София събра култури и традиции от цял свят

| от |

Разнообразни култури и традиции, музика, храни и напитки от цял свят са атракцията в последното за тази година издание на фестивалът „София диша“, предаде репортер на БГНЕС.

Последното пето издание на „София диша 2014″ се провежда днес от 16:00 до 22:00 часа на ул. „Цар Иван Шишман“.

Темата днес е „Световна столица“, като идеята е да бъдат показани различни чуждестранни артисти, които живеят и творят в София, както и българи, които не живеят в България, но ще се изявят тук, обясни за БГНЕС главният организатор на „София диша 2014″ Суни Данаджъ.

Събитието е изцяло в духа на кандидатурата на София за Европейска столица на културата през 2019 година, обясни тя и припомни, че от надпреварата е останало съвсем малко. „Искахме да покажем колко разнообразна в културно отношение е София и да го споделим с нашите посетители“, добави тя.

Организаторите на събитието не разполагат с точна статистика колко софиянци и гости на столицата са посетили петте издания на „София диша“ през тази година, но интересът е огромен.

Философски и психологически курсове и лекции, уъркшопи и ателиета по креативност, икебана, риторика, изобразително изкуство и театрално изкуство се организират от международната доброволческа организация „Новият Акропол“ като част от днешното издание на фестивала. Танцовото сдружение „Софистик Живо“ пък представя фотоизложбата „ТАЙВАН – БЪЛГАРИЯ – една екзотична взаимност, а Сдружение „Урасенке България“ гостите на фестивала с философията и тайните на чаената церемония, както и с калиграфия, оригами и кири-е. Посетителите днес ще могат да чуят групата The Bedlam Club, която свири в стил Cinematic Punk Jazz.

Тази година „София диша“ се организира за пета поредна година и отново попада в културния календар на Столична община, която помага с финансиране от 40 000 лв., а за организацията помага и спонсор. „Организирането на това събитие ни коства много и добре свършена и добри партньорски взаимоотношения“, признава Данаджъ.

„Мисля, че София успя да подиша за пет уикенда и през тази година. Обстановка е съвсем различна, хората изпитват съвсем други преживявания. Хората, децата, усмивките, позитивната енергия, творците… всеки намира за себе си дишащо сърце“, добавя тя и с радост споделя, че мероприятието е успяло да се превърне в традиция за града, която хората очакват с нетърпение всеки август.
За бодиарта няма граници – правят си го жени, мъже и много деца. Тези татуировки са временни и издържат около седмица или десет дни, споделя момчето, което не спира да рисува върху желаещите да разнообразят външния си вид.

Сред най-интересните рисунки, които е правил върху телата на посетителите на „София диша“ е музикална петолиния с ноти от петата симфония на Йохан Себастиан Бах, както и котешки стъпки по врата. Хората обичат и символи, които са значими за тях, разказва момчето.

Децата обичат картинки – морски кончета, делфини и други. По отношение на безопасността на своите рисунки той споделя, че от 20 години се занимава с тази професия и никога не е имал никакви оплаквания от клиенти. Маркерите са на спиртна основа и са антисептични, като кожата диша и може да се мокри, както и да се премахне лесно при желание.

Най-ефектно бодиартът стои по врата или около гърдите, но там рисунките са по-нетрайни, а най-дълго се запазват на крака. „Обикновено правя по 50 татуировки за един следобед, без да имам време дори да изпуша една цигара“, споделя художникът, който успяваме да хванем в един от малкото моменти без опашка от клиенти.

Всеки може да си позволи подобна татуировка, цените са много достъпни, а същевременно е нещо красиво и радва хората, което за един художник е най-важният ефект, обобщава той. /БГНЕС

 
 

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си

| от chronicle.bg, по БТА |

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си, като двамата уточняват как актьорът да изплати останалите 6,8 милиона от договорената сума.

Джони Деп се съгласи да даде на Амбър Хърд общо 7 милиона долара. Според източник на „И!Нюз“ той ще превежда неизплатените 6,8 милиона през следващите 15 месеца.

Амбър Хърд заяви, че ще дари цялата сума за благотворителност – на организации, борещи се с насилието над жените и на Детската болница в Лос Анджелис, където е работила като доброволка.

През лятото Джони Деп преведе 200 000 долара на две благотворителни организации от името на Амбър Хърд.
Актрисата подаде молба за развод през май след продължил 15 месеца брак и броени дни след това си издейства ограничителна заповед срещу Джони Деп.

 
 

Дарете близките си за Коледа с орангутан

| от chronicle.bg, по theorangutanproject.eu |

Често подаръците за Коледа са силно ненужни. Сега обаче това може рязко да се промени. Орангутаните няма да събират прах по рафтовете в секцията.

Интернет сайт предлага да осиновите орангутанче вместо да купувате на близките си подарък за Коледа. Това става с дарение, а след като то е направено, можете да пратите по имейл сертификата до „жертвата“ на подаръка ви или да го изпратите до себе си, да го принтиранет и да го подарите лично.

Даренията са в размер на 20 и 35 евро. За 20 евро вие ще уредите на животинката един месец свежа и питателна храна от плодове и зеленчуци. За 35 евро осигурявате същото плюс пъзел, който орангутанчето трябва да реши, за да получи храната. Пъзелите развиват мозъка на животните и правят ежедневието им в приюта по-приятно.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

И ние можем да пеем на английски… и не само!

| от |

#ЗТП е популярен хаштаг в Twitter и означава ‘Земи тоя превод. В случая можем да добавим и ‘Земи това изпълнение! Предлагаме ви избрана селекция песни, в която български изпълнители пеят на чужд език! Резултатът е разтърсващ… от смях.

Започваме, разбира се, с песента, която „подлуди социалните мрежи“. Макар Издислав да се появи едва миналата седмица, със сигурност заслужава първото място.

Когато Екстра Нина пееше на френски, Фики и ръце нямаше, не само крака :)

Шоуто на Слави обаче държи рекорда по брой „шедьоври“ от времето, когато реши да интернационализира патриотичния фолклор. Резултатът е изключителен.

Камон, камон шаутед

дъ Туркиш дженерал

фром дъ таун оф Панагюрище.

Айм дъ мейкър оф дъ флаг,
дъ продюсър оф дъ знак
деф ор либъртииииии….

И ако вече сте с отворена уста само чуйте “Get back, get back, maiden Kalino”!

Има и вариант на “Sitting down is Djore dos”

И нашият фаворит… засега…
Иф ай дай ор иф дей кил ми,
дончу край тунайт фор ми,
Гоу ту дринк уиски енд биър,
рокендрол фореевър!

Но ако си мислите, че Слави се е сетил единствен бъркате! Поп фолка отдавна е „Danger zone“ за езика на ШекспирТ!

Дори Лили Иванова владее този език още от времето на първите английски крале…

А поп-фолка помни полиглота Коста Марков, който пееше песните си на два езика едновременно… (От 01:50 за английски превод)
Оунли ю кен чуз хус дъ уан ху уил люз!

А кака ви Сашка поздрави немскоговорящите с Камъните падат на… швейцарски както сама каза. Няма да казваме какво чуваме…

Tук се затруднихме, но Уна пасиооооон е може би песен, на може би испански…

Дори Луна пропя на английски… или на нещо, което прилича…

Ако се сетите за някоя пропусната песен, заслужаваща място тук, пишете!

Ние завършваме с Бейби юр он май майнд на Преслава…