Русия възобновява „колонизирането” на Луната

| от |

ISS transits the Moon

Русия възобновява програмата за изследване на Луната, прекъсната в 1976 година.

В близките планове е включено изстрелване на три космически апарата: „Луна-25”, „Луна-26” и „Луна-27”. На новия етап на „колонизация” на Луната, Русия ще се опита да повтори предишните постижения, но разбира се, на друго, по-високо технологично равнище.

Повърхността на Луната е покрита от т.н. реголит – смес от тънък слой пепел и скалисти отломъци, получени от сблъскване на метеори с лунната повърхност. Дебелината на слоя се колебае от няколко сантиметра до десетки метра. Учените говорят за принципна възможност за получаване от лунен реголит на желязо, алуминий, силиций и е възможно на титан, хром и манган. Като страничен продукт могат да бъдат получени кислород, водород и собствено вода. Освен това, от лунната почва може да се получат стъкло, керамика и някои други материали.

Експерти смятат, че добив на такива вещества на Луната е най-целесъобразно да се извършва в кариери. Да, това е дело, което изисква големи средства, на си струва парите, е убеден астрономът Владимир Сурдин:

- Въобще научните изследвания заемат много малка част от бюджета на която и да било страна. Затова трябва да се говори не за това, дали подобна цел ще струва скъпо, или евтино. Въпросът трябва да бъде поставен в друга плоскост: да се откажем от лунна експанзия и да бъдем страна от трети-четвърти ешелон, или да не се отказваме и да бъдем една от водещите индустриални страни.

Отделно внимание трябва да се обърне на хелий-3 – твърде перспективно термоядрено гориво, каквото няма на Земята, но е в достатъчни количества на спътника на нашата планета. Неговата енергийна мощност е огромна. Един тон от хелий-3 заменя 20 милиона тона нефт. Наистина, за да се добие един тон е необходимо да бъде преработен участък от лунната повърхност с площ от 20 квадратни километра на дълбочина 3 метра.

Проблемът още е и в това, че човечеството още не се е научило да управлява термоядрения синтез. Но специалистите предполагат, че в недалечно бъдеще този проблем може да бъде решен. А екологичната чистата и енергийната ефективност правят термоядрения синтез на хелий-3 ненадминат източник на енергия. В същност, след като бъде овладяна технологията и запасите на хелий-3 на Луната, човечеството ще получи вечен източник на енергия.

Добивът на хелий-3 неизбежно ще даде живот на редица паралелни производства. Разбира се, това е въпрос на твърде далечното бъдеще. Но неговите кълнове се виждат още днес. Няма съмнение, че страната, която изпревари другите в усвояването на Луната, ще стане лидер в световната икономика. Съдейки по всичко, Русия е готова да се възползва от този уникален шанс, пише Гласът на Русия.

 
 

Пенелопе Крус: Олеле, каква жена!

| от chronicle.bg |

Пенелопе Крус е много неща. Танцьорка, актриса, бивша съпруга на Том Круз, настояща съпруга на Хавиер Бардем, носителка на „Оскар“. И на последно, но не и по важност място, една от нааааай-сексапилните, страстни и красиви актриси в Холивуд.

Днес тя навършва 43 години и смятаме, че е съвсем в реда на нещата да й честитим както си можем – не с пост във Facebook, а с галерия, чрез която читателите ни да си спомнят добрите й роли и да ги прегледат пак.

Включили сме в тази  галерия особена компилация от филми, в които Крус играе много добре, такива, в които самите филми имат безспорни качества, и някои, които не си струват гледането като продукции и актьорска игра, но в тях Пенелопе просто е ужасно секси.

Ами това е. Без повече приказки. Придвижвайте се бързо към снимките, знаем че това чакате.

 
 

Всички говорят за: Двете „голи” рокли на Джей Ло

| от |

В последните няколко дни хората не спират да говорят за Дженифър Лопес. Разбрахте ли защо?

Латиноамериканската певица се появи на Billboard Latin Music Awards с две от т.нар. „голи” рокли и, разбира се, бе убийствено секси. Както само тя е способна.

По червения килим Джей Ло мина в изящна черна рокля на Жулиен Макдоналд, а за самата церемония певицата се преоблече в друга рокля на дизайнера, такава с метален цвят.

Можете ли да повярвате, че тази жена е на 47? Поне ние никога не бихме й ги дали…

Лопес получи две награди – тази на Telemundo и за най-социално ангажирана звезда. Певицата представи новия си сингъл от предстоящия, изцяло на испански, албум Mirate.

В галерията може да се убедите защо всички говорят за Джей Ло и нейните две „голи” рокли. Даже не знаем защо го слагаме в кавички…

 
 

Онова, което интернет ни даде

| от |

Телефоните ни днес са милиони пъти по-мощни от апарата, с който НАСА са изпратили човек в космоса. Ние обаче ги ползваме, за да пишем коментари под видеата на Адел в YouTube за това колко Миле Китич е по-велик. Да оставим и че интернет даде живителна сила на троловете. Това са естествени негативи – като хората, които са против яденето на месо. Винаги ще има някой, който ще свикне последен с хубавото. Тъй като всяка революция върви със своите глупости, лесно е да се сещаме за тях.

По случай деня, в който се появява компютърната мишка, решихме да се съсредоточим върху позитивите, които интернет ни дава, но пренебрегваме с необяснима усърдност.

Google

Ако ми даваха по левче всеки път, когато някой ме пита глупост от рода на „коя е столицата на Азербайджан“, щях да седя на плажа на Малдивите и да пиша коментари под видеата на Адел в YouTube колко Миле Китич е по-велик.

Туториалите в YouTube

Джъстин Бийбър тръгна от YouTube. На сайта има всякакви уроци за всичко. Като почнеш от най-необходимите неща: оказване на първа помощ, оцеляване в пустошта, гримиране. И стигнеш до страхотни глезотии като:

гримиране.

 

Аудио книги

И преди да е станало мазало, искам да подчертая, че ситуацията не е или-или. Може и двете.

Някои хора „обичат да усещат книгата в ръцете си“. Хубаво. Не се съмнявам, че и едно време монасите са казвали на Гутенберг : „обичаме да усещаме перото в ръцете си“. Нищо лошо, кой каквото го кефи. Аудио книгите са подценявани, това ми е мисълта.

 

GPS

Ако едно време Калин Терзийски казваше, че Зелените са хубави, това е, защото не е виждал джипиес. Зелените са нищо пред тази технология. Няма да се луташ, няма да се маеш, няма ама това на тая пряка ли беше или на следващата. Цъкаш два пъти – аз съм тука, трябва да стигна там и то само тегли чертата. Ти само трябва да ходиш по нея. А ако се страхуваш, че те следят – да, следят те. Сергей Брин и Лари Пейдж (които само звучат, че са от Лед Цепелин, иначе са собственици на Гугъл) седят в офиса си и се чудят „Тоя па къде ще кърка тая вечер“.

 

Бонус:

Хапчета за всичко

За гъбички, за газове, за мускули, за сваляне на килограми, за простата, за по-надолу от простата. На практика тази медицинска част от интернет е като рекламите, докато вечеряте. Само, че на стероиди. Купени от интернет. А ако нямаме пари да си купим хапчета за всичко – споко. Един нигерийският принц иска да ни даде милиони долари.

 
 

Киа Моторс ще строи нов завод в Индия

| от chronicle.bg |

КИА Моторс подписа Меморандум за разбирателство с правителството на Андхра Прадеш, Индия за строителството на нова производствена база в Anantapur.

Споразумението бе подписано на официална церемония в град Виджаявада, част от Андхра Прадеш, югоизточна Индия. Инвестицията за първия завод на КИА в Индия, който се очаква да бъде въведен в експлоатация в края на 2017г., възлиза на 1.1 милиард щатски долара.

Стартът на производство е планиран за втората половина на 2019г., като капацитетът на базата ще бъде 300 000 автомобила годишно.

КИА планира производството на стратегически компактен седан и компактен SUV, специално насочени към индийските потребители. Заводът, разположен на площ от 2.16м2/536 акра, включва 4 основни цеха – щамповане, заваряване, боядисване и сглобяване.

Модерният завод ще предостави възможност на компанията да стартира продажбите си и в Индия, което ще спомогне за устойчивия ръст в продажбите, както на местно, така и на международно ниво. Индия е най-бързо развиващия се пазар на нови автомобили в света и 5-ти по големина в международен мащаб.

През изминалата 2016г. в страната са реализирани над 3.3 милиона автомобила. Експертите прогнозират, че до 2020г. Индия ще се превърне в третия най-голям пазар на автомобили в света.