Ще отстъпи ли Нетаняху?

| от |

Барак Обама и Бенямин Нетаняху ще обсъждат в понеделник във Вашингтон иранската ядрена програма и обстановката в Близкия изток, предава Дойче веле. Възможен ли е пробив по въпроса за оспорваните израелски селища в палестинските територии?

netanyahu

Личните взаимоотношения между американския президент Барак Обама и израелския премиер Бенямин Нетаняху са сложни. Още по-сложни са и темите, които двамата държавници трябва да обсъждат. През последните месеци преговорите около ядрената програма на Иран отново предизвикаха сериозно напрежение. „Обама и Нетаняху имат различия не само по политическите въпроси, но и съвършено различно светоусещане“, казва Джим Филипс, близкоизточен експерт от консервативната фондация „Херитидж“ във Вашингтон.

Сигурността на Израел е основен приоритет за израелския премиер. А през последните месеци Обама непрекъснато показва разбиране и за противниците на своя съюзник, което доведе до известни колебания в страни като Саудитска Арабия. „В крайна сметка обаче отношенията между САЩ и Израел почиват на солидна основа“, кзава Филипс.

Мирните разговори пред провал?

Две ще бъдат основните теми на разговорите във Вашингтон, според наблюдателите: оспорваните преговори с Иран около ядрената му програма и забуксувалият мирен процес в Близкия изток.

В края на април изтича срокът, посочен от американския външен министър Джон Кери за постигане на мирно споразумение между Израел и палестинците. От подновяването на мирните преговори през юли 2013 година Кери неколкократно посещава конфликтния регион без обаче да постигне някакъв напредък. Препъни-камъкът в преговорите си остава оспорваната заселническа политика на Израел.

Планът на Кери

Американският държавен секретар Джон Кери възнамерява през следващите седмици да представи дългоочаквания рамков план за преговорите. „Този план ще означава за Израел допълнителни рискове за сигурността и в крайна сметка ще доведе до отказ от територии“, смята Филипс. В замяна на това Кери иска „палестински обещания за мир“, без да е ясно дали те въобще могат да бъдат гарантирани от палестинските власти, добавя експертът. Той визира най-вече групировката Хамас в ивицата Газа и ислямските екстремисти на Западния бряг.

„Ако палестинците и израелците отхвърлят американския рамков план, ще се изправим пред нова сериозна криза. Ако обаче го приемат, това все още няма да означава мир, а че преговорите ще продължат“, казва Натан Закс от мозъчния трст на института Брукингс.

Закс и други експерти очакват президентът Обама да настоява пред Нетаняху да бъде приет рамковият план на Кери. Израелски и американски медии пишат, че Обама ще упражни силен натиск за прекратяване строителството на нови еврейски селища в окупираните територии, или поне ще се опита да замрази израелските планове в тази посока. Американците не искат да отиват твърде далеч и чрез санкции да принуждават съюзника си Израел да отстъпи.

Темите за Иран и Сирия

„Противоположните позиции на двамата държавници ще се откроят най-ярко в разговорите за ядрената програма на Иран“, предполага Джим Филипс. Още през декември миналата година Барак Обама заяви пред „Херитидж“, че не споделя максималистичните искания на Нетаняху за пълно унищожаване на иранските ядрени инсталации. От тези преговори не може да се очаква много, особено след като и върховният духовен водач на Иран аятолах Хаменей казва, че те „няма да доведат доникъде“. Джим Филипс предполага, че Обама и Нетаняху ще обсъждат именно това – какво следва ако се провалят дипломатическите усилия?

Обама и Нетаняху ще разговарят и за сирийската гражданска война. По този въпрос не се очертават сериозни различия между двамата. Официално Израел не застава на ничия страна в този конфликт – нито на страната на Асад, нито на бунтовниците. „Израел изобщо не обича режима на Асад, но се страхува от алтернативата му – радикалните сунитски организации в страната“, казва близкоизточният експерт Натан Закс. Това, според него, обяснява и защо израелците засега странят от конфликта.

 
 

Новото летище на Берлин няма да заработи и през 2017

| от CHR Aero с БТА |

Дългоочакваното откриване на новото летище на Берлин няма да стане факт и през 2017 г., потвърди ръководителят му Карстен Мюленфелд, цитиран от ДПА.

Въпреки отдавна обявеното откриване все още има затруднения пред пускането в експлоатация на новото международно летище на германската столица. Първоначалните планове бе то да заработи през 2011 г.

Откриването през тази година бе поставено под въпрос по-рано тази седмица, след като възникнаха проблеми с вратите на летището.

Летище „Берлин-Бранденбург“ се строи в Шьонефелд, извън града, на мястото на старото берлинско летище с ограничен капацитет. Новият аеропорт трябва да замени летище „Тегел“, което е близо до центъра на столицата и няма възможност за разширение.

 
 

Мелания Тръмп носи Ralph Lauren на церемонията

| от chronicle.bg |

Всички погледи бяха насочени към Мелания Тръмп, докато съпругът й се заклеваше във вярност към американските граждани, а тя ставаше първа дама.

За церемонията г-жа Тръмп беше избрала елегантна бледа синя рокля с жакет с голяма яка, изработен от същата материя и ръкавици. Тоалетът е дело на иконичния дизайнер Ралф Лорън.

Появилата се информация, че Лорън ще работи заедно с Карл Лагерфелд по тоалета на Мелания Тръмп не е вярна. Лагерфелд няма нищо общо с модното решение на първата дама. Или поне не под лейбъла на Chanel, което може да означава, че е германският дизайнер е работил през своя собствен лейбъл.

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

НТС ще помага на планетата с виртуална реалност

| от chronicle.bg |

НТС основа фонд за виртуална реалност, чиято работа ще е създаването на съдържание и технологии.

Бюджетът е 10 милиона долара, които ще служат за стимулиране на устойчивото развитие по цял свят, предава Venture Beat.

Новият проект на компанията се казва VR for Impact и беше обявен на Световния икономически форум в Давос, Швейцария. Според HTC, VR бизнесът предстои да стане индустрия за 25 милиарда долара към 2021 г. и може да се използва за осигуряване на растеж и стабилност в сфери, които силно се нуждаят от това.

Фондът ще работи в партньорство с инициативата “Цели за устойчиво развитие” на ООН за разработването на идеи, които могат да доведат до промяна и трансформации в области, където такива са жизнено необходими.

Програмата на ООН работи за справяне с крайната бедност, опазване екологичното равновесие на планетата и осигуряване на мир и просперитет. НТС вече стартира кампания за най-добрите идеи за това, как виртуалната реалност може да се използва за постигане на тези цели и първият награден проект ще бъде съобщен в Деня на Земята (22 април).

Източник: Venture Beat