СИРИЗА се разцепи, Нова демокрация получи мандат

| от chronicle.bg |

Лидерът на консервативната опозиционна партия „Нова демокрация“ Вангелис Меймаракис получи тридневен мандат от президента на страната Прокопис Павлопулос за съставяне на правителство, предаде БГНЕС.

Бившият председател на парламента Вангелис Меймаракис оглави временно „Нова демокрация“, след като експремиерът Андонис Самарас подаде оставка като лидер на партията. Той заяви, че ще се опита да състави правителство с партиите от сегашния парламент, за да избегне негативните последици от предсрочни избори, съобщава агенция „Ройтерс“. Той посочи, че ще предложи на СИРИЗА участие в коалиция, но не и премиерски пост на Алексис Ципрас.

Според него от предсрочните избори, които се очакват на 20 септември, няма полза и ще се опита да формира кабинет, „за да избегне на този етап всички негативни ефекти, които тези избори биха причинили в дългосрочен план“.

Текат консултации и с лидерите на другите опозиционни партии, които биха могли да участват в коалиция. Извън правителството почти със сигурност остават две гръцки партии – Комунистическата и „Златна зора“, които не биха участвали в правителство с никоя друга политическа сила.

Съгласно конституцията всеки проучвателен мандат трае три дни. Очаква се ръководителят на „Нова демокрация“ да започне веднага консултации. Той ще се срещне с лидера на „Потами“ Ставрос Теодоракис, с лидерката на ПАСОК Фофи Генимата, с генералния секретар на комунистическата партия Димитрис Куцумбас, а също така и с водача на Лявата платформа в СИРИЗА Панайотис Лафазанис, за да сондира дали би могъл да разчита на техните гласове в парламента за съставяне на правителство.

Евангелос Меймаракис не уточни дали ще се срещне с лидера на „Независими гърци“ Панос Каменос, но не изключи вероятността да се срещне и с водача на неонацистката „Златна зора“ Никос Михалолиакос, ако партийните органи дадат одобрението си за такава среща.

Меймаракис бе обвинен от ПАСОК, че отива на консултации с една партия, която не принадлежи към демократичното пространство. Останалите партии също заявиха, че не желаят да правят консултации със „Златна зора“.

Отцепници от СИРИЗА създават собствена партия

Членове на управляващата до вчера партия СИРИЗА на премиера Алексис Ципрас ще се отделят от нея и ще съставят своя собствена политическа сила, съобщават гръцки медии, цитирани от BBC.

Новата партия очаквано ще се води от бившия енергиен министър на Ципрас и отявлен критик на спасителната програма Панайотис Лафазанис.

Вчера Ципрас подаде оставка от поста министър-председател и призова за свикването на предсрочни избори на 20 септември, след като загуби мнозинството от своята собствена партия по време на гласувания в парламента върху третата спасителна програма за страната, която в крайна сметка беше одобрена благодарение на гласовете на опозицията.

Според гръцките издания 25 депутати от СИРИЗА ще създадат новото движение, което ще се нарича „Леики Анотита“ или „Популярно единство“. Сред отцепниците обаче няма да са председателката на парламента Зое Константинополу и бившия финансов министър Янис Варуфакис, допълва Нова телевизия.

Жена стана служебен премиер на Гърция след оставката на Ципрас

Председателката на Върховния съд Василики Тану-Христофилу оглави правителството на Гърция, съгласно конституцията, след оставката на премиера Алексис Ципрас.

Така тя става първата жена премиер на Гърция.

Европейските кредитори на Гърция изглежда не са разтревожени от хода на Ципрас, който идва по-малко от седем месеца в четиригодишния му мандат.

Европейската комисия обяви, че е взела под внимание съобщението за избори. „Широка подкрепа за спасителното споразумение и придържане към ангажиментите са ключът към успеха“, посочи в туит говорителката на ЕК Аника Брайдхарт.

Но рейтинговата агенция Мудис предупреди в изявление, че предсрочните избори може да предизвикат опасения за прилагането на спасителната програма и потенциално да поставят в риск бъдещо отпускане на траншове по нея.

Алексис Ципрас продължава да се радва на голяма подкрепа сред избирателите, а неговата партия е далеч пред политическите си съперници в последните проучвания на общественото мнение, съобщава БТА.

Според гръцки социолози, Ципрас има шансове наесен отново да оглави правителство. Самият той смята, че може да получи по-добър резултат на изборите, ако те бъдат произведени преди гласоподавателите да почувстват ефекта от икономиите, предвидени в спасителното споразумение, посочва АП.

 
 

Нов робот се намесва в борбата със сърдечната недостатъчност

| от chronicle.bg |

Учени от Харвардския университет и Детската болница на Бостън са разработили нов тип робот, който помага на сърцето да тупти.

Роботът е направен от специална мека тъкан и се увива около сърцето, без да използва механични компоненти (какъвто е случаят със сегашните помпи за сърце).

Уникалността на робота идва от липсата на нужда от вмешателство в сърцето или кръвта. Тоест, пациентите не бива да се притесняват от запушване на помпата и да пият лекарства за разреждане на кръвта, които изискват редовно лабораторно контролиране и съответно създават дискомфорт.

Роботът до голяма степен пресъздава самото сърце.

Той е направен от тънък силиконов ръкав, в който са сложени малки пневматични моторчета. Те се захранват от въздушна помпа. Част от моторчетата разширяват и свиват ръкава, а друга част леко го завъртат. Така движението на сърцето по време на тупнете се симулира максимално точно.

При клинични тестове със сърца на прасета, които са имали капацитет 45% от нормалния, роботът е успял да ги възстанови до 97% от капацитета им.

Учените вече са изчислили, че роботът им може да помогне на 140 000 души със сърдечни проблеми. Устройството може да се използва и за поддържане на минимални жизнени показатели на сърцето докато пациентът чака донор.

Учените казаха, че роботът все още не е тестван с човешко сърце и предстои още работа преди да е готов за това. Те смятат, че са доказали концепцията и че технологията ще може да се използва и за други органи, които се нуждаят от асистенция, за да функционират.

Източник: Engadget

 
 

10-те най-богати, здрави, щастливи и модерни държави

| от chronicle.bg |

Или къде да отидем, когато (ако) Тръмп и Великобритания заключат вратите.

Лондонският институт Legatum пусна десетия си годишен „Индекс на благополучието“ – глобално изследване, което прави класация на най-просперитетните държави в света. То изследва 104 елемента – от стандартните БВП и процент безработица до по-интересни като колко са защитените интернет сървърa в държавата и колко отпочинали се чувстват хората ежедневно.

Тези елементи след това се разделят в 9 графи: качество на икономиката, бизнес среда, политика, образование, здраве, безопасност, лична свобода, социален капитал и околна среда.

Норвегия беше начело на класацията 7 години поред. През 2016 година обаче имаме нов лидер.

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.