Референдумът в Крим и международните реакции

| от |

Хиляди граждани на Крим празнуват резултатите от референдума, след като по предварителните данни жителите на полуострова подкрепят отделянето от Украйна и присъединяването към Русия, съобщава AFP.

Няколко хиляди души са се събрали в кримската столица Симферопол, развявайки руски и кримски флагове. Подобна е и ситуацията в Севастопол, дом на Руския Черноморски Флот, където викове „Русия” огласят празненството.

Делегация на кримския парламент ще замине за Русия на 17 март, предаде РИА Новости, позовавайки се на премиера на Крим Сергей Аксьонов.

140316093443-crimea-voting-horizontal-gallery

„Утре в първата половина на деня ще се състои извънредна сесия на кримския парламент, на която ще бъдат представени резултатите от референдума. Съответно във втората половина на деня делегация на кримския парламент ще отпътува за Москва за провеждането на следващи мероприятия с държавната дума на Русия, Съвета на Федерацията, съответствено за приемането на юридическите нормативни актове за окончателния процес на включване на Крим в състава на Руската федерация”, заяви Аксьонов.

Американският сенатор Джон Маккейн призова САЩ към фундаментална преоценка на отношенията с Русия, предаде Газета.ру, цитирана от агенция Фокус.

„Ние повече няма да молим Путин да води по-гъвкава политика- трябва да се отнасяме с него като такъв, какъвто е. Русия това е бензиностанция , маскирана като държава. Това е клептокрация, това е корупция. Това е нация, която в действителност зависи само от нефта и газта”, заяви Маккейн.

Председателят на руската Държавна дума Сергей Наришкин заяви, че референдумът в Крим е историческо събитие за Русия, предаде ИТАР-ТАСС.

„Цифрите от референдума говорят сами за себе си, вижте каква висока активност. Засега имаме само данните от екзит-половете, очевидно е, че резултатите ще бъдат убедителни. Нека не избързваме и изчакаме официалните данни, въпреки, че предполагаме какви ще бъдат.Наши колеги- депутати бяха в последните дни в Крим, в качеството на наблюдатели. Много хора, особено от по-старото поколение са пускали бюлетини в урните със сълзи на очи, сълзи от радост. Ние разбираме, че 23 години след образуването на Украйна като самостоятелна държава за кримчани това е било период на очакване на този край”, заяви Наришкин.

Първата стъпка на правителството на Крим след провеждането на референдума ще бъде преход към рублата, ИТАР-ТАСС предаде думите на първия заместник-председател на кримското правителство Рустам Темиргалиев.

„След провеждането на референдума сме длъжни в най-кратки срокове да обезпечим прехода към рублата, за да подкрепим финансовата система на Крим. Второ необходимо е да дадем начало на регистрационните бази, да дадем начало на всички въпроси в сферата на специализираните държавни органи”, заяви Темиргалиев.

Министърът на външните работи на Великобритания, Уилям Хейг заяви, че Лондон не възнамерява да признае легитимността на проведения в неделя референдум за самоопределянето на Крим, предаде AFP.

„Великобритания, също както и по-голямата част от международната общност, няма да признае референдума или неговите резултати. Действията на Русия, отхвърлящи призивите за суверенитет и териториална цялост на Украйна могат да имат политически и икономически последствия”, заяви Хейг.

Италия смята провеждането на референдума в Крим за нелегитимно и че дипломатическото разрешаване на проблема е все още възможно, предаде РИА Новости.

„Италия заедно с други европейски партньори счита за нелегитимно провеждането на референдума за отделяне на Крим и подкрепя резолюцията, която вчера беше представена за обсъждане в Съвета за сигурност на ООН”, заяви министърът на външните работи на Италия Фредерика Могерини, като добави, че на насрочената за понеделник среща на министрите на външните работи на ЕС в Брюксел ще бъде взето решение за това, как да се приложат съгласуваните по-рано санкции по отношение на граждани на Русия и Украйна, „в случай, че няма признаци за подобряване на ситуацията”.

Министърът на външните работи на Франция Лоран Фабиюс призова Русия незабавно да предприеме мерки по намаляване на напрежението около Украйна, предаде РИА Новости.

„Русия е длъжна да признае суверенитета и териториалната цялост на Украйна. Франция призовава Русия незабавно да предприеме мерки, които да позволят да се избегне безсмислената и опасна ескалация на напрежението около Украйна”, заяви Фабиюс.

 

 
 

Първият старт на ракетата Falcon 9 след аварията е предвиден за 16 декември

| от chronicle.bg |

Първият старт на тежката ракета-носител „Фалкон-9″ на американската компания SpaceX след септемврийската авария, е предвиден за 16 декември, предаде ТАСС.

Агенцията цитира съобщение на телекомуникационната компания „Иридиум комюникейшънс“, която възнамерява да изведе с ракетата десет съобщителни спътници от ново поколение.

Ракетата ще бъде изстреляна от базата на ВВС Вандерберг в щата Калифорния в 12:36 часа по времето на Западното крайбрежие на САЩ /22:36 ч. българско време/.

„Фалкон-9″ трябва да достави спътниците на ниска околоземна орбита.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Появи се трейлър на дебютния филм на дъщерята на Скорсезе

| от chronicle.bg |

Доменика Камерън-Скорсезе е дъщеря на великия Мартин Скорсезе и съвсем логично е решила да поеме по пътя на баща си.

Дебютният й филм се нарича „Almost Paris” и е семейна драма. Беше показана за първи път в програмата на Трайбека Филм Фестивал преди няколко месеца.

Прочетете синопсиса на лентата и вижте трейлъра:

В началото на кризата, свързана с ипотеки върху жилища, един бивш банкер се завръща в родния си град. Срещите със семейството и приятелите от детството го карат да осъзнае последствията от действията на финансистите и той се стреми да компенсира любимите си хора… Възстановява отново връзките с приятели и близки роднини в Ойстър Бей, Ню Йорк и се превръща в онзи мъж, който винаги е мечтал да бъде…

Очаква се „Almost Paris” да се разпространява през 2017, но към момента подробности не са известни.

 
 

Фитнес треньор качи 32 килограма с благородна цел

| от chronicle.bg, по diply.com |

За всички нас, които не сме Крис Хемсуърт и магическата му диета, да поддържаш добро ниво на фитнес е много трудно. 35-годишният фитнес инструктор от Ню Йорк Адонис Хил знае какво е усилието да сваляш килограми, защото е преминал през това два пъти.

Когато е на 27 бизнесът на Хил се срива и той изпада в депресия и качва килограми. След това обаче открива фитнеса като своя страст и сваля цели 45 килограма.  Адонис превръща фитнеса и в кариера.

Половин десетилетие след личния си успех, Хил решава да помогне на своята клиентка Алиса да свали драстично количество килограми като самият той качва 32 килограма. Идеята е треньорът да мотивира клиента си като си постави същата цел и тренира заедно с него.

В крайна сметка, след месеци усилени упражнения и няколко фалстарта, Алиса успява да свали 26 килограма. Това е достатъчно близо.