Статус във Facebook страница спасява алпинист

| от | |

Спасителният екип, пратен да търси паднал в хималайска ледникова пропаст американеца Джон Ол (John All) е успял да научи за инцидента благодарение на изпратеното от алпиниста статусно съобщение за помощ в социалната мрежа Facebook, съобщават „Metro“.


2

Преди да бъде изваден, ранения Ол е висял 19 часа в пропаста, а по-късно е доставен от спасителния екип до една от болниците в Катманду, Непал.

В понеделник, 19 май, Джон Ол 44-годишен учител по география, увличащ се от алпинизъм, се е намирал на горния ледник на височина от 6000 метра над морското равнище. За нещастие се подхлъзва и е пада назад в пропаст, дълбока 25 метра. При падането Ол си изкълчва рамото, счупва пет ребра и коляното на единия крак, както и лакътя си. Алпинистът е бил съвсем сам, защото неговата група е взела преди това решение да се завърне в къщи. В пропастта обаче Ол е забелязал, че телефонът му все още има мрежа и веднага е изпратил съобщение в „American Climber Science Program“ към страничката им във Facebook, с молба да се откликне международната спасителна служба. Пострадалият е написал:

1

„Моля, извикайте „Global Rescue“. Джон, счупен крак, ребра, лагер Химлинг-2. Побързайте!“.

До пристигането на спасителите Ол е обновявал статусите, съобщавайки на приятелите си и всички останали за състоянието си.

След изписването на от болницата, Джон е написал писмена благодарност към „American Climber Science Program“ и към всички, които са учавствували в акцията, подчертавайки че, приятелските реплики и настроение са му помогнали най-много за да издържи почти денонощие в ледената пропаст.

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът:

 

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА

 
 

Филмите за супергерои, които да не пропускате през 2017-а

| от chronicle.bg |

Холивуд преоткрива възможностите на филмите за супергерои.

Вероятно това е причината, поради която всяка година излизат все повече и повече филми за мутанти, способни да променят света. Годината започна с „LEGO филмът: Батман“ и „Логан“ – последният филм от поредицата за върколака, в чиято кожа години наред се превъплъщаваше Хю Джакман.

Предстоят обаче още цяла поредица филми за супергерои. Мнозина биха се изкушили да махнат с ръка и да отпишат тези ленти като кино за тийнейджъри. Истината обаче е, че супергеройските филми винаги са успявали да вмъкнат по нещо за всеки. В тях има романтика, любов, примери за добри герои, примери за лоши герои, които пазят доброто в себе си.

Филмите за супергерои често успяват да привлекат и суперактьори за главните роли. Дори само един поглед към поредицата за „X-Men“ е достатъчен, за да ви убеди в това – Майкъл Фасбендър, Софи Търнър и Дженифър Лорънс на едно място? Защо не! Вселената на Marvel успява да ги съчетае много добре.

„Лигата на справедливостта“ през 2017 година ще ни сблъска с отбора на Бен Афлек, Хенри Кавил и Джейсън Момоа. Крис Прат и Брадли Купър ще бъдат „Пазители на галактиката“.

Предлагаме ви в галерията да се запознаете с 10-те филма за супергерои, които очакваме през 2017 година. Скрийте предразсъдъците си в гардероба и ги гледайте на кино.

 
 

Продават въздух от концерт на Адел

| от chronicle.bg, по БТА |

Австралиец се опитва да продаде въздух от концерта на Адел в Аделаида. Въздухът е бил пакетиран в найлонови пликчета, съобщи в. „Уест Острелиън“.

„Грабнете къс история за вашата колекция за Адел“ – пише Шон Макдона към офертата си в Ибей. – Всеки истински фен трябва да притежава такъв въздух. Много изгодно предложение“.

Началната цена на пликче с въздух е 14,95 австралийски долара (около 20 лева).

Концертът на Адел в Аделаида беше на 13 март. Публиката й беше от 70 000 души. Една от фенките й преживя нещо незабравимо, когато певицата я изтегли на сцената, за да пеят заедно.