Стартира петата международна среща на туроператорите в Пловдив

| от |

В периода 27 ноември – 01 декември 2014 год. градът на тепетата посреща чуждестранни и български туроператори и медии, с цел популяризирането на България, гр. Пловдив и региона като конкурентноспособна туристическа дестинация, подходяща за целогодишен туризъм.

Участници от над 90 туристически от организации от три континента вземат участие в петата международна среща на туроператорите, която започна вчера в гр. Пловдив в присъствието нa министърa на туризма Николина Ангелкова, кметa на община Пловдив инж. Иван Тотев, представителя на администрацията на град Шън Джън, Китай г-жа Янг и г-н Ерик Лейдън – вицепрезидент на GTI. Събитието се организира от Община Пловдив чрез Общинско предприятие „Туризъм“, съвместно с Министерството на туризма и има за цел да популяризира България и гр. Пловдив и региона като конкурентноспособни туристически дестинации, подходящи за посещение целогодишно.

„Срещите на туроператорите, които организираме вече трета година дават реални резултати и това се вижда в нарастващия брой участници и все по-големия интерес от страна на туроператори, които не са познавали Пловдив до момента – каза кметът на Пловдив инж. Иван Тотев и допълни: „Амбициозната задача, която стои пред нас, е развитието на културния туризъм, затова община Пловдив не спира да прави сериозни инвестиции в културно историческото наследство на града. Очакваме до края на годината Пловдив да отбележи 10% ръст на туристите.”

Кметът на Пловдив Иван Тотев подчерта, че тези срещи помагат много в популяризирането на града, региона и България. „Югоизточна Европа има най-голям потенциал, свързан с културния туризъм. Попадането на Пловдив и на България в престижни световни класации медии е доказателство, че Европа все по-често поглежда към нас. Номинацията на Пловдив за Европейска столица на културата през 2019 г. бе извоювано с много усилия. Затова сме си поставили доста амбициозна програма – да развиваме Пловдив и да го направим по-атрактивен, по-гостоприемен и по-подготвен за повечето туристи, които очакваме“, каза още Иван Тотев.

От своя страна министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи, че през този зимен сезон се очаква около 4% ръст на туризма в страната. Предстои да се изготви регистър на туристическите обекти и атракции в цялата страна, който да бъде публикуван на страницата на Министерството на туризма.

Политиката ни е да откриваме нови туристически маршрути и обекти и да обновяваме старите. Римският стадион и Малката базилика са доказателство за това. Искаме да разширим и увеличим престоя на туристите, който чисто статистически в момента е 2 нощи, а нашата цел е те да станат поне 3. На този форум бизнесът среща бизнес и тези срещи са важни за нас – виждаме туроператори, които след идването си на подобни събития започват работа с Пловдив и България изобщо. Инвестираме изключително много средства в археология и култура. Добре дошли и успешен форум“, бяха думите на градоначалника.

В Петата международна среща на туроператорите акцент е събитийният туризъм. Представители на медии и туроператори от България, Великобритания, Китай, Русия, Турция, Грузия, Италия, Унгария, Македония, Черна гора, Гърция, Мароко, Индия, Сърбия, Румъния, Франция и други държави ще се включат в работни срещи и презентации. Културно-историческото наследство на града ще бъде представено в рамките на два информационни тура. Държавна опера – Пловдив, съвместно с Ансамбъл „Тракия“ и други формации, ще представят специално режисирания музикален спектакъл „На сватба в Стария Пловдив“. Във фокуса на есенното издание на форума ще бъде и фестивалът „Дефиле на младото вино 2014”.

В последните години Пловдив успешно се развива като водеща дестинация за културен, исторически и събитиен туризъм. По последни данни градът бележи най-добри резултати в развитието на туризма спрямо останалите градове в България със среден показател от 18,64%, който включва – реализирани нощувки, посетили туристи и приходи от нощувки. За първото 9-месечие на тази година данните сочат устойчив ръст по много от показателите. Увеличаването на реализираните нощувки е общо с 14,07%, спрямо първите 9 месеца на 2013г. Туристите, посетили Пловдив бележат ръст от 7,81% , а приходите от реализирани нощувки са се увеличили с 34.04 % спрямо 2013г. Тези ръстове се дължат на успешното популяризиране на Пловдив като водеща дестинация за културен, исторически и събитиен туризъм.

Спечелената титла „Европейска столица на културата за 2019г.“ и всички стартирали проекти и събития, както и богатата културна програма, която ще се реализира, ще осигурят устойчив ръст на туристите и през следващите години. Многобройните събития и международни фестивали осигуряват постоянен поток от български и чуждестранни посетители. Пловдив е избран и от специализираното издание Lonely Planet като шестият най-добър град в света, който трябва непременно да бъде посетен през 2015-та година.

 

 
 

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.

 
 

Норвегия строи единствения в света корабен тунел

| от chronicle.bg |

През последните години десетки моряци са изгубили живота си във водите, където се срещат Норвежко и Северно море.

Заради това крайбрежната агенция на Норвегия е решила да изкопае „корабен тунел“ – за да  създаде едно по-сигурно преминаване на търговските плавателни съдове.

По план съоръжението ще струва 272 милиона щатски долара.

Тунелът ще бъде с височина от 46 метра, 36 метра широк и дълъг една миля (1,6км). Норвежкият парламент е отделил един милиард норвежки крона за проекта „Национален план за транспорта за 2014-2023″. Очаква се строителство да започне през 2018г.

Корабите ще осъществяват достъп до тунела от север в Селе, с южен достъп чрез Молдфйорд. Това е най-тясното място на полуостров Стад. Настоящото предложение за тунела включва и мост в близост до южния достъп, така че пешеходците да могат да виждат корабите, които преминават.

Източник: The Verge

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

Цен*ура

| от |

Вие имате магазин за плодове и зеленчуци, аз имам 10 реда фиданки. Правим договор аз да продавам на вашия плод-зеленчук и да правим бизнес.

Идвам, 5-6 години продавам много готина продукция, но днес ето че вече продавам каквото си искам, защото имам тази свобода и по закон, и по договора ми с вас.

Вие ми казвате: „Днес магазинът е затворен, защото прекаляваш“. Аз ви казвам: „Черните ми дрехи крият от вас колко са бели душите ми.“ И съм прав, защото така сме се разбрали. Само дето не съм прав…

Не съм прав по същия начин, по който не съм прав, когато момичето предложи да плати на първа среща, аз да кажа „Ми окей“. Това, което ще стане, когато тя си плати, няма да е неморално или незаконно. Ще е тъпо.

На магазина пише “Плод-зеленчук”, хората очакват ако не само плодове и зеленчуци, то поне предимно това. Затова влизат. Като влязат обаче единственото плодово в магазина е презервативи с вкус на лимон. Често нямам и от тях.

Поне да продавах добре, но не продавам особено добре. София-Ден-и-нощният отсреща продава 2 пъти колкото мен. А дори не продават от магазин, а от багажник на кола. Нормално е да затворите магазина, нормално е да направите нещо.

От една страна така. От друга страна…

Това е Слави Трифонов и историята му на екран доказва, че той е поставял ултиматуми, чупил е телевизори, изхвърлял е боклуци. бТВ би трябвало добре да знаят за какво става въпрос. Какво да очакваш от Слави Трифонов?

Да добавим и това, че преди записа на всяко предаване сценарий получават не само режисьорите, Ку-ку бенд и т.н. Сценарият стига и до един човек, който се нарича делегиран продуцент. Той (или тя) е от страната на телевизията и следи “да не стане нещо”. Съответно – бТВ знаят какво ще става във всяко предаване. Естествено, едва ли са знаели, че Филип Станев ще къса снимка на президента, но това е частен случай.

В този смисъл в спора си със Слави Трифонов те са в ролята на момичето, което на първа среща каже: „Ти ще платиш“. Нито е неморално, нито е незаконно. Тъпо е.

Двете страни са заедно в тази работа, а работата е ясна.

В крайна сметка след цялата разправия с „Шоуто на Слави“, довечера всички ще са пред телевизора, за да видят какво ще стане. Излъчва се, рейтингът се вдига, Слави се чува, а новият изпълнителен директор на бТВ Флориан Скала оправдава доверието – всички са щастливи.

Преди 2-3 годни в едно интервю питаха DJ Станчо още ли има вражда между „Снайпер Рекъдрс“ и „Аренби Рекърдс“ и той каза: „А-а-а, не, то това беше само за да продаваме касетки.“

А ако случайно бТВ реши и тази вечер да пуска стари записи, то шоуто така или иначе ще продължи. С малко повече шум на улицата.