Самарас вижда някакво съживяване

| от |

Има ли светлина в края на тунела? На този въпрос гръцкият премиер Антонис Самарас отговаря с категорично „да“, съобщава Дойче веле. Затова той обещава да намали и някои данъци. Далеч не всички гърци обаче споделят неговия оптимизъм.

Димитрис Стаматопулос е оптимистично настроен. От началото на икономическата криза в Гърция през 2009 г. насам, търговецът на вино е понесъл значителни загуби, но сега най-после вижда „светлина в края на тунела“ – както за страната, така и за своя бизнес.

Основание за оптимизъм му дава фактът, че много винопроизводители и винарски изби са се поучили от кризата и намаляват производствените си разходи, както и цените на едро. „В днешна Гърция залагаме съзнателно на дребните лозари, които предлагат добро качество на изгодни цени. Тази стратегия се оказва успешна. Последните години бяха тежички, но постепенно положението се подобрява“, казва Стаматопулос.

Затруднение за неговата семейна винарска изба обаче са високите данъци. Виното се облага с 23% ДДС, а въвеждането на допълнителен потребителски данък беше осуетено само благодарение на активната лобистка дейност на винарския бранш.

„Надявам се, че данъците най-после ще бъдат намалени, хората просто вече изнемогват“, казва Стаматопулос. Политиците все говорят, че ще намалят данъчното бреме, но на дело нищо не правят, казва той.

„Държавата се издължава когато си иска, а ние трябва да плащаме веднага“

От високите данъци се оплаква и Макис Статопулос. Той притежава няколко студиа за фитнес в околностите на Атина. Оборотът от тях е почти нулев през последните години. Затова той казва: „И аз, за съжаление, дължа пари на държавата – например за социални осигуровки. Само че и тя ми е длъжник – прибира ми всичките пари под формата на авансово събиране на данъци“, оплаква се Статопулос.

Неотстъпчивостта на финансовите власти го съсипва. „От мен искат незабавно да покривам дълговете си и то в брой, а държавата връща своите дългове когато й е угодно“, казва той. Затова е намислил да открие фитнес студио в Турция, та да повиши малко приходите си.

Статопулос не вярва, че положението в Гърция се подобрява. За клиентите му става все по-трудно да ползват фитнес студиото, не се решават да приемат даже и най-изгодните услуги, защото парите им са кът. „Занижил съм цените, но нали все пак трябва да плащам и на персонала, да покривам сметките си, да си плащам данъците!“.

Според гръцкия премиер Антонис Самарас в гръцката икономика отдавна вече се забелязвали признаци на оживление. Най-лошото вече било отминало, а данъчното бреме на държавата дори започвало бавно да намалява. Премиерът дори обеща известни данъчни облекчения и намаляване на някои данъци.

Но дали подобни мерки са оправдани и дали могат да бъдат финансирани? По този въпрос мненията са различни. Янис Ангелис, главен редактор на гръцкия икономически вестник „Капитал“ във всеки случай не вижда друга алтернатива: „Хората и без това едва свързват двата края. Дали ще има данъчни намаления или не, е все едно, защото джобът на данъкоплатеца и бездруго вече е отънял до крайност“, иронично отбелязва икономическият експерт.

Има ли възможност за намаляване на данъци?

На друго мнение е бившият министър на индустрията и преподавател по международна политика Андреас Андрианопулос. Той признава, че намаляването на данъците е разумно и необходимо, но само ако върви ръка за ръка със значително съкращаване на раздутия държавен апарат. В този смисъл, проблемът на Гърция е не само икономически, а и политически, предупреждава експертът.

„Действително се нуждаем от драматично намаляване на данъците, но и също толкова спешно – от драматично намаляване на разходите в публичния сектор. За съжаление, никой не желае да се заеме с този проблем“, добавя горчиво експертът. Точно затова международните донори от Тройката – ЕС, ЕЦБ и МВФ са скептични относно възможността да се намаляват данъците в Гърция и настояват за съответно финансово покритие.

Първи разговори за евентуални данъчни облекчения гръцките правителствени представители водиха с Тройката още в началото на септември на извънредна среща в Париж. Тя беше само подготовка за по-нататъшни разговори, които се очаква да се проведат в края на септември в Атина.

 
 

Фитнес треньор качи 32 килограма с благородна цел

| от chronicle.bg, по diply.com |

За всички нас, които не сме Крис Хемсуърт и магическата му диета, да поддържаш добро ниво на фитнес е много трудно. 35-годишният фитнес инструктор от Ню Йорк Адонис Хил знае какво е усилието да сваляш килограми, защото е преминал през това два пъти.

Когато е на 27 бизнесът на Хил се срива и той изпада в депресия и качва килограми. След това обаче открива фитнеса като своя страст и сваля цели 45 килограма.  Адонис превръща фитнеса и в кариера.

Половин десетилетие след личния си успех, Хил решава да помогне на своята клиентка Алиса да свали драстично количество килограми като самият той качва 32 килограма. Идеята е треньорът да мотивира клиента си като си постави същата цел и тренира заедно с него.

В крайна сметка, след месеци усилени упражнения и няколко фалстарта, Алиса успява да свали 26 килограма. Това е достатъчно близо.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.

 
 

Книга на седмицата: „Другият сън” от Владимир Полеганов

| от chronicle.bg |

Ученият Стивън Хокинг предупреди преди дни, че живеем в най-опасното време за планетата. Какво обаче ще се случи след това? В близкото бъдеще, когато технологиите са заели още по-голяма част от живота ни, работата се върши единствено на екрани, малки роботчета почистват домовете ни, а природата се е оттеглила от света наоколо?

Действието в „Другият сън” на Владимир Полеганов се развива именно в близкото бъдеще, когато все повече разчитаме на технологиите за всичко в живота си. След странен телефонен разговор млад мъж се озовава в непознат свят, в който постепенно се появяват странни предмети и хора. Непознатият свят не е приказен, той е чужд и различен. Героят се опитва да вкара в познатите форми всичко, което вижда, въпреки че то не напомня на някоя от тях.

Разказът се води така, сякаш четящият е наясно с начина, по който се развива всекидневието в този нов свят и всичко се подрежда като пъзел – парче по парче, което читателят трябва да прецени къде да сложи.

Специфична характеристика на романа на Владимир Полеганов е липсата на абзаци – читателят потъва в потока от мислите на героя, като постепенно навлиза в неговия странен свят, проследява лутанията на паметта му и опитите да конструира от хаоса реалност.

„Другият сън” е определян като психологически роман, маскиран като фантастичен. Той предлага невероятно пътешествие навътре във въображението и си играе със способността на читателя да отговаря на въпроси, които никога не си е задавал.

Владимир Полеганов е завършил клинична психология и творческо писане в СУ „Св. Климент Охридски”. Носител е на наградата за къс разказ „Рашко Сугарев”. През 2015 година разказът му „Птиците” е включен в антологията Best European Fiction на издеателство Dalkey Archive Press. Негови творби са публикувани в престижни български и чуждестранни издания. Автор е на сборника с разкази „”Деконструкцията на Томас С.”