Руските капитали се спасяват в чужбина

| от |

Кризата в Крим се усеща във всички части на руското общество. Много бизнесмени са загрижени за сигурността на капиталите си. Само през януари и февруари тази година от страната са изтекли близо 35 милиарда долара, пише Дойче веле.

2013-03-22T154711Z_2_CBRE92L17PY00_RTROPTP_3_RUSSIA-CYPRUS-MONEY

Валерий е среден предприемач – неговата фирма доставя на салоните за красота солариуми и друга апаратура. В последните години този вид бизнес вървеше много добре в Русия, но кулминацията на това равитие вече отмина – междувременно салоните ги има на всеки ъгъл и едва ли е останал човек, който поне веднъж да не ги е посещавал. Напоследък обаче делата не вървят толкова добре, макар че това едва ли е свързано непременно с икономическата криза, казва Валерий: „Ще мине известно време, докато хората почувстват влошаването на нещата в икономически план. Засега то засяга най-вече фирмите. После ще го усетят работниците – когато се стигне до съкращаването на работни места и заплати“.

Емиграцията като последно средство

За разлика от времената на съветската власт, днес руснаците могат безпрепятствено да напускат страната, посочва Валерий. Той обаче отказва да назове фамилията си, за да си няма неприятности с властите. Тъкмо те и най-вече данъчните, създават най-големите затруднения за предприемачите. Чрез корумпирани данъчни служители, властите нерядко принуждават бизнесмени да продават своите фирми. Ако ли откажат, ги чака изтощителна война на нерви, докато фирмата фалира.

„Затова реших да замина – след две седмици. Отдавна обмислям тази стъпка, но досега все хранех надеждата, че ситуацията може да се подобри. Събитията от последните дни обаче преляха чашата на търпението. Вече съм взел окончателно решение“, разказва Валерий, който се е насочил към Италия. Той предвижда да закрие част от бизнеса си, а останалото да управлява от чужбина. Несъмнено го чакат нови трудности, а и загуби поради постоянно падащия курс на рублата. „Разбира се, че печалбите ми в евро ще бъдат по-ниски от досегашните. На всичкото отгоре вече съм прехвърлил всичките си финансови резерви в евро“, казва той.

В продължение на години руската икономика отбелязваше постоянен растеж от седем процента годишно. Но от няколко години насам нещата се промениха и новата ситуация застрашава бавно укрепващата средна класа. Фаталното е това, че в Русия производство почти няма – стабилността на цялата икономика зависи изцяло от износа на суровини.

Елитите напускат, инвеститорите са пасивни

Марат Гелман е бивш сподвижник на президента Владимир Путин, допринесъл в значителна степен за първата му изборна победа през 2000-та година. През 2002 той обаче се дистанцира от Путин и от политиката. Междувременно констатира, че елитите просто напускат страната. „На управляващите това обаче очевидно им е безразлично – за тях този аргумент няма значение. В крайна сметка енергийният сектор не зависи пряко от наличието на работна ръка в страната. Достатъчно е неколцина да работят на по няколко смени в Сибир, за да се подсигурят доставките на нефт и газ.“

Тревожно обаче е не само това, че представителите на средната класа и добре образованите млади хора бягат от страната. Чуждестранните фирми също се въздържат да инвестират – истинският проблем е непредсказуемостта в поведението на властите. Заради пропагандата в медиите става все по-трудно да се направи реална преценка на нещата. Валерий твърди, че е все по-трудно да се намерят достоверни информации по важни въпроси: „Това, което се случва в страната, изобщо не ми харесва – нито закриването на независимите медии, нито организираното от Путин анексиране на Крим. Аз нямам нужда от Крим, особено пък на тази цена“. Някои експерти още отсега смятат, че задаващите се нови разходи по финансирането на Крим допълнително ще ускорят икономическия регрес на Русия.

 

 
 

Ексцентричните геймърски играчки

| от Иво Цеков |

За повечето геймъри един приличен компютър и монитор или пък конзола и телевизор са достатъчни, но има и такива, които не са готови да се задоволят с конвенционалните оферти.

Вместо това, те с влажен поглед гледат към най-новите и атрактивни предложения за периферия и аксесоари, които технологичните компании подготвят.

Още в началото на тази година се видя, че отново ни очакват някои страхотни специализирани устройства, насочени към запалените геймъри.

Някои от тях все още са прототипи, докато други съвсем скоро ще са на пазара. И независимо дали сте хардкор играчи, които желаят само най-новата техника, или просто ви е любопитно да видите какви са тенденциите в този сектор – ето 7 ексцентрични продукта, които ще приковат погледа ви.

Текстът е публикуван в webcafe.com

 
 

Рон Уизли в трейлъра на сериалa „Гепи“

| от chronicle.bg |

Култовият филм „Гепи“ на режисьора Гай Ричи, с Брад Пит и Джейсън Стейтъм, ще бъде адаптиран в сериал. Дистрибутор е сайтът Crackle.

Мнозина са скептични по въпроса дали филмът би могъл да стане на сериал и действително – новите актьори не са коравите мъже, които бихме очаквали.

В ролите ще видим Люк Паскуалино от „Скинс“ и „Снежен снаряд“, Ед Уестуик от „Клюкарката“ и… Рупърт Гринт, който разбира се играе Рон Уизли във филмите за Хари Потър. Сериалът има 10 епизода, създадени от Алекс Де Раков, който обещава да запази хумористичното настроение на оригиналния филм от началото на века.

Гринт играе Чарли, двадесет-и-нещо-годишен лидер на банда от малки натегачи. Можем да очакваме бус пълен със златни кюлчета, уговорени боксови мачове и неадекватна престрелка с мъж в халат на цветя.

Трейлърът ни дава достатъчно, за да се закачим, въпреки че по-радикалните фенове може и да не са доволни от променения актьорски колектив и сюжет.

Сериалът излиза на 16 март.

 

 

 
 

Нова партида чудесни реклами

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Дженифър Лорънс си има ново гадже – интернет не одобрява

| от chronicle.bg |

Дженифър Лорънс си има ново гадже и хората не пропуснаха да го нагрубят за външният му вид и най-вече заради годините му. 26-годишната актриса излиза с режисьора Дарън Аронофски („Реквием за една мечта“, „Черният лебед“, „Пи“). Той е на 47 години.

Носеха се слухове, че двамата са заедно, което накара публиката да се разбунтува, но сега когато връзката им се потвърди, интернет направо полудя.

Съмнения за отношенията им са започнали на сета на „Майка“, където работят заедно. Подозренията се циментират след като били забелязани в Ню Йорк да споделят една и съща близалка.

 

 

 

Хейтът по адрес на двойката е непростим и отвратителен. В Туитър бяха публикувани техни снимки с коментари, които критикуват Дженифър за избора й.

Явно хората често забравят, че не е тяхна работа кой с кого излиза.

 

„Ию! Дженифър Лорънс и Дарън Аронофски. Июююююю, какво по дяволите е това, Джен“    

 

„Знам, че не трябва да съдим за книгата по корицата, но Дженифър Лорънс излизаше с това, а сега излиза с онова.“

 

„Медиите: Дженифър Лорънс и Дарън Ароновски излизат!

Аз: ХАХА, не.

Медиите: Ето снимки в ресторант

Аз: …

Дженифър и Дарън споделят близалка

Аз (Текст от снимката): Майната му. Приключих. Приключих тотално.“