Серия от дебати за култура се проведе в Пловдив

| от |

Събитията от Дебати/ Лотос съпоставиха различни гледни точки по четири важни теми за културното развитие и взаимодействие в града и вече могат да бъдат видени на видео

 

В четири поредни четвъртъка на 6, 13, 20 и 27 ноември в зала „Лотос“ в Пловдив се проведоха серия от дебати в рамките на проекта „Българска мрежа за граждански диалог“, които съпоставиха различни гледни точки по въпроси, свързани с градската култура, културните събития и мениджмънта им, взаимодействието на културата с образованието, и мултиетничността като културна среда в Пловдив. В събитията взеха участие над 20 панелиста, сред които университетски преподаватели, журналисти, архитекти, културни оператори и мениджъри, юристи, секретари на читалища, директори на музеи, общински служители и районни кметове. Дискусиите бяха с вход свободен за всички желаещи да се включат и коментират темите и бяха посетени от над 200 човека – студенти и млади хора, представители на граждански организации и медии.

Дискутирани бяха четири ключови проблематични точки за културния и граждански сектор, които стават особено актуални за града в контекста на подготовката на Пловдив за Европейска културна столица през 2019 г. Дебатите успяха да създадат диалог между експерти от различни теми и да ангажират широка аудитория от ученици, студенти и граждани на Пловдив, като всяко от събитията включваше свободна дискусия с продължителност повече от 2 часа.

Първият дебат на 6 ноември беше посветен на темата „Достъп на независимите културни оператори  до общинската инфраструктура за култура“. По време на събитието се обсъдиха въпроси, свързани с употребата на общинската инфраструктура за култура, административните наредби и регламенти и опита на действащи културни мениджъри и оператори, като панелистите бяха образно разделени в два отбора – общински служители и културни оператори.

На 13 ноември дебатите продължиха с изключително значимата тема „Има ли работещи модели на сътрудничество между културните оператори и образователните институции?“. Дискусията се фокусира върху нивото на обучение в културната сфера в Пловдив, възможността за стаж на ученици и студенти в областта на културата, професионалната им реализация в града, съществуващите вече практики за обмен на знание и умения между образователните институции и културните оператори. Участваха панелисти от образователни институции, музеен работник и един представител на частен бизнес в сферата на културата.

В следващия дебат на 20 ноември се разискваше темата „Децентрализация на културата: квартален и културен мениджмънт. Представиха се основните точки в културната стратегия на Пловдив, които засягат темата за децентрализиране. Бяха представени моделите на работа на Общината в два от най-големите квартали на Пловдив – кв. Тракия и кв. Южен. Обсъди се развитието на културния живот в различните квартали на града, проблемните звена и добрите практики, културното потребление в отдалечените от центъра райони и плановете им за развитие.

На 27 ноември серията Дебати/ Лотос завърши с важната в контекста на града тема за „Мултиетничността в Пловдив и присъствието ѝ в културния живот на града“. Темата разгледа Пловдив като град на различни етноси, като проследи техните дейности в културната сфера. Панелисти бяха представители на турската, арменската и еврейската общност в Пловдив. Бяха представени основните акценти от проектите за квартал Столипиново през 2019 година, когато Пловдив ще бъде културна столица на Европа.

Събитията са част от „Българска мрежа за граждански диалог“ – инициатива на Център за култура и дебат „Червената къща“. Целта на проекта е създаването на национална „Мрежа за дебати“, която да обединява организации, работещи за развитието на активна гражданска среда чрез организирането на публични, отворени дебати и дискусии на обществено значими теми. Партньор на дебатите в Пловдив е фондация „Отворени изкуства“, която работи именно за развитието на градската среда и гражданската активност. Стремейки се да развива дискусионната среда в града, фондацията формулира четири ключови теми, касаещи развитието на културния живот в Пловдив, които придобиват още по-голямо значение с ролята на града като предстояща европейска културна столица.

debat.1

debat.2
За повече информация:

https://www.facebook.com/events/966112040069426/
http://openarts.info/
https://www.facebook.com/open.arts?ref=bookmarks
https://www.facebook.com/bgmreja
http://www.redhouse-sofia.org/Content.aspx?id=82

 
 

Първият старт на ракетата Falcon 9 след аварията е предвиден за 16 декември

| от chronicle.bg |

Първият старт на тежката ракета-носител „Фалкон-9″ на американската компания SpaceX след септемврийската авария, е предвиден за 16 декември, предаде ТАСС.

Агенцията цитира съобщение на телекомуникационната компания „Иридиум комюникейшънс“, която възнамерява да изведе с ракетата десет съобщителни спътници от ново поколение.

Ракетата ще бъде изстреляна от базата на ВВС Вандерберг в щата Калифорния в 12:36 часа по времето на Западното крайбрежие на САЩ /22:36 ч. българско време/.

„Фалкон-9″ трябва да достави спътниците на ниска околоземна орбита.

 
 

Появи се трейлър на дебютния филм на дъщерята на Скорсезе

| от chronicle.bg |

Доменика Камерън-Скорсезе е дъщеря на великия Мартин Скорсезе и съвсем логично е решила да поеме по пътя на баща си.

Дебютният й филм се нарича „Almost Paris” и е семейна драма. Беше показана за първи път в програмата на Трайбека Филм Фестивал преди няколко месеца.

Прочетете синопсиса на лентата и вижте трейлъра:

В началото на кризата, свързана с ипотеки върху жилища, един бивш банкер се завръща в родния си град. Срещите със семейството и приятелите от детството го карат да осъзнае последствията от действията на финансистите и той се стреми да компенсира любимите си хора… Възстановява отново връзките с приятели и близки роднини в Ойстър Бей, Ню Йорк и се превръща в онзи мъж, който винаги е мечтал да бъде…

Очаква се „Almost Paris” да се разпространява през 2017, но към момента подробности не са известни.

 
 

Киното на Уди Алън: крачка в друга реалност

| от chronicle.bg |

На днешния ден е роден един от гениите на съвременното кино – Уди Алън. И днес той навършва 81г. Трудно за вярване, но факт.

Уди Алън е от онези имена, които след проверка в Wikipedia, установявате, че се свързват с 10 професии накуп. Някои от нас едва успяват да се закрепят на острието на една професия, а Алън е режисьор, актьор, сценарист, драматург и музикант. Това е положението. Някои могат повече от други и Уди Алън е от можещите.

След 50 години в киното, творческата енергия на Алън не дава симптоми на затихване, както става ясно от последния му филм Cafe society. Нито грандиозният жълт скандал около раздялата му с Миа Фароу (1992 г.), нито недоказаните обвинения в педофилия, нито критиките спряха Алън да прави изкуството си, така както го разбира.

Филмите му са доказателството, че чувството за хумор е основната черта, която разделя интелигентния от неинтелигентния човек, широко скроения от тесногръдия.

Подбрали сме в галерия 15 любими наши филми на Уди Алън. Искате ли да добавите нещо?

 
 

Drake е най-популярният изпълнител в Spotify за 2016 г.

| от chronicle.bg, БТА |

Drake е най-стриймваният изпълнител в Spotify за 2016 г., съобщи АP.

Канадският рапър е стриймван 4,7 милиарда пъти. Той може да се похвали с най-популярния албум – „Views“, стриймван 2,45 милиарда пъти, и най-популярната песен – „One Dance“, стриймвана 980 милиона пъти.

В челната петица са Justin Bieber, Rihanna, 21 Pilots и Kanye West.

Най-стриймваните албуми след „Views“ са „Purpose“ на Bieber, ‘Anti“ на Rihanna, „Blurryface“ на 21 Pilots, „Beauty Behind the Madness“ на Weekend.

При песните на второ място след „One Dance“ е „I Took a Pill in Ibiza – Seeb Remix“ на Майк Поснър, следван от „Don’t Let Me Down“ на Chainsmokers, „Work“ на Rihanna и Drake, и „Cheap Thrills“ на Сия.

Зейн от One Direction, който тази година издаде самостоятелен албум, е изпълнителят с най-впечатляващ пробив.

Drake е и най-стриймваният изпълнител в историята на Spotify с общо 8,7 милиарда слушания.