Според Бойко Борисов няма вариант за правителство

| от |

От предизборния щаб на ГЕРБ в НДК лидерът на партията Бойко Борисов коментира резултатите от изборите, като заяви: За съжаление при тази конфигурация не виждам как ще се направи правителство, предаде общественото радио.

Аз не знам дали в Европа се е случвало толкова пъти и то поредни десницата да победи левицата и то с все по-разгромяващ резултат, а тези, които са след БСП са по три, четири, пет, шест пъти по-малко избиратели от нас. Така че едно голямо благодаря на хората, които ни подкрепят, защото година и половина ГЕРБ беше подложен на унищожение с всички институции от всички. Затова отново българският народ, както и преди две години, както и на европейските избори, гласува най-голямо доверие.

Разбира се ниската избирателна активност има своето обяснение. Последната седмица беше толкова песимистична, толкова тежка за всички нас. 15 души загинаха. Последните дни имаше траур, спряхме заключителните си кампании всички партии. Тогава, когато трябваше да се настройват хората най-много, тогава на практика ние бяхме в траур. Далеч не мисля, че е случаен инцидент.

Борисов заяви, че все още не знае с кого ще се коалира в парламента:

Много са сурови данните. Затова казах, не от неуважение към избирателите, а точно обратното – заради уважението, което имаме към, хората, които са гласували, искаме да имаме окончателните резултати или поне достатъчно ясни резултати, за да може да кажем как са подредени партиите. От тук нататък всички политически лидери трябва да си дадат ясна сметка за своето представяне, защото не може да имаш 7-8 % и да имаш огромните претенции, че си най-великия. Няма как да бъде това.

Не виждам как ще се направи тройна коалиция. За съжаление Реформаторите се представиха зле със своите 8%. Дори да ги прибавиш към нашите – пак не дават стабилно мнозинство. Никой не е заявил желание за преговори. Утре ще се събере изпълнителната комисия и ще умуваме по темата с кой да преговаряме.

С този резултат на Реформаторския блок – двайсет и няколко депутати и нашите 90 – това не е стабилно правителство. Безсмислено е.

За съжаление, проблемът в България е лявото. За съжаление, Левицата в България беше изместена от крайно популистки леви партии, които с огромните си обещания изместиха и намалиха тежестта на Левицата. Видно е, че Станишев не им е бил проблемът на БСП. И с друг лидер резултатите им се влошават, а не се повишават.

Борисов беше категоричен, че ГЕРБ няма да управлява заедно с ДПС: Фактът, че ДПС почти се изравни по резултат с Левицата, с БСП,  е проблем за България. С ДПС няма как да работим заедно. Поздравявам ги за добрия резултат. Аз мисля, че като преброят гласовете от чужбина може да стане така че да изпреварят Левицата, но с тях няма да можем да управляваме заедно.

Борисов коментира: Как да протегна ръка на реформаторите, като те не искат мен. Ако иска Искра Фидосова ще я поканя пак и я пратя да преговаря с тях. Щом искат толкова да се направят на интересни пред техните избиратели, добре – честито, правете го. С ДПС – партията не би го позволило. Бареков – няма как.

Борисов каза, че сигурно ще стане така, че да се даде възможност на други партии да се пробват да съставят кабинет: Но като гледам другите партии, те не могат да съберат необходимите гласове. Според него най-лошият вариант за държавата е да се стигне до нови избори.

За варианта БСП и ДПС да направят правителство, Борисов каза: Няма да направят. Много е тежко състоянието в държавата и те никога няма да се хванат повече на тази игра. Сценарият на всичките ще бъде сега да казват „Нека ГЕРБ да направи компромиси, Борисов да не е, да не е еди кой си.

С 90 души какво да направя. Останалите са заявили вече, че не искат да преговарят. Защо аз да съм виновен? Вече чух, че реформаторите не ни желаят. Чух БСП, че остават опозиция, обидени, че имат нисък резултат. Вече с останалите и да се съберем пак няма мнозинство. Каква да ми е вината оттук нататък. Широка коалиция с кой? Когато е толкова тежка ситуацията в държавата, толкова тежко би могло да се направи стабилно управление, всеки си отчита резултатите, мълчи си, чака да проведе преговорите и тогава излиза и си заявява позицията. Вместо да се радваме сега, че за пореден път сме ги победили, аз ще нося отговорност, че съм победител и да се чувствам виновен, че съм ги победил. Трябва ли да се чувствам обиден или виновен, че съм ги победил?

На въпрос дали би рискувал да управлява в нестабилна коалиция, Борисов отговори: Аз съм готов да поема всички рискове  за управлението на държавата, защото ние сме най-подготвени. Готов съм да го направя.

Нормално е победителят да излъчи премиера. Той да носи отговорност, защото той е най-опитният човек. Ние сме го доказали и народът на всеки избор го показва ясно и точно с резултата. От там нататък нека всички да помислят какво би следвало и какво ще се случи след още 2 месеца предизборна кампания със служебен кабинет и  ще има ли смисъл от избори тогава. Всички си знаем телефоните, може да се чуем и да коментираме. Това е моето предложение към всички.

 
 

Новата Zafira – санбернарът сред автомобилите

| от |

Опознаването на нова кола е като опознаването на човек. Първоначално съдиш по външния вид и си изграждаш мнение въз основа на него. След това влизаш вътре и хвърляш поглед на интериора: той може да кореспондира с екстериора или да е в разрез с него, но мнението ти все още не може да е меродавно, докато не се запознаеш и с поведението: пътно или човешко, то е онова, което те запознава с почти истинската същност на колата/човека срещу теб. След тестдрайва вече (който при хората може да се измери с повече прекарано време и по-дълбок разговор), мнението е почти завършено. Оттам нататък следват малките неща, на които в началото не си обърнал внимание, но с времето започваш да обикваш или ненавиждаш.

Ще опиша фейслифта на третото поколение на германския флагман по реда на опознаването.

Първият поглед беше приятно визуално изживяване: от предната до задната броня Zafira може да се гордее с красива външност.

кола, автомобил, opel zafira

Погледната отвън, обновената Zafira се отличава с по-динамичен дизайн на фаровете, които преливат в по-спортна радиаторна решетка. Така колата изглежда по-широка, а стилът на оформление следва зададения от Astra дизайнерски език, който едновременно се вписва в модерния автодизайн и се отличава от много други марки. Новите LED стоп светлини, които са свързани с хромирана лайсна и завършекът на петата врата със спойлер придават един леко издължен и съответно по-фин и стилен вид на Zafira.

Когато се качвам в колата, доброто впечатление се затвърждава. Zafira може да бъде синоним на просторен интериор – усещането е за пространство почти като в малка всекидневна.

Имате чувството, че може да сложите вътре саксия с фикус, 55-инчов телевизор и средно голям диван и да живеете като богати номади. Благодарение на страничните малки предни стъкла и наклона на предното стъкло, предната част около таблото създава респектиращо чувство за простор. Разстоянието между предните седалки също допринася за комфорта на водача и пътника.

кола, автомобил, opel zafira

Предните седалки са големи и много удобни – нещо, което твърдо се превръща в запазена марка на Opel. Между тях е новата технология на Opel, FlexRail, която позволява подлакътниците и поставките за чаши да се движат, технология, която намалява шансовете за заливане на колата и пътниците с кафе с минимум 80%. И трите реда седалки са снабдени със системата Flex7, като вторият ред е изграден от три отделни седалки, които могат да се движат напред-назад независимо една от друга. Много nice.

Тестваме Zafira навръх Цветница и посоката, която задаваме на навигацията, е Черепишкият манастир. Zafira мазно се плъзга по софийските улици, маневрирането по които със сигурност не е като с полско фиатче, но благодарение на прецизния парктроник и камерата за задно виждане, трябва доста да се потрудите, за да праснете в някоя кофа за боклук.

кола, автомобил, opel zafira

Най-добре обаче Zafira се чувства след табелката на София. Там тя се превръща в голям кораб, който спокойно и уверено се носи по магистралата, без да трепне пред никакви нервни шофьори, нагли бързаци и неподходящо задминаващи тирове. Съвсем очаквано, стигаме до Черепишкия манастир безпроблемно, а там е пълно с хора, венци от жълтурчета, шарени котки, изпуснати на земята върбови клонки и миризма на люляк.

IMG_6233

След като отдаваме на манастира заслуженото и оставаме малко на терасата, на която е пишел Иван Вазов, се връщаме към Zafira с умерена доза нетърпение.

кола, автомобил, opel zafira

Управлението на тази кола носи удоволствие, факт. Не го отбелязвам с рекламна цел – просто возията е забележително мека и плавна, а в комбинация с автоматичната скоростна кутия неизбежно ви карат да направите още едно кръгче и още едно кръгче под звуците на любима музика, възпроизведена от мобилния ви телефон чрез Bluetooth свързаната инфотейнмънт система.

Единственият негатив, който трябва да се отбележи тук, е че има риск в колата да възникнат спорове за музиката.

Защото Zafira не е кола, в която да се возите сами. Можете да вземете цялата рода, деца, братовчеди, баби – с допълнителните две седалки в багажника, които предлагат достатъчно място за средностатистически на ръст човек, можете да съберете до седем роднини или приятели, с които да споделите комфортно пътуване. Автомобилът може да гарантира физическия комфорт, а защо не и психическия? Ако роднините или приятелите, които возите са досадни или скандалджии, може да ги инсталирате на третия ред седалки. Интериорът на автомобила е толкова голям, че освен ако нямате болестно остър слух, няма да ги чувате оттам.

Една от иновациите, на които няма как да не се обърне внимание и която присъства в последните модели на Opel, е комуникационната системата OnStar.

Управлението на OnStar се намира на тавана на колата, в конзола, на която има бутони за съответните нужди на шофьора и пасажерите. Системата предлага услуги като онлайн сервиз асистент, 24-часа спешна помощ при необходимост, помощ при катастрофа, помощ при кражба, дистанционно управление на заключване, светлини, клаксон, както и диагностика на автомобила.

кола, автомобил, opel zafira

Съвестта не ни позволи да тестваме OnStar за помощ при ПТП, но се допитахме до служителите на Opel за намиране на адрес. Любезни гласове на български, иначе ситуирани в Англия, след няколко минути намериха адреса, който търсехме и ни изпратиха маршрутите, които можехме да видим на тъчскрийн екрана.

Дано никога на никого не се налага да ползва услугите на системата за катастрофи, но е облекчаващо човек да знае, че не е сам в автомобила си, дори когато е сам, и че на един бутон разстояние от него има жив човек, който може да му помогне в криза от всякакъв сорт.

Що се отнася до разхода на гориво, резултатите са задоволителни. При извънградско каране, със средна скорост около 140 – 150 км/ч, постигнахме 6.8л/ 100 км., което не е никак лошо за тези размери.

кола, автомобил, opel zafira

Наясно съм, че Zafira е семеен миниван, който не предполага офроуд изпълнения, но на един завой на Искърското дефиле не издържаме на любопитството и я качваме по един леко наклонен, неасфалтиран селски път в гората.

Голямото момиче ни закара и ни върна, без да се замисли. Дори не успяхме да изцедим някакъв адреналин, защото и тук, извън пътя, Zafira се държеше като на магистралата и като на „Солунска“ – спокойно и достойно – като санбернар, чиято житейска задача е да опази своите хора на всяка цена. И той го прави, минавайки през всякакви терени и ситуации с типичното за едрите кучета невъзмутимо спокойствие.

PS: Истински санбернар би се чувствал много добре в този автомобил. Големите кучета, както разбира се и малките, са добре дошли, накуп с одеялата, купичките с вода, играчките, децата, техните играчки, басейнчета или шейни (според сезона), детски колички, огромни дамски сакове с десет тоалета за двудневно пътуване и рибарски принадлежности на мъжете.

 
 

От малкия Жак до големия Превер

| от Спонсорирано съдържание |

На 04.02.1900 г. някъде в близост до Париж се ражда великият Жак Превер. Бащата на малкия Жак работи в централен офис за бедните в Париж (office central des pauvres de Paris).

Често хваща сина си за ръка и го повежда по малките крайни улички на Париж. Така у младия поет назрява усещането за любов към малкия периферен Париж, който по късно ще бъде увековечен в безкрайността на красивото слово.

Освен перифериите на града, бащата на Превер показва на момчето си и новия и вълнуващ свят на театъра и киното. Изкуствата, които ще пленят и стимулират ума му. След години Превер ще каже, че е горд, че е получил образованието си по тротоарите на Париж.

93e6aab501faa79df70ef14cb9391458

Годините на любов към изкуството и литературата превръщат малкия Жак в големия Превер. Квартирата му в Монпарнас бързо се обособява като своеобразно средище на млади, пламтящи и бунтарски настроени литератори. На 25 годишна възраст поетът влиза в т.нар. „група на сюрреалистите“. И това се оказва началото на един дълъг и пищен творчески път, който ще промени изцяло нюансите на френската литература, кино, театър.

Поезията на Превер безспорно се отличава със семплота и нежност на словото. С тихи малки думи той така изящно подрежда хаотичния живот по шумните булеварди на Париж.

жак превер

„И ако говорим за характера на стиховете му, те наистина напомнят сивите врабци, без чието пърхане и цвъртене човек не може да си представи булевардите, кейовете и парковете на Париж. Но ако става дума за значението на поета, той съвсем не е дребно птиче и макар да е хвърчал винаги вън от купола на академичния елит, никога не е бил вън от въздуха на голямата френска култура.“

Валери Петров за поезията на Жак Превер

ОТЧАЯНИЕТО СЕДИ НА ЕДНА ПЕЙКА

В някакъв парк, на пейка
е седнал човек, който ви вика, когато минавате.
С очила, в сиви, изтъркани дрехи,
той пуши цигара, седи неподвижно.
Вика ви
или просто със знак ви кани да седнете.
Не, не трябва никой от вас да го гледа.
Не трябва никой от вас да го слуша.
Отминавайте този човек,
сякаш не сте го видели
и чули.
Минавайте, ускорявайте своите крачки.
Ако само погледнете в него,
ако само го чуете,
той ще направи знак
и нищо не би ви попречило вече
да спрете,
да седнете близко до него.
Тогава човекът се вглежда във вас и се усмихва,
а вие страдате страшно.
Той продължава да се усмихва
и вие почвате да се усмихвате
точно така,
както той се усмихва.
Колкото повече се усмихвате,
толкова повече страдате
страшно.
Колкото повече страдате,
толкова повече се усмихвате
неудържимо.
И си оставате там,
с вледенена усмивка
на пейката.
А покрай вас играят деца,
минувачи минават
спокойно,
и птици прелитат над вас
от дърво на дърво.
Но вие оставате там,
приковани на пейката.
И разбирате вие,
че никога вече не ще заиграете
като тези деца,
че никога вече няма спокойно да минете
ведно с минувачите,
никога вече не ще полетите
от дърво на дърво
като птиците.

Превод: Веселин Ханчев

 
 

Принц Джофри предизвиква Фотошоп битка

| от chronicle.bg |

Какво получаваш при кръстоска между принц Джофри от „Игра на тронове“ и сладко, но леко разтревожено куче мопс? Получава епична Фотошоп битка! Епична!

Оригиналната снимка се появи в сайта Reddit и не отне много време преди да се появят колажи със страхливия син на Робърт Баратеон и Церсей Ланистър. В ролята, разбира се, е очарователният Джак Глийсън.

Трябва ви специфично чувство за хумор, за да се насладите на галерията. Въпреки това ето едни от най-забавните и сполучливи колажи.

 
 

Кучетата „се заразяват“ от лошото настроение на собствениците си

| от chronicle.bg, по БТА |

Учени от университета по ветеринарна медицина във Виена установиха, че кучетата „се заразяват“ от емоционални звуци, които чуват от хора или свои събратя.

Емоционалното заразяване е основен компонент на съчувствието. То е характерно за различни животински видове – от примати до гризачи.

Учените са работили с 53 възрастни кучета от различни породи и собствениците им. Те са направили експеримента в две стаи – едната с високоговорител, скрит в дървена кутия. По него пускали различни аудиостимули. За позитивен човешки звук използвали смях, а за негативен – плач. За кучешки звуци използвали игрив лай и вой от изолация. Контролно ветеринарите пускали и неемоционални звуци – говор, дъжд, ромон на листа.

Сравнявайки позитивни и негативни звуци на кучета и хора, участвалите в експериментите животни са показали с поведението си силна реакция и негативно емоционално състояние, след като са чули негативните звуци. Те са реагирали най-остро с вцепеняване на нещастието на събратята си