Ройтерс: Изборите в БГ ще донесат нова нестабилна коалиция

| от |

Дясноцентристката партия ГЕРБ спечели предсрочните парламентарни избори в България, смятани за „последен шанс“, но не постигна мнозинство, показват резултатите от екзит половете. Този резултат може да означава нова нестабилна коалиция, бореща се да разреши банкова криза и да съживи растежа, пише Ройтерс в кореспонденция от София.

ГЕРБ, оглавявана от бившия бодигард и експерт по карате Бойко Борисов, спечели около 33% от гласовете, а основните й опоненти от социалистическата партия постигнаха 16%, което вероятно ще доведе до дни или седмици на пазарлъци с по-малките партии и с опозицията за осигуряване на подкрепа.

Новото правителство ще бъде петото в балканската страна за по-малко от две години, период, белязан от масови протести, които доведоха до оставката на правителството на ГЕРБ и почти свалиха неговия наследник. Нова нестабилност ще отблъсне инвеститорите и гласоподавателите, които видяха страната си да влиза от една криза в друга. Преките чуждестранни инвестиции намаляха с над една пета тази година.

Подчертавайки високото ниво на разочарование от политическата класа, екзит половете показват, че избирателната активност е най-ниската в 25-те години, откакто България се освободи от комунизма. Те също така сочат силно фрагментиран резултат с рекордите осем партии, които могат да влязат в парламента, тъй като разочарованието от основните партии засили привлекателността на периферните играчи.

„С подобен фрагментиран парламент е трудно сформирането на правителство и това повдига също така въпроса колко стабилно ще бъде то“, казва Димитър Бечев, политически анализатор от Лондонското училище по икономика.

Кризата в КТБ подхрани разочарованието от политическата класа в България. Седем години след като страната със 7,3 милиона души население се присъедини към ЕС с големи надежди за просперитет, корупцията остава ендемична, а един на всеки пет българи живее под прага на бедността. Средната заплата е малко над 400 евро на месец.

България може да се сдобие с фрагментиран парламент, тъй като разочарованието от основните партии засилва привлекателността на крайните играчи. След като гласува днес лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов заяви, че изборите са „последен шанс“ за спасяване на България и предупреди, че ако не бъде сформирано правителство и бъдат насрочени нови избори, „тогава няма да има какво да се поправя в държавата“.

България е управлявана от служебно правителство от август след падането от власт на оглавяваното от социалистите правителство, чието управление беше помрачено от масови протести, смъртоносни наводнения и спор за руските енергийни доставки.

„Реших да подкрепя някои от новите лица. Защо да гласувам за тези, които ни ограбваха в предишните години“, заяви продавачката Любомира Бешева пред избирателна секция. България, която е сгушена в югоизточния край на ЕС, остави комунизма зад гърба си преди 25 години, но лоялността й все още е разделена между стария съюзник Москва и Брюксел.

Силно зависима от руската енергия, България е сред най-уязвимите страни при спиране на газовите доставки, ако безизходицата между Запада и Русия заради Украйна продължи през зимата.

Новото правителство на България ще трябва да ходи по дипломатическо опънато въже заради предложения строеж на ръководения от Русия гигантски газопровод „Южен поток“, който ще заобикаля Украйна. Под натиск от ЕС и САЩ София неохотно спря работата по проекта през юни.

Който и да спечели изборите днес, ще трябва също така да убеди парламента да позволи на правителството да вземе нов дълг, за да финансира по-високия фискален дефицит, да осигури ликвидни буфери за банковата система и да запълни голяма финансова дупка в енергийния сектор. За да влоши още повече нещата, ЕС замрази евросредства за развитие на стойност стотици милиони долари от миналата година, посочвайки нередности в обществените поръчки.

„Всички знаем, че нищо няма да се промени, но изборите са още една причина да анализираме нещата, както най-добре си знаем, със салата и ракия“, казва Калин Василев в софийска кръчма. „Знаем, че те (политиците) отново ще ни излъжат. В България, ако приемаш нещата твърде сериозно, трябва да се застреляш“, допълва той. /Ройтерс, БГНЕС

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

Актьори, които за малко да изпуснат велики роли

| от |

 Представете си „Терминатор“ без Арнолд Шварценегер или „Титаник“ без ди Каприо. Направихме галерия с актьори и актриси, който за малко да изпуснат иконичните си роли.

В историята често се ходи по много тънък лед. Освен разминавания и недоразумения, личните решения на хората често са причина за изпускане на прекрасни шансове. Дори за номинации за Оксар. В Холивуд актьори често правят мръсни номера, за да получат роля. Но когато отказват прекрасни възможности по собствено желание  – тогава е наистина озадачаваща ситуация.

Галерията ни ще ви покаже много известни лица, които за малко да изпуснат ролите на живота си. Тези, които ги направиха известни.

 
 

Синът на Мадона е новото рекламно лице на „Адидас“

| от chronicle.bg |

  Александър Уанг направи много изненади на своето ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Една от  тях  беше представянето на новата му  колекция, разработена съвместно със спорната марка „Адидас“.

Нейно основно  рекламно лице е синът на Мадона – тийнейджърът Роко Ричи. Колекцията е от т. нар. capsule collections, състоящи се от базисни видове дрехи, които  никога не излизат от мода и могат да бъдат носени целогодишно.

Роко е на 16 години и колекцията на Александър  Уанг и „Адидас“ е неговият първи опит като модел. Така той тръгва по-стъпките на по-голямата си сестра, която тази година дебютира в модния свят. Тя беше една от музите на Стела Маккартни.

Мадона беше заела мястото си на първи ред на ревюто на Уанг, пристигайки минути преди началото му.  Присъствието й на събитието предизвика голяма изненада.

Рекламната кампания на колекцията включва и стари членове от „отбора на Уанг“ като Хане Габи Одиел, Лекси  Болинг и Бинкс Уолтън.

Клиентите могат да закупуват дрехи от колекцията от поп-ъп камион на улицата, а за да бъдат нещата още по-близки до духа на  колекцията, хората ще получават своите покупки  в чували  за боклук,  вместо  в лъскави  кутии  с логото на дизайнера.

 

@scubasnacks #RoccoRitchie #AlexanderWangNY #AlexanderWang #adidasOriginals #adidasOriginalsxAW photo #JuergenTeller

Публикация, споделена от Backstage Bombshell (@backstagebombshell) на

Те могат  да избират  между три разновидности суитшърти, черни къси и дълги панталони, тениски и маратонки. Новата колекция включва 84 модела и ще бъде пусната в продажба през пролетта, така че тепърва предстои да виждаме повече от работата на младия Роко за Александър Уанг.  Кой знае? Може би бихме го видели като рекламно лице на друг дизайнер в бъдеще…

 
 

Моделки, които смениха имената си

| от chronicle.bg |

Точно, когато си мислиш, че познаваш някого напълно. Точно, когато си мислиш, че си изследвал всеки сантиметър от нейната личност и хоп! Името й не било точно така!

Животът на тези моделки до голяма степен е ходене и в още по-голяма степен дисциплина. Това не означава, че не можеш да имаш творчески псевдоним. Или поне да си преправиш името на „по-удобно за известен“.

Моделките в галерията ни днес са направи именно това. Вие може би не познавате някои от тях, сега е моментът да се запознаете напълно.