“Сухият режим“ на Ердоган

| от |

Магазинчетата за бира, известни като Еfes-Shop, няма нужда да се преименуват, но собствениците им са длъжни да заличат рекламния символ на пивоварната Efes. В Турция влезе в сила пълна забрана да се рекламира алкохол, предава Дойче веле.

0,,16797711_303,00

Законът, ограничаващ продажбата на алкохолни напитки и забраняващ напълно тяхната реклама, беше приет още миналия септември, когато протестите в истанбулския парк „Гези“ бяха в разгара си. Законът забранява продажбата на алкохол след 22 часа, като прави изключение единствено за продажбите в баровете и ресторантите, но пък и за тях важи забраната за рекламиране на алкохолни напитки. Сега изтича преходният период, след който търговците са длъжни да премахнат всички рекламни надписи, включително върху входните врати, витрините и чадърите пред заведенията.

„Един глупав закон“

В цяла Турция от мярката ще бъдат засегнати 250 хиляди магазина, е изчислил вестник „Хюриет“. В туристическия център Анталия Сдружението на собствениците на заведения предупреди членовете си за да се придържат строго към забраната и припомни, че нарушителите могат да бъдат санкционирани с парични глоби между 1 800 и 70 хиляди евро, а при повторно нарушение глобата скача до 175 хил. евро.

Предупреждението обаче далеч не е стигнало до всички търговци. Вестник „Зюддойче цайтунг“ цитира съдържател на лавка за алкохол и цигари в истанбулския квартал „Бейоглу“, който признава, че не знае нищо за подобни солидни глоби и дори изразява съмнение в достоверността на информацията.

А друг търговец направо пита: „Това наистина ли е прието?!“. Трети пък се жалва, че вече не може да изнася извън заведението си касите с бира, защото върху тях се вижда емблемата на съответната пивоварна. Агенция ДПА цитира търговец, който се удивлява на друга недомислица в закона: „Лавките за продажба на бира могат да запазят името си „Efes-Shop“, стига в тях да няма реклами на едноименната марка бира“, казва той и добавя категорично: „Доста глупав закон!“.

„Пийте айрян!“

erdogan

Правителството на турския премиер Реджеп Тайип Ердоган обяви, че е загрижено за здравето на нацията, макар в мюсюлманска Турция да се консумира далеч по-малко алкохол, отколкото в западните страни. Критиците на правителството виждат в това още едно доказателство за пълзящата ислямизация на Турция, пише ДПА. Привържениците на ограничителния режим пък посочват, че и в западните страни важат строги правила за продажбата и рекламирането на алкохолни напитки.
В тази връзка турският премиер призова сънародниците си да заменят алкохола с айрян. Строго спазващият мюсюлманските обичаи Едоган дори си позволи да нарече „пияници“ хората, които пият ракия (турската национална алкохолна напитка Raki).

С това той си навлече гнева на противниците си, посочва „Зюддойче Цайтунг“.

Само на четири места в Корана се говори за „опияняващите напитки“, които „замъгляват съзнанието“, припомня по този повод германската католическа информационна агенция KNA. В пета сура, стихове 90 и 91 консумацията на вино е наречена „ужасяващо дяволско дело“. Въпреки това малцина турски мюсюлмани са се отказвали напълно от алкохола, показва изследване на берлинския експерт по Ориента Малте Фурман. Точно обратното: в средата на 19 век в Истанбул се появяват много големи пивоварни и заведения, в които се предлага алкохол. „Отношението към алкохола винаги се е движело между толерантността и пълното отрицание“, казва Фурман. В Османската империя след стриктните забрани често са следвали либерални фази. Можем само да гадаем какво ще последва след „сухия период на Ердоган“.

 
 

Google работи по групово фото приложение

| от chronicle.bg |

Google обяви, че работи по ново приложение за групово редактиране и споделяне на снимки.

То ще наподобява Moments на Facebook, а говорителите на компанията са казали, че това е просто един експеримент и не се знае кога и дали това ново приложение ще стане достъпно за всички.

Тъй като все повече потребители използват приложенията на Facebook, Twitter и Snapchat, вместо да търсят в интернет, т.е. чрез търсачката на  Google, е нормално да имаме такава реакция от Google.

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони, объркали сте адреса. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.

 
 

15 роли на Кийра Найтли, които можем да гледаме отново и отново

| от chronicle.bg |

На днешния ден празнува разкошната Кийра Найтли, която днес навършва 32 години.

Два пъти номинирана за Оскар, Найтли е от онези актриси, които доказват, че можеш да бъдеш едновременно красавица и добра актриса.

По случай рождения й ден ви черпим с галерия с нейни роли, които трябва да си доставите.

 
 

Документален филм разкрива тайни за живота на Хийт Леджър

| от chronicle.bg |

Документален филм за Хийт Леджър ще разкрие неизвестни факти за личния му живот.

Актьорът почина през 2008 година на 28 години.

„I Am: Heath Ledger“ ще разказва за живота на звездата, като ще включва и интервюта на важни за него хора. Ще има нови детайли около кариерата на актьора и личния му живот. Все още не е обявено кои са ключовите лица, интервюирани във филма.

Хийт Леджър спечели сърцата на зрителите с „10 неща, които мразя в теб“, „Планината Броубек“, „Като рицарите“ и други. Превърна се в легенда с ролята си на Жокера в „Черният рицар“, което посмъртно му спечели награда на Академията.

хийт леджър

Филмът ще съдържа информация и за още един въпрос – причината за смъртта му. Официално става дума за инцидентна свръхдоза. Според някои обаче Хийт Леджър е станал жертва на мрачния си персонаж в „Черният рицар“.

Актьорът има дъщеря от актрисата Мишел Уилямс – Матилда. Момичето днес е на 11, но Уилямс много добре пази личния й живот.
„I Am: Heath Ledger“ ще се появи на екран по телевизионната мрежа Spike през май.