Samsung и НХГ представят най-добрите български акварели в необикновена изложба

| от |

Samsung и Националната художествена галерия представят най-добрите български акварели в една необикновена изложба

„Непознатото богатство“ е уникален проект на Samsung за дигитализация  на фонда на Националната художествена галерия

Samsung Electronics стартира своя проект „Непознатото богатство“, който предоставя възможност на всички българи да се докоснат до велики произведения от фонда на Националната художествена галерия (НХГ). Проектът стартира с дигитализация на първите 200 акварелни творби от фонда на Галерията, но целта е постепенна дигитализация на целия архив на НХГ през 2015 г. – всички художествени техники, автори и творби.

Дигитализираните към момента картини ще бъдат представени на дигитална изложба „Непознатото богатство“ в Националната художествена галерия за периода 28.11-14.12.2014 г. Поради естеството на акварелната техника и спецификите на съхранение на тези произведения, част от тях не са били излагани никога, а останалите се излагат сравнително рядко, вследствие на което широката публика почти няма достъп до повечето акварелни творби.

Nikola Marinov_Portret na Frederika

Освен дигиталната изложба, Samsung създава и мобилно приложение „Велики български художници”, което всеки може да свали безплатно от Google Play. Приложението съдържа всички дигитализирани до момента картини с информация за име на картината, автор и година, като постепенно ще се обновява с нови произведения. Мобилното приложение ще бъде активно след 27.11.2014 и всеки ще може да го свали, за да може свободно да се наслади на велики художествени творби, които до момента много рядко или никога не е имал възможност да види.

„Основната мисия на Samsung е да създава технологии, вдъхновени от хората, които подобряват живота им, правят го по-лесен и по-приятен. В тази връзка, за нас проектът „Непознатото богатство“ е начин, чрез своите иновативни технологии и продукти, да предоставим на хората достъп до скрито национално богатство, повод за гордост за всички българи. Идеята ни е да дадем възможност на много хора, не само на тези със задълбочен интерес към изкуството, да се запознаят отблизо с това национално художествено богатство, да се информират и да обогатят своите познания“, заяви Кристина Щерева, Samsung България. „Отглеждането на добре образовано и информирано младо поколение, което познава и цени своето национално историческо и културно наследство, е задължение на цялото общество, включително и на нас – представителите на бизнеса. Затова смятаме, че подобни съвместни проекти са достоен пример за ползотворните съвместни усилия на институциите и бизнеса“, допълни тя.

Проектът „Непознатото богатство“ е продължение на вече установени отношения на сътрудничество между Samsung и Националната художествена галерия чрез проекта „Училище за изкуство и дизайн“ през 2013 г., който включваше организиране на безплатни уроци по рисуване за ученици между 10-12 години в НХГ.

Dechko Uzunov_Kompoziciq

Идеята на компанията е да организира национално турне на дигиталната изложба в няколко големи града през 2015 г., както и да развива и обогатява мобилното приложение „Велики български художници”, чрез дигитализиране на нови творби.

 
 

6 лоши кино римейка

| от |

Този месец, преди точно 15 години, на голям екран излиза великолепната криминална комедия „Бандата на Оушън“. Джордж Клуни, Брад Пит, Мат Деймън, Кейси Афлек, Джулия Робъртс и Анди Гарсия, под режисурата на Стивън Содърбърг и майсторския сценарий на Тед Грифин, създават едно истинско удоволствие за гледане в този кино пъзел.

„Бандата на Оушън“ сам по себе си е римейк на известен филм от 1960-а година с Франк Синатра и Дийн Мартин. Но за разлика от нашата класация тук, е един от добрите примери в киното.

Петнайсет години след модерната си версия филмът вече е нещо като класика, която може да бъде гледана отново и отново, при това винаги да ви носи удовоствие и кеф, макар да знаете отговора на загадката в него. Може би, заради това или поради липсата на свежи идеи, но Холивуд вече прави повторен римейк на този филм, при това с жени.

След „Ловци на духове“ „Бандата на Оушън“ ще е следващия филм, който ще пострада от феминистичния удар, разстлал се като сив похлупак над меката на киното. Разбира се, това са само предположения, за които всеки гледал и двете версии на филма, се надява да не е прав.

Междувременно, докато чакаме женската версия на „Бандата на Оушън“ ние си припомняме шест ужасни римейка, с които киното е сбъркало. Много.

В галерията горе.

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”

 
 

Москва не разглежда алтернатива за провеждане на „Евровизия 2017″

| от |

Организаторите на конкурса „Евровизия 2017″ опровергаха информацията, че Москва разглежда възможността за алтернативен град за провеждането му. Това се се съобщава на руската версия на сайта на „Дойче веле“.

„Европейският съюз за радио и телевизия, който е организатор на конкурса „Евровизия“, опроверга информацията за възможното му пренасяне от Киев в Москва. Организаторите нямат подобни планове“, се казва в информацията.

Позовавайки се на организационния комитет на конкурса, германският в. „Билд“ вчера писа, че финалът на „Евровизия 2017″ може да се състои в Москва заради проблеми с финансирането му от украинска страна.

Окончателно решение дали Украйна ще получи право за провеждане на „Евровизия“ Европейският съюз за радио и телевизия трябва да вземе на генерална асамблея на 8 декември.