Руснаците искат банките на Балканите

| от |

Руснаците са основните инвеститори, които имат интерес към банките на Балкание, пише американското списание Форбс.


Инвестиционната компания Advent International и българо-руски консорциум, оглавяван от бизнесмена Денис Бареков, са фаворитите за купувач на балканската мрежа на национализираната австрийска банка Hypo Alpe Adria, съобщи по-рано и „Ройтерс“. В надпреварата за закупуване на дъщерните дружества на австрийската Hypo Alpe Adria в Словения, Хърватия, БиХ, Сърбия и Черна гора руския милиардер Игор Ким ще си партнира с  Денис Бареков, който ще ползва подкрепата на руската VTB.

Балканската мрежа на Hypo се състои от шест банки и три лизингови оператора в Сърбия, Хърватия, Босна, Словения и Черна гора с активи 8,6 милиарда евро към края на 2013-а, но с балансова стойност от 500 млн. евро. Банката Hypo Alpe Adria беше национализирана от австрийските власти през 2009-а година след период на неустойчива експанзия в бивша Югославия. Именно балканските подразделения на банката се считат за единствената печеливша нейна част. Въпреки това през миналата година те отчетоха 286 млн. евро загуба заради лоши кредити.Банката продължи да губи стойността си през последните почти две години, откакто тя беше обявена за продажба, като по същото време австрийските политици продължиха да спорят по въпроса какво да правят с останалата част от банката, която досега е получила държавна помощ в размер на 5,5 млрд. евро. Според източници на агенция Ройтерс има седем кандидати за цялата банка или за части от нейната мрежа на Балканите. 

hypo

Базираната в Лондон инвестиционна групировка Millhouse Capital UK, собственост на германския бизнесмен Ралф Дот заяви, че се отказала от плановете си да се присъедини към българския консорциум поради „непреодолими трудности с Бареков“. Миналата седмица австрийската преса съобщи, че най-сериозният потенциален инвеститор е „Millhouse Capital UK“ – Лондон, зад която също стоят руски капитал. Според Форбс формален собственик на компанията от Лондон е германският бизнесмен Ралф Дод, който е тясно свързван с руски капитали. Според три източника на Ройтерс, цитирани от economynews.bg,  най-малко един друг участник в търга, Expobank на руския бизнесмен Игор Ким, също е наддавала за цялата мрежа на австрийската банка на Балканите. Други източник на агенция пък е посочил, че решение за участника, спечелил конкурса, може да бъде взето още до края на август. Говорител на Hypo Alpe Adria отказа да коментира участниците в търга, но заяви: „Ние сме в напреднали преговори с потенциални инвеститори“.

Форбс предполага, че  поради налагането на санкции от страна на ЕС срещу Русия, нито една руска оферта за закупуване на Hypo няма да бъде разглеждана, поради което руските бизнесмени са избрали да влязат чрез посреднически фирми регистрирани в ЕС.

Изглежда, че някой в Русия много се интересува от дял в балканската банкова система, което не е голяма изненада.

 
 

Най-надценените актьори на 2016 г.

| от chronicle.bg |

2016 година беше година, пълна с филми, продължения, римейк версии. Как се отрази обаче тя на актьорите? Истината е, че мнозина от тях получават повече, отколкото са си изработили. Е, това със сигурност се дължи на дългогодишния им труд в предходните десетилетия.

Все пак Forbes събира на едно място звездите, които са получили през последната година колосални суми, за участието си в незначителни роли или в слаби филми, в които се появяват в по-малко от 2000 кадъра. А

ко се съотнесе това към боксофис успеха на филма, може да се сметне колко са получили тези звезди спрямо финансовите приходи на продукцията. Сметките включват последните три роли на актьорите от до средата на тази година.

Ето и тези, които са „най-надценени“ по отношение на заплащане.

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.

 

 
 

Най-вероятният ден да бъдете зарязани от партньора наближава

| от chronicle.bg, по БТА |

Най-вероятният ден, в който може да бъдете зарязани от партньора наближава и той е 11 декември.

Тази неделя е набедена за най-фатална от статистиците, които внимателно анализирали думата „раздяла“ в постовете и статусите във Фейсбук. Съществуват различни теории относно това на какво се дължат тези разлъки.

По-стиснатите люде си дават сметка, че не си заслужава да се хвърлят пари на вятъра за подаръци за човека, с когото не са сигурни, че ще продължат. Други пък предпочитат скъсването на отношенията пред това да представят човека до себе си на семейството. Но не трябва да изключваме и влиянието на стреса – периодът около коледните и новогодишните празници е особено напрегнат и на мнозина не им издържат нервите.

Много тлеещи конфликти излизат наяве и от това страда любовната връзка. Ако все пак двойките преодолеят фаталния 11 декември, да не мислят, че всичко им се е разминало. Разлъките на Коледа и на Нова година намаляват, но рязко скачат през пролетта, предупреждава таблоидът.

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.