Руският туризъм се преориентира

| от |

От началото на украинския конфликт туристическият бранш в Русия е в криза. Все по-малко западни туристи посещават Русия, а новите хотели в Москва постепенно се преориентират към азиатския пазар и към нови групи клиенти, съобщава Дойче Веле.

От прозореца на президентския апартамент се открива мрачен изглед. Малцина прекосяват Червения площад в Москва, бързайки да изгазят сивата снежна киша. Многобройните туристически групи са рядкост през октомври. Независимо от това настроението в бившия хотел „Москва“ е приповдигнато. Тук отваря врати (24.10) луксозен петзвезден хотел „Четирите сезона“.

Мениджърът му Макс Мусто залага на европейския туристически пазар, но рекламният му екип засилено пътува и из Китай. В началото на октомври в центъра на Москва отвори врати и първият хостел в небостъргач – „Imperia Tower“. „Тъй като това е верига с по-ниски цени, очаквахме че ще идват предимно младоци, но се оказа, че в 43-етажната кула се настаняват дипломати и бизнесмени, за да се наслаждават на изгледа над града“, споделя 25-годишният Роман Дрозденко. Той е един от тримата основатели на хостела.

Кретащата икономика, санкциите на ЕС и САЩ и украинската криза оказват сериозно влияние върху руския туристически бранш. Цялата руска икономика в момента се опитва да изпълни директивата на президента Путин за преориентация от Европа към Азия. Китайските туристи в Русия са най-многобройните за първото полугодие. Дълги години палмата на първенството държаха германците, които сега явно се чувстват несигурни с оглед на украинската криза.

През първото полугодие в Москва са пристигнали шест процента по-малко германски туристи в сравнение с миналата година. Броят на американските туристи пък е намалял над два пъти. Руското сдружение на хотелиерите и ресторантьорите изчислява, че през тази година в Москва ще пристигнат 50 процента по-малко туристи от ЕС. Прогнозите за есентта и зимата също са мрачни.

Един бранш с нови идеи

Туристическият бранш има около 3%-ов дял в БВП на страната. Това е сравнително малко, но допреди кримската криза, браншът бележеше постоянен ръст. Правителството подкрепя бранша с насърчителни програми и разширява съществуващата инфраструктура предимно в Москва. От началото на тази година из Москва вече могат да се видят указателни табели не само на кирилица, но и на латиница. Тази новост обаче още не е достигнала до спирките на метрото.

В контекста на затихващия пазар, много хотели вече намалиха цените на нощувките. В момента хотелиерите усилено търсят нови сътрудници, владеещи китайски или корейски език. Въпреки кризата в бранша, Роман Дродзенко не се опасява за бъдещето на своя хостел. „Този който си разбира от занаята, няма нужда да се грижи за пазара“, твърди той. Първите седмици от съществуването на хотела доказват неговите думи. За месец ноември са резервирани почти всички легла.

Макс Мусто също е оптимист. „Излезте навън към три през нощта. Навсякъде хората празнуват и танцуват. Проблемът е в това, че много хора изобщо не познават тази Русия. Мнозина си мислят само за конфликта между Русия и Украйна“, казва той. Макс Мусто поглежда през прозореца на голямата бална зала на хотела. Долу се е събрала група туристи с пъстроцветни чадъри. Азиатците уселено си правят снимки за спомен пред неговия хотел.

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.

 
 

Рецепта за магическо греяно вино

| от Росица Гърджелийска |

Краят на годината наближава, а в студеното време има една напитка, която може и да те сгрее, и да те отпусне – греяното вино. То може да се приготвя по различни начини, но  задължителните му съставки включват освен, разбира се, виното, още черен пипер, карамфил и мед.

Представяме ви рецепта на Росица Гърджелийска, която работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Росица www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Роси е създала тази рецепта, докато работи в един пъб в Англия, където на посетителите толкова им харесва, че прекарва цели дни в кухнята, забърквайки тази отвара от чудни аромати и коледно настроение. Ето какво ви трябва за нея:

Нужни продукти:

1 бутилка вино
50 мл бренди
2 ч.ч. силен черен чай
2 ч.ч. портокалов сок
2 портокала
2 ябълки
боровинки
2 канелени пръчки
6 карамфила
няколко резенчета джинджифил
3 дафинови листа
1/3 ч.л. индийско орехче
5 зърна черен пипер
5 с.л. мед
ванилия

Начин на приготвяне:

В тенджера сипете чая и го загрейте заедно с меда за 5 мин. Дръжте котлона на слаб огън през цялото време, не позволявайте на течността да загрее, но и не го изключвайте.

Добавете плодовете, портокаловия сок и подправките и оставете да се грее 15 минути.

Добавете виното и брендито и го оставете на котлона за още 10 мин.

Опитайте виното и при нужда добавете още мед. Греяното вино трябва да е леко сладко.

И не забравяйте – за греяно вино няма неподходящо време.

 
 

Боб Дилън тръгва на турне през пролетта

| от chronicle.bg |

Музикантът Боб Дилън няма да присъства на церемония по връчване на Нобеловите награди, която се състои днес в Стоххолм. Той обаче ще се завърне в Европа през 2017-а година за турне.

Музикантът ще посети Великобритания заедно с групата си през пролетта на следващата година. Шестневното му турне през май ще започне в Кардиф и ще продължи в Борнемут, Нотингам, Глазгоу, Ливърпул и Лондон.

Дилън издаде 27-ия си албум „Fallen Angels“ през май тази година.  Публикувани бяха също книгата му „Утъпканата пътека“ и книга с негови текстове на песни, озаглавена „Текстове на песни: 1961 – 2012″.

 
 

„Смелата Ваяна“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Анимацията „Смелата Ваяна“ е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Приключението на дъщерята на вожда Туи в търсене на неоткритото в океана е гледано от вече 36 712 зрители и има 334 466 лева за десетте дни на екраните.

На втора позиция е първата премиера от миналата седмица – петият по ред „Подземен свят: Кървави войни“. Новите приключения на вампира Селин в търсенето на примирие с върколаците са гледани от 10 238 зрители и имат 107 433 лева приходи за първите три дни у нас.

Трети по ред сред най-гледаните филми е втората премиера от миналия петък – екшънът на Робърт Земекис с Брад Пит и Марион Котияр „Съюзени“. Шпионската афера, започнала през 1942 година в Казабланка и продължила в Лондон с изпитанията на размирното време, е гледана от вече 14 117 зрители и има 129 660 лева приходи от билетите им.

Четвърта позиция е за филма по книгата на Дж. К. Роулинг отпреди 15 години – „Фантастични животни и къде да ги намерим“. Приключението на героя на Еди Редмейн в общността на вещици и магьосници в Ню Йорк през 20-те години на миналия век е гледано от вече 61 105 зрители и има 634 898 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Пето място е за анимацията „Тролчета“. Историята за пътя към щастието и за готовността да стигнеш много далеч, за да го постигнеш, е гледана от 102 55 зрители и има 890 163 лева приходи за месец и половина на екраните у нас.
Шеста позиция е за третата премиера от миналия уикенд – комедията на Уди Алън „Cafe Society“. Случващото се през 30-те години на миналия век в Холивуд и Ню Йорк с Боби Дорфман е гледано от 2 879 зрители и има 28 044 лева приходи от тях за първите три дни на екран у нас.

Седма позиция е за комиксовия екшън „Доктор Стрейндж“. Филмът за неврохирурга д-р Стрейндж, който след автомобилна катастрофа става свръхмагьосник, е гледан вече от 91 869 зрители и има 968 004 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за премиерната от миналия петък биографична драма „Флорънс“. Разказът за богатата нюйоркска светска дама Флорънс Дженкинс, която има желание да бъде оперна звезда, въпреки фалшивото си пеене, е гледан от 2 023 зрители и има 28 044 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.

На девета позиция сред най-гледаните филми е „Първи контакт“, създаден по разказа на Тед Чианг от 1998 година. Срещата на д-р Луиз Банкс с извънземните екипи, за да се разбере дали идват с мир или са заплаха, е с 26 969 зрители и има 224 241 лева приходи за месец на екраните у нас.

Десета позиция е за петата премиера от миналия уикенд – филмът на Мел Гибсън „Възражение по съвест“. Нетипичната военна история на редник Дос, превърнал се в легенда сред другарите си, е гледана от 1 456 зрители и има 12 824 лева за трите дни на екраните у нас.