Самарас вижда някакво съживяване

| от |

Има ли светлина в края на тунела? На този въпрос гръцкият премиер Антонис Самарас отговаря с категорично „да“, съобщава Дойче веле. Затова той обещава да намали и някои данъци. Далеч не всички гърци обаче споделят неговия оптимизъм.

Димитрис Стаматопулос е оптимистично настроен. От началото на икономическата криза в Гърция през 2009 г. насам, търговецът на вино е понесъл значителни загуби, но сега най-после вижда „светлина в края на тунела“ – както за страната, така и за своя бизнес.

Основание за оптимизъм му дава фактът, че много винопроизводители и винарски изби са се поучили от кризата и намаляват производствените си разходи, както и цените на едро. „В днешна Гърция залагаме съзнателно на дребните лозари, които предлагат добро качество на изгодни цени. Тази стратегия се оказва успешна. Последните години бяха тежички, но постепенно положението се подобрява“, казва Стаматопулос.

Затруднение за неговата семейна винарска изба обаче са високите данъци. Виното се облага с 23% ДДС, а въвеждането на допълнителен потребителски данък беше осуетено само благодарение на активната лобистка дейност на винарския бранш.

„Надявам се, че данъците най-после ще бъдат намалени, хората просто вече изнемогват“, казва Стаматопулос. Политиците все говорят, че ще намалят данъчното бреме, но на дело нищо не правят, казва той.

„Държавата се издължава когато си иска, а ние трябва да плащаме веднага“

От високите данъци се оплаква и Макис Статопулос. Той притежава няколко студиа за фитнес в околностите на Атина. Оборотът от тях е почти нулев през последните години. Затова той казва: „И аз, за съжаление, дължа пари на държавата – например за социални осигуровки. Само че и тя ми е длъжник – прибира ми всичките пари под формата на авансово събиране на данъци“, оплаква се Статопулос.

Неотстъпчивостта на финансовите власти го съсипва. „От мен искат незабавно да покривам дълговете си и то в брой, а държавата връща своите дългове когато й е угодно“, казва той. Затова е намислил да открие фитнес студио в Турция, та да повиши малко приходите си.

Статопулос не вярва, че положението в Гърция се подобрява. За клиентите му става все по-трудно да ползват фитнес студиото, не се решават да приемат даже и най-изгодните услуги, защото парите им са кът. „Занижил съм цените, но нали все пак трябва да плащам и на персонала, да покривам сметките си, да си плащам данъците!“.

Според гръцкия премиер Антонис Самарас в гръцката икономика отдавна вече се забелязвали признаци на оживление. Най-лошото вече било отминало, а данъчното бреме на държавата дори започвало бавно да намалява. Премиерът дори обеща известни данъчни облекчения и намаляване на някои данъци.

Но дали подобни мерки са оправдани и дали могат да бъдат финансирани? По този въпрос мненията са различни. Янис Ангелис, главен редактор на гръцкия икономически вестник „Капитал“ във всеки случай не вижда друга алтернатива: „Хората и без това едва свързват двата края. Дали ще има данъчни намаления или не, е все едно, защото джобът на данъкоплатеца и бездруго вече е отънял до крайност“, иронично отбелязва икономическият експерт.

Има ли възможност за намаляване на данъци?

На друго мнение е бившият министър на индустрията и преподавател по международна политика Андреас Андрианопулос. Той признава, че намаляването на данъците е разумно и необходимо, но само ако върви ръка за ръка със значително съкращаване на раздутия държавен апарат. В този смисъл, проблемът на Гърция е не само икономически, а и политически, предупреждава експертът.

„Действително се нуждаем от драматично намаляване на данъците, но и също толкова спешно – от драматично намаляване на разходите в публичния сектор. За съжаление, никой не желае да се заеме с този проблем“, добавя горчиво експертът. Точно затова международните донори от Тройката – ЕС, ЕЦБ и МВФ са скептични относно възможността да се намаляват данъците в Гърция и настояват за съответно финансово покритие.

Първи разговори за евентуални данъчни облекчения гръцките правителствени представители водиха с Тройката още в началото на септември на извънредна среща в Париж. Тя беше само подготовка за по-нататъшни разговори, които се очаква да се проведат в края на септември в Атина.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

„Воевода“: Кино и патриотизъм

| от Мария Тодорова |

Най-новият филм на Зорница София тръгна по кината с апломб. „Воевода“ е най-гледаната премиера у нас за втора поредна седмица и няма супергерои или екшъни, които да я свалят от върха на боксофиса.

Много хора се чудят на какво се дължи това. 

„Воевода“ експлоатира най-любимата тема на родната общност – патриотизма. Българското кино, подобно на българското съзнание, трудно успява да се отърве от далечното си минало. Турското владичество и бойният дух владеят ума на родните зрители години наред и това, предвид тенденциите, които наблюдаваме напоследък, особено в седмото ни изкуство, няма да приключи скоро. Но както е приказката – предлагането се определя според търсенето.

Историята, по която Зорница София работи дълго, а още по-дълго търси финансиране за проекта си, е вдъхновена от разказ на Николай Хайтов. В него той описва героичната съдба на Румена войвода – най-известната жена войвода, която оставя мъжа и детето си, за да поведе чета срещу османското поробителство.

Самата Зорница играе Румена, а компания й правят актьорите Владимир Зомбори, Алек Алексиев и Валери Йорданов. Крум Родригез отговаря за операторското майсторство. Кадрите са красиви, дълги и визуално издържани.

На моменти обаче „Воевода“ леко изпуска плавността на разказа си. На места той е разпокъсан и ако човек не се концентрира повече, може и да изпусне важна част от сюжета. За сметка на това родните актьори стоят добре на екран и си личи, че след всяка изминала година стават все по-обиграни, стане ли дума за камерата. Това облекчение за зрителя, който често се плашеше от пламенните вопли на някой, викащ от екрана насреща, все едно е на театрална сцена.

Съдбата на Румена не е сред най-популярните у нас, може би защото българското образование я е пропуснало в един етап от учебния план по история. Хубаво е, че съществуват литературата и киното, за да чуем  за нея.

„Воевода“ работи на нива, които българинът обича. Патриотизмът у нас е като екшънът в чужбина – той винаги продава билети.

Все пак никога не забравяйте, че киното, подобно на повечето неща в живота, е въпрос на избор и на решения. Патриотизмът също. Най-важното за двете е да са с мярка. Ако те в своята премереност успеят да се срещнат някъде по средата при вас, то може да изберете „Воевода“ като своя филм този уикенд.      

 
 

Трейлър за втория сезон на новия „Voltron“

| от chronicle.bg |

Хайде малко носталгия.

Netflix и DreamWorks Animation обявиха премиерната дата на „Voltron Legendary Defender“. Всички серии от втория сезон излизат на 20 януари тази година.

DreamWorks Animation пресъздават легендарния анимационен сериал за онлайн дистрибутора Netflix. Продуценти на класическото и любимо на милиони предаване са Жаким Дос Сантос и Лорън Монтгомъри – и двамата от „Легендата за Кора“.

Ролите ще се озвучават от: Кимбърли Брукс като принцеса Алура, Рийс Дарби като Коран, Джош Кийтън като Широ и черния лъв, Тайлър Лабайн като Хънк и жълтия лъв, Джереми Шада като Ланс и синия лъв, Бекс Тайлър-Клаус като Пич и зеления лъв и Стивън Юн като Кейт и червения лъв.

Оригиналното „детско“ дебютира в САЩ през 1984 и става поп-културен феномен. През 1986 година излиза Voltron: Fleet of Doom. Следват два неуспешни опита сериалът да бъде възобновен – през 1998 и 2011.

 

 
 

Ясна е причината за избухващите телефони на Samsung

| от chronicle.bg |

Фиаското с избухващите устройства Samsung Galaxy Note 7 се дължи на проблем с батерията. Това сочат резултатите от разследването по темата.

Galaxy Note 7 беше замислен като конкуренция на последния iPhone, но се наложи всички устройства да бъдат изтеглени заради безброй сигнали за подпалени телефони.

Изтеглянето струва на компанията около 5.3 милиарда долара и навреди на репутацията на южнокорейския технологичен гигант.

В понеделник компанията обяви, че проблемът с избухващите телефони е причинен единствено от батериите – няма проблем със софтуера или хардуера.

Причина са грешки в дизайна и производството, които са се отразили на батерията.

Докладът от разследването посочва, че проблемите са свързани с недостатъчно изолационен материал в батерията и дизайн, който не дава достатъчно пространство за безопасно разполагане на електродите на батерията.

Samsung обяви, че поема отговорност за провала.

Компанията не обяви името на доставчиците на батериите, но миналата година те бяха идентифицирани като филиала Samsung SDI и китайската Amperex Technology. Технологичният гигант не планира да предприема правни действия срещу тях, а приема отговорността за действията си.

Samsung’s Note 7 се появи на пазара през август 2016 година като устройство, конкуриращо iPhone на Apple.

През септември обаче се наложи да бъдат изтеглени 2.5 милиона устройства заради оплаквания с прегряване и избухващи батерии.