Според социолозите ГЕРБ печелят изборите за ЕП

| от |

Партия ГЕРБ печели най-много гласове на изборите със сериозна преднина пред БСП. 


1

Галъп интернешенъл

Според екзитпола на агенция „Галъп Интернешънъл,“ цитиран от БНТ депутати в следващия Европарламент изпращат пет партии:

ГЕРБ – 28.6 %, БСП – 19.8%, ДПС – 14.9%, ББЦ – 11.1%, Реформаторски блок – 6.4%.

Според екзитпола на агенцията АБВ взема 4.3%; „Атака“ – 3.6; НФСБ – 2.8; „Глас народен“ – 1.3%; „Зелените“ – 0.6%.

Преференциален вот са упражнили 42.6% от всички гласували. Най-висок процент избиратели, упражнили правото си на преференция, са гласувалите за Реформаторския блок – 57.2%. Следват избирателите на „България без цензура“ 51%. ДПС – 34%.

Според екзитпола на агенцията АБВ взема 4.3%; „Атака“ – 3.6%; НФСБ – 2.8; „Глас народен“ – 1.3; „Зелените“ – 0.6.

Преференциален вот са упражнили 42.6% от всички гласували. Най-висок процент избиратели, упражнили правото си на преференция, са гласувалите за Реформаторския блок – 57.2%. Следват избирателите на „България без цунзура“ 51%, „Атака“ – 43.5, НФСБ – 43%, АБВ – 42.7, БСП – 42.3, „Глас народен“ – 40%, ГЕРБ – 39.4%, „Зелените – 36.1, ДПС – 34,6 %.

Коалицията, която има най-висок дял гласували висшисти, е Реформаторският блок – 67.5%, следвана от „Зелените“ – 65.7%. С най-нисък дял гласували за партията висшисти е ДПС – 11.7%.

Голяма изненада е представянето на Българска левица, която е с 2,4% от всички избиратели. Според социолозите избирателите, които са искали да подадат вота си за Коалиция за България са объркали името на партията. 

 

Според „Алфа рисърч“  ГЕРБ води с близо 7% преднина пред БСП на изборите за Европейски парламент у нас, показват първите резултати от екзитполове на „Алфа рисърч“, цитирани от Нова ТВ.


655-402-ekzit-pol

Алфа рисърч

Пет формации ще изпратят общо 17 български депутати в Европейския парламент.

Според данните на ЦИК са гласували около една трета от имащите право на глас. По официални данни гласувалите до 17 ч. са 27,2%.

Според предварителните резултати, огласени от „Алфа рисърч“, ГЕРБ печели 28,4%, а БСП – с 21,6%.

ДПС е трета политическа сила с 15,5%, а Николай Бареков с партията си „България без цензура“ е четвърти с 9,9%.

Реформаторският блок ще има един представител в ЕП – коалицията събира 6,8%.

Под чертата остават „Атака“, които имат 3,7%, АБВ – с 3,4% и НФСБ с 2,7%.

„Медиана“: ГЕРБ получава 27,6% от гласовете

БСП получава 20,2%, на трето място е партията на Лютви Местан с 14,6%, следвана от „България без цензура“ на журналиста и политик Николай Бареков с малко над 11,6%. „Реформаторският блок“ получава подкрепата на 7,6% от избирателите.

„Сова Харис“: ГЕРБ получава подкрепата на 29,9% от гласувалите

БСП получава 19,7%, на трето място е партията на Лютви Местан с 14,6%, следвана от „България без цензура“ на журналиста и политик Николай Бареков с малко над 11%. „Реформаторският блок“ получава подкрепата на 6,5% от избирателите.

Според социолозите от „Сова харис“ ГЕРБ получава 6 мандата, БСП – 4, ДПС – 3, ББЦ – 2, РБ – 1. Последният 17 мандат ще стане ясно къде отива при пълната извадка.

Всички останали партии са под изборния праг от 5,78%. Атака – 3,1%, НФСБ – 2,6%, Българска левица – 2,5% и АБВ – 3,7%.

По данни на „Екзакта рисърч груп“ за Агенция „Фокус“, на базата на 63% неокончателна извадка, резултатите от евроизборите са: ГЕРБ – 29,4 %; БСП – 21,2 %; ДПС – 13,5 %; ББЦ – 11,2 %; РБ – 7 %.

 
 

Google не успява да произведе достатъчно смартфони Pixel

| от chronicle.bg |

Google не смогва да отговори на потребителското търсене на смартфоните от серията Pixel, особено на модела с 5.5-инчов екран Pixel XL.

В момента XL във всичките му версии не е достъпен в онлайн магазина на Google. Стана ясно, че 128 GB моделът пък няма наличности от 30 ноември насам.

Основният партньор на Google – американския оператор Verizon – сочи като най-ранна дата за доставки втората седмица на март (за модела със 128 GB).

Стандартният 5-инчов Pixel бил по-лесен за откриване както от Google, така и от Verizon.

Източник: The Verge

 
 

Двойката не е за Радев

| от Радостина Хлебарова |

Речта пред парламента по случай встъпването в длъжност бе първото сериозно политическо изпитание за г-н Радев.

Преди да поставяме оценки обаче, трябва да си зададем въпроса какво прави неговият екип през трите месеца между изборите и встъпването в длъжност. За самия Радев знаем – отиде на пленум на БСП, на опера и се разходи до Хитрино. Толкова.

Три месеца са достатъчно време за него и екипа му, за да напишат една смислена реч и той да я репетира, за да не остави впечатление за неувереност.

Това време бе достатъчно и да се прочете и осмисли конституцията и правомощията на президента, което очевидно не е направено, щом г-н Радев остави впечатлението, че не е съвсем наясно със собствените си, вече влезли в сила, правомощия, както и със съдържанието на Конституцията.

В допълнение, непознаването на политическия етикет и протокол, що се отнася до най-елементарните му аспекти – обръщението към патриарха и пропуска да поздрави мюфтията, са очевидни гафове. Те лесно могат да бъдат избегнати на цената на малко усилия, в името на онези 2,5 милиона гласоподаватели, които делегираха доверие на г-н Радев. Как да се обърнеш към някого е един от на-лесните въпроси, не е от онези сложните като например кой трябва да излезе пръв – кралицата или министър-председателя. Това са по-сложни въпроси, но г-н Радев ще се сблъска и с тях в най-скоро време. Какъв ще бъде резултатът, ако екипът му продължава да не си върши добре работата, е ясно.

Да сгрешиш не е порок, неговата грешка лесно може да бъде отдадена на напрежение, липса на опит в публичните изяви и пр. и лесно можеше да бъде подмината, ако бе последвала адекватна реакция.

Но реакцията на г-н Радев бе меко казано смехотворна. Той си изпусна нервите и показа неувереност и тревожност. Не гафът сам по себе си е проблема, а реакцията, с която той не заслужава уважение.

Какво са правили г-н Радев и екипа му през последните 3 месеца, не е много ясно, но това, което е съвсем очевидно, е какво не са правили. Не са се подготвили. А това време беше за това. Да се надяваме, че ще извадят поука и че насочат усилията си в подготовка, макар и закъсняла. Иначе лошо, ще се смеем, ама с криви усмивки.

Заслужава висока оценка фактът, че г-жа Радева е работила усилено по въпроса за стайлинга си и нейните усилия са се увенчали с успех.

Шестица за стилиста й и за това, че е следвала неговите/нейните съвети. Сега остава и някой да обясни на тази дама, че не тя е избрана за президент, а съпруга й. И да престане да го води под ръка като някое 6-годишно синче, което властната му майка го побутва в стаята за изпит със заплахата „Ще влезеш в това училище – иначе пердах и никакво колело!“

Госпожа Радева е добре да озаптява поривите си за собственическо и покровителствено поведение.

Поне в публичните прояви, пък какво прави тя по домашному с президента си е тяхна работа. Госпожата, макар и самозвано да се смята за PR, като такъв беше редно не само да коригира собственото си поведение (което в някаква степен направи като изтри фейсбук профила си с грубите си махленски изказвания), но и да помогне на съпруга си в подготовката за президентския пост. Нещо, което не се случи.

Засега оценката на работата на екипа на г-н Радев е двойка.

Можем да се надяваме и да бъдем оптимисти, че ще има прогрес. Иначе все едно сме избрали продавачка за министър. Възможно е да бъде добър министър, но е малко вероятно.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Най-интересното от хип-хоп сцената на едно място

| от chronicle.bg |

Тази година започва много силно за хип-хоп сцената в България. След няколко ударни партита от началото на януари в края му идва моментът за кулминацията – Back To The Unity. Това е платформа, която събира в себе си есенцията на българската хип-хоп сцена.

За пореден път на една сцена ще се качат както утвърдени имена в жанра, така и обещаващи млади таланти. Това са Нокаут, X-Team, F.O., Stick Insect, Atila, 5 o’clock, Keranov & Jay, Feel, Secta, Splitkid, Homelesz, DIS, Logo5, So Called Crew, Sistah/187, DJ Akasha, Ума и Дума, F-act & vWhy, DJ Unkle Billy, МС Нема & Chibook, Mish Mash.

Това ще бъде осмото издание на Back To The Unity, като всяко следващо набира все повече скорост. Неслучайно си печели славата на едно от най-големите меропроприятия за хип-хоп в България. Традиционно това се превръща в мястото, където артистите се обединяват за качествена и неопетнена българска музика.

Back To The Unity ще се състои на 27 януари в Mixtape 5, а вратите отварят точно в 21.00 ч. Билети – на касите на Ticketlogic.