Серия от дебати за култура се проведе в Пловдив

| от |

Събитията от Дебати/ Лотос съпоставиха различни гледни точки по четири важни теми за културното развитие и взаимодействие в града и вече могат да бъдат видени на видео

 

В четири поредни четвъртъка на 6, 13, 20 и 27 ноември в зала „Лотос“ в Пловдив се проведоха серия от дебати в рамките на проекта „Българска мрежа за граждански диалог“, които съпоставиха различни гледни точки по въпроси, свързани с градската култура, културните събития и мениджмънта им, взаимодействието на културата с образованието, и мултиетничността като културна среда в Пловдив. В събитията взеха участие над 20 панелиста, сред които университетски преподаватели, журналисти, архитекти, културни оператори и мениджъри, юристи, секретари на читалища, директори на музеи, общински служители и районни кметове. Дискусиите бяха с вход свободен за всички желаещи да се включат и коментират темите и бяха посетени от над 200 човека – студенти и млади хора, представители на граждански организации и медии.

Дискутирани бяха четири ключови проблематични точки за културния и граждански сектор, които стават особено актуални за града в контекста на подготовката на Пловдив за Европейска културна столица през 2019 г. Дебатите успяха да създадат диалог между експерти от различни теми и да ангажират широка аудитория от ученици, студенти и граждани на Пловдив, като всяко от събитията включваше свободна дискусия с продължителност повече от 2 часа.

Първият дебат на 6 ноември беше посветен на темата „Достъп на независимите културни оператори  до общинската инфраструктура за култура“. По време на събитието се обсъдиха въпроси, свързани с употребата на общинската инфраструктура за култура, административните наредби и регламенти и опита на действащи културни мениджъри и оператори, като панелистите бяха образно разделени в два отбора – общински служители и културни оператори.

На 13 ноември дебатите продължиха с изключително значимата тема „Има ли работещи модели на сътрудничество между културните оператори и образователните институции?“. Дискусията се фокусира върху нивото на обучение в културната сфера в Пловдив, възможността за стаж на ученици и студенти в областта на културата, професионалната им реализация в града, съществуващите вече практики за обмен на знание и умения между образователните институции и културните оператори. Участваха панелисти от образователни институции, музеен работник и един представител на частен бизнес в сферата на културата.

В следващия дебат на 20 ноември се разискваше темата „Децентрализация на културата: квартален и културен мениджмънт. Представиха се основните точки в културната стратегия на Пловдив, които засягат темата за децентрализиране. Бяха представени моделите на работа на Общината в два от най-големите квартали на Пловдив – кв. Тракия и кв. Южен. Обсъди се развитието на културния живот в различните квартали на града, проблемните звена и добрите практики, културното потребление в отдалечените от центъра райони и плановете им за развитие.

На 27 ноември серията Дебати/ Лотос завърши с важната в контекста на града тема за „Мултиетничността в Пловдив и присъствието ѝ в културния живот на града“. Темата разгледа Пловдив като град на различни етноси, като проследи техните дейности в културната сфера. Панелисти бяха представители на турската, арменската и еврейската общност в Пловдив. Бяха представени основните акценти от проектите за квартал Столипиново през 2019 година, когато Пловдив ще бъде културна столица на Европа.

Събитията са част от „Българска мрежа за граждански диалог“ – инициатива на Център за култура и дебат „Червената къща“. Целта на проекта е създаването на национална „Мрежа за дебати“, която да обединява организации, работещи за развитието на активна гражданска среда чрез организирането на публични, отворени дебати и дискусии на обществено значими теми. Партньор на дебатите в Пловдив е фондация „Отворени изкуства“, която работи именно за развитието на градската среда и гражданската активност. Стремейки се да развива дискусионната среда в града, фондацията формулира четири ключови теми, касаещи развитието на културния живот в Пловдив, които придобиват още по-голямо значение с ролята на града като предстояща европейска културна столица.

debat.1

debat.2
За повече информация:

https://www.facebook.com/events/966112040069426/
http://openarts.info/
https://www.facebook.com/open.arts?ref=bookmarks
https://www.facebook.com/bgmreja
http://www.redhouse-sofia.org/Content.aspx?id=82

 
 

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!

 
 

Започна Българският фестивал на изкуствата в Канада

| от chronicle.bg, по БТА |

Седмото издание на Българския фестивал на изкуствата в Канада беше открито в Торонто на 24 март. Това съобщиха от Генералното консулство на България в Торонто.

Фестивалът на изкуствата започна в Торонто с концерт на Георги Дончев – акустичен бас, и Анка Гнот – вокали и китара. Открита бе изложбата „Contemplation“, посветена на съвременно фотографско изкуство. А също и експозиция на участници в организирания от генералното консулство на Република България в Торонто фотоконкурс „България! Че кой ли не я знае?!“ – 2016 г.

В рамките на откриването бяха наградени Държавната агенция за българите в чужбина, д-р Ирина Маркова и Асоциация на българските инженери в Канада. Наградите бяха връчени за активна родолюбива дейност, както и Веселин Лучански.

Фестивалът ще продължи до 17 април 2017 г. в Торонто, Отава и Монреал. Ще участват на редица творци от България и чужбина. В програмата са включени изложби и концерти, прожекция на филми, рок и джаз музика, семинари, великденски концерт в изпълнение на хор и джаз трио и др.

 
 

Синът на Мадона е новото рекламно лице на „Адидас“

| от chronicle.bg |

  Александър Уанг направи много изненади на своето ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Една от  тях  беше представянето на новата му  колекция, разработена съвместно със спорната марка „Адидас“.

Нейно основно  рекламно лице е синът на Мадона – тийнейджърът Роко Ричи. Колекцията е от т. нар. capsule collections, състоящи се от базисни видове дрехи, които  никога не излизат от мода и могат да бъдат носени целогодишно.

Роко е на 16 години и колекцията на Александър  Уанг и „Адидас“ е неговият първи опит като модел. Така той тръгва по-стъпките на по-голямата си сестра, която тази година дебютира в модния свят. Тя беше една от музите на Стела Маккартни.

Мадона беше заела мястото си на първи ред на ревюто на Уанг, пристигайки минути преди началото му.  Присъствието й на събитието предизвика голяма изненада.

Рекламната кампания на колекцията включва и стари членове от „отбора на Уанг“ като Хане Габи Одиел, Лекси  Болинг и Бинкс Уолтън.

Клиентите могат да закупуват дрехи от колекцията от поп-ъп камион на улицата, а за да бъдат нещата още по-близки до духа на  колекцията, хората ще получават своите покупки  в чували  за боклук,  вместо  в лъскави  кутии  с логото на дизайнера.

 

@scubasnacks #RoccoRitchie #AlexanderWangNY #AlexanderWang #adidasOriginals #adidasOriginalsxAW photo #JuergenTeller

Публикация, споделена от Backstage Bombshell (@backstagebombshell) на

Те могат  да избират  между три разновидности суитшърти, черни къси и дълги панталони, тениски и маратонки. Новата колекция включва 84 модела и ще бъде пусната в продажба през пролетта, така че тепърва предстои да виждаме повече от работата на младия Роко за Александър Уанг.  Кой знае? Може би бихме го видели като рекламно лице на друг дизайнер в бъдеще…

 
 

„Бордеят на колела“ в Дания се оказа успешен

| от chronicle.bg, по БТА |

Датският „бордей на колела“ се оказал успешен според нейния инициатор, предприемачът Майкъл Лодберг Олсен, предаде Би Би Си.

Той се състои в това да бъдат използвани стари линейки и те да бъдат предоставени на датските жрици на любовта, за да практикуват най-стария занаят в безопасни условия. Специалните автомобили вече били използвани 45 пъти и местните секс труженички били все по-склонни да прибягват до услугите им. Затова и този вид „бордей“ се смята за успешен.

Линейките са оборудвани с безплатни салфетки, презервативи и лубриканти, като са снабдени и с отопление. Висяща на стената табелка предупреждава, че и при най-малки признаци на насилие ще бъде изпратен сигнал до полицията.

Олсен оправдал преобзавеждането на линейките и превръщането им в „секс-возила“ с проявите на насилие, на които са подложени датските проститутки. Когато те работят по магистралите и на открити места случаите на нападение са 45 на сто, а в публичните домове – само 3 на сто. В „бордеите на колела“ не било регистрирано нито едно оплакване за насилие над жените. Ползването на линейките е безплатно. По датските закони проституцията в страната е разрешена на определените за това места, но проститутките нямат право да наемат стаи, за да практикуват занаята. Именно тук идвали на помощ старите линейки.