Томислав Дончев: Главното предизвикателство е да инвестираме не в съществуването си днес, а в устойчиво бъдеще

| от |

Мерките за постигане на икономически растеж са предизвикателство не само за политиците в Европа и балканския регион, но и за гражданите и бизнеса, които са както вдъхновител, така и нерядко жертва на политическите решения. Главното  предизвикателство е да инвестираме не в съществуването си днес, а в условията за устойчиво бъдеще утре. Това заяви заместник министър-председателят по европейските фондове и икономическата политика Томислав Дончев на 11-ото издание на Виенския икономически форум.

За всички е ясно, че живеем във времена на криза –  не само финансова и икономическа, но и геополитическа, посочи вицепремиера Дончев. Кризата обаче означава и възможности, ако има политическа воля за трудни решения и провеждане на реформи с дългосрочен хоризонт, изтъкна той. Сред основните приоритети на правителството вицепремиерът очерта ясна визия и готовност за постигане на устойчива среда за икономическо развитие, постигната чрез стабилност на институциите, условия за дългосрочно развитие на обществото и бизнеса, ефективна и прозрачна система за управление на ресурсите от европейската солидарност, национална и енергийна независимост, качествено образование и защита на социалните права.

Томислав Дончев подчерта, че участието на България в този форум на високо политическо, дипломатическо и икономическо ниво е знак, че държавата има политическа воля и доверието на своите партьори на Балканите и в Европа. Тя е знак и за българското общество, защото правителство на по-малко от две седмици е очаквано и посрещнато с уважение след близо година и половина неясна политическа позиция на държавата.

Погледите сега са насочени към нас. Днес е важно да покажем политическа воля и ясна визия за конкретна посока на развитие и най-важното – мерките, с които ще работим за постигането на устойчив икономически растеж – както на национално, така и на регионално и европейско ниво, заяви заместник министър-председателят. Сред основните приоритети на правителството по отношение на икономическата политика той посочи постигането на растеж чрез подобряване на условията за бизнес за производителите и износа, електронното управление като гарант за ефективна администрация и превенция на корупцията, облекчаване на административната тежест, насърчаване на чуждестранните партньорства и подчертаване потенциала на България като дестинация за инвестиции с висока добавена стойност.

 
 

„Западен свят“ задмина Game of Thrones

| от chronicle.bg |

Последният епизод от първи сезон на сериала „Западен свят“ привлече 2.2 милиона зрители. Спрямо първия епизод, излъчен през октомври, зрителите на шоуто са се увеличили повече от два пъти.

Със средно по 12 милиона зрители на всички платформи, „Западен свят“ се превръща в най-гледания първи сезон на сериал по HBO.

Шоуто е определяно като търговски успех, като освен това се радва и на доброто отнишение на критиката. То се приема за първия наистина голям хит на HBO от януари 2014 година насам, когато започна „Истински детектив“.

Какво не знаете за актьорите от „Западен свят“.

 
 

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.

 
 

Photoshop битката за Тейлър Суифт

| от chronicle.bg |

Певицата Тейлър Суифт стана повод за ожесточено състезание на фотошоп майстори от целия свят.

Тя беше заснета наведена, с разперени ръце. Това беше достатъчно, за да започне поредицата от фотошоп изпълнения, които я пренасят на различни места в различен контекст – яхнала ракета със знамето на САЩ в ръце например.

Затова обичаме интернет!

Вижте в галерията най-добрите попадения.

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира