Статут – бежанец

| от |

Автор: Кристина Цонева, www.oib.bg

Редовно чуваме „XXI век е все пак”. Това е хилядолетието, което се свързва с максимална освободеност, информираност, независимост, справедливост и прочее. Да, но колкото повече нараства привидната ни свобода, толкова по-сложни за решаване стават и политическите конфликти. Когато пораснеш в една сравнително спокойна среда, забравяш за истинските, непреодолими от нас („обикновените хора”) беди. В момента сигурно ви е трудно да си представите как за миг всичко, което цял живот сте градили, което сте свикнали да виждате, изведнъж се разпада, но това се случва постоянно. Дори в пъти по-ужасно. За секунди изчезват хората, на които най-много разчитате и които най-силно обичате. В нашето съврeмие, когато хуманизмът и световният мир се водят основна тема за беседване на всички политици, има места по света, където по-горе изброените за нас „кошмари” са действителност.

Благодарение наглобализацята, която се увеличава със стремглави темпове, съществуват закони като „Световната конвенция за бежанците”,  създадена през 1951г. С нейна помощ положението на пострадалите от множеството граждански войни в Арабския свят, най-вече в Сирия, не е съвсем безнадеждно. Стотици пострадали търсят убежище в други страни, различни от родината си, където обстановката е мирна и могат да защитят своя живот и този на семействата си. По данни на ДАБ* от 22 държави са лицата, потърсили закрила в България през месец юли 2014г. Общо те са 911, от които 289 са деца. На територията на България до момента има 9 работещи центъра, в които са настанени бежанци. Това са Регистрационно-приемателен център София, Интеграционен център София, Интеграционно-приемателен център Военна рампа (отново в София), Регистрационно-приемателен център с.Баня (Нова Загора), Транзитен център с. Пъстрогор, Бежански център Харманли, Бежански център Стрелча, Бежански център с. Ковачевци (Перник), Регистрационно-приемателен център „Враждебна” (София) (за октомври 2013г.). А  издръжката, отново по данни на ДАБ*, на един бежанец месечно струва на държавата 385лв.

След като останалите без дом хора минат границата ни, получат статут на бежанци и бъдат настанени в някой от центровете, на първа линия излиза нов проблем. Как да бъдат интегрирани в българското общество. Тук вече се появяват различни, нека ги наречем, „подказуси”.  Някои бежанци не искат да работят и да учат, други планират възможно най-скорошно отпътуване към по-развитите европейски държави. Трети обаче желаят да останат тук, учат езика ни и искат да се установят, но голяма част от местните общества не ги приема. Българите се страхуват, че неваксинираните бежанци, някои от които дори не са минали рутинните лекарски прегледи идват от Арабския святи може да пренесат много болести. Най-голям е страхът им ог Ебола.

Наскоро Нова телевизия ни показа репортаж, които обръща погледите ни в друга насока – непълнолетните бежанци, дошли тук без родител или настойник. Разбрахме от репортажът, че в България няма закон, който да определи кой в тези случаи трябва да поеме отговорност за децата като техен законен настойник и да ги представлява пред държавата. В тази роля не можели да влязат кадри от Агенцията за интеграция, тъй като има конфлинкт на интереси. Единственото решение, което до момента са намерили държавните органи е, когато могат, да „прикрепят” непълнолетен бежанец към друго такова семейство с тяхното съгласие. Тези случаи обаче не са много и също не опростяват съвсем ситуацията, тъй като много от тези семейства пребивават временно на територията на страната ни и всеки момент мислят да заминат за чужбина. От което следва, че „прикрепеното” към тях дете отново остава само.

Има още не малко важни въпроси за решаване, за да можем да кажем, че държавата ни е успяла да се справи в това крайно „напрегнато” в световен, а и не само, мащаб време. Според анкета на организацията „Отворено общество”, „негативните оценки за положението в страната се задържат на безпрецедентно високо ниво”. Разбира се, както научаваме от повечето медии, държавните органи работят непрекъсното, за да може страната ни да преживее тази често наричана „социална криза”. Междувременно можем само да помагаме както ни е възможно и да не забравяме, че бежанците са просто хора, преживяли най-тежките удари на съдбата и заслужават подкрепата ни!

 

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

Google не успява да произведе достатъчно смартфони Pixel

| от chronicle.bg |

Google не смогва да отговори на потребителското търсене на смартфоните от серията Pixel, особено на модела с 5.5-инчов екран Pixel XL.

В момента XL във всичките му версии не е достъпен в онлайн магазина на Google. Стана ясно, че 128 GB моделът пък няма наличности от 30 ноември насам.

Основният партньор на Google – американския оператор Verizon – сочи като най-ранна дата за доставки втората седмица на март (за модела със 128 GB).

Стандартният 5-инчов Pixel бил по-лесен за откриване както от Google, така и от Verizon.

Източник: The Verge

 
 

Рецепта за Агнес хапки

| от Росица Гърджелийска |

Росица работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Днес ви предлагаме рецептата й за Агнес хапки.

Нужни продукти:

за блата:

100 гр масло – на стайна температура
100 гр кокосова/кафява захар
50 гр смлени лешници
50 гр смлени бадеми
50 гр оризово брашно
3 белтъка
ванилия

за глазурата:

3 жълтъка
80гр кокосова/кафява захар
ванилия

За тази рецепта може да пробвате кокосовата захар, тъй като тя се разтваря по-бързо от кафявата.

Начин на приготвяне:

Разбивате маслото и захарта, докато получите пухкав, светъл на цвят крем.

Прибавяте към него ядките и брашното и разбърквате. Ще стане много гъсто.

В друг съд, с чисти и подсушени бъркалки на миксер, започвате да разбивате белтъците на сняг.

Бавно прибавете белтъците към тестото и разбъркайте внимателно.

Изсипете в намазнена силиконова форма и печете около 25 мин на 170 градуса.

Оставете да изстине и през това време направете глазурата.

Разбийте жълтъците със захарта и ванилията до получаване на много гъста и лепкава смес.

Изсипете върху блата и печете още около 5-10 мин на 150 градуса.

Оставете да изстине напълно и след това нарежете на малки квадратчета.

рецепти, агнес хапки