Рецептата за успех на Гришо: „Да се събуждаш всяка сутрин с позитивна мисъл и поне една голяма цел“

| от |

Бъди активен

За Chronicle.bg Пламен Станчев

В събота “Rexona” представи рекламното си лице за България – Григор Димитров.

IMG_1586

На събитието в тенис комплекс “Малееви” освен журналисти, присъстваха и младите тенис надежди на България – деца от тенис клубове от цялата страна. Първо бяха представени децата. На въпроса “Като кой тенисист искаш да станеш, когато пораснеш?”, момчетата, разбира се, отговаряха “На Григор Димитров” . Но едно момиченце определено развесели публиката в залата, заявявайки, че иска да стане като Серина Уилямс.

Веднага след това се появи и Григор, който 15 минути отговаря на въпроси на водещата и на журналисти.

Димитров разказа за тренировъчния процес, и даде своята рецепта за успех – „Да се събуждаш всяка сутрин с позитивна мисъл и поне една голяма цел“.

На въпрос за най-тежките мачове в кариерата му, Григор посочи победите си над Новак Джокович (в Мадрид) и Анди Мъри (в Акапулко), защото “тези мачове остават в главата”, и защото в тези мачове е дал още повече от себе си.

Гришо разказа и за ситуацията от турнира в Маями, когато прекъсна мача, за да окаже помощ на едно от момичетата, подаващи топките.

След пресконференцията Димитров се запозна с децата, и заедно загряха за предстоящия тенис урок с две обиколки на корта. Всяко от децата имаше възможност да размени по няколко удара с Григор, а няколко от момчетата опитаха шанса си и на ретур срещу сервисите му.

После всички тренираха изпълнение на сервис, като Гришо им предаде един от първите уроци, които е получил от баща си – как при изпълнението на сервис трябва да си представя, че е Робин Худ, поставя стрелата в лъка, прицелва се и я изстрелва.

image (1)

След урока Григор обърна внимание и на навиването на грифа на ракетата, и остана впечатлен от уменията на малките тенисисти.

Последвa изненада от страна на организаторите – минимачле по джитбол, с което Григор се справи забележително и буквално им скри топката.

Накрая във фоайето на тенис комплекс “Малееви” около един час Григор раздава автографи и се снима с фенове.

image

Малките тенисисти със сигурност ще запазят страхотни спомени от тази среща, а ние се надяваме партньорството на “Rexona” с Григор Димитров да запали още повече малчугани по спорта, и повече възрастни  – да ползват дезодоранти.

От днес Григор Димитров е номер 15 в ранглистата на ATP (нов рекорд), а в края на седмицата ще играе за България за купа “Дейвис”. Плейофният мач срещу Гърция за оставанезвъв втора група на Евро-африканската зона ще се проведе от 4 до 6 април в тенис комплекс “Илиопулис” в Атина.

От 12-ти до 20-ти април следва участие на турнира Monte Carlo Rolex Masters от категория Maters 1000 на “родна земя” в Монте Карло.

Да пожелаем на Григор да е здрав, да се радва и да ни радва с изявите си на корта, и не след дълго да махне втората цифра след единицата от класирането си в ранглистата.

Go GriShow!

 
 

Технологиите са чудо: само прекомпилирай ядрото и ще видиш

| от леля Ц. |

Снощи се случи нещо съвсем обикновено.

Прясно зарибена от сериала на BBC „Шерлок“, изпитах желание да си дръпна саундтрака и да си сложа една от мелодиите като рингтон на телефона. Знам, че сега е модерно телефоните на хората да звънят с противните вградени мелодии на марката и само назадничавите хора си свалят нашумели поп парчета, с които да стряскат хората в трамвая, но получих импулс и реших да го реализирам.

Колко трудно може да бъде? Преди десет години исках телефонът ми да звъни с интрото на „Сексът и градът“, влязох в Data.bg, дръпнах мелодията и десеткилограмовата Motorola, която ползвах, звънеше с този тон цялото лято на 2005г.

Тъй като обаче за десет години технологиите са напреднали значително, свалянето на мелодия за рингтон се оказа адска борба между неравностойни противници.

Първо установих, че не мога просто да дам download, а се нуждая от програма, която да ми позволи да вкарам нещо в телефона си. След това, тази програма трябва да се „pair-не“ с друга. Двете да се рестартират. За всяка една да си измисля парола. Паролата нямаше как да е „password4″, нито дори „password123″. Трябваше да съдържа една малка буква, една голяма, един символ и поне 8 знака. След като се спрях на „487skromnipingvinaotzimbabve_*“ и проклетата машина реши, че паролата е достатъчно сигурна, вярвах, че съм на крачка от изпълнение на задачата.

И наистина, оставаше само да отворя SSH терминала през криптирания VPN тунел, да прекомпилирам ядрото и да пусна цялата система да се рендира.

Въведох още една парола за „back-up-ване“, потвърдих я на три имейла и написах в Google „download sherlock soundtrack“. Мъжът ми, който разбира от компютри, е сигурен, че да напишеш в Google „download нещо си“ е сигурен начин да хванеш остър вирус на горните дихателни пътища. Аз обаче поех риска и четири часа по-късно бях готова да открия проклетата мелодия в „Ringtones“ на телефона. Докато на някой от стоте екрана, които ползвах за висшата си IT цел, не се появи изискване да въведа номер на банковата си карта.

Затова затворих лаптопа и аз, като Кари Брадшоу, се замислих:

„Улесниха ли напредналите технологии живота ни“?

или

„Защо се борим като прасета с тикви да ползваме компютрите, при положение че те трябва да ни служат?“

Умелото използване на всички джаджи (като под тази дума обединявам компютри, телевизори, миялни машини, вентилатори и изобщо всякакви уреди, които работят с ток и са сложни) е необходимо, за да може човек да си проправя път в модерния живот. Дори служителите на Център за градска мобилност се разхождат с дяволски джаджи, по които отчитат кой автомобил заслужава скоба, а всички знаем, че те не пишат дипломна работа, за да започнат да работят това. Защо обаче боравенето с технологиите трябва да изисква такива усилия?

За телевизора у дома има три дистанционни, всяко от което изисква да го познаваш персонално. Подът се чисти от прахосмукачка с изкуствен интелект, която е достатъчно умна, за да обиколи къщата и да събере боклуците, но не и достатъчно самостоятелна, за да не се залее с няколко литра вода, когато бутне ваза. Телефонът ми показва мръсните си тайни, само когато го открехна с моя пръстов отпечатък. Вентилаторът в офиса се опъва на десет човека, които по цял ден невротично натискат копчетата му, само за да стане ясно, че половината персонал загива от студ, а другата половина лее пот и се попива с кърпички.

Поклон пред всички Шерлок-умове, които мислят в посока развитие на технологиите, но все пак времето, в което пералнята не рецитираше Е.Е.Къмингс, а телефоните служеха, за да се обадиш по телефона, бяха чудесни и винаги ще ми липсват.

С трепереща ръка и носталгичен почерк,

Леля Ц.

 
 

Samsung Galaxy S8 за селфи маниаци

| от chronicle.bg |

Вероятно знаете, особено ако сте селфи маниаци, че Samsung A серия има подобрена предна камера, а сега слуховете твърдят, че Samsung планира да продължи да подобрява селфи камерата в някои свои модели.

Следващата голяма премиера, която предстои на компанията, е на флагмана Galaxy S8 и се говори, че предната камера ще има по-добър автофокус и модул за разпознаване на зениците.

Samsung ще аутсорсне дейността по подобряване на предната камера, възлагайки изработката й на външна компания, чието име все още не е известно.

 
 

Топ ролите на Кевин Костнър

| от chronicle.bg |

Знаете много добре кой е Кевин Костнър. Носител на „Сезар“, „Еми“, „Оскар“ и „Златен глобус“, номиниран е за по две награди „Сатурн“ и „Сателит“ и три награди на „БАФТА“.

Едно от най-големите имена в Холивуд, Костнър е познат по целия свят с участията си в легедарни филми като „Танцуващият с вълци“, „Недосегаемите“, „Воден свят“ и още.

Днес Костнър навършва 62 години (една чудесна актьорска възраст) и по случай този светъл холивудски празник, ви черпим в галерия с най-добрите му роли. Според нас. Чувствайте се свободни да ни нахулите, ако сме забравили някоя или да допълните в коментари вашите любими роли на този кино гигант.

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.