да се подадем на Марсовата си енергия) или да сме прекалено нерешителни и сдържани, пропускайки добри възможности и страхувайки се да се откроим и да защитим позициите си. Тогава ще съществува риск да бъдем смачкани и потиснати от останалите (т.е. ще се оставим Сатурн да ни завладее).

За да не се развие нито първия нито втория сценарии е важно да влагаме точното количество усилия и старание, за да постигнем максимално добри резултати, стремейки се да не сме прекалено агресивни и настъпателни, но също така и не прекалено пасивни и сдържани. Важно е да съумеем да запазим вътрешния си баланс и да запомним, че нещата, които се случват по време на Сатурнови аспекти не стават лесно, но за сметка на това са на стабилна структура и здрава основа.

 

 

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Книга на седмицата: „Другият сън” от Владимир Полеганов

| от chronicle.bg |

Ученият Стивън Хокинг предупреди преди дни, че живеем в най-опасното време за планетата. Какво обаче ще се случи след това? В близкото бъдеще, когато технологиите са заели още по-голяма част от живота ни, работата се върши единствено на екрани, малки роботчета почистват домовете ни, а природата се е оттеглила от света наоколо?

Действието в „Другият сън” на Владимир Полеганов се развива именно в близкото бъдеще, когато все повече разчитаме на технологиите за всичко в живота си. След странен телефонен разговор млад мъж се озовава в непознат свят, в който постепенно се появяват странни предмети и хора. Непознатият свят не е приказен, той е чужд и различен. Героят се опитва да вкара в познатите форми всичко, което вижда, въпреки че то не напомня на някоя от тях.

Разказът се води така, сякаш четящият е наясно с начина, по който се развива всекидневието в този нов свят и всичко се подрежда като пъзел – парче по парче, което читателят трябва да прецени къде да сложи.

Специфична характеристика на романа на Владимир Полеганов е липсата на абзаци – читателят потъва в потока от мислите на героя, като постепенно навлиза в неговия странен свят, проследява лутанията на паметта му и опитите да конструира от хаоса реалност.

„Другият сън” е определян като психологически роман, маскиран като фантастичен. Той предлага невероятно пътешествие навътре във въображението и си играе със способността на читателя да отговаря на въпроси, които никога не си е задавал.

Владимир Полеганов е завършил клинична психология и творческо писане в СУ „Св. Климент Охридски”. Носител е на наградата за къс разказ „Рашко Сугарев”. През 2015 година разказът му „Птиците” е включен в антологията Best European Fiction на издеателство Dalkey Archive Press. Негови творби са публикувани в престижни български и чуждестранни издания. Автор е на сборника с разкази „”Деконструкцията на Томас С.”

 
 

6 лоши кино римейка

| от |

Този месец, преди точно 15 години, на голям екран излиза великолепната криминална комедия „Бандата на Оушън“. Джордж Клуни, Брад Пит, Мат Деймън, Кейси Афлек, Джулия Робъртс и Анди Гарсия, под режисурата на Стивън Содърбърг и майсторския сценарий на Тед Грифин, създават едно истинско удоволствие за гледане в този кино пъзел.

„Бандата на Оушън“ сам по себе си е римейк на известен филм от 1960-а година с Франк Синатра и Дийн Мартин. Но за разлика от нашата класация тук, е един от добрите примери в киното.

Петнайсет години след модерната си версия филмът вече е нещо като класика, която може да бъде гледана отново и отново, при това винаги да ви носи удовоствие и кеф, макар да знаете отговора на загадката в него. Може би, заради това или поради липсата на свежи идеи, но Холивуд вече прави повторен римейк на този филм, при това с жени.

След „Ловци на духове“ „Бандата на Оушън“ ще е следващия филм, който ще пострада от феминистичния удар, разстлал се като сив похлупак над меката на киното. Разбира се, това са само предположения, за които всеки гледал и двете версии на филма, се надява да не е прав.

Междувременно, докато чакаме женската версия на „Бандата на Оушън“ ние си припомняме шест ужасни римейка, с които киното е сбъркало. Много.

В галерията горе.