Развитието на иранския футбол

| от |

Отборът на Иран играе четвъртия Мондиал в своята история. Според най-новата ранглиста на ФИФА Иран е най-предно класираната азиатска страна и 43-та в света, което не е съвсем за вярване, след като хвърлите око на тяхната лига.

40

Иранската Висша лига е създадена през 2001 г. Лигата се състои от 16 клуба и е първото национално първенство след революцията в страната от 1989 г..

41

В началото повечето от клубовете са в близост до столицата Техеран. За да се децентрализира и разнообрази лигата някой от отборите, всички държавна собственост, трябва да се преместят в по-малки градове, като резултатите били катастрофални.

42

С повече инвестиции и професионализъм в лигата се появиха клубове като Tractor Tabriz, Foolad и Sepahan FC от други части на страната.

43

Sepahan FC се намира в централната част на Иран в град Исфахан, 400 км южно от Техеран. През 2000 г. е купен от местен завод за стомана и след това се превръща в най-успешният клуб с четири шампионски титли.

44

Новите собственици изградиха нов стадион с капацитет от 70,000 зрители и след това започнаха да подсилват отбора с футболисти от вътрешното първенство и чужбина.

45

Sepahan наема треньори от Европа, както Лука Боначик, а в момента e воден от Златко Кранчар, който е бивш селекционер на Хърватия.

46

Стадион Naqshe Jahan беше построен от правителството на Иран, но срокът беше забавен с години заради корупцията и лошото управление.

47

През 2003 г. Sepahan стана първият клуб от Техеран, който печели шампионската титла, с което сложи край на доминацията на Esteghal и Persepolis. Те стигнаха до четири титли от които три в периода от 2009 до 2012 година.

48

В иранския футбол с десетилетия доминира Esteghlal и Persepolis. И в годините, когато не са били шампиони, те са двата най-популярни отбора с най-много фенове, те са създадени преди революцията.

49

Преди революцията през 1979 г. Esteghlal e най-популярният клуб в страната и е тясно свързан с династията  Пахлави, управлявала страната от 1925. Особено близка е връзката с Мохамед Реза Шах, който е играл за кратко като нападател в Швейцария, докато е учил там.

50

Клубът имал подкрепата на монархията и бележел големи успехи през 60-те и 70-те. След  революцията, клубът преминава в ръцете на ислямския режим и е преименуван на Esteghlal което означава независимост.

51

Много играчи в Иран смятат, че възможността да играят и тренират в държавния спортен комплекс за Esteghlal и Persepolis е голямо предимство но е несправедливост спрямо останалите отбори в страната, който нямат подобни условия.

52

В сезон 2013-2014 шампион на Иран стана Foolad FC. Клубът се намира в близост до границата с Ирак в пустинята град Ахваз. Тяхната титла отслаби позициите на клубовете от Техеран и така лигата стана малко по интересна.

53

В Иран има още две лиги Azadegan League, който са нещо, като нашата Б група. Във вторият ешалон играят по 13 отбора, като първият във всяка една се класира директно във Про Лигата, а вторите отбори играят бараж за влизане във Висшата лига.

IPLlogo

 
 

Първи поглед към Марго Роби като Тоня Хардинг

| от chronicle.bg |

През март миналата година стана ясно, че Марго Роби ще влезе в ролята на лошото момиче на фигурното пързаляне Тоня Хардинг. Роби ще бъде в главната роля в биографичния филм „Аз, Тоня”.

След месеци на спекулации Марго Роби беше уловена в ролята си за предстоящия филм.

*EXCLUSIVE* Margot Robbie tranforms into Tonya Harding for "I, Tonya" **WEB MUST CALL FOR PRICING**

Големият скандал в кариерата на Хардинг е свързана с наемането на човек, който да рани в крака конкурентката й Нанси Кериган, за не може да се състезава на Зимната олимпиада през 1994 година. Лесно се доказва, че нападателят, намушкал Кериган по време на тренировка, е нает от бодигарда на Хардинг.

Филмът, посветен на фигуристката, ще излезе през 2018 година.

За ролята си Марго Роби носи деветдесетарски дънки, протези на лицето и костюм, с който тялото й да изглежда по-едро.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Тези хора на 70+ години ще разбият стереотипите ви за възраст

| от chronicle.bg |

По линията на стереотипите, обхващащи възрастните хора, всички сме виновни.

Повечето от нас са убедени, че веднъж щом човек навърши 70 години, хубавата част от живота му е приключила и това, което предстои, включва единствено болести, декубитални дюшеци и наливане на минерална вода в Княжево.

Разбира се, това далеч не се отнася до всички пенсионери. Фотографът Владимир Яковлев е посветил доста време на проекта си „Age of Happiness“, където снима хора между 70 и 100 години, които все още следват мечтите си, откриват нови неща и живеят на пълни обороти.

Вижте в галерията част от снимките, които е направил той и веднага счупете предразсъдъците.