Реформаторския блок: Правителството да покаже план за възстановяване плащанията по ОП „Околна среда“

| от |

Действията и поведението на правителството по управлението на европейските фондове и специално при спирането на парите по ОП „Околна среда“ (ОПОС) са неадекватни. Спешно да се представи на българското общество екшън-план за възстановяване на спрените средства по ОПОС. Причина за спирането на парите е както незнание, неадекватно поведение и липса на приемственост с тежки последици за страната, така и нерешението проблеми с корупцията и обществените поръчки. Това каза днес на технически брифинг на групата по външна политика на Реформаторския блок Меглена Кунева в качеството си на координатор на групата.

1384882_10151762123342998_1995129048_n

По думите й, правителството демонстрира вредно недоверие към българските одитиращи органи, считайки ги за „органи на другите, не на нашите хора“, което в крайна сметка вреди на репутацията на страната. Тя каза, че това е лош знак и за доверието на Брюксел при отпускането на пари и за бежанците, тъй като страна е вече известна с тежките си корупционни практики и нарушаване на общестевните поръчки, поради което са спрени и парите по ОПОС. Юлияна Николова от Гражданския съвет добави, че евросредствата са въпрос на доверие на Европа към България и ако през няколко години българско правителство казва в Брюксел, че предходното правителство е лошо, страната ще изгуби напълно репутацията си на надежден партньор. Николова призова да се спре политическият натиск и партийните назначения и да се остави администрацията да работи спокойно.

Меглена Кунева коментира, че България следва да обяви, освен екшън-план за мерки по възстановяваване плащанията по ОПОС, но и позицията си за Украйна, с оглед на това, че предстои сключване на споразумението на Украйна с Европейския съюз в края на м. Ноември. Украйна е наш съсед през Черно море и с важно значение за нашите стратегически интереси. Украйна пое по проевропейски път и България трябва да я подкрепи. Къде е позицията на българското външно министрество?, попита още тя.

По думите на Димо Бечев от Гражданския съвет Украйна е важна за Евразийския съюз на Путин, чийто гръбнак са Казахстан, Русия и Белорус, а Евразийския съюз трябва да се противопостави на ЕС. Бечев допълни, че  „Газпром“ и Кремъл използват „Южен поток“ за натиск върху Украйна и участието на България в проекта ни превръща в техен инструмент.. Властта в Кремъл, каза Бечев, рекетира Украйна, както правеше с Аремния. Сега пак размахват газовото оръжие. За ЕС газът е въпрос на бизнес и това гарантира интересите на потребителите. Но за Русия газът е политическо оръжие. Ако Украйна направи завой в проевропейския си път, това ще е негативно за България, анализира още Бечев, като добави, че Блокът има подозрения, че близки до КТБ фирми ще получат поръчки по „Южен поток“, което, по думите му, е путиновския клиентелистки модел.

Владимир Кисьов добави, че целта на „Южен поток“ е да направи Украйна по-слаба и тройно по-високата цена на проекта обслужва тази цел. Не е добре да се използва „Южен поток“ като натиск над демократичните сили в Украйна, каза още Кисьов и напомни, че през 2018 години България ще председателства Европейския съюз и трябва да започне задълбочена подготовка по приоритетите си, както и да преосмисли обвързаността си с Русия.

На въпрос за гласуваното от НС удължаване на мораториума върху земята, Владимир Кисьов отговори, че ако парламентът и правителството имаха целенасочен проевропейски подход, нямаше на първо място като притежатели на земя в страната да са фондове с руски капитали. По думите му, 320 хил. жилищни сгради и апартаменти са купени от руснаци, но нито депутатите, нито упарвляващите демонстрира тревожност от този факт, а манипулират хората с популистките тези за земята. Меглена Кунева разясни, че мораториумът, гласуван от НС, не е само за забрана за купуване на земя, но и за забрана на български граждани да продават земята си. Тя определи като лицемерно  хората, гласували този текст в нарушение да Договора за присъединяване на България към ЕС, да купуват земя и имоти в Гърция например, докато не оставят възможност на българските граждани да продават своите земи и имоти тук. Юлияна Николова от Гражданския съвет добави, че България е с най-дългия преходен период за търгуване на земя от всички страни. Тя коментира, че референдум по въпроса би бил в нарушение на Договора за присъединяване и ако има референдум, той трябва да е за промяна на конституцията, тъй като през нея се урежда собствеността на земята, както и чрез Общностното право, което страната ни е длъжна да прилага.

В състава на групата по външна политика на Реформаторския блок влизат Владимир Кисьов (СДС), ген. Димо Гяуров (Синьо единство), Виктор Лилов, Димитър Бечев и Юлияна Николова – членове на Гражданския съвет към Реформаторския блок, Корман Исмаилов (НПСД), Николай Василев (БЗНС), Милен Керемедчиев и Прошко Прошков (ДБГ), и евродепутатите Светослав Малинов и Надежда Нейнски.

Групата ще прави технически брифинги поне два пъти в месеца по актуални външно-политически и европейски теми, експортна политика, политика на разширяването на ЕС, европейски фондове и инициативи, приоритети на председателството на ЕС, източно разширяване, европейски потребителски теми, бежански въпроси и други.

 
 

Рецепта за тортиля

| от Росица Гърджелийска |

Готвенето през седмицата често минава през битовия дискурс на „Трябва да има нещо за ядене“. Но през уикенда имаме време за нещо по-гурме. Представяме ви рецепта на Росица Гърджелийска, която работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да пътува до интересни места по света. В блога на Росица www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Тортилята е лесна за приготвяне, вкусна, че даже и диетична! Това е бърз начин да приготвите специална уикенд закуска или дори да вземете с вас за обяд в офиса.

Нужни продукти:

За царевичната тортиля:

2 ч.ч. царевично брашно

2 ч.ч. вода

2 яйца

сол и пипер

малко олио за тигана
За домашната майонеза:

1 жълтък

250гр олио (от гроздови семки ако имате възможност)

1 ч.л. висококачествена дижонска горчица

1 с.л. ябълков оцет

сока на 1 лимон

сол и пипер
Допълнително:

1 омлет

маруля

маслини

+ всичко останало, за което сърцето ви жадува!

Начин на приготвяне:

Разбийте яйцата и добавете към тях водата, брашното, сол и пипер. Разбъркайте, докато се получи хомогенна смес и оставете настрана да набъбне.

През това време може да направите майонезата като разбиете жълтъка и горчицата, използвайки миксер.
Бавно започнете да добавяте олиото, буквално капка по капка. Дайте си време и не бързайте. Сместа ще започне да се сгъстява.

Като стигнете средата на олиото, добавете оцета, който ще разреди и избели сместа.

Продължете бавно да добавяте олио, докато то свърши.

Добавете бавно лимоновия сок и продължете да разбивате. Сместа вече трябва да е почти напълно бяла и гъста точно толкова, колкото купешката.

Добавете сол и черен пипер по вкус.

Заемете се със тортилите. Загрейте няколко капки олио в незалепващ тиган. 

Разбъркайте сместа добре и когато тиганът се е нагрял, добавете 1 черпак и с кръгови движения направете палачинка. След 2 минутки обърнете палачинката и продължете да готвите още малко. Прехвърлете в чиния и захлупете с капак или покрийте с готварска хартия.

От сместа ще успеете да направите около 8-10 тортили.

Поставете 1 в чиния, намажете с майонезата, сложете марула, омлета, маслини и каквото още искате.

Завийте тортилята като дюнер и воала!

тортия

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира

 
 

Gipsy King: Кралският S-Class от Vilner

| от chronicle.bg |

Това, което виждате на снимките, е един от най-новите проекти на Art Studio Vilner. Автомобилът е топ изпълнението на Mercedes-Benz S-Class, като изключим S 65 AMG и Maybach, който реално е позициониран, като отделен модел.

Клиентът е избрал мощният 585 к.с. S-Class, с топ оборудване, но каталогът с опции на Mercedes-Benz така и не е успял да отговори напълно на желанията му за интериор, дори в секциите с AMG и Designo предложения. Това насочва ’The King’ – ще го наречем така, защото ни помоли да запазим името му в тайна -, към Art Studio Vilner.

мерцедес, кола

Фина черна кожа и алкантара, ромбоидно-квадратен десен, изразен чрез бели, контрастни шевове. Vilner изпълняват дори стелките от кожа с квадратна графика, като същият десен е повторен и от двете страници на таблото с алкантарата, които през повечето време остават скрити от затворените предни врати. Пресичащите се бели шевове вървят през централните области на седалките, отстрани на централния тунел, както и по тавана на автомобила. Кората на капака на багажника също е получила фино отношение, алкантара и бели шевове в квадратни графики.

мерцедес, кола

Секции от алкантара и фина кожа „Напа“ правят волана едновременно приятен за окото и на допир. Алкантара покрива гърба на вътрешното огледало, гърбовете на подглавниците и всички оригинално оставени голи пластмасови елементи в интериора. Тя присъства и на тавана, както покрива дори отварящото се „яйце“, което помещава бутоните за набиране на телефонни номера.

мерцедес, кола

2015 Mercedes-Benz S 63 AMG, 5461 куб. см, V8, 585 к.с., 900 Нм, 7 ст. автоматична, задно задвижване, 2045 кг.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.