Руски патриотизъм срещу гръцки маслини

| от |

Западното ембарго не стряска руските купувачи, заредени с обилна доза патриотизъм и надъхвани от медийната пропаганда на продуктите родно производство. В социалните мрежи мерките на Кремъл предизвикват основно присмех, предава Дойче веле.

Между 40 и 53 на сто от хранителните стоки на руския пазар са вносни, според различни източници. От забраната за внос на аграрни продукти от ЕС, САЩ, Канада, Австралия и Норвегия са засегнати най-вече търговски вериги като „Азбука вкуса“, предлагащи асортимент от сравнително скъпи висококачествени продукти на чуждестранни производители. Сега те трябва някакси да изчезнат от лавиците на руските супермаркети – още преди запасите от тези продукти да са изчерпани. Не е много ясно обаче как точно да стане това – нито търговските вериги, нито политиците знаят отговора на този въпрос. Което засилва чувството за несигурност сред търговците.

С ограниченията върху вноса трябва да се справят някакси и чуждите фирми – като германската търговска верига “Метро” със 73 клона в Русия, която вече търси алтернативни стратегии. Тъй като повечето ѝ продукти се набавят обаче в Руската федерация, нейните оперативни сделки ще понесат незначителни щети, гласят прогнозите. Повишения на цените, въпреки това, не са изключени.

Пропагандата: „Ще се справим!“

На фона на цялата тази несигурност официална Москва е заредена с оптимизъм. Политиката патриотично проповядва предимствата на независимостта от Запада, шанса за налагане на руските храни на пазара и търговията с “приятелски страни” като Аржентина, Бразилия, Чили, Китай, Израел или Турция. По държавната телевизия руски експерти предсказват разкриването на стотици нови работни места в Русия, а губернатори от всички краища на страната се включват директно от житни поля или сред стада овце, за да величаят потенциала на родното руско производство.

Повечето московчани реагират засега спокойно. Те не се смущават особено от това, че някои вносни продукти скоро ще изчезнат от руския пазар. Така смята и 35-годишният учител по математика Игор, отпивайки обаче глътка кока-кола „лайт“, преди да продължи по пътя си със своя маунтийнбайк. „ЕС ще си понесе последствията за наложените санкции на Русия“, казва друга клиентка на „Азбука вкуса“ – чиновничката Юлия, която смята ответните руски мерки за правилни. На друго мнение е Оксана – юристка по професия, която често пазарува в „Перекресток“ – една от най-големите вериги от супермаркети в Русия. Тя се чувства несигурна и оценява случващото се като лошо.

Руснаците: „Нашето е по-добро!“

Според актуална анкета, 72 на сто от руснаците подкрепят ответните мерки на Русия срещу наложените от Запада санкции, а 64% смятат, че те няма да имат отрицателни последици за страната им. Мнозинството от руснаците са на мнение, че хранителните продукти собствено производство са с по-добро качество от вносните.

Само присмех и подигравки се сипят обаче срещу мерките на руското правителство в социалните мрежи. Там могат да се видят например снимки на гръцки маслини или италиански „Пармезан“ с надпис: “Побързайте! Последен шанс”. Други сайтове припомнят пък недоимъка, развития “черен пазар” и съществувалите по съветско време “специализирани магазини”. Припомня се също и за празните рафтове в т. нар. универсални търговски центрове и за хиперинфлацията в Съветския съюз от 90-те години на миналия век.

Кой кого наказва?

Критици на руското правителство посочват, че по този наин президентът Путин наказва всъщност собствения си народ, а не Запада, и че самият той и хората от неговото обкръжение едва ли ще се откажат от западните деликатеси. Други критици пък се надсмиват над управляващите, определяйки техния отговор на западните санкции като „гладна стачка на руското правителство“.

Скептични са и прогнозите на финансовите институти. Според тях Русия трудно може да компенсира очертаващите се пред страната загуби от забраната за внос на западна земеделска продукция.

 
 

Най-добрите корици на албуми на Марая Кери

| от chronicle.bg |

Днес една от емблематичните певици на нашето време, Марая Кери, навършва 47 години – достойна възраст, зад която стоят много неща.

След дебюта си през 1990г Марая Кери става първата певица, която оглавява американската класация Billboard Hot 100 със своите сингли пет поредни пъти.

След брака си с президента на Колумбия Рекърдс Томи Мотола през 1993.  тя утвърждава позициите си на най-успешната певица на компанията. Според списание Billboard  тя е най-успешният изпълнител на десетилетието в САЩ.

След развода си с Томи Мотола тя решава сама да поеме контрол върху имиджа и музиката си, включвайки елементи на хип хоп в песните си. Популярността ѝ спада, а по-късно напуска Колумбия Рекърдс.

Марая изживява тежко тези събития емоционално и физически. Друг удар за певицата е неуспехът на филма и новия ѝ албум, носещи името Glitter. През 2002г. тя подписва договор с Айлънд Рекърдс и през 2005г. отново си възвръща челните места в поп музиката.

През 2000г. на церемонията по връчването на Световните музикални награди Марая Кери е обявена за певицата с най-много музикални продажби за хилядолетието. Тя има най-много сингли, оглавили първите места на класациите – 18. Тя е носител на 5 награди Грами, освен това е единственият изпълнител с шестнадесет статуетки от Световните музикални награди.

Марая Кери притежава петоктавен диапазон.

И независимо от приказките, които се говорят по адрес на визията и личния й живот, тя е събитие в историята на музиката.

И ви черпим с 10 нейни корици, в които си заслужава да изплакнете понеделнишките си очи.

 
 

„Истински детектив“ ще има трети сезон

| от chronicle.bg |

Сериалът „Истински детектив“ на телевизия НВО вероятно ще има трети  сезон.

Работата над него изглежда вече е започнала, съобщава БТА.

Първият сезон на сериала е заснет от Кари Фукунага, с участието на Матю Макконахи и Уди Харелсън в ролите на детективи от Луизиана.

Той получи ласкави отзиви от критиката и предизвика голям зрителски интерес. Първият му епизод бе излъчен през януари 2014 г. Действието във втория сезон с участието на Колин Фарел, Рейчъл Макадамс и Винс Вон се развива в Калифорния. Отзивите на критиката обаче бяха противоречиви и това накара шефове на телевизия НВО да преустановят осъществяването на проекта.

Създателят на сериала Ник Пицолато е написал сценариите за най-малко два епизода за потенциалния трети сезон и че му помага сценаристът ветеран Дейвид Милк, съобщава „Entertainment Weekly“.

Към момента сътрудничеството между Пицолато и Милк е в ранен стадий. Милк има концепция за следващ сезон на сериала и е започнал да работи върху сценария.

През 2016 г. програмният директор на НВО Кейси Блойс увери, че кабелната телевизия и Пицолато обсъждат възможността да бъде заснет още един сезон на сериала.

 
 

Норвегия строи единствения в света корабен тунел

| от chronicle.bg |

През последните години десетки моряци са изгубили живота си във водите, където се срещат Норвежко и Северно море.

Заради това крайбрежната агенция на Норвегия е решила да изкопае „корабен тунел“ – за да  създаде едно по-сигурно преминаване на търговските плавателни съдове.

По план съоръжението ще струва 272 милиона щатски долара.

Тунелът ще бъде с височина от 46 метра, 36 метра широк и дълъг една миля (1,6км). Норвежкият парламент е отделил един милиард норвежки крона за проекта „Национален план за транспорта за 2014-2023″. Очаква се строителство да започне през 2018г.

Корабите ще осъществяват достъп до тунела от север в Селе, с южен достъп чрез Молдфйорд. Това е най-тясното място на полуостров Стад. Настоящото предложение за тунела включва и мост в близост до южния достъп, така че пешеходците да могат да виждат корабите, които преминават.

Източник: The Verge

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.
Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel
Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.
От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.
Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.