Русия и лошите цифри

| от |

Доскоро анализаторите предричаха, че 2014 ще е годината, в която Русия ще излезе от рецесията. Покрай кримската криза обаче нещата се промениха радикално. В света на числата Русия май вече е загубила битката, пише Дойче веле.

image17100351_dabd663b286aba9da6f60acb0bd7de62

В дискусиите около кримската криза почти напълно отсъства коментарът за икономическото състояние на Русия. А този аспект е много важен, тъй като в дългосрочен план политическите ходове оказват влияние и върху икономиката, отбелязва „Зюддойче Цайтунг”.

И наистина: в момента стратегията на Путин влияе отрицателно на руската икономика. Курсът на рублата се срина с 10 процента спрямо долара и еврото, а само през последното тримесечие от Русия са изтекли между 50 и 70 милиарда долара. За сравнение: през цялата 2013 година от Русия са „емигрирали“ капитали в размер на 60 милиарда долара. При това дотук става дума само за краткосрочните ефекти.

Къде е Русия спрямо САЩ и ЕС?

По всичко личи, че Русия изостава по много критерии от САЩ и ЕС. През 2013 година брутният вътрешен продукт на страната възлиза на 2,12 трилиона долара, докато САЩ и ЕС имат съответно 16,72 и 16,21 трилиона долара БВП. Сравнена с тях, Русия по никакъв начин не може да се нарече високоразвита страна. Тя се представя незадоволително и в износа. За периода 2003-2012 година световен рекордьор в това отношение е Китай с 12,14 трилиона долара, следван от Германия с 11,89 трилиона и САЩ с 11,38 трилиона долара. Русия изостава далеч от водещата тройка – нейният износ е бил на стойност 3,43 трилиона долара. За капак на всичко руският износ изпъква с една важна особеност: близо три четвърти от него се състоят от нефт и газ.

Много, много назад

Проблемите на Русия не спират дотук. Освен че е финансово по-слаба, страната страда и от прогресивното застаряване на населението. Според изчисленията на ООН, сред най-големите по население държави само Япония е изправена пред по-дълбока демографска криза. Населението на Русия наброява в момента 143 милиона души. До 2050-та то ще се свие до 116 милиона. Тенденции в обратна посока не се забелязват. Броят на хората, които емигрират към Русия, се движи около 200 хиляди годишно, а подобно ниво е крайно недостатъчно, за да се овладее демографският срив. За сравнение: през 2012 година Германия е приела 1,08 милиона емигранти.

Иновационният потенциал на Русия също е на незадоволително ниво. Между 2003 и 2012 година в европейския регистър на патентите са вписани едва 462 руски патента. В същото време патентите, идващи от САЩ, са над 134 хиляди, а германските – 130 хиляди. Сходен е и проблемът с предприемачеството. От данните в Глобалния доклад за мониторинг на предприемачеството през 2012 година, изнесени в „Ди Велт”, става ясно, че само 2,2 % от руснаците са готови да започнат собствен бизнес. Мощната хватка на държавата в много сектори, както и силните олигархични кръгове задушават предприемачеството и обричат Русия на почти пълна зависимост от суровините ѝ.

Поредната бездънна яма

На фона на всички тези цифри анексирането на Крим закономерно буди недоумение у много предприемачи и икономисти както в самата Русия, така и извън нея. Седмици наред икономическият вестник „Ведомости” предупреждава какви биха могли да бъдат последиците от присъединяването на полуострова към Руската федерация. По данни на руското издание, цитирани от „Зюддойче Цайтунг”, на първо време Москва ще трябва да закрепи бюджета на Крим, което ще ѝ струва поне 600 милиона евро. Към тези разходи трябва да се добавят още около 1 милиард евро, които ще натоварят руската пенсионна система. Да не говорим за средствата, които ще са необходими оттук нататък, за да се финансират най-належащите инвестиции на полуострова.

В света на числата Русия изглежда вече е загубила битката. До какъв развой ще доведат анексирането на Крим и санкциите на Запада, предстои тепърва да разберем.

 

 
 

Gipsy King: Кралският S-Class от Vilner

| от chronicle.bg |

Това, което виждате на снимките, е един от най-новите проекти на Art Studio Vilner. Автомобилът е топ изпълнението на Mercedes-Benz S-Class, като изключим S 65 AMG и Maybach, който реално е позициониран, като отделен модел.

Клиентът е избрал мощният 585 к.с. S-Class, с топ оборудване, но каталогът с опции на Mercedes-Benz така и не е успял да отговори напълно на желанията му за интериор, дори в секциите с AMG и Designo предложения. Това насочва ’The King’ – ще го наречем така, защото ни помоли да запазим името му в тайна -, към Art Studio Vilner.

мерцедес, кола

Фина черна кожа и алкантара, ромбоидно-квадратен десен, изразен чрез бели, контрастни шевове. Vilner изпълняват дори стелките от кожа с квадратна графика, като същият десен е повторен и от двете страници на таблото с алкантарата, които през повечето време остават скрити от затворените предни врати. Пресичащите се бели шевове вървят през централните области на седалките, отстрани на централния тунел, както и по тавана на автомобила. Кората на капака на багажника също е получила фино отношение, алкантара и бели шевове в квадратни графики.

мерцедес, кола

Секции от алкантара и фина кожа „Напа“ правят волана едновременно приятен за окото и на допир. Алкантара покрива гърба на вътрешното огледало, гърбовете на подглавниците и всички оригинално оставени голи пластмасови елементи в интериора. Тя присъства и на тавана, както покрива дори отварящото се „яйце“, което помещава бутоните за набиране на телефонни номера.

мерцедес, кола

2015 Mercedes-Benz S 63 AMG, 5461 куб. см, V8, 585 к.с., 900 Нм, 7 ст. автоматична, задно задвижване, 2045 кг.

 
 

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.

 
 

15 модела, които са доста…грозни

| от chronicle.bg |

Всички знаем какво се изисква, за да бъдеш модел. Трябва да си кльощав и красив.

Поне така беше доскоро. По подиумите и на кориците на списанията обаче вече дефилират закръглени модели със секси извивки и хората свикнаха с това, че моделите на 21 век не са като деветдесетарските модели. Напоследък се забелязва и нов тренд в избора на манекенки: далеч не всички от тях са брилянтно красиви. Някои от тях дори не са хубави.

Вижте в галерията 15 момичета, които работят като модели и не пасват на общоприетите стандарти за красота. Някои от тях не са грозни, а имат някакъв дефект, а други…е, кои пък сме ние, че да съдим. Вижте ги.

 

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”