Срещу ебола: кубинските лекари с политическа мисия

| от |

Светът се възхищава на Куба. Нито една друга държава не е изпратила толкова много лекари в Западна Африка в борбата срещу ебола. Критиците обаче смятат, че режимът в Хавана използва лекарите с политическа цел.

Комунистическа Куба показва на капиталистическия свят как функционира ефективната кризисна помощ. От началото на октомври Куба е изпратила над 250 лекари и санитари в Западна Африка. Скоро ще ги последват още 200 други. Активността на кубинския режим в Африка среща голямо международно признание. Генералната секретарка на СЗО Маргарет Чен и специалният пълномощник на ООН за епидемията с ебола Дeйвид Набаро благодариха лично на президента Раул Кастро и на кубинския министър на здравеопазването Роберто Моралес за оказаната подкрепа. Дори и заклетият враг САЩ, в лицето на външния министър Джон Кери, похвали ангажимента на Куба в борбата срещу ебола, пише Дойче Веле.

Куба е изпратила досега най-много медицински персонал в засегнатите от заразата страни. И това не се случва за първи път. През 2005 година кубински лекари и медицински сестри оказваха активна помощ след голямото земетресение в пакистанската част на Кашмир. Нещо повече – кубинските медици се оказаха по-многочислени от пакистанските помощници. През 2010 година пък кубинските лекари бяха първите, които пристигнаха да помагат след земетресението в Хаити. „Куба е особен случай. Страната има възможност да реагира много бързо с оглед на големия опит на лекарите и наличието на политическа воля в ръководството на държавата“, казва ръководителят на бюрото на СЗО в Хавана Хосе Луис Ди Фабио.

Куба печели милиарди от своите лекари

Лекарят Антонио Гуедес, който ръководи партията в изгнание „Кубински либералан съюз“, разглежда политическата воля на Куба от съвършено различна гледна точка. „Куба помага, защото иска да подобри международния си имидж. Второ, заради икономическа изгода, и трето – защото иска да спечели на своя страна различни страни, които да подкрепят Куба в различни международни оганизации, когато това се окаже необходимо“, казва Гуедес. По данни на кубинското министерство на здравеопазването, 50 000 кубински лекари и средни медицински кадри работят понастоящем в 66 държави по света. Само във Венецуела има 30 000 кубински медици. Близо една трета от всички кубински лекари (83 000) работят в чужбина – в Бразилия, Ангола и различни африкански страни.

Режимът в Хавана печели от своите лекари над 6 милиарда евро годишно, защото им плаща само нищожна част от изработените от тях пари. Бразилия например плаща по 3 100 евро на кубинската държава за всеки лекар. Самият лекар обаче получава само 900 евро. А за всеки помощник, изпратен от Куба в засегнатите от ебола страни, държавата получава по 190 евро на ден. Каква част от тези средснва попадат в ръцете на самите медици, не е известно. Нещо повече, кубинските лекари остават в страните с ебола по шест месеца, докато помощниците на международните хуманитарни организации, като например „Лекари без граница“ остават само по шест седмици, защото мисията се смята за много трудна и опасна.

Който се зарази, няма право да се върне обратно в Куба

Преди да заминат, всички кубински медици преминават триседмично обучение в Института за тропически болести „Педро Коури“ близо до Хавана. „Ако все пак някой от кубинските медици се зарази с ебола, той остава на лечение в съответната африканска държава, докато се излекува“, казва ръководителят на института Хорхе Ререс. Чуждестранният опозиционен печат видя в това изявление негласното признание на кубинския режим, че евентуално заразили се с ебола медици няма да имат право да се връщат в родината си. Някои отказали се от мисията в Африка медици заявили, че са били принуждавани да подпишат декларация, че няма да се връщат в Куба, в случай на заразяване с ебола.

Антонио Гуедес смята, че това е разбираемо с оглед на лошите условия за лечение в Куба, но от друга страна показва нехуманността на режима в Хавана. Въпреки това общо 15 000 души са се записали като доброволци за мисия в Западна Африка. Доколко това наистина са доброволци, е съмнително, смята Антонио Гуедес и пояснява: „Който не иска да помага „доброволно“, рискува да си загуби работата, а децата му да не получат достъп до висше образование“. Затова Гуедес пледира, светът да не си затваря очите пред подобни неща.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си

| от chronicle.bg, по БТА |

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си, като двамата уточняват как актьорът да изплати останалите 6,8 милиона от договорената сума.

Джони Деп се съгласи да даде на Амбър Хърд общо 7 милиона долара. Според източник на „И!Нюз“ той ще превежда неизплатените 6,8 милиона през следващите 15 месеца.

Амбър Хърд заяви, че ще дари цялата сума за благотворителност – на организации, борещи се с насилието над жените и на Детската болница в Лос Анджелис, където е работила като доброволка.

През лятото Джони Деп преведе 200 000 долара на две благотворителни организации от името на Амбър Хърд.
Актрисата подаде молба за развод през май след продължил 15 месеца брак и броени дни след това си издейства ограничителна заповед срещу Джони Деп.

 
 

Фитнес треньор качи 32 килограма с благородна цел

| от chronicle.bg, по diply.com |

За всички нас, които не сме Крис Хемсуърт и магическата му диета, да поддържаш добро ниво на фитнес е много трудно. 35-годишният фитнес инструктор от Ню Йорк Адонис Хил знае какво е усилието да сваляш килограми, защото е преминал през това два пъти.

Когато е на 27 бизнесът на Хил се срива и той изпада в депресия и качва килограми. След това обаче открива фитнеса като своя страст и сваля цели 45 килограма.  Адонис превръща фитнеса и в кариера.

Половин десетилетие след личния си успех, Хил решава да помогне на своята клиентка Алиса да свали драстично количество килограми като самият той качва 32 килограма. Идеята е треньорът да мотивира клиента си като си постави същата цел и тренира заедно с него.

В крайна сметка, след месеци усилени упражнения и няколко фалстарта, Алиса успява да свали 26 килограма. Това е достатъчно близо.

 
 

Бременната Ирина Шейк в сцената с грънчарство от филма „Призрак“

| от chronicle.bg, по boredomtherapy.com |

Един от най-лесните начини да направиш една реклама гледаема е да включиш малко плът. Никой няма против малко плът. Във видеото на Шейк има много.

То е реклама на списание Love. Всеки декември списанието прави секси видеа като рекламен подход. На 1 декември те показаха видео с модела на Victoria’s Secret Бела Хадид, която играе фитнес инструктор.

 

На 2 декември е ред на друго ангелче на фирмата за бельо – бременната Ирина Шейк. Тя преви римейк на сцената от филма „Призрак“, Деми Мур върти грънчарско колело заедно с духа на покойният си приятел Патрик Суейзи.