Стоян Михалев: Не съм съгласен ЕАЗИПА да събира пари за труда на авторите, докато законодателят си затваря очите

| от |

Интервю с популярния български изпълнител и композитор Стоян Михалев по въпросите за предложенията за промени в ЗАПСП, казуса с ЕАЗИПА и колективното управление на авторски права в България, предоставено ни от Мюзикаутор
Stoyan Mihalev

В парламента предстои гласуване на проектозакон за изменение и допълнение на Закона за авторското право и сродните му права. Какви мерки очаквате да предприемат държавните органи, така че в България да започнат да се прилагат международните правила и стандарти за защита на авторското и сродните му права?

Преди всичко като артист-творец за мен е много важно трудът на авторите да бъде добре защитен чрез законодателство, което отразява предизвикателствата на нашето съвремие. Мотивацията на българските автори е силно занижена поради факта, че тук все още техния труд се омаловажава, като често се принизява до някакво хоби или самодейност и затова нерядко обществото ни не изпитва солидарност към авторите, когато станат публично достояние случаи на откровено грабителство на авторски труд. Един от типичните случаи е неразбирането, че свободното, незащитено разпространение на авторски труд чрез интернет, ощетява тези автори и малко по-малко води до сериозна де мотивация, в следствие на което страда конкуретноспособността на българската творческа продукция.

Какво е мнението ви за дейността на организацията за колективно управление на права, представяща се под името ЕАЗИПА, в контекста на предложените промени в закона?

Като член на УС на МУЗИКАУТОР съм запознат с дейността на тази организация по ръба на закона и затова смятам, че ако законът досега е давал възможност за двусмислено тълкуване, което водеше до ощетяване не само на българските автори, но и на световните, то сега е моментът да се нанесат изменения и допълнения, които да прекратят тази порочна практика. Не съм съгласен локална организация, която няма никаква легитимност пред световните организации за колективно управление на авторски права, да събира пари от ползвателите и след това тези пари да не достигат до авторите. Не може законодателят да си затваря очите за тази очевидна несправедливост, само защото някой някъде е минал между капките, поради контактите и зависимостите в нашата корумпирана българска действителност. Ако някоя организация изявява желание като предмет на дейност да събира средства от ползвателите в полза на авторите, то нека прави това, като първо сключи договор с организация, която е член на CISAC – Международната конфедерация на дружествата на композитори и автори, и която има партньорски договори с всички международни дружества за колективно управление на авторски и сродни права. В противен случай става въпрос за откровена пиратска и грабителска дейност.

В момента сте член на МУЗИКАУТОР – сдружение, което ви представлява по отношение на авторските права върху произведенията ви. По какъв начин очаквате да реагира организацията в защита на правата на авторите?

За мен главното е тази организация да промени представата за авторския труд в обществото ни, да промени често срещаното безразличие по тази тема в българските институции и разбира се, да защитава интересите, както на българските, така и на чуждите автори. Това на този етап изисква почти сизифовско усилие поради наслагвани и забатачвани с десетилетия проблеми, но след като развитият и цивилизован свят е намерил решения, които са действащи, не виждам причина у нас да не се приложат също. Тези резултати, разбира се, няма как да се постигнат без взаимодействие с институциите и законотворците.

Как се развива МУЗИКАУТОР, за да отговори на международните изисквания по отношение на дружествата за колективно управление на права?

Основното в тази посока е въвеждането на прозрачност и отчетност, която да даде възможност на всеки един автор, във всеки един момент, да е наясно как се управляват неговите права. Предстои интегриране на софтуерна платформа, която ще позволи това по изключително съвременен и иновативен начин.  От друга страна забелязвам все по-задълбочена работа с ползвателите, за да могат двете страни да изградят партньорски отношения от взаимен интерес. Това неминуемо ще се отрази  върху събираемостта на средствата, които дружеството ще разпределя към авторите. Не на последно място, доволен съм от факта, че дружеството си е поставило за цел да подпомага под различни форми българските автори и освен някои социални функции, които с гордост споменавам, че въведе наскоро, очаквам в бъдеще да предоставя възможности за популяризиране и подпомагане на нова българска продукция

 
 

Дейвид Боуи взе посмъртно две награди БРИТ за 2017 г.

| от chronicle.bg |

Британският поп изпълнител Дейвид Боуи спечели посмъртно две от годишните музикални награди БРИТ на церемонията в лондонската концертната зала О2 (Оу ту) Арена снощи, предаде Асошиейтед прес.

Той бе обявен за най-добър британски соло изпълнител за годината, а неговата тава Blackstar, издадена броени дни преди смъртта му от рак през януари м.г., спечели и наградата за британски албум на годината.

Боуи, който си отиде от този свят на 69 г., печели за трети път соло наградата на Британската асоциация на звукозаписната индустрия, учредена през 1977 г. Тя се смята за британски аналог на американската награда „Грами“.

Наградата за най-добър албум снощи вместо него получи синът му – филмовия режисьор Дънкан Джоунс, който отбеляза, че баща му е починал в годината, когато самият Джоунс е станал баща. Посмъртната награда за соло изпълнител на Боуи вместо него получи актьорът Майкъл Хол.

Наградата БРИТ за най-добра соло изпълнителка отиде при Емели Санд, която през годината издаде соло албумa Long Live the Angels, включващ и популярния й сингъл Hurts.

За най-добър британски сингъл за миналата година бе избрана песента Shout Out to My Ex на британската дамска група Little Mix. Това бе групата, която откри снощният спектакъл с феерично изпълнение, включващо танцьори, облети със сребриста боя.

За най-добра британска поп група за годината бе обявена бандата от Манчестър The 1975, чийто последен албум имаше дългото название I Like It When You Sleep, for You Are so Beautiful Yet so Unaware of It, който включваше и популярната им песен Somebody Else.

Наградата за пробив през годината спечели изпълнителят Rag’n’Bone Man, британец с мощен глас, чието истинско име е Рори Греъм. Той е започнал кариерата си с хип-хоп, преди да започне да пее блус и соул. Неговият сингъл Human стана популярен от двете страни на Атлантика.

За най-добра международна изпълнителка бе обявена американската попзвезда Бионсе, която надделя над сестра си Соланж Ноулс, над Риана, Кристин енд дъ Куинс и Сиа. Същата награда при мъжете грабна Дрейк, а за най-добра международна попгрупа бе обявена A Tribe Called West. Нито Бионсе, нито Дрейк обаче не дойдоха, за да получат трофеите си.

Може би най-популярната в момента британска попзвезда Адел, която миналата седмица спечели четири американски награди „Грами“, не бе в категориите на номинациите за тази година, след като последният й популярен албум 25 обра 4 награди БРИТ миналата година. Тя обаче взе тазгодишната обща награда за Глобален успех, връчвана за най-много продадени плочи по света.

 
 

H&M промотира албум на поп сензацията Зара Ларсон с нова колекция

| от Спонсорирано съдържание |

H&M започна колаборация с поп звездата Зара Ларсон по случай първия й албум. Зара е сред 30-те най-влиятелни тийнейджъри в света според класацията на списание Time.

H&M ще промотира предстоящото излизане на албума “So Good” на дигиталните екрани във всички магазини на марката по света от днес до официалното му представяне на 17 март. Онлайн клиентите на H&M имат възможността да запазят предварително албума на hm.com, което ще гарантира автоматичното му добавяне в Spotify профилите на почитателите на Зара Ларсон в деня на световната премиера.

„Изключително щастлива съм, че ще осъществим този проект заедно с H&M. Винаги съм била сред почитателите на марката, защото тя е точно толкова забавна и привлекателна, колкото и достъпна за младите момичета, а това са основни неща за мен. Също така, екипът е толкова приятен за работа, че нямам търпение да споделя какво успяхме да сътворим заедно!”

Колаборацията също включва ексклузивна капсулна колекция, разработена в колаборация между Зара Ларсон и дизайнерския екип на H&M. Колекцията е отражение на личния стил на звездата – съчетава успешно елементи от стрийт облеклото с препратки към сценичните й костюми.

Капсулната колекция Zara Larsson><H&M ще откриете в избрани магазини и онлайн от 18 май. В България ще я откриете в магазин H&M на бул. Витоша 6, както и онлайн.


 

 
 

Рецепта за кокосови гофрети

| от Росица Гърджелийска |

Роси успява да осъществи мечтата на мнозина, които страдат от различни алергии – тя успява да създаде гофрети без глутен, без лактоза и без ядки. Тайната – банани.

Росица Гърджелийска работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Ето и нейната рецепта за кокосови гофрети.

 

Нужни продукти:

3 банана;
4 яйца;
1/3 ч.ч. кокосово брашно;
2 щипки бакпулвер;
олио за гофретника.

Начин на приготвяне:

Загрейте гофретника.
Блиндирайте бананите, яйцата и кокосовото брашно.
Оставете на престои 10 мин. и блиндирайте пак.
Добавете бакпулвера и разбъркайте добре.
Намазнете добре гофретника, изсипете черпак от сместа в него и го затворете.
Гответе няколко минутки и след това бавно започнете да отваряте гофретника. Ако гофретата е готова, би трябвало да се отвори лесно и да не залепне.

Прекрасни са сервирани с вишни и кокосови стърготини.

гофрети роси

 
 

Имат ли значение килограмите за външния вид?

| от chronicle.bg |

Когато стане дума за отслабване, повече хора разчитат на кантара да измерва резултатите им. Но тази майка и фитнес блогър доказва в Instagram профила си, че килограмите са просто цифра.

Ейдриън Осун споделя с последователите си „преди и след“ снимки на нейната драматична трансформация, която се случва благодарение на вдигане на тежести и пост. Въпреки огромната разлика в тялото й, Ейдриън губи точно 1 килограм.

„Кантарът не мери мазнините и мускулите, а показва общото тегло“, пише тя.

Тя топи мазнини и трупа мускули, а резултатите, които постига са супер впечатляващи. Разлика в теглото: точно един килограм. Може да я следвате в Instagram профила й тук.

А в галерията погледнете за каква разлика става въпрос.