Своенравието на Беларус и Казахстан

| от |

Русия, Беларус и Казахстан са съюзници, но разногласията между тях се проявяват доста отчетливо на фона на наложените от ЕС санкции на Русия и предприетите контрамерки. Спасението очевидно се осъществява поединично, предава Дойче веле.

Макар да членуват в Митническия съюз, създаден от Путин, Беларус и Казахстан не се отказаха от вноса на европейски селскостопански продукти, обяснявайки това решение с икономическите си интереси. Т.е. – разногласията между съюзниците вече са факт, както посочват експертите. Според които възникналите проблеми се дължат най-вече на липсата на единна търговска политика и най-вероятно ще окажат отрицателно влияние върху дейността на Евразийския икономически съюз, който трябва да започне своята работа на 1 януари 2015 година.

Санкциите винаги са минус

Беларуският журналист Владимир Артюгин твърди, че политиката на санкции винаги оказва отрицателно въздействие. „Руското ембарго върху вноса на европейски селскостопански продукти и готовността на Москва за разширяване на санкциите показват, че конфликтът се разгаря, а политическите санкции винаги са минус“, казва той. Артюгин посочва, че правилата на Митническия съюз позволяват на партньорите да не се включват в руското ембарго, още повече, че Русия е въвела забраната за внос без съгласуване. Но проблемите от взаимните санкции между ЕС и Русия вече са засегнали Беларус, независимо от факта, че Минск демонстрира решимост да замени европейските хранителни продукти със собствена продукция. „Търговските ограничения ще засегнат дейността на петте представителства на руски банки в Беларус и ще окажат негативно влияние върху работата на транспортните фирми“, казва Артюгин.

По данни на беларуското министерство на транспорта, много компании вече са изгубили изгодни поръчки. Най-силно засегнати са транспортните фирми, които осъществяват превози с хладилни камиони. „Бизнесът страда, страдат и хората, които губят пари“, казва експертът. Финансовият анализатор Вадим Йосуб също вижда рискове за вътрешния пазар, тъй като сега почти цялата продукция на мляко и свинско месо ще се изнася в Русия. „Държавата и отделните предприятия ще спечелят, но населението ще пострада, макар властите да уверяват, че рафтовете няма да останат празни. Освен това ще се покачат цените както на вносните, така и на местните стоки“, твърди екпертът.

Астана има други проблеми

Политологът от Астана Султан Акимбеков има обяснение защо Казахстан не поддържа ответните руски мерки по отношение на Европейския съюз. „Казахстан иска до края на годината да стане член на Световната търговска организация и въпросът, свързан с вноса, е ключов“, казва експeртът. Той подчертава, че търговските ограничения не са в интерес на Казахстан. „Ние не сме толкова силно зависими от вноса както руснаците, но се придържаме към правилото, че свободната търговия е по-добра от ескалацията на санкциите. Призоваваме страните в конфликта да постигнат компромис и се държим настрана от спора“, казва Султан Акимбеков.

Той посочва и проблемите на Казахстан, възникали във връзка с взаимните санкции между Руската федерация и ЕС. „Ние сме партньори с Русия в Митническия съюз и се тревожим от неизбежното покачването на цените в тази търговска война“, казва той. Експертът напомня, че Казахстан вече на два пъти девалвира валутата си, за да възстанови баланса в търговските отношения с Русия. „Когато руската рубла губи от стойността си, рискът за увеличаване на вноса за Казахстан нараства и в тази връзка възниква опасността от съкращаване на работни места“, казва той.

Русия се страхува от реекспорт

Експертите изтъкват и още една причина за разногласията в Митническия съюз, свързана с опасенията на Русия от реекспорт на забранени стоки от територията на съюзническите държави. „Казахстан едва ли може да представлява сериозна опасност“, казва Султан Акимбеков. Междувременно руският надзорен орган за селско стопанство „Росселхознадзор“ разкри такива опити както от страна на Казахстан, така и от Беларус. На 18 август директорът на надзорния орган Сергей Данкверт заяви, че има доказателства за транзитни товарни превози през Казахстан до Русия. Той информира и за внос на европейски плодове и зеленчуци през Беларус. Сергей Данкверт заплаши Беларус със съкращаване на руските доставки, тъй като това нарушение не било единичен случай.

Владимир Артюгин смята, че товаропотокът от Европейския съюз през Беларус към Русия ще продължи както досега. „Вече е разработена нова логистична верига, така че руснаците не трябва да се чудят на ябълките с беларуски етикети“, шегува се експертът. “ Когато между партньорите съществува обща граница и митническа територия, възниква и желанието за заобикаляне на забраните“, отбелязва руският икономист Александър Кнобел. „Русия ще постави сериозни въпроси на Беларус, ако тя злоупотребява с етикетирането и продължава да продава испански ябълки за беларуски“, казва той.

Руският експерт подчертава, че липсата на единна търговска политика е основната причина за възникналата конфликтна ситуация между партньорите от Митническия съюз. „Ако Русия сама решава дали да наложи или разшири санкциите срещу трети държави и не отдаде част от суверенитета си на партньорите от Митническия съюз, то тя на практика се отказва от концептуалната идея на Съюза“, казва Александър Кнобел. А това, подчертава той, връща съюзническите отношения на нивото от 2009 година и противоречи на смисъла на интеграцията, включително в рамките на Евразийския икономически съюз.

 
 

Райна Косева: какво е да бъдеш жена-пилот

| от chronicle.bg |

Райна Косева е пилот в националния превзовач „България Ер“ и има 5 500 летателни часа. Тя управлява Embraer 190.

Описва професията си като изключително интересна и красива. „Малко професии могат да предложат такива гледки, каквито ние виждаме всеки ден. Особено красиво е когато полетът е рано сутрин и виждаме изгрева на слънцето –първо от ниско, а после, когато сме високо над облаците и всичко е огряно от слънчевите лъчи“, казва Райна.

Решението ѝ да се захване с пилотската професия е било напълно случайно и импулсивно. Детската й мечта била да стане хирург. Това обаче се променя в 11 клас, когато с нейни приятели се записали за парашутисти в аероклуб „Божурище“. Там имала възможност да лети и пилотира малки самолети.

Capture

Така тя се влюбва в небето и вместо в Медицинския университет, кандидатства в Техническия за специалност „Авиационна техника и технологии“ и завършва през 2003 година.

За разлика от много пилоти, които никога не са попадали в стресиращи ситуации, Райна има няколко. Преди да работи в „България Ер“, тя е била пилот в карго компания. Спукана гума на основния колесник при кацане и отказ на двигател при излитане са най-сериозните проблеми, с които тя и екипажът е трябвало да се справи, докато е пилотирала самолет в карго компанията. И в двата случая обаче е категорична, че е била подготвена.

„На повечето пилоти никога не се е случвало да им спре двигателят на самолета. На мен ми се случи – не беше страшно, защото бях подготвена. Това е една от ситуациите, в които всички трябва да знаем как действаме дори насън. С командира тогава действахме по процедурите и приземихме самолета без други щети. Освен основното обучение през което минаваме, на всеки 6 месеца се провеждат т.нар. тренажори – тренировки, където всички пилоти в изкуствени условия трябва да упражняваме уменията си в такива ситиации. Когато обаче ми се случи в реална среда, всички колеги и инструктури бяха много впечатлени и един през друг идваха да ме разпитват. Един командир дори се пошегува, че един гърмян заек е много по-скъп от други два негърмяни“, спомня си Райна.

17918753_1389105864484275_131290256_n

Откакто е пилот в „България Ер“ не се е сблъсквала с подобни аварии.

“Усещането при пилотиране на новите самолети Embraer (б.р марка самолет) e изключително! Никога не съм имала възможността да шофирам чисто нова кола, но съдбата ми подари емоцията да карам нов самолет. Всичко е много спокойно, издържано до краен предел от гледна точка на сигурност и безопасност“, категорична е тя.

За вълнуващи истории и хора, с които се е запознавала на борда на авиокомпанита, Райна може да разказва много.
Най-ярко си спомня, когато се срещнала с Боби Михайлов. Тогава тя е била втори пилот и старшата стюардеса с широка усмивка й казала, че той е на борда.

„Аз съм страшен футболен фен и когато разбрах, че той е на борда, поисках автограф. Подадаох летателната си книжка на стюардесата и я помолих да отиде при него и да му поиска автограф. Тя започна да ми се смее, хвана ме за ръката и ме заведе при него. И така, освен много печати, признания и удоствоверения, в книжката си вече имам и автограф от Боби Михайлов“, казва през смях тя.

Друга спортна легенда, с която се е срещала отново на борда, е Кубрат Пулев.

„Да си пилот е много динамично, разнообразно и отговорно. Може би и това ми харесва най-много“, категорична е Райна.
В свободното си време се отдава на децата си. Заедно ходят на ски, плуване. Запалени са и по туризма, като най-много обичат да пътуват заедно.

 
 

Целувки, еротика, кино

| от |

Стане ли дума за хубав секс седмото изкуство може гордо да се изправи и да се похвали, че разполага с арсенал от качествени сцени, които да ви възбудят повече от всеки филм за възрастни.

Сексът и киното се разбират толкова добре, че понякога по-консервативните зрители, дори биват скандализирани или о, боже, шокирани от тази афера. От страстни целувки до пълна голота на мъже, които показват пенисите си, зрителят е видял всичко и се е червил като домат от него.

А не трябва. Подобно на качественото кино и качественият секс е задължителен за добрата кондиция, доброто здраве и положителното мислене.

Днес ще обърнем повече внимание на еротиката. Онова чувство на възбуда, което те обзема, когато режисьорът си е свършил добре работата, но в кадър няма голи хора. От силно възбуждащи до крайно романтични, седмото изкуство предлага чудесни сцени на любов, еротика и разбирателство, които могат да ви накарат да се изчервите или поне да засилят нуждата ви да помачкате някого.

Разполагаме с шест красиви, секси и дори леко влажно скандални сцени, които обичаме. Модерното кино и еротиката се срещат някъде там. Приятно гледане.

 
 

Киа Моторс ще строи нов завод в Индия

| от chronicle.bg |

КИА Моторс подписа Меморандум за разбирателство с правителството на Андхра Прадеш, Индия за строителството на нова производствена база в Anantapur.

Споразумението бе подписано на официална церемония в град Виджаявада, част от Андхра Прадеш, югоизточна Индия. Инвестицията за първия завод на КИА в Индия, който се очаква да бъде въведен в експлоатация в края на 2017г., възлиза на 1.1 милиард щатски долара.

Стартът на производство е планиран за втората половина на 2019г., като капацитетът на базата ще бъде 300 000 автомобила годишно.

КИА планира производството на стратегически компактен седан и компактен SUV, специално насочени към индийските потребители. Заводът, разположен на площ от 2.16м2/536 акра, включва 4 основни цеха – щамповане, заваряване, боядисване и сглобяване.

Модерният завод ще предостави възможност на компанията да стартира продажбите си и в Индия, което ще спомогне за устойчивия ръст в продажбите, както на местно, така и на международно ниво. Индия е най-бързо развиващия се пазар на нови автомобили в света и 5-ти по големина в международен мащаб.

През изминалата 2016г. в страната са реализирани над 3.3 милиона автомобила. Експертите прогнозират, че до 2020г. Индия ще се превърне в третия най-голям пазар на автомобили в света.

 
 

Смешната история за голия Чанинг и началото на връзката с Джена

| от chronicle.bg |

Чанинг и Джена Тейтъм са една от най-готините светски двойки. Двамата винаги са с огромни усмивки на лицата си и са до болка откровени.

Благодарение на Джена, вече знаем и историята как е пламнала искрата между двамата.

Двамата се запознават на снимачната площадка на Step Up. И двамата тъкмо са приключили връзки и Джена предлага просто да се забавляват, без сериозно обвързване.

Чанинг е съгласен… докато не се напие.

„Беше излязъл в някакъв текила бар с другите танцьори от Step Up, имаше шанса „да бъде свободен”, но не можеш да спре да мисли за мен. И в два посред нощ идва и започва да блъска по вратата ми. Отварям и той е гол – само по сомбреро, бельо и ботуши – и ми каза: „Да го направим!”, каза Джена в шоуто на Елън Дедженерис.

„Но това не е най-интересната част от историята – продължава Джена. – На следващия ден отивам на снимачната площадка и около час ми оправят грима. Всички обаче започват да се притесняват, защото не могат да намерят Чанинг. Дръпнах една от асистентките и й казах: „Той е в стаята ми.” Тя само кимна и тръгна. След това се появи Чанинг и всички аплодираха.”

Няма как да не ги харесвате!