Семействата без официален брак у нас са около 30%

| от |

Семейството в България не се намира в криза, то е жива институция, която възпроизвежда живот. Това заяви на пресконференция Деян Петров, координатор на кампанията „Да бъдеш Баща“, предаде репортер на БГНЕС.

С този акцент Деян Петров даде старта на кампанията „Да бъдеш Баща“. Тя обединява 10 НПО-та и се фокусира върху ползите от активното участие на мъжете в живота на децата и семейството за създаване на семейна среда без насилие и пълноценно развитие на детето. Кампанията ще продължи до септември 2016 г.

Стана ясно, че въпреки, това че семейството у нас не е в криза се наблюдават много промени в семейните модели. Вече няма един модел, а много и най-различни, които според Петров са резултат на социална динамика, интензивни темпове и разнообразието в обществото.

Международни статистики показват, продължи той, че всеки 4 на 5 мъже стават бащи в ранен или късен етап, но ролята на бащата не е само една роля – той е учител и наставник. Бащите и майките не са взаимно заменяеми, те влияят по различно, но еднакво важен начин за развитието на детето, добави той.

Данните от национално представително изследване за родители на деца до 17 години, което е проведено в рамките на кампанията, насочена към истинското бащинство показват, че съвременното българското семейство масово включва баща, майка и едно дете. Ролята на бабите, дядовците и като цяло намесата на роднините става все по-малка. Изследването показва също, че семействата, които не са сключили официален брак у нас са около 30%. Следователно все повече деца се раждат в среда на семейни отношения, които не са официални.

Предизвикателства, които родители споделили в проучването са усещане, че винаги са назад и не им стига време за децата, партньора и семейните дейности. Това създавало напрежение в тях и усещане за несигурност в социалната среда.

Образът на отдаден баща, който се включва все повече във всекидневните грижи за децата започва да среща доста по-широка обществена подкрепа в сравнение с 30 години, става ясно още от допитването. И майки и бащи заявяват, че все повече ролята на майката не е само ролята на домакинята, а тази на бащата-на носещия пари в семейството. Семействата са изправени да вървят все повече към партньорски взаимоотношения, посочи Петров. Въпреки общественото признание на по-отдадения баща, все още може да се види, че делът на бащите, които се включват във всекидневните грижи за семейството е значително по-нисък от този на майките. С не голяма изненада бащите се включват повече в спорта и игрите на детето. Осигуряване на прехрана на семейството е част от пречката бащите да се включват в помощта за всекидневните грижи, каза още координаторът на кампанията.

Цвета Брестничка, председател на УС на асоциация „Родители“ заяви, че основната цел на кампанията е да съдейства за разнообразни възможности бащите да се включват в живота на децата по активен начин. Основна цел е семейна среда без насилие.

Брестничка подчерта, че по много причини ролята на бащата не присъства в живота на децата. Тогава, обаче е редно другите мъже в техния живот да осъзнаят ролята си на ментори и закрилници. Тя поясни и това, че кампанията цели да промени областта на професионалната грижа на децата, хората, които са ангажирани с образованието и здравеопазването им. Инициативата цели още да се създадат инструменти, с които тези специалисти да работят еднакво добре и с двамата родители. Предвижда се и работа на терен за подкрепа на активното бащинство посредством стимулиране на мъжкото включване в живота на детската градина и училище.

Съществуват изследвания, които потвърждават, че бащите имат уникално влияние върху всеки един аспект от развитието на детето, каза от своя страна Луиза Шахбазян от Фондация ПИК. Така например децата, чиито бащи изпълняват ролята си активно са по –здрави, имат повече успехи в училище, повече приятели, а по-късно напредък в кариерата и семейните си отношения.

Шахбазян обясни още, че когато бащите играят с децата си те страдат по-рядко от депресия и тревожност, а отношенията между майката и бащата създават моделите, които децата им ще следват в бъдеще. /БГНЕС

 
 

Топ ролите на Кевин Костнър

| от chronicle.bg |

Знаете много добре кой е Кевин Костнър. Носител на „Сезар“, „Еми“, „Оскар“ и „Златен глобус“, номиниран е за по две награди „Сатурн“ и „Сателит“ и три награди на „БАФТА“.

Едно от най-големите имена в Холивуд, Костнър е познат по целия свят с участията си в легедарни филми като „Танцуващият с вълци“, „Недосегаемите“, „Воден свят“ и още.

Днес Костнър навършва 62 години (една чудесна актьорска възраст) и по случай този светъл холивудски празник, ви черпим в галерия с най-добрите му роли. Според нас. Чувствайте се свободни да ни нахулите, ако сме забравили някоя или да допълните в коментари вашите любими роли на този кино гигант.

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.

 
 

Първи поглед към Марго Роби като Тоня Хардинг

| от chronicle.bg |

През март миналата година стана ясно, че Марго Роби ще влезе в ролята на лошото момиче на фигурното пързаляне Тоня Хардинг. Роби ще бъде в главната роля в биографичния филм „Аз, Тоня”.

След месеци на спекулации Марго Роби беше уловена в ролята си за предстоящия филм.

*EXCLUSIVE* Margot Robbie tranforms into Tonya Harding for "I, Tonya" **WEB MUST CALL FOR PRICING**

Големият скандал в кариерата на Хардинг е свързана с наемането на човек, който да рани в крака конкурентката й Нанси Кериган, за не може да се състезава на Зимната олимпиада през 1994 година. Лесно се доказва, че нападателят, намушкал Кериган по време на тренировка, е нает от бодигарда на Хардинг.

Филмът, посветен на фигуристката, ще излезе през 2018 година.

За ролята си Марго Роби носи деветдесетарски дънки, протези на лицето и костюм, с който тялото й да изглежда по-едро.