Сепаратистите – кои са тези хора?

| от |

Кои са мъжете, които се сражават на страната на проруските сепаратисти? Откъде идват и кой ги изпраща? По всичко изглежда, че в района на Донецк са активни три основни въоръжени групировки. Дойче веле обобщава какво се знае за тях:

0,,17606677_303,00

В Източна Украйна са активни няколко въоръжени групировки, казва за Дойче Веле Олексий Мелник от киевския изследователски център „Разумков“. По неговите думи понякога е много трудно да се различи кои са бойци на проруските сепаратисти и кои – най-обикновени мародери. „Най-важното в случая е да се осъзнае, че хората, отговорни за целия този хаос, очевидно са представители на руските тайни служи – бивши или настоящи техни служители“, казва Мелник.

По информация на щаба, който ръководи антитерористичната операция на украинската армия, в Източна Украйна са прехвърлени до 2 хиляди руски агенти, чиято задача е да инфилтрират украинските структури и да вербуват бойци сред местното население. До този момент те са успели да спечелят за каузата си около 5 хиляди души, които се сражават за създаването на независима държава на име Донбас или пък за присъединяването на региона към Русия, твърди Олексий Дмитрашковски, говорител на щаба на антитерористичната операция. Кремъл отхвърля обвиненията на Киев.

Батальонът „Изток“

Изключително трудно е да се добие ясна представа за това кой точно се бие под знамената на тъй наречената „Народна Република Донецк“. Ако обобщим това, което ни казват официалните данни, публикациите в медиите и свидетелствата на очевидци, ще стигнем до заключението, че в района на Донецк са активни три основни въоръжени групировки. Едната от тях е батальонът „Изток“, ръководен от Александър Ходаковский, бивш шеф на регионално подразделение на украинските специални части „Алфа“. Предполага се, че под негово командване са около 1 000 сепаратисти. От интервюта на Ходаковски за медиите става ясно, че в неговия батальон временно са се сражавали и доброволци от Чечения. Украински журналисти пък са установили, че в това формирование има и мнозина добре обучени бойци от Южна Осетия.

Отрядът на Стрелков

Най-многочислената сепаратистка групировка е тази на Игор Гиркин, наричан още Стрелков. Самият той потвърди на няколко пъти, че е бивш служител на руската ФСБ. След като украинската армия си върна контрола над Славянск, Гиркин премести главната си квартира в Донецк. Според различни източници, армията на Стрелков наброява между 1 000 и 4 хиляди души. Повечето от тях са обучени наемници от Русия, Крим и Приднестровието, казва за Дойче Веле местен наблюдател, пожелал анонимност. Отрядът на Гиркин е оборудван с танкове и гранатомети, набавени от Русия.

Няколко интернет-сайта на т.нар. „Народна Република Донецк“ информират, че откакто Гиркин изостави Славянск и се самообяви за „главнокомандващ на Донецк“, отношенията му с командира на батальон „Изток“ Ходаковский са много обтегнати. Същите източници твърдят още, че Ходаковский не е съгласен да си поделя властта с Гиркин.

Православните бойци

Освен групировките на Ходаковский и Стрелков, в района на Донецк действа и друго въоръжено формирование – то се нарича „Руска православна армия“. Твърди се, че зад тази групировка стои самозваният губернатор на Донбас Павел Губарев. В украинските медии почти няма информация за тези православни бойци, но според руски източници те наброявали близо 4 хиляди души. Източник на Дойче Веле, пожелал анонимност, твърди на свой ред, че в т.нар. „Руска православна армия“ се сражават не повече от 500 човека.

Самият Губарев пише в социалните мрежи, че „Руската православна армия“ била „силен отряд на Народна Република Донецк“, а бойците ѝ се сражавали по убеждение. В действителност става дума за местни хора от бедните миньорски селища, които нямат постоянна работа, твърди източникът на Дойче Веле и добавя, че макар тези бойци да са обявили война на мародерстващите банди в региона, самите те нерядко влизат в ролята на мародери и плячкосват каквото могат.

Освен тези три основни сепаратистки групировки, в района на Донецк действат още няколко по-малки формирования. Информациите за тях са обаче повече от оскъдни.

 

 
 

Снимат Peaky Blinders сезон 4

| от chronicle.bg |

Сезон 3 приключи преди 8 месеца. Сега сезон 4 вече се снима, а 5 се пише. Трейлъри, актьори и други детайли ще разгледаме тук.

Последното което знам: сезон 4 се очаква някъде през октомври. Том Харди се завръща. Сезон 5 се пише.

Записите започнаха съвсем скоро и затова все още няма трелър. За една нощ улиците на Ливърпул се състариха с 90 години. Имаме снимки на сета от няколко източника.

 

 

 

 

 

Ще има 6 епизода като във всеки сезон досега. Килиън Мърфи, разбира се, ще играе и в двата предстоящи сезона. Останалите основни герои също се очаква да се завърнат, но това предстои да бъде обявено. Създателят на сериала Стивън Найт потвърди завръшането на Том Харди, с когото работи през януари в „Табу“. „Не можем без Алфи (персонажът на Том). Том Харди е много желан актьор, но се постара да се освободи за снимките на сериала ни.“

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

Илон Мъск основа нова компания, която ще сближава човешкия мозък с компютрите

| от chronicle.bg |

Очевидно на Илон Мъск му остава твърде много време покрай Tesla, SpaceX и Hyperloop, защото основа още една компания.

Според информация на The Wall Street Journal (WSJ) новият проект на Мъск се казва Neuralink и целта му е да създаде технология, която може да направи пряка връзка между човешкия мозък и компютрите.

Neuralink цели създаването на чипове, които могат да се имплантират в мозъка. Идеята е да се лекуват заболявания, а може би и да се създаде  по-силна връзка между човек и компютър. Така може да се стигне до директна комуникация между нас и компютрите, а командите ще стават само чрез мисълта ни.

Neuralink е регистрирана в Калифорния като медицинска изследователска компания и според слухове вече е наела няколко академици с висок профил в областта на неврологията и гъвкави електроди, сред които експерта по нано технологии д-р Венеса Толоса, професора от UCSF Филип Сабес и професора от Бостънския университет Тимъти Гарднър, който изучава невронните пътеки и мозъците на пойните птици.

Прототипът вероятно ще бъде под формата на мозъчен имплант, който ще може да лекува заболявания като епилепсия, Паркинсон или депресия.

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура