Ще му повярва ли Меркел?

| от |

Всяко посещение на турския премиер Ердоган в Германия е събитие за турската общност. Преди години той я екзалтира с призива си да не се подлага на асимилация. Този път обаче позициите на Ердоган са твърде отслабени, пише Дойче веле.

merkelerdogan

Много рядко местни избори са предизвиквали толкова вълнения в Турция. „Предстоящите избори за местни органи на властта, които ще се проведат на 30 март, са заредени с напрежение както никога досега“, пише Сюлейман Сейфи Югюн в близкия до правителството вестник „Йени Шафак“. На 30 март турците избират нови кметове и нови общински парламенти. Но изборите са и нещо повече.

Става дума за политическо премерване на силите, което трябва да даде яснота дали премиерът Ердоган е достатъчно силен, за да се кандидатира през лятото за президентския пост. Управляващата партия на Ердоган се стреми да постигне средно 40 процента от гласовете в цялата страна. Критичният спрямо правителството вестник „Заман“ публикува анкета, според която избирателите ще зашлевят звучна плесница на партията на Ердоган. Освен това популярността на потенциалния кандидат-президент е доста по-ниска от тази на сегашния държавен глава Абдуллах Гюл.

Настроенията сред турските избиратели са нажежени и от обвиненията за корупция срещу правителството на Ердоган. Премиерът ги представя като заговор на движението на ислямския проповедник Фетхуллах Гюлен. Тази теза Ердоган вероятно ще застъпи и по време на срещата си /4.2./ с германската канцлерка Меркел в Берлин. В интервю за Дойче Веле турският политолог Шахин Алпай заяви, че Ангела Меркел едва ли ще повярва в съществуването на подобен заговор.

Прегрешенията на Ердоган

Не само корупционният скандал нажежава атмосферата в Анкара. Малко преди Ердоган да отлети за Берлин, в Анкара започна процес срещу четирима полицаи, обвинени в убийството на 19-годишния Али Исмаил Коркмаз по време на миналогодишните антиправителствени протести. Въпросните протести бяха наречени от премиера Ердоган „дело на вандали“. Противниците на правителството се опасяват, че срещу полицаите ще бъдат произнесени твърде меки присъди.

Опозицията обвинява правителството на Ердоган и за това, че иска да наложи цензура чрез нов закон за интернет. Законът, който вероятно ще бъде гласуван през седмицата, предвижда блокиране на сайтове по преценка на правителството и без наличие на съдебно решение. Кабинетът на Ердоган твърди, че новият закон е необходим, за да се защитават правата на личността в интернет. Опозицията от своя страна говори за „преврат в интернет“ и тълкува новите мерки като проява на паника сред управляващите.

Други критици на Ердоган се надяват, че държавният глава ще наложи вето върху оспорвания закон за интернет и по този начин ще покаже докъде се простират границите на позволеното за правителството. През последните седмици Абдуллах Гюл, който е стар съратник на Ердоган, многократно даде де се разбере, че не е съгласен с твърдия курс на премиера. Познатият като реформатор и привърженик на ЕС Гюл засега не си е позволявал да влезе в открита конфронтация с министър-председателя. Дали обаче това няма да се промени? Защото и след визитата на Ердоган в Берлин, политическата ситуация в Турция ще си остане заредена с много напрежение.

 

 
 

Ще видим нещо ново от LG

| от chronicle.bg |

Моделът G5 на LG – колкото и интересен да беше – се оказа провал. Сега компанията се опитва да се съвземе с друг емблематичен за марката телефон, който най-вероятно ще бъде показан на 26 февруари, ден преди Mobile World Congress в Барселона.

LG вече изпрати покани за събитието. Те не съдържат много информация – само дата и място. Но няколко неща сочат, че става въпрос за новия G6.

Поканата е с формата на телефон и на нея можем да прочетем мотото „See More, Play More“ (Виж повече, играй повече), което най-вероятно се отнася до новия дисплей на G6 – 18:9.

Освен дисплея, който официално беше потвърден от LG, G6 може да има Snapdragon 835 и 6GB RAM.

Носят се слухове, че LG ще пусне нов смарт часовник в Барселона, който ще бъде по-луксозен от стария LG G Watch R.

На Mobile World Congress изглежда ще бъде много интересен. Huawei, Motorola и Nokia също изпратиха покани за събития около тази дата, а се твърди, че  Samsung, HTC и няколко други компании ще покажат нови продукти.

 
 

Женските неща, които мъжете искат

| от chronicle.bg |

Да бъдеш възприет като „нежен“, „женствен“ или „чувствителен“, когато си мъж, е върховна обида, ругатня и унижение. Преди няколко дни потребител в сайта Reddit задава уместния въпрос: „Мъже, какво „женско“ нещо бихте правили, ако никой нямаше да ви съди?“ И се оказва, че въпросът има много отговори.

Някои мъже казват, че би им било приятно те да са „малката лъжичка“, когато спят с приятелките си (има се предвид позата, в която и двамата сте легнали на една страна и единият е гушнал другия – гушнатият е „малката лъжичка“, а гушкащият – „голямата“).

Друг от отговорилите казва: „Ако нямах пенис, щях да нося клинове.“

Прави впечатление, че много от мъжете са объркани по въпроса със срамното си окосмение – хем искат да го махнат, хем се тревожат дали няма да им се подиграват. Същевременно други са сигурни какво ще правят: „Ще си счупя ръцете от плетене, братле“

Никой не споменава цветните коктейли в чаша за Мартини със захар по ръба, но… да, цветните коктейли.

Много от марките се възползват от крехката мъжественост на някои хора, за да брандират продуктите си така, че те да вдъхват сила и увереност.

 

This absolutely necessary product:

„Забравих, че мъжете и жените имат различен вид зъби“

 
 

10-те най-богати, здрави, щастливи и модерни държави

| от chronicle.bg |

Или къде да отидем, когато (ако) Тръмп и Великобритания заключат вратите.

Лондонският институт Legatum пусна десетия си годишен „Индекс на благополучието“ – глобално изследване, което прави класация на най-просперитетните държави в света. То изследва 104 елемента – от стандартните БВП и процент безработица до по-интересни като колко са защитените интернет сървърa в държавата и колко отпочинали се чувстват хората ежедневно.

Тези елементи след това се разделят в 9 графи: качество на икономиката, бизнес среда, политика, образование, здраве, безопасност, лична свобода, социален капитал и околна среда.

Норвегия беше начело на класацията 7 години поред. През 2016 година обаче имаме нов лидер.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.