Свръхбогатите са все повече въпреки кризите по света

| от |

Приблизително 211 хиляди „свръхбогати“ по света продължават да просперират и през 2014 година, въпреки геополитическите напрежения. В техните ръце е 13% от световното богатство, съобщава доклад на швейцарската банка Ю Би Ес (UBS) и консултантската агенция Wealth-X.

„През 2014 г., броят на свръхбогатите в света се е увеличил с 6%, а богатството им (…) със 7% до почти 30 000 милиарда“. Това е почти два пъти повече от брутния вътрешен продукт на САЩ, отбелязва проучването, публикувано в четвъртък.

Тези много богати хора – притежаващи над 30 милиона долара – представляват само 0,004% от възрастното население на света, а притежават 13% от богатството натрупано по света, посочват швейцарската банка и консултантската фирма за големи активи Wealth-X.

Според техния доклад този ексклузивен клуб успява през 2014 г. да разшири своето „влияние“ чрез доброто здраве на фондовите пазари, въпреки „геополитическите конфликти, социално-икономическите напрежения и нестабилността на финансовите пазари“.

Според Ю Би Ес и Wealth-X, около 211 хиляди физически лица са отговорни за 19% от общата сума на покупките на луксозни стоки в света.

Най-голям брой от свръхбогатите хора са в САЩ (74 865), следвани от Европа (61 820) и Азия (46 635).

На африканския континент техният брой се е увеличил най-много през 2014 г. – с ръст от 8,3% (около 3000 души).

В световен мащаб, този клуб в огромното си мнозинство (87%) е съставен от хора, чиято средна възраст е 59 години, чието богатство в по-голямата си част идва от професионалната им дейност (68%), за разлика от полученото по наследство, според доклада.

Според главния инвестиционен директор в Ю Би Ес Саймън Смайлс, най-големият риск за „свръхбогатите“ е „концентрацията“ на богатството им в ограничен брой сектори.

„В макроикономиката, конкретни въпроси, като например технологичните промени или конкуренцията, промени в регулацията или геополитиката могат да имат отрицателно въздействие върху перспективите за по-рано проспериращи области“, подчертава той в доклада. /АФП, БГНЕС

 
 

Поглед зад кулисите на новия сезон на „Туин Пийкс“

| от chronicle.bg |

Същите актьори, малко остарели, малко променени, малко по-зловещи от преди.

„Туин Пийкс“ се завръща 26 години след последния си епизод, за да ни разкаже още една порция от историята.

Зад епизодите стоят Дейвид Линч и Марк Фрост – оригиналното дуо, създало култовия сериал. „Туин Пийкс“ промени телевизията завинаги, залагайки различен метод за разказване на криминални истории.

Очаква се трети сезон да бъде на екран от 21 май и ще включва 18 епизода.

В тях ще участват както Кайл Маклоклан в ролята си на агент Дейл Купър, така и нови имена като Наоми Уотс, Тим Рот и Моника Белучи.

Entertainment Weekly представи серия от снимки, които показват героите на сериала 25 години по-късно. Сред тях са Дана Ашбрук, Медхен Еймик, Шерилин Фен, Уенди Роби и Шерил Лий.

Вижте ги в галерията.

 
 

Пускат Айфон в нов цвят с чудесна кауза

| от chronicle.bg |

Вече може, да си купим Айфон в червено. Той е факт и има много добра причина за това. Епъл и преди е пускал червени устройства със същата цел.

Средствата от червения айфон ще отидат за благотворителност. Конкретно, парите ще помогнат в борбата срещу болестта СПИН. Новината беше съобщена заедно с представянето на нов, по-малък Айпад Про. Таблетът е по-мощен, притежава по-ярък дисплей, както и нова по-ниска цена. Той има и нови апове, най-важният от които изглежда е „Apple Clips“. Той позволява комбинирането на снимки и видеа в клипче за споделяне.

Ще можем да поръчаме червеният Айфон от 24 март натам. Той ще се продава в нормален и голям размер.

„Откакто започнахме колаборацията си с (RED) (червено – от англ. ез.) преди 10 години, клиентите ни са допринесли значително в борбата срещу СПИН“, казва Тим Кук. „Настоящият телефон с разкошен червен цвят е най-големият ни (RED) продукт досега.“

Изпълнителният директор на (RED) Дебора Дугън споделя: „Емъл е най-големият корпоративен дарител на Global Fund със 130 милиона долара.“

 
 

Документален филм разкрива тайни за живота на Хийт Леджър

| от chronicle.bg |

Документален филм за Хийт Леджър ще разкрие неизвестни факти за личния му живот.

Актьорът почина през 2008 година на 28 години.

„I Am: Heath Ledger“ ще разказва за живота на звездата, като ще включва и интервюта на важни за него хора. Ще има нови детайли около кариерата на актьора и личния му живот. Все още не е обявено кои са ключовите лица, интервюирани във филма.

Хийт Леджър спечели сърцата на зрителите с „10 неща, които мразя в теб“, „Планината Броубек“, „Като рицарите“ и други. Превърна се в легенда с ролята си на Жокера в „Черният рицар“, което посмъртно му спечели награда на Академията.

хийт леджър

Филмът ще съдържа информация и за още един въпрос – причината за смъртта му. Официално става дума за инцидентна свръхдоза. Според някои обаче Хийт Леджър е станал жертва на мрачния си персонаж в „Черният рицар“.

Актьорът има дъщеря от актрисата Мишел Уилямс – Матилда. Момичето днес е на 11, но Уилямс много добре пази личния й живот.
„I Am: Heath Ledger“ ще се появи на екран по телевизионната мрежа Spike през май.

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът: