Сънливостта зад волана е основна причина за катастрофите по пътищата

| от |

Липсата на достатъчно сън е основна причина за пътно-транспортните произшествия в Китай в наши дни според експертите по съня се срещнаха в Пекин.

sleep

Китайското дружество за изследване на съня посочва, че повечето от катастрофите в страната се случват, когато водачите заспят зад волана. Изследователите от Дружеството препоръчаха китайското правителство да инвестира в проучвания, свързани с връзката между пътно-транспортните произшествия и недоспалите шофьори.

На пресконференцията, проведена от Китайското дружество за изследване на съня, експертите заявиха, че китайците не осъзнават колко опасно е да се шофира, когато човек е недоспал. Затова като мото за тазгодишния Световен ден на съня, който се отбеляза на 21 март, бе избрано „Добър сън – безопасно шофиране“.

Професор Чън Гуейхуа е старши лекар, който специализира в проблемите със съня. Той обясни, че умората и липсата на концентрация, дължащи се на недостатъчно сън, играят основна роля за растящия брой катастрофи по пътищата.

„Изследваният показват, че 30% от ПТП са резултат от сънливо шофиране. Основните фактори, които водят до умора при водачите са недостатъчен сън, лошо качество на съня и липсата на достатъчно почивки по време на дълъг път.

Статистиките показват, че близо 50 000 души е възможно да загубят живота си в двата милиона пътнотранспортни произшествия, които се случват всяка година в Китай. Учените от Китайското дружество за изследване на съня посочиха също, че катастрофите се случват по-често по време на два периода от денонощието, когато организмът се нуждае най-силно от сън: от полунощ до 8 сутринта и от 13:00 ч. до 15:00 ч..

Заедно с тези, които са избрали за професия шофирането, редовните работници в китайските градове, където животът тече с бързи темпове, също са изложени на висок риск от проблеми със съня.

Син Бин, който е ръководител на отдела за популяризиране на науката и технологиите към Китайската асоциация за наука и технологии, разкри какви рискове крият нарушенията на съня в Китай.

„Почти 1/3 от населението на света има проблеми със съня. Тук в Китай 38.2% от хората страдат от проблеми със съня, процент, който е много по-висок от средния за света, който е 27% според СЗО. Доколкото ни е известно над 80 са заболяванията, които са причинени от недостатъчно сън.“

Проблемите със съня, сред които хъркането, сънната апнея, безсънието, лишаването от сън, синдрома на неспокойните крака, са сред най-честите. Въпреки това повечето китайци не са наясно, че нарушенията на съня могат да предизвикат сърдечно-съдови заболявания.

Този факт кара много експерти в тази област да са на мнение, че не се прави достатъчно за информирането на обществото за опасностите от нарушенията на съня. Инвестициите в научноизследователските дейности свързани със съня също са сравнително малко.

Професор Ху Джъ’ан, експерт по циклите на сън и събуждане в Трети военен медицински университет, казва, че това трябва да се промени.

„Правителството първо трябва да инвестира в изследванията свързани със съня. След това трябва да ръководи развитието на продукти, свързани със съня. Например, устройства, които могат да следят дали шофьорът сънен зад волана, все още не са стигнали до китайския пазар. Правителството трябва да подкрепи тези начални фази.“

Като сравнение, САЩ са водещи в изследванията на съня. Професор Ху смята, че посредничеството ще помогне както за здравето на хората, така и за икономиката.

„Първо, САЩ имат фундаментални изследвания, свързани със съня; второ, те обърнаха внимание на връзката между сънливото шофиране и безопасността на движението по пътищата много по-рано от Китай и други страни. След това те създадоха два начина за справяне с проблема. Първо, те изобретиха устройство за мониторинг на съня. Второ, те също имат устройства за ранна намеса като специални очила, които пречат на шофьора да заспи зад волана.“

Тъй като недостатъчното сън е свързан с катастрофи по пътищата, промишлени аварии, както и с медицински и други професионални грешки, професор Ху призова за по-добра информираност на обществото за рисковете за здравето, както и съответните органи да положат повече усилия за изследването на съня и свързаните с него здравословни проблеми и да публикуват резултатите си.

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът:

 

 
 

Професия „ловец на любовници“

| от chronicle.bg |

Когато предсказвачката на бъдещето Минг Ли казва на своя клиентка, че знае за аферата й с женен мъж, жената е смаяна.

Без да трепне, Минг убеждава клиентката да прекрати връзката, което тя прави и то бързо. Но откъде всъщност Минг Ли е знаела за тази афера? Нека не се преструваме, че наистина е имала силата да чете мисли, защото самата тя казва пред South China Morning Post, че в действителност не предсказва бъдещето.

Минг работи за Weiqing Network Technology в Шангхай. Звучи като технологична фирма, но всъщност е агенция за ловци на любовници.

Малко предистория: около един на всеки пет женени мъже (както и жени) в Китай се гмурва в извънбрачна афера, според проучване на сайта за запознанства Baihe.com. След тази статистика може би не е изненада, че официалната цифра на разводите в Китай се е повишила с 60% от 2007 до 2014 г.

Weiqing цели да предотврати тези разводи. Клиентите на агенцията най-често са омъжени жени, които подозират мъжете си във връзка. За китайските съпруги извънбрачната афера е въпрос не само на любовно разочарование, но и на загуба на семейни финанси. Обикновено, когато мъжете им имат любовница, те плащат наема на жилището й, месечни сметки и всякакви глезотии. Така семейният бюджет натежава.

Weiqing има 59 офиса на цялата територия на Китай. Служителите на агенцията са основно два типа – терапевти, които оценяват кризата вътре в един брак и търсят наични да го съживят, както и самите ловци на любовници. Това са най-вече млади хора, следващи психология, социология или право. Те използват психологически методи, за да убедят третата страна в брака да отстъпи и прекрати връзката.

“Ако любовницата отиде на разходка в парка, до супермаркета или на работа, аз случайно я срещам по пътя“, разказва Минг. В случай, че любовницата е домошар, Минг се представя за съседка, която има теч в апартамента си и има нужда от помощ. След това убеждава жената да прекрати аферата. „По-възрастна съм от повечето любовници, така че те ме слушат“, казва 47-годишната Минг.

Докато всичко звучи леко спорно, според китайските закони в ловуването на любовници няма нищо незаконно.

Освен това, бизнесът е много доходоносен. Weiqing е подала молба да бъде вписана в стоковата борса на Китай. Компанията вече има спечелени 2.6 милиона щатски долара за първите 10 месеца на 2016 г. Ловците на любовници вземат по 145 долара на час. Част от тези пари отиват за купуване на бижута и наемане на апартаменти, за да се осигурят фалшиви самоличности за ловците.

Основателят на агенцията, Шу Хин, разказва, че досега компанията му е успяла да раздели 8 552 любовници само за 2014 г.

Ако ловецът не успее да прекрати аферата, всички разходи на клиента се изплащат обратно от Weiqing. Ако пък агенцията се справи, в типичния случай това струва на клиента около 7 200 долара, доста по-малко от един развод.

В много от случаите не се и стига до развод. В крайна сметка името на агенцията – Weiqing, се превежда като „пазител на чувствата“ и „защитаващ любовта“. Основателят Шу казва, че компанията му спасява около 5 000 брака годишно, тоест 350 000 досега.

А какво да кажем за любовниците? Ловецът Минг е благосклонна към тях, ето защо търси решение. „Понякога се опитвам да им намеря гадже“, казва тя с искреното намерение да направи

 
 

Opel Astra стана Автомобил на годината в Южна Африка

| от chronicle.bg |

Пистата за Формула 1 Kyalami беше домакин на финала: 10-те претендента бяха поставени на местата им от жури, съставено от водещи автомобилни журналисти в Южна Африка.

Десет автомоблни новости бяха подложени на тест за наградата “Автомобил на годината 2017”. Opel Astra събра 2370 точки и финишира първи, загърбвайки Audi A4 (2339 точки) и VW Passat (2337 точки). Те заеха съответно второ и трето място.

опел, автомобил

Успехът в Южна Африка докара на Astra 13 -та национална награда “Автомобил на годината” и първата извън Европа, където тя спечели престижната европейска титла “Автомобил на годината 2016”.

Astra е един от най-продаваните модели на Opel и от нея са поръчани над 400 000 автомобила от пазарната й премиера през 2015 г. Компактният модел се продава и като Holden Astra в Нова Зеландия и Австралия, където наскоро се присъедини към Insignia VXR, Cascada и GTC в портфолиото на Holden.

 
 

5 неща, които не знаете за Жизел Бюндхен

| от chronicle.bg |

Тя е една от най-известните моделки и красавица №1, когато говорим за приятелки и съпруги на звездите от NHL. Тя е Жизел Бюндхен.

36-годишната бразилка има до себе си куотърбека на Ню Инглънд Пейтриътс, които тази година направиха най-великия обрат на Супербуол 51.

Освен всичко, Наоми Кембъл и Клаудия Шифър описват бразилката със златни коси като единственият останал супермодел.

Бюндхен бе ангел на Victoria’s Secret между 2000 и 2007 г. Тя бе и сред основните лица, които защитаваха кандидатурите на Бразилия за световното първенство през 2014-а и за Олимпиадата през 2016-а.

Има обаче и много неща, които не знаем за нея. Например как е открита?

В галерията може да видите 5 малко известни факта за Жизел Бюндхен.