Стартира превантивна кампания “Шофирай отговорно и толерантно” 2014

| от |

До 23 май на територията на страната ще се проведат 30 полицейски операции по метода на широкообхватен контрол, съобщиха от МВР.

0000195620-article2

От днес до 23 май на територията на цялата страна ще бъдат проведени 30 полицейски операции по метода на широкообхватен контрол с превантивна цел. Това заяви началникът на отдел “Пътна полиция” при ГД “Национална полиция” комисар Антон Антонов на пресконференция по повод стартиралата днес за трета поредна година превантивна кампания “Шофирай отговорно и толерантно” 2014.  Акцията се провежда в рамките на международния проект “Пътна безопасност в регионите от Югоизточна Европа”. Партньори в нея са Главна дирекция “Национална полиция”, областните дирекции на МВР и Института за изследвания, образование и развитие “Отворена младеж”. Целта на кампанията е да се въздейства върху най-активните участници в пътното движение – младите хора, за отговорно и толерантно поведение на пътя. Вниманието на контролните органи ще бъде насочено към превенция на най-често нарушаваните разпоредби на Закона за движение по пътищата, с цел недопускане на тежки пътни инциденти.

За първи път кампанията ще обхване всичките 28 области на страната.  Доброволци от “Отворена младеж” ще раздават на спрените за проверка водачи атнистрес топки и дипляни. Кампанията „Шофирай отговорно и толерантно” не цели да накаже шофьорите, или да им загуби времето, а да ги предпази, подчерта  Даниел Ванков от Института за изследвания, образование и развитие „Отворена младеж”. Той припомни критичните ситуации, които често се създават около предстоящите балове, както и наближаващия ваканционен период.

Кампанията стартира първо днес на територията на столицата. Началникът на отдел “Пътна полиция” при СДВР главен инспектор Иво Писанов съобщи, че са избрани три точки, в които ще се извършват проверките по широокобхватния контрол в София – булевард “Цариградско шосе”, булевард “Ботевградско шосе” и улица “Пернишко шосе”.

По данни на отдел “Пътна полиция” при ГДНП, през цялата 2013 година, от 7015 пътно-транспортни произшествия в столицата и в страната, 1467 /приблизително 21%/ са с участието на млади хора на възраст от 18 до 25-годишна възраст. През първите три месеца на 2014 година са настъпили 1387 ПТП при 1267 ПТП за същия период на миналата година. 245 от произшествията за тримесечието на 2014 година са с участието на младежи от 18 до 25 години /с 20 загинали/ срещу 260 произшествия за същия период на 2013 година /с 23 загинали младежи/. Главен инспектор Писанов заяви, че за първи път от пет години насам, в София е имало календарен месец без жертви на пътя. През януари 2014 година няма регистрирани ПТП със загинали.Той съобщи, че въпреки изключително тежката обстановка в столичния град, по отношение на пътно-транспортния травматизъм, първото тримесечие на годината не показва различие в сравнение със същия период на 2013 година.

 
 

Ще пращаме пари през Facebook

| от chronicle.bg |

Компанията за трансфер на пари TransferWise ще пусне нова услуга, която позволява потребителите на Facebook да изпращат пари през Messenger.

Лондонският стартъп заяви, че програмата вече е готова и че тя ще позволи по-лесна комуникация с бизнеса, както и по-лесно пазаруване.

За сега услугата работи в САЩ, Великобритания, Канада, Австралия и Европа. Facebook има такава опция, но тя работи само в САЩ. TransferWise ще разшири тази възможност за цялото земно кълбо.

Социалната мрежа „отвори“ Messenger за външни програмисти, които да правят т. нар. чатботове (каквато е и въпросната услуга) с идеята да достигне до още повече хора по света. С напредъка на изкуствения интелект много фирми, включително и банки, се надяват скоро да подобрят обслужването на клиенти именно по този начин.

TransferWise е основана през 2011 година от двама приятели естонци Таавет Хинрикус и Кристо Каарман (Taavet Hinrikus и Kristo Käärmann), на които им писнало от високите такси, които искали банките, за финансови трансфери. Днес компанията е оценена на над 1 милиард долара и е подкрепена от няколко огромни инвеститори от Силиконовата долина.

 
 

„Дракон“ на SpaceX се скачи с международната космическа станция

| от chronicle.bg |

Товарният космически кораб „Дракон“ на частната американска компания SpaceX се скачи с Международната космическа станция ден след неуспешния си опит, предадоха Асошиейтед прес и ТАСС.

За скачването помогнаха астронавтите Шейн Кимброу от САЩ и Тома Песке от Франция, като прихванаха капсулата с помощта на автоматичната ръка-манипулатор „Канадарм“.

Вчера възникна проблем с GPS системата на кораба, който възпрепятства приближаването му към станцията. Грешката в навигацията беше бързо отстранена и всичко мина гладко при втория опит.

„Дракон“, зареден с близо 2,5 тона товари и оборудване, излетя в неделя от космическия център „Джон Кенеди“ близо до Кейп Канаверал в щата Флорида. Оттук тръгнаха мисиите на Аполо към Луната, както и космическите совалки в периода 1981-2011 година.

Шестчленният екипаж на станцията ще приеме нова пратка в петък, този път от Русия.

След закъснялото пристигане на „Дракон“, астронавтите трябва да го отворят колкото е възможно по-скоро, за да разтоварят 40 мишки от борда му. Животните са част от експеримент за зарастване на рани.

Източник: БТА

 
 

H&M промотира албум на поп сензацията Зара Ларсон с нова колекция

| от Спонсорирано съдържание |

H&M започна колаборация с поп звездата Зара Ларсон по случай първия й албум. Зара е сред 30-те най-влиятелни тийнейджъри в света според класацията на списание Time.

H&M ще промотира предстоящото излизане на албума “So Good” на дигиталните екрани във всички магазини на марката по света от днес до официалното му представяне на 17 март. Онлайн клиентите на H&M имат възможността да запазят предварително албума на hm.com, което ще гарантира автоматичното му добавяне в Spotify профилите на почитателите на Зара Ларсон в деня на световната премиера.

„Изключително щастлива съм, че ще осъществим този проект заедно с H&M. Винаги съм била сред почитателите на марката, защото тя е точно толкова забавна и привлекателна, колкото и достъпна за младите момичета, а това са основни неща за мен. Също така, екипът е толкова приятен за работа, че нямам търпение да споделя какво успяхме да сътворим заедно!”

Колаборацията също включва ексклузивна капсулна колекция, разработена в колаборация между Зара Ларсон и дизайнерския екип на H&M. Колекцията е отражение на личния стил на звездата – съчетава успешно елементи от стрийт облеклото с препратки към сценичните й костюми.

Капсулната колекция Zara Larsson><H&M ще откриете в избрани магазини и онлайн от 18 май. В България ще я откриете в магазин H&M на бул. Витоша 6, както и онлайн.


 

 
 

Премиерата на „Красавицата и Звяра“ съвпадна с бурята Дорис

| от chronicle.bg |

Звездите на „Красавицата и Звяра“ понесоха стоически лошото време, предизвикано от бурята Дорис, за да присъстват на състоялата се в Лондон премиера на игралната версия на класическата анимация на „Дисни“ от 1991 г., съобщава БТА.

26-годишната Ема Уотсън приличаше на истинска принцеса, постигната благодарение на приказна сребристосива рокля с пелерина, сътворена от дизайнерката Емилия Уикстед. Актрисата сподели, че „твърде прогресивната“ й героиня Бел е по-различна от останалите принцеси на „Дисни“.

На премиерата на филма присъстваха също Дан Стивънс, който се превъплъщава в образа на Звяра/Принца, Люк Еванс (Гастон, отхвърлен съперник за сърцето на Бел), Ема Томпсън и Иън Маккелън, които озвучават персонажите Мисис Потс и Когсуърт, режисьорът Бил Кондън.

Кондън не скри, че се е чувствал напрегнат заради предизвикателство да създаде игрална версия на класическата анимация. Маккелън сподели, че с известно безпокойство е очаквал моментът, в който ще може да сравни новия филм с оригиналната анимационна лента.
Игралната версия на „Красавицата и Звяра“ излиза на екран във Великобритания, САЩ и България на 17 март.