Рекламите във Facebook могат да са по-успешни от телевизионните

| от |

Главният административен директор на Facebook Шерил Сандбърг наскоро си позволи смело твърдение в интервю с The Wall Street Journal – Coca-Cola има по-голяма възвръщаемост на инвестициите си за реклами в социалната мрежа, отколкото за телевизионни такива.

coke_rfid

Откъде идва твърдение?

От Франция, и по конретно от маркетинг кампания проведена в началото на 2013 от Кока Кола, която отново показва небезисвестните полярни мечки на компанията. Кампанията включва шест минутно клипче, режисирано от Ридли Скот, разделено на 30-секундни откъси, показани по телевизиите. Кока-Кола също така се възползват от показването на реклами в социалната мрежа, както и от видеоклип, които се показвал, когато потребителите от Франция излезнат от профилите си.

Резултатите са впечетляващи. Данните, измерени от Kantar Worldpane показват, че за всяко инвестирано евро компанията е спечелила 2,74 от продажби на напитката. Възвъщаемоста е 3,6 пъти по-висока сравнение с телевизионните реклами. В крайна сметка отчетените 27% покачване на продажби, които Kantar Worldpane отдава на Facebook рекламите представляват едва 2% от разходите на компанията за реклама.

Изследоваетлската фирма получава тези резултати като измерва въздействието на рекламната кампания чрез база данни на хора, които седмично докладват покупките си. Оказва се, че 8000 от 10 000 изследвани, закупили продукта използват интернет.

Кока-Кола обаче далеч не смята да се отказва от телевизионните реклами. Ръководителят на маркетинг отдела на компанията споделя, че 35% от въздействието на кампанията е резултат от съвместната работа на двата вида реклама.

“Телевизията все още е много важна, тя продължава да е ключов фактор и спомага както за продажбите, така и за осведемеността на публиката за продуктите ни”

 
 
Коментарите са изключени за Рекламите във Facebook могат да са по-успешни от телевизионните