Реформаторския блок: Правителството да покаже план за възстановяване плащанията по ОП „Околна среда“

| от |

Действията и поведението на правителството по управлението на европейските фондове и специално при спирането на парите по ОП „Околна среда“ (ОПОС) са неадекватни. Спешно да се представи на българското общество екшън-план за възстановяване на спрените средства по ОПОС. Причина за спирането на парите е както незнание, неадекватно поведение и липса на приемственост с тежки последици за страната, така и нерешението проблеми с корупцията и обществените поръчки. Това каза днес на технически брифинг на групата по външна политика на Реформаторския блок Меглена Кунева в качеството си на координатор на групата.

1384882_10151762123342998_1995129048_n

По думите й, правителството демонстрира вредно недоверие към българските одитиращи органи, считайки ги за „органи на другите, не на нашите хора“, което в крайна сметка вреди на репутацията на страната. Тя каза, че това е лош знак и за доверието на Брюксел при отпускането на пари и за бежанците, тъй като страна е вече известна с тежките си корупционни практики и нарушаване на общестевните поръчки, поради което са спрени и парите по ОПОС. Юлияна Николова от Гражданския съвет добави, че евросредствата са въпрос на доверие на Европа към България и ако през няколко години българско правителство казва в Брюксел, че предходното правителство е лошо, страната ще изгуби напълно репутацията си на надежден партньор. Николова призова да се спре политическият натиск и партийните назначения и да се остави администрацията да работи спокойно.

Меглена Кунева коментира, че България следва да обяви, освен екшън-план за мерки по възстановяваване плащанията по ОПОС, но и позицията си за Украйна, с оглед на това, че предстои сключване на споразумението на Украйна с Европейския съюз в края на м. Ноември. Украйна е наш съсед през Черно море и с важно значение за нашите стратегически интереси. Украйна пое по проевропейски път и България трябва да я подкрепи. Къде е позицията на българското външно министрество?, попита още тя.

По думите на Димо Бечев от Гражданския съвет Украйна е важна за Евразийския съюз на Путин, чийто гръбнак са Казахстан, Русия и Белорус, а Евразийския съюз трябва да се противопостави на ЕС. Бечев допълни, че  „Газпром“ и Кремъл използват „Южен поток“ за натиск върху Украйна и участието на България в проекта ни превръща в техен инструмент.. Властта в Кремъл, каза Бечев, рекетира Украйна, както правеше с Аремния. Сега пак размахват газовото оръжие. За ЕС газът е въпрос на бизнес и това гарантира интересите на потребителите. Но за Русия газът е политическо оръжие. Ако Украйна направи завой в проевропейския си път, това ще е негативно за България, анализира още Бечев, като добави, че Блокът има подозрения, че близки до КТБ фирми ще получат поръчки по „Южен поток“, което, по думите му, е путиновския клиентелистки модел.

Владимир Кисьов добави, че целта на „Южен поток“ е да направи Украйна по-слаба и тройно по-високата цена на проекта обслужва тази цел. Не е добре да се използва „Южен поток“ като натиск над демократичните сили в Украйна, каза още Кисьов и напомни, че през 2018 години България ще председателства Европейския съюз и трябва да започне задълбочена подготовка по приоритетите си, както и да преосмисли обвързаността си с Русия.

На въпрос за гласуваното от НС удължаване на мораториума върху земята, Владимир Кисьов отговори, че ако парламентът и правителството имаха целенасочен проевропейски подход, нямаше на първо място като притежатели на земя в страната да са фондове с руски капитали. По думите му, 320 хил. жилищни сгради и апартаменти са купени от руснаци, но нито депутатите, нито упарвляващите демонстрира тревожност от този факт, а манипулират хората с популистките тези за земята. Меглена Кунева разясни, че мораториумът, гласуван от НС, не е само за забрана за купуване на земя, но и за забрана на български граждани да продават земята си. Тя определи като лицемерно  хората, гласували този текст в нарушение да Договора за присъединяване на България към ЕС, да купуват земя и имоти в Гърция например, докато не оставят възможност на българските граждани да продават своите земи и имоти тук. Юлияна Николова от Гражданския съвет добави, че България е с най-дългия преходен период за търгуване на земя от всички страни. Тя коментира, че референдум по въпроса би бил в нарушение на Договора за присъединяване и ако има референдум, той трябва да е за промяна на конституцията, тъй като през нея се урежда собствеността на земята, както и чрез Общностното право, което страната ни е длъжна да прилага.

В състава на групата по външна политика на Реформаторския блок влизат Владимир Кисьов (СДС), ген. Димо Гяуров (Синьо единство), Виктор Лилов, Димитър Бечев и Юлияна Николова – членове на Гражданския съвет към Реформаторския блок, Корман Исмаилов (НПСД), Николай Василев (БЗНС), Милен Керемедчиев и Прошко Прошков (ДБГ), и евродепутатите Светослав Малинов и Надежда Нейнски.

Групата ще прави технически брифинги поне два пъти в месеца по актуални външно-политически и европейски теми, експортна политика, политика на разширяването на ЕС, европейски фондове и инициативи, приоритети на председателството на ЕС, източно разширяване, европейски потребителски теми, бежански въпроси и други.

 
 

Delta airlines възобновява полетите си до Москва

| от chronicle.bg |

Американската авиокомпания Delta airlines отново ще лети от Ню Йорк до летище Шереметиево в Москва, предаде ТАСС, цитирайки летищните власти.

Delta ще възобнови полетите от 27 май с честота пет пъти седмично. Te ще се изпълняват от самолет Boeing-767-300-ER, посочват от московското летище.

Превозвачът спря да лети до Русия през ноември миналата година. Тогава представител на авиокомпанията поясни, че полетите до тази дестинация са сезонни и се прекратяват всяка зима, припомня БТА.

През 2015 година редица авиопревозвачи напуснаха руския пазар и досега не са възстановили в пълен обем услугите си. Преките полети от Москва закриха германските Air Berlin и Eurowings, както и нискотарифният британски превозвач Easyjet. Lufthansa, тайландската Thai Airways International и Finnair пък значително свиха маршрутната си мрежа, припомня ТАСС.

 
 

Как да кажем „Наздраве!“ на 50 езика

| от chronicle.bg |

Все по-лесно е да стигнем до другия край на света и да създадем нови приятелства. А думичката „Наздраве“, докато вдигате тост с традиционна местна напитка отваря много врати.

На много места по света можете да използвате английската дума “Cheers!”. Ето как да кажете „Наздраве“ на други 49 езика.

Език            Пише се        Произнася се

Африканс  Gesondheid  Ge-sund-hate
Албански   Gëzuar          Geh-zoo-ah
Арабски(Египет) فى صحتك:  Fe sahetek
Aрменски Կէնաձդ  Genatzt
Азербайджански Nuş olsun Nush ohlsun
Босненски Živjeli Zhee-vi-lee
Бирмански Aung myin par say Au-ng my-in par say
Каталунски Salut Sah-lut
Chamorro (Гуам) Biba Bih-bah
Китайски (Mandarin) 干杯 gān bēi Gan bay
Хърватски Živjeli / Nazdravlje Zhee-ve-lee / Naz-dra-vlee
Чешки Na zdravi Naz-drah vi
Датски Skål Skoal
Нидерлански Proost Prohst
Естонски Terviseks Ter-vih-sex
Филипински Mabuhay Mah-boo-hay
Финландски Kippis Kip-piss
Френски Santé / A la votre Sahn-tay / Ah la vo-tre
Галисийски Salud Saw-lood
Немски Prost / Zum wohl Prohst / Tsum vohl
Гръцки ΥΓΕΙΑ Yamas
Хавайски Å’kålè ma’luna Okole maluna
Иврит לחיים L’chaim
Исландски Skál Sk-owl
Ирландски Sláinte Slawn-cha
Италиански Salute / Cin cin Saw-lutay / Chin chin
Японски 乾杯 Kanpai  Kan-pie
Корейски 건배 Gun bae
Латвийски Priekā / Prosit Pree-eh-ka / Proh-sit
Литовски į sveikatą Ee sweh-kata
Македонски На здравје Na zdravye
Монголски Эрүүл мэндийн төлөө / Tulgatsgaaya ErUHl mehdiin toloo / Tul-gats-gAH-ya
Норвежки Skål Skawl
Полски Na zdrowie Naz-droh-vee-ay
Португалски Saúde Saw-OO-de
Румънски Noroc / Sanatate No-rock / Sahn-atate
Руски Будем здоровы / На здоровье Budem zdorovi/ Na zdorovie
Сръбски živeli Zhee-ve-lee
Словашки Na zdravie Naz-drah-vee-ay
Словенски Na zdravje  Naz-drah-vee
Испански Salud Sah-lud
Шведски Skål Skawl
Тайландски Chok dee Chok dee
Турски Şerefe Sher-i-feh
Украински будьмо Boodmo
Виетнамски Dô / Vô / Một hai ba, yo  Jou / Dzo/ Moat hi bah, yo
Уелски Iechyd da Yeh-chid dah
Идиш Sei gesund Say geh-sund

Унгарски Egészségedre или Fenékig  Egg-esh ay-ged-reh Fehn-eh-keg

 
 

Ох, стари сме… защото те правят 10!

| от |

Едно десетилетие измина като мигване с единия клепач и ние си мислим, че сме си същите, ама не сме… Защото сме с 10 години по-големи. И уж поумнели. Минаването на безгрижните лета се отразява, както на човешкото тяло и съзнание, така и на любимите guilty pleasure удоволствия, каквито са сериалите.

Вярвате или не, но много от любимите ви шоута направиха 10 години от старта си и дори след толкова време, за част от тях си спомняме с умиление. И с леко насълзяване на очите.

Ние сме избрали пет добри, вкусни, провокативни и да, КУЛТОВИ, сериала, които правят 10 тази година. А ние сме стари, но все така ги харесваме. Цък, в галерията горе са.

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.

Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel

Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.

От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.

Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.