Телевизия до поискване

| от | | |

youview-set-top-box-partner-logos

Бъдещето на телевизията е тук .

Ако някой не го забелязва, то това е защото то не е разпространено равномерно, а и ние се намираме в средата на една модерна трансформация, която обхваща всички. Новите информационни технологии навлязоха в живота ни със светкавична скорост и ние пропуснахме да забележим колко бързо се промени телевизията за няколко десетителитя  – визуално, социално, интерактивно и начина по който тя взаймодейства с потребителите.

Телевизията в България продължава да бъде най-предпочитаната медия от населението, като всеки българин гледа средно  4 часа на ден, а това е и най-предпочитания канал за рекламодателите.  Телевизията в момента е навсякъде, тя се разпространява през интернет операторите, от мобилните оператори, от мултиплексите.  Телевизорът все още е най-достъпното средство за забавление и информация, според статистиката 99% от семействата у нас имат телевизионен приемник.

Интернет в момента оказва много голям натиск върху телевизията, но за основните телевизионни канали допълнително предимство е ексклузивното качествено съдържание, което предлагат, както и силата на бранда на канала. Все пак и каналите и телеком операторите не се отказват да развиват така наречените услуги по заявка (видео при поискване) и предлагат на потребителите достъп само онлайн съдържание, такова, което не е било излъчено ефирно.  За телевизия може да платим и да получим достъп до всички спортни събития, благодарение на бързата интернет връзка в България (страната е на 8 място в света по бърз интернет достъп), което до скоро беше немислимо. В интернет можем да гледаме безплатно тенис събития за които иначе трябва да бъде платено, футболни мачове, и други спортни събития. Телевизия може да се гледа в интернет страниците на телевизионните канали, на дисплея на мобилния  телефон, на таблет и на всевъзможни други мобилни устройства.

Потреблението на телевизия се променя всяка година. Зрителите все повече предпочитат да гледат телевизия когато на тях им е удобно. Забелязва се отлив от традиционните канали по всяко време на деня за сметка на „алтернативните платформи“, които предоставят видео съдържание. Единствените събития, които все още успяват да задържат зрителя пред телевизионния екран са спортните състезания и новините. В България в момента най-разпространените видео платформи, които доставят съдържание до поискване са HBO GO, NowaPlay и Voyo. Според изследване на Discovery Chanel , у нас 5 % от населението използва тази услуга, а HBО GO обяви, че има регистрирани 30 000 потребители, които плащат за видео On-Demand.

На Българския пазар в момента има регистрирани 16 компании, предоставящи услуги по заявка, (Video-on-demand) или видео при поискване Pаy Per View(плащане за гледане). Сред заявилите намерение да предоставят услуги по заявка има две чуждестранни компании, фондация, както и търговски дружества: bTV Media Group (чрез Voyo), Vivacom, M Tel, HBO, „Нетера“, СКАТ ТВ и др. В рамките на половин година медийните надзорници са пререгистрирали голяма част от компаниите и са вписали няколко нови, което е знак за интерес от предоставянето на услугата, която се очаква в бъдеще да отчита по-голяма популярност, според Капитал.

Доставчиците на телевизия се стремят да доставят повече канали на по-ниска цена и преборят конкуренцията с HD канали на ниска цена и дори безплатни.

Традционната телевизия не умира

Един пример за запазващата се роля на традиционна телевизия е световната мрежа за доставка на съдържание до поискване Netflix. Въпреки че мнозина се надяваха, че домакинствата ще започнат “да режат кабелите” и да използват услуги като Netflix, оказа се, че домакинствата просто започнаха да добавят Netflix като допълнителна услуга на съществуващите кабелни пакети.

Доставчикът преговаря с един от най-мощните доставчици на телевизия в САЩ Comcas и други доставчици, за да стане част от пакетите им, но като самостоятелен канал. Когато се появи, Netflix трябваше да бъде компанията, която ще сложи край на кабелната телевизия.

Към момента Netflix има 35,7 милиона абонати, друга подобна платформа Hulu plus има 4 милиона, Amazon Prime още няколко милиона. Целият растеж на платените видео услуги не идва за сметка на кабелните компании, които продължават да бележат ръст в броя на абонатите.

Самото сътрудничество на Netflix с кабелните мрежи изглежда съвсем логично, тъй като в последните проучвания около 100 милиона домакинства в САЩ смятат Netflix  за добро допълнение към съществуващите пакети. Компанията се опитва да настигне големият си конкурент HBO  на европейския пазар, като обяви, че смята да предлага услугите си във Франция, Германия, Австрия, Швейцария, Белгия и Люксембург. По този начин интернет потребителите в шестте страни ще имат възможност срещу платен абонамент да ползват стрийминг услугата и да имат достъп до телевизионни сериали и филми, както и до собствени серии на Netflix като „House of Cards“, който се оказа доста популярен.

Апетитът на американската компания е насочен приоритетно към големите пазари на Германия и Франция, където широколентовият достъп до интернет е с добро качество.

Според експерти в сектора VоD (видео до поискване) услугата ще се развива в няколко посоки:  увеличаване на броя на платформите и най-вече повишаване на качеството на съдържанието, достъпно чрез интернет на смарт устройства. Това важи както по отношение на техническите параметри, така и по отношение на удобството за потребителите (персонализиране на съдържанието и интеграция със социалните мрежи).

Тенденциите за тези канали са, че ако искат да се задържат на пазара и да регистриран силно присъствие,  е необходимо да продуцират и качествено съдържание. HBO  са пионери в продуцитрането на собствени сериали и са отъпкали пътеката  с „Нюзрум“, „ Семейство спорано“, „Игра на тронова“, „Два метра под земята“и още много други. От няколко сезона Netflix продуцират изключително популярния House of Cards.

remote_control_0306

Видим на всеки екран

Личният абонамент вече позволява приемането на телевизия  по-лесно за ползване от хората.“Телевизия “ вече не се отнася до приемане на съдържаниена  големия екран в хола , това е само един екран от мнозина. Можете да предпочетете да използвате вашия телефон или таблет или компютър.  Те всички са просто „остъклени интернет машини. “

True е интернет телевизионна услуга, която ще се разшири навсякъде, разчитайки на бързи клетъчни връзки(LTE), когато не сте свързани към Wi Fi . Друга реална опция е да се наблегне на разширяване на възможностите на телевизията и съхраняването на видеото, което искате да гледате, можем да говорим и продуцирали , най-очевидно е пускането на  “ DVR “ в облака , така че можете да планирате и изгледате записи от всякъде.

А по-добре дистанционно

Телефони и таблети не са само за гледане на видео ; те може да контролират видеото. Изобилие от съществуващите примери показват, че телефонът ви е много по-добро дистанционно, отколкото това, което имате на масичката си в хола .  Мобилното дистанционно може да се адаптира към специфичните контексти , намаляване на броя на бутоните, или да предлага клавиатура , когато има смисъл от това. И превключването между екраните  става по-просто ,

Следващото поколение на телевизионни услуги трябва да реши проблема с  пълното интегриране на видео стрийминг услуги като Netflix , Hulu, HBO GO,  Amazon Instant Video и др.. Потребителите не трябва да превключват входовете на телевизорите си, а само с едно натискане на копчето да си пуснат интернет телевизията.

Хората искат по-лесно и личен достъп до видео, което е един от начините да се обясни успеха на Hulu . Голяма част от съдържанието на Hulu също е на разположение на платени телевизионни абонати чрез On-Demand менюта , но тези интерфейси са толкова зле проектирани , че хората ги избягват или дори не знаят какво е на разположение . Hulu е лесен за използване . HBO Go е лесна за използване . Netflix е лесен за използване . И хората са готови да платят за това удобство.

Един интернет телевизионен „канал“ може да се оприличи на меню по заявка с по-добър дизайн. Или цялата интернет TV услугата може да вземе този подход , подчертавайки зрителя контрол над това, което се случва, да се излъчва в момента.

Че бъдещето е в алтернативните канали доказва и скорошното съобщение, чеGoogle , които чрез канала си за видео YouTube ще придобие Стрийминг платформата Twitch  за малко над 1 млрд. долара, които ще бъдат изплатени в брой.

Twitch е онлайн платформа за стрийминг, която е много популярна сред геймърите. Чрез нея те могат да наблюдават в реално време играта на други играчи, като при определени условия, могат да изкарват и пари от това. Платформата има над 45 млн. активни потребители месечно, като над 1 млн. от тях редовно качват видеоклипове и стриймват онлайн

Регистрираните потребители  месечно гледат над 6 млрд. часа видео.

 
 

Бременната Ирина Шейк в сцената с грънчарство от филма „Призрак“

| от chronicle.bg, по boredomtherapy.com |

Един от най-лесните начини да направиш една реклама гледаема е да включиш малко плът. Никой няма против малко плът. Във видеото на Шейк има много.

То е реклама на списание Love. Всеки декември списанието прави секси видеа като рекламен подход. На 1 декември те показаха видео с модела на Victoria’s Secret Бела Хадид, която играе фитнес инструктор.

 

На 2 декември е ред на друго ангелче на фирмата за бельо – бременната Ирина Шейк. Тя преви римейк на сцената от филма „Призрак“, Деми Мур върти грънчарско колело заедно с духа на покойният си приятел Патрик Суейзи.

 

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Книга на седмицата: „Другият сън” от Владимир Полеганов

| от chronicle.bg |

Ученият Стивън Хокинг предупреди преди дни, че живеем в най-опасното време за планетата. Какво обаче ще се случи след това? В близкото бъдеще, когато технологиите са заели още по-голяма част от живота ни, работата се върши единствено на екрани, малки роботчета почистват домовете ни, а природата се е оттеглила от света наоколо?

Действието в „Другият сън” на Владимир Полеганов се развива именно в близкото бъдеще, когато все повече разчитаме на технологиите за всичко в живота си. След странен телефонен разговор млад мъж се озовава в непознат свят, в който постепенно се появяват странни предмети и хора. Непознатият свят не е приказен, той е чужд и различен. Героят се опитва да вкара в познатите форми всичко, което вижда, въпреки че то не напомня на някоя от тях.

Разказът се води така, сякаш четящият е наясно с начина, по който се развива всекидневието в този нов свят и всичко се подрежда като пъзел – парче по парче, което читателят трябва да прецени къде да сложи.

Специфична характеристика на романа на Владимир Полеганов е липсата на абзаци – читателят потъва в потока от мислите на героя, като постепенно навлиза в неговия странен свят, проследява лутанията на паметта му и опитите да конструира от хаоса реалност.

„Другият сън” е определян като психологически роман, маскиран като фантастичен. Той предлага невероятно пътешествие навътре във въображението и си играе със способността на читателя да отговаря на въпроси, които никога не си е задавал.

Владимир Полеганов е завършил клинична психология и творческо писане в СУ „Св. Климент Охридски”. Носител е на наградата за къс разказ „Рашко Сугарев”. През 2015 година разказът му „Птиците” е включен в антологията Best European Fiction на издеателство Dalkey Archive Press. Негови творби са публикувани в престижни български и чуждестранни издания. Автор е на сборника с разкази „”Деконструкцията на Томас С.”

 
 

WhatsApp спира за милиони стари телефони

| от chronicle.bg |

Ако използвате по-стар модел смартфон, то вероятно до месец ще трябва да се сбогувате с мобилното приложение за споделяне на информация и провеждане на чат-разговори WhatsApp.

Според официалното изявление на създателите, първите, при които ще бъде спряно функционирането на приложението са мобилните устройства със стара версия на Android, Windows и Apple. Това ще се случи до края на тази година. До юни 2017 от списъка ще бъдат зачеркнати и по-старите модели на Blackberry и Nokia.

Пълният регистър на платформи, при които поддръжката на WhatsApp ще стане невъзможна са – Android 2.1 и 2.2, Windows Phone 7 и iPhone 3GS/iOS 6. До юни чат приложението с над милиард ползватели няма да е валидно вече и за BlackBerry, включително за BlackBerry 10, Nokia S40 и Nokia Symbian S60.

„Искаме да фокусираме усилията си върху мобилните платформи, които имат най-широка употреба“, допълниха от дъщерната фирмата на Facebook.