Тайните на Янукович

| от |

Резиденцията на бившия украински президент е струвала може би милиарди. Но откъде са дошли парите за този разкош, при положение, че годишната му заплата е била 83 000 евро? Проектът „Янукович-лийкс“ разкрива подробности, пише Дойче веле.

0,,17465633_401,00

„Ако Янукович се бе отнасял и към делата на държавата така, както към личните си покои в Межигорие, определено бихме били много благосъстоятелна страна“, казва шеговито пред Дойче Веле украинската журналистка Анна Бабинец. От три седмици насам заедно с десетина други журналисти тя проучва документи и данни, открити в бившата, междувременно одържавена резиденция на Янукович край Киев „Межигорие“.

Солидното имение на избягалия вече от Украйна бивш президент е изградено през последните няколко години. По време на управлението му всичко бе обвито в пълна тайнственост. Едва след смяната на властта в края на февруари украинските граждани получиха възможността да надникнат зад стените на резиденцията. И докато интересът на хората е насочен предимно към луксозното обзавеждане – блестящите полилеи, помпозните украси, бижутата и автомобилите, то журналистите се интересуват повече откъде са дошли парите за този разкош, при положение, че заплатата на Янукович е била 83 000 евро годишно.

На 22 февруари – денят на бягството на президента, служител в резиденцията информира журналистите, че във водите на близкото езеро плуват куп документи. Те са извадени, изсушени, анализирани и публикувани в интернет. Така е положено началото на проекта „Янукович-лийкс“ (yanukovychleaks.org).

По-късно в една от сградите към имението са открити стотици папки с още документи, а междувременно на сайта на проекта са поместени над 9 500 сканирани оригинали. От тях човек лесно може да добие представа за личния живот на Янукович и за това кои са били членовете на най-близкото му обкръжение.

Следите водят към Австрия и Лихтенщайн

Преобладаващата част от намерените документи е свързана с десетина фирми, ангажирани с поддържката на президентската резиденция. Най-важната от тях е „Танталит“, която се явява формален собственик на по-голямата част от простиращото се на 140 хектара имение. Именно тя е изграждала и много от прилежащите към резиденцията постройки. До момента за тази фирма не се е знаело нищо, но ето че сега това се променя.

„Танталит“ е била собственост на едно австрийско предприятие, принадлежало на една британска фирма, която пък била управлявана от тръст, базиран в Лихтенщайн. „Директор на „Танталит“ е бил Павел Литовченко, адвокат от обкръжението на Янукович“, казва пред Дойче Веле журналистът Сергей Лешченко от онлайн изданието „Украинска правда“. Преди половин година фирма „Танталит“ е продала своята част от резиденцията „Межигорие“ на фирма на брата на бившия ръководител на президентската администрация Сергей Клюев. „Клюев обаче се явява само номинален собственик. Всъщност самият Янукович е контролирал нещата“, казва Лешченко.

И до днес никой не може да каже колко точно е струвало изграждането на резиденцията. Журналистката Анна Бабинец предполага, че сумата възлиза на милиарди. „Само завесите в едната от стаите струват 80 000 евро“, заявява тя и добавя, че там са работили хиляди хора с една-единствена задача: всичко да се хареса на президента.

Схемите за пране на пари

Журналистите от проекта „Янукович-лийкс“ са се разпределили в няколко работни групи. Едните проучват данните за луксозния начин на живот на президента, а другите издирват източниците на средства. „Разгледах една папка, която дава представа за приходите на „Танталит“ през 2011. Те са предимно от банката „УкрБизнес“, която фактически принадлежи на клана Янукович. Дори само от една папка може да се види как са били прани парите в рамките на този клан, как са били прехвърляни насам-натам. Те очевидно не са допускали, че сведенията може един ден да станат публично достояние“, казва журналистът Андрей Баштовий.

Анна Бабинец се е концентрирала върху ловния клуб на Янукович „Сухолучие“, разположен на 20 км от резиденцията. „Намерихме доказателства за приходите от членски внос, възлизащи на 50 000 евро годишно“, казва тя и обяснява, че членове на клуба са били хора от най-близкото обкръжение на Янукович. Според Бабинец, всички средства, които са били нужни за хобитата и развлеченията на бившия президент, са постъпвали незаконно. „Но това предстои да се изясни“, допълва журналистката.

„Доказателствата могат да послужат за поне 10 присъди“

Същевременно от документите се разбира и колко скромни са били възнагражденията на работниците, обслужвали „Межигорие“. „Те са получавали между четири и седем евро дневно“, казва Баштовий.

Оригиналите на документите, изоставени от избягалия президент в резиденцията „Межигорие“, са предадени междувременно на прокуратурата. Журналистите работят само с копията им. Сергей Лешченко смята, че откритите доказателства могат да послужат за „поне десет присъди срещу Янукович“. До момента прокуратурата е започнала дело по две обвинения: пране на пари и кражба на собственост чрез злоупотреба с власт в особено големи размери.

В следващите седмици и месеци сайтът на „Янукович-лийкс“ ще бъде попълван и с нови сведения. „Целта на проекта е по възможност всички открити документи да станат достояние на обществеността“, казва Анна Бабинец.

 
 

Сериали, базирани на филми

| от |

Качественото кино има навика да се провира дори и през най-малките пролуки, които комерсиалните бомбастични заглавия му оставят. То намира своите почитатели и оставя приятна следа и послевкус в зрителя.

Доброто кино ще съществува, независимо колко комерсиални екшъна и филми за надяждане с пуканки се направят. Същото важи и за добрата телевизия.

В нашата селекция днес двете се срещат. Някъде по средата, където е най-удобно.

Избрали сме шест сериала, които са базирани на шест качествени филма, които ако не сте гледали, е добре да се засрамите.

За останалите – всичко е горе в галерията.

 
 

Какво научихме от премиерата на новия Suzuki Swift

| от chronicle.bg |

Вчера в култовия клуб „Ялта” се състоя родната премиера на най-новото поколение на емблематичния SUZUKI SWIFT.

От компанията изтъкнаха, че че новият SWIFT е основна част от глобалната стратегия за увеличаване на пазарния дял на SUZUKI, като ръстът до 2019 г. се очаква да бъде над 29%. На модела ще се разчита и локално, за да се запази тенденция за стабилен и значителен ръст в пазарния дял на марката.

SWIFT е модел, който отразява по възможно най-добрия начин опита на SUZUKI в производството на компактни автомобили, но също така той подчертава и отдадеността на компанията в създаването на автомобили със спортен дух, които носят максимално удоволствие от шофирането.

SUZUKI_SWIFT_GLX_02

Създаден на база на концепцията «SWIFT INNOVATION» изцяло новото поколение на модела притежава съвременен дизайн и е оборудвано с всички актуални технологии на японския производител. SWIFT се отличава с младежкия си и спортен дизайн, двигатели, които предлагат подобрена динамика и икономичност, богатата линия на модела – разнообразие от двигатели и скоростни кутии, конкурентно оборудване, надвишаващо средното за класа ниво, съвременни системи за активна и пасивна безопасност, система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO.

Speedy_Blue_Premium_Silver_CWC

Първото, което прави впечатление в новото поколение на SWIFT е тенденцията към положително намаляване на някои основни характеристики за автомобила – тегло (от 960 кг до 840 кг) и радиус на завиване (с 0,4 м по-малък), и постигане на много конкурентни нива на други показтели – 5% по-икономичен, 8 % по-аеродинамичен, 25% повече пространство в багажното отделение.

Ето и акцентите от представянето на новия SWIFT:

ДИЗАЙН

Успешният и непреходен дизайн на SWIFT отговаря напълно на нуждите на клиентите. Новият дизайн на SWIFT се фокусира върху еволюцията на база ДНК-то на своя предшественик. Запазвайки характеристиките на дизайна, е създаден един нов модел.

Компактната, ниска и широка каросерия, с нисък център на тежестта, въплъщава напълно спортния вид на новия SWIFT.

SUZUKI_SWIFT_interior_06

Агресивната предна маска с широк отвор, в съчетание с атлетичните линии, преминаващи през страничните части на автомобила, създават усещане за динамика, която отличава автомобила.

В същото време, за да се създаде по-голямо пространство в купето за пътниците, новият SWIFT разполага с
междуосие, което е 20 милиметра по-дълго от това на предишния модел. Височината на автомобила е 15 милиметра по-малка, а широчината на автомобила е по-голяма с 40 милиметра, подчертавайки ниската и широка форма на новия модел.

Новият SWIFT разполага с 265 литра пространство за багаж, което е с 54 литра повече от предишния модел.
Вътрешната част на новия SWIFT, която е със съвременен и младежки дизайн, който изразява спортните характеристики на модела. Централната конзола е обърната към водача, а купето за пътниците създава усещането за по-голям простор в сравнение с предшестващия модел.

Впечатляващо е арматурното табло, което в GLX версиите, посредством цветен TFT LCD 4,2 инчов екран, предоставя различна информация, свързана с управлението на автомобила, използвайки лесни за разбиране
графики.

SUZUKI_SWIFT_interior_11

ДВИГАТЕЛИ

Новият SWIFT е оборудван с два двигателя, атмосферен бензинов 1.2-литров двигател DUALJET с 90 к.с. / 6.000 об.мин. и 1.0-литров турбо бензинов двигател BOOSTERJET с 112 к.с. / 5.500 об.мин.

1.2 DUALJET балансира хармонично мощността и разхода на гориво. Посредством употребата на системата за многоточково впръскване и по-леките материали, които са използвани за неговото производство, е постигнат изключително нисък разход на гориво, който достига 4,3 литра/100 км. Двигателят е съчетан с ръчна 5-степенна скоростна кутия или безстепенна автоматична скоростна кутия (CVT).

Турбо двигателят 1.0 BOOSTERJET, благодарение на технологията за директно впръскване, с която разполага, съчетава висок въртящ момент с нисък разход. Този двигател е с максимален въртящ момент, който е на разположение при ниски обороти, което го прави съпоставим с характеристиките на дизелов двигател. Този двигател се съчетава с ръчна 5- степенна скоростна кутия или с автоматична 6-степенна скоростна кутия.

И двата двигателя в GLX версията с ръчна 5-степенна скоростна кутия се предлагат само в комбинация с полу хибридната система на Suzuki SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). SHVS се състои от интегриран генератор, който съдейства на двигателя при стартиране и ускоряване на автомобила, и компактна високо-производителна литиево-йонна батерия. В допълнение, системата е отговорна и за производството на електрическа енергия по време на спиране на автомобила, която се използва за захранване на електронни компоненти, като например радио и светлини.

Средният разход за GLX версиите в комбинация със SHVS системата е едва 4,0 литра/100 км. за 1.2 и се явява най- ниският разход за класа на задвижваните с бензин атмосферни двигатели с ръчна скоростна кутия и 4,3 литра/100
км. за 1.0.

В подобни нива варират и емисиите на вредни газове CO2, които са изключително ниски. Емисиите на CO2 за версиите с двигател 1.2 с ръчна 5-степенна скоростна кутия са 98 гр/км, а с помощта на SHVS системата, вредните газове достигат едва 90 гр/км.

SUZUKI_SWIFT_interior_22

БЕЗОПАСНОСТ

Новият SWIFT е първенец и по отношение както на безопасността на пътниците, така и на безопасността на пешеходците. Сред най-добрите в своя клас, той разполага със съвременно предпазно оборудване за предвиждане и избягване на евентуални произшествия – Dual Sensor Brake Support – система за подпомагане на пътното поведение на автомобила и спирачната дейност на база на камера и лазер. Новият SWIFT е първият модел на SUZUKI, който е оборудват с тази технология. Той е снабден и с Radar Brake Support – система, която беше за първи път въведена с новото поколение на легендарната VITARA. Водачън на SWIFТ може да разчита и на системата за следене и предупреждение при смяна на линиите на пътното платно. Като стандарт в този компактен автомобил са заложение 6 въздушни възглавници. Системата Hill Hold – асистент при потегляне при наклон, е изключително удобна при по-интензивния трафик в града.

Новият SWIFT е достъпен и във версии със система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO. Тази система автоматично контролира поведението на автомобила и при нужда насочва въртящия момент към задния мост.

SUZUKI_SWIFT_interior_01

ОБОРУДВАНЕ

Новият SWIFT включва всички съвременни технологии и улеснения за водача: муулти-информационна система с тъч дисплей и възможност за свързване със смартфон, камера за заден ход, чийто образ се появява на дисплея на мулти- информационната система и подобрява видимостта, навигация, LED светлини, автоматични светлини, адаптивен круиз контрол, автоматична функция на дългите светлини и още много други технологии, които поставят нови стандарти за безопасност и комфорт при шофирането.

SWIFT се предлага в 7 основни цвята, от които само един не е металик и още 4 двуцветни комбинации, които
подчетрават младежкия дух на водела. На разположение на клиентите е и богат избор от аксесоари, с които
могат да персонализират своя автомобил.

SWIFT_PI_01_40_high

ЦЕНИ

Цената на новия SWIFT започва от 23 390 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,2 GL и от 28 990 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,0 GL+.

Цените за версиите с ALLGRIP AUTO започват от 29 590 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версията 1,2 GL+.

 
 

Пол Верховен снима филм за монахиня лесбийка

| от chronicle.bg, по БТА |

Световноизвестният режисьор Пол Верховен снима в Париж лентата „Пресветата Дева“ за монахиня лесбийка, съобщава сайтът Лайф.

Порталът цитира информация на Саид бен Саид, президент на френската телевизионна копания SBS Productions, която реализира филмовия проект.

Бен Саид е френски продуцент от тунизийски произход, който основава споменатата компания през 2010 година. На страничката си в Туитър кинодеецът показа афиша на бъдещия филм, като уточни, че режисурата ще бъде поверена на Верховен, известен с със заглавия, като „Първичен инстинкт“ , „Робокоп“, „Зов за завръщане“ и др.

Главната роля ще бъде поверена на белгийската актриса Виржини Ефира. Сюжетът се основава на книгата на американската писателка Джудит Браун „Аморални постъпки: животът на монахиня лесбийка в Италия в епохата на Ренесанса“

 
 

Бързите коли на 21-ви век

| от chronicle.bg |

Днес рожден ден има Феручо Ламборгини! Той, разбира се, е създателят на колите Ламборгини и днес щеше да стане на 101.

Живеем в ерата на скоростта. Колие са естествен бенефициент от развитието на компютърните технологии. Преди компютрите контролираха колко по-малко неудобна да е седалката на пасажера и правеха шибидаха да се чупи по-лесно. Сега контролират диференциали, скоростни кутии, двигатели, всичко. При това с надхирургическа прецизност и бързина. В следствие на това колите станаха безобразно бързи.

По тези два повода в днешната ни галерия сме събрали най-бързите коли на 21 век. За сега. Насладете им се и съжалявайте, че си купихте закуска сутринта вместо да си заделите парите.