Северен Кипър: Между Турция и Европа

| от |

809px-TRNC_border

Северен Кипър е една от най-старите полупризнати държави. Тя обяви своята независимост през ноември 1983 година. Въпреки това, за изминалото време суверенитетът на Северен Кипър е признат само от Турция. И в обозримо бъдеще, тази ситуация надали ще се промени.

Кипър става независима държава през 1960 година. Тогава тя е разделена на две самоуправляващи се общности – турска и гръцка. При това, сред гръцкото население е популярна идеята за присъединяване към Гърция. Това допринася за увеличаването на напрежението между общностите. А през 1974 г., в Кипър е организиран преврат.

Веднага след това, под предлог за възстановяване на конституционния ред, Турция въвежда войски на острова, вземайки под контрол повече от една трета от територията му. Фактически, Анкара решава да предприеме тази стъпка, за да не допусне обединение на Кипър и Гърция. През февруари 1975 г. в контролираната от Турция зона е провъзгласена Турската Федеративна държава на Кипър. А през 1983 г. турският сектор се обявява за независима държава – Турска република на Северен Кипър. Коментира политологът Станислав Тарасов:

- Турция изхождаше от своите геополитически представи. Нали по време на Османската империя, Кипър и повечето от островите в Егейско море, които сега принадлежат на Гърция, са били контролирани от турците. При това, почти 600-годишната история на Османската империя е довела до факта, че на много острови в Егейско море и в Кипър има големи турски общности.

През 1983 г. Съветът за сигурност на ООН прие резолюция, според която Турската република на Северен Кипър е незаконно образувание. При това, въпреки че, страните водят преговори за обединение, всъщност всяка от тях има свои собствени причини, да запази статуквото. Разказва политологът Алла Язкова:

- Eдно време, когато беше повдигнат въпросът за присъединяването на Кипър към ЕС, тогавашният генерален секретар на ООН Кофи Анан разработи план за обединяването му в рамките на Европейския съюз. Но тъй като южните кипърци се опасяваха от голямо внедряване на Турция в Кипър, те гласуваха против едновременното влизане.

Ако северната и южната част на острова се обединят в рамките на една държава-членка на ЕС, това ще създаде много проблеми за Турция. Например, турските граждани ще трябва да получат виза за да посетят Северен Кипър. За Анкара би било равносилно на загуба на част от територията, която тя е свикнала да смята за своя.

Самите жители на северната част на Кипър също не са готови да отслабят връзките си с Турция заради сближаване с ЕС. При това избухналата в Република Кипър финансова криза го направи много по-малко привлекателен за северняците. Освен това, на шелфа Кипър бяха открити запаси на въглеводороди. Гръцките кипърци не горят от желание да споделят печалбите от продажбата им с жителите на Севера. Така че, в обозримо бъдеще решение на кипърския проблем надали да бъде намерено.
Гласът на Русия

 
 

Нова закуска се грижи за намаляването на холестерола

| от chronicle.bg |

Според данни на НСИ, повече от 66% от причините за смъртност в България се дължат на сърдечно-съдови заболявания и именно те са причина №1 за смъртността както у нас, така и по света.

Но на рисковите фактори, на които сме изложени ежедневно, може да се повлияе чрез по-балансиранo хранене и активен начин на живот.

Най-новият продукт на Зърнени закуски Нестле – Cheerios OATS с овес, помага за намаляването на холестерола.

Новата закуска съдържа добре познатите Cheerios кръгчета, но обагетени с пълнозърнести овесени флейксове. 63% от състава на новата закуска е пълнозърнест овес, който спомага за намаляване на нивата на холестерол в кръвта.

Овесът е естествен източник на фибри, а бета глюканът, който се съдържа в него, спомага за намаляването на холестерола. Полезният прием е при 3 гр. бета глюкан дневно, а една порция Cheerios OATS с овес предоставя ½ от дневните референтни стойности за прием на бета глюкан. Новата зърнена закуска се предлага в два различни вкуса – стандартен и с канела, предназначена е да удовлетвори хранителните потребности за балансиран старт на деня на мъже и жени над 35-годишна възраст.

Cheerios Oats Cinnamon 350 g 3D

 
 

Bulgaria Air превозва безплатно ски екипировка

| от chronicle.bg |

В разгара на зимния сезон авиокомпанията Bulgaria Air предлага безплатен превоз на ски и сноуборд екипировка по всички свои директни дестинации при пътуване до 31 март 2017 г.

Всеки пътник може да добави към багажа си безплатно един чифт ски, щеки и ски обувки или сноуборд и екипировка за него.

В цената на самолетните билети са включени всички летищни такси, ръчен багаж до 10 кг, чекиран багаж до 23 кг, чекин, кетъринг на борда.

Превозвачът предлага и допълнителна услуга – безплатен избор на място в самолета. По този начин всеки, който закупи билет на Bulgaria Air, може сам да избере къде да бъде настанен.

Лоялните клиенти на авиокомпанията, които са част от програмата Fly More и са натрупали достатъчен брой бонус точки, могат да се възползват и от редица отстъпки и преференции – допълнителен безплатен багаж до 10 кг, безплатен самолетен билет, пътуване в бизнес класа и много други.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

Сериалите, които обичат да убиват

| от chronicle.bg |

Ако сте фенове на „Игра на тронове“ или „Живите мъртви“, вероятно сте свикнали да си взимате болезнено „довиждане“ с любимите ви персонажи. Модерната телевизия не се скъпи откъм зрелищна смърт на главни герои и сценаристите изобщо не се свенят да убиват ключови герои.

Хората от Latest Casino Bonuses са се потрудили, за да изчислят кои телевизионни сериали са пролели най-много кръв и по какъв начин.

tv-latestcasinobonuses.com-101016-433x650

Първенците в убийствата са „American horror story“ и „Game of Thrones“, което не е изненадващо, но това, което прави впечатление, е че най-големият брой смърти в AHS са причинени от изстрел с пистолет, а не от нещо свръхестествено.

overall-latestcasinobonuses.com-101016-638x425

Като цяло, изстрелите с пистолет са най-честата причина за смърт в телевизията, следвани от раните от намушкване с нож и експлозиите.

Полът обаче също играе роля в това как телевизионните герои намират смъртта си: мъжете по-често умират от удушаване, удавяне или експлозия. Докато жените по-често биват изгаряни или умират от естествена смърт.

gender-latestcasinobonuses.com-101016-638x425

А сега, вижте в галерията сериалите, които убиват най-много свои герои. Бррр.