Samsung и НХГ представят най-добрите български акварели в необикновена изложба

| от |

Samsung и Националната художествена галерия представят най-добрите български акварели в една необикновена изложба

„Непознатото богатство“ е уникален проект на Samsung за дигитализация  на фонда на Националната художествена галерия

Samsung Electronics стартира своя проект „Непознатото богатство“, който предоставя възможност на всички българи да се докоснат до велики произведения от фонда на Националната художествена галерия (НХГ). Проектът стартира с дигитализация на първите 200 акварелни творби от фонда на Галерията, но целта е постепенна дигитализация на целия архив на НХГ през 2015 г. – всички художествени техники, автори и творби.

Дигитализираните към момента картини ще бъдат представени на дигитална изложба „Непознатото богатство“ в Националната художествена галерия за периода 28.11-14.12.2014 г. Поради естеството на акварелната техника и спецификите на съхранение на тези произведения, част от тях не са били излагани никога, а останалите се излагат сравнително рядко, вследствие на което широката публика почти няма достъп до повечето акварелни творби.

Nikola Marinov_Portret na Frederika

Освен дигиталната изложба, Samsung създава и мобилно приложение „Велики български художници”, което всеки може да свали безплатно от Google Play. Приложението съдържа всички дигитализирани до момента картини с информация за име на картината, автор и година, като постепенно ще се обновява с нови произведения. Мобилното приложение ще бъде активно след 27.11.2014 и всеки ще може да го свали, за да може свободно да се наслади на велики художествени творби, които до момента много рядко или никога не е имал възможност да види.

„Основната мисия на Samsung е да създава технологии, вдъхновени от хората, които подобряват живота им, правят го по-лесен и по-приятен. В тази връзка, за нас проектът „Непознатото богатство“ е начин, чрез своите иновативни технологии и продукти, да предоставим на хората достъп до скрито национално богатство, повод за гордост за всички българи. Идеята ни е да дадем възможност на много хора, не само на тези със задълбочен интерес към изкуството, да се запознаят отблизо с това национално художествено богатство, да се информират и да обогатят своите познания“, заяви Кристина Щерева, Samsung България. „Отглеждането на добре образовано и информирано младо поколение, което познава и цени своето национално историческо и културно наследство, е задължение на цялото общество, включително и на нас – представителите на бизнеса. Затова смятаме, че подобни съвместни проекти са достоен пример за ползотворните съвместни усилия на институциите и бизнеса“, допълни тя.

Проектът „Непознатото богатство“ е продължение на вече установени отношения на сътрудничество между Samsung и Националната художествена галерия чрез проекта „Училище за изкуство и дизайн“ през 2013 г., който включваше организиране на безплатни уроци по рисуване за ученици между 10-12 години в НХГ.

Dechko Uzunov_Kompoziciq

Идеята на компанията е да организира национално турне на дигиталната изложба в няколко големи града през 2015 г., както и да развива и обогатява мобилното приложение „Велики български художници”, чрез дигитализиране на нови творби.

 
 

Opel Astra стана Автомобил на годината в Южна Африка

| от chronicle.bg |

Пистата за Формула 1 Kyalami беше домакин на финала: 10-те претендента бяха поставени на местата им от жури, съставено от водещи автомобилни журналисти в Южна Африка.

Десет автомоблни новости бяха подложени на тест за наградата “Автомобил на годината 2017”. Opel Astra събра 2370 точки и финишира първи, загърбвайки Audi A4 (2339 точки) и VW Passat (2337 точки). Те заеха съответно второ и трето място.

опел, автомобил

Успехът в Южна Африка докара на Astra 13 -та национална награда “Автомобил на годината” и първата извън Европа, където тя спечели престижната европейска титла “Автомобил на годината 2016”.

Astra е един от най-продаваните модели на Opel и от нея са поръчани над 400 000 автомобила от пазарната й премиера през 2015 г. Компактният модел се продава и като Holden Astra в Нова Зеландия и Австралия, където наскоро се присъедини към Insignia VXR, Cascada и GTC в портфолиото на Holden.

 
 

На късмет от София до фестивала в Кан

| от Спонсорирано съдържание |

Вие сте на фестивала в Кан.

Разхождате се из хотела си и а! – пред Вас изскача режисьорът Педро Алмодовар. Тъкмо да му кажете „здрасти“ и усещате парфюма на номинираната за „Оскар“ Изабел Юпер, която Ви подминава с царствена усмивка. Селфи тук, селфи там. Преди да се събудите, оказва се, че това е истина. Вие реално се разхождате из хотела си в Кан, докато трае международният кинофестивал – едно от най-престижните филмови събития в света.

За втора поредна година Mastercard предоставя на двама души от България възможност да бъдат не пред компютъра си, а в Кан, докато тече фестивалът. Избраните ще отседнат в един от хотелите, в които са настанени хора от киноиндустрията. Това дава шанс да срещнете на живо любим режисьор или актьор. Освен това за вас ще се погрижат професионални гримьор, фризьор, стилист.

Предложението включва победителите да бъдат придружени от любим човек.

За да участвате в надпреварата за безценното преживяване, трябва да сте направили безконтактни плащания с карта Mastercard в магазини dm на минимална стойност от 35 лв. в промоционалния период от 9 март до 9 април 2017 г. и да регистрирате бележките от ПОС трансакциите на страницата на Mastercard. Така, от една страна, с безконтактната трансакция сте заплатили бързо, удобно и сигурно, а от друга – се включвате в играта за награда.

Освен двете големи награди, които предвиждат пътуване до Кан, има и още 100 награди. Те са ваучери за два билета за прожекция по избор в салоните на Кино „Арена“ в цялата страна.

кан фестивала в кан, mastercard

 
 

Звезди, които намалиха своите гърди

| от chronicle.bg |

Повечето звезди, които са известни със своите гърди, са известни с това, че те са големи. Много от тях ходят с импланти, но дамите в галерията ни са направили точно обратното.

Те или са махнали имплантите си, или са намалили естествено огромните си гърди. Това съвсем не означава, че гърдите им вече са малки. Напротив.

Може да звучи озадачаващо, но прекалено големите гърди създават проблеми. Болки в кръста, затруднения при тренировки, тичане, фитнес, постоянните погледи са само част от причините.

Някои от звездите в галерията ни може да ви изненадат.

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА