„Размразяване“ на отношенията

| от |

Положението в Европа и в света е крайно тревожно. Украинската криза продължава. Усилията за разрешаването й са неадекватни на заплахата, която застрашава всички нас.

През последните дни се чуват изявления за това, че са се появили шансове за помръдване от мъртвата точка. Но стрелбата продължава, хората продължават да умират.

Резултатите от събитията през последните месеци са катастрофално падение на нивото на доверието в международните отношения. Съдейки по скорошни изявления, дипломатите от двете страни се гласят за дългогодишна конфронтация. Това е изключително опасно. С това нажежаване на страстите, както е сега, ние може и да не преживеем тези години – на някого може и да не му издържат нервите.

Трябва да се направи всичко настоящата тенденция да бъде обърната. Как да стане това?

Към мен и други ветерани от световната политика, които са направили немалко за спирането на Студената война, се обръщат с молба за създаване на един вид „съвет на старейшините”, който да изготвя предложения за излизане от кризи. Смятам, че това си струва да се направи – опитът на ветераните може да е полезен. Но искам още сега да посоча някои съображения.

Първо, трябва изцяло да се осъзнае нуждата от спешно прекратяване на огъня и предотвратяване на хуманитарната катастрофа. Смятам, че и двете страни в украинския конфликт нарушават спирането на огъня, и двете страни са виновни в употребата на опасни оръжия и за нарушаване на човешките права. „Война до победен край” е невъзможна. Време е да се спрем!

Основата за намиране на решение са минските договорености. Друга няма. Русия, по думите на Путин, има възможност да въздейства на Донецк и Луганск. А международната общност на правителството на Украйна, което, между другото, призна, че проблемът няма военно решение. Трябва да се използват всички лостове за оказване на натиск над страните в конфликта.

Трябва да се намали напрежението в полемиките, взаимните обвинения, да не се допусне пропагандна бъркотия. Ползи от него няма, то само още повече задълбочава проблема.

Трябва да се договорят спешни мерки за предотвратяване на хуманитарната катастрофа. И да започне създаването на международен консорциум за оказване на помощ и възстановяване на пострадалите региони.

Второ, стратегическата задача е възстановяване на доверието. Тя трябва да се реши едновременно с извеждането на украинския конфликт от военната фаза в политическата.
Възстановяването на доверието трябва да стане не с декларации, а с конкретни действия. Преди всичко по пътя на доизграждане на европейската сигурност.

В края на 1990 година в Париж беше приета Харта за нова Европа. А след това забравиха за нея. В резултат не се състоя демилитаризиране на европейската политика. Нямаше конкретни стъпки за създаване на институции и механизми на европейската сигурност.
Все пак уставът на ООН предвижда, че споровете и конфликтите трябва да се разглеждат и разрешават на регионално ниво, преди да се изнасят на ниво Съвет за сигурност на ООН. Заради това на регионално ниво трябва да бъдат създадени механизми и инструменти за консултации в сферата на сигурността, превантивната дипломация, посредничеството и намирането на решения. Регионалните структури са по-близо до „театъра” на възможните конфликти, при нужда те могат да се използват по-оперативно, отколкото механизмите на ООН като глобална организация.

Трябва не просто да се върнем към предложението от 90-те години за Съвет за сигурност за Европа, но и да обмислим как да го екипираме с ефективни механизми. Той може да работи в режим на изучаване и мониторинг на съществуващи, „замразени” и потенциални конфликти. Да разработва предложения за превантивни усилия и мерки по разрешаване на конфликти.
Тези механизми могат да поемат подготовката на наблюдатели, посредници, представители на международната общност в зоните на напрежение и конфликти. Създаването на такива структури би подобрило атмосферата около усилията за разрешаване на съществуващи конфликти.

И второ – трябва да се върнем към съвместната работа върху глобалните проблеми и заплахи. Сега Западът практически намалява сътрудничеството с Русия в тези сфери. И това в допълнение към санкциите. Но нима на някого ще бъде от полза отказът от съвместната работа в борбата с тероризма, промените в климата, епидемиите? Трябва спешно да се „размразят” отношенията в тези направления.

Предлагам на лидерите на Русия и САЩ да помислят за провеждане на среща по широк спектър от теми, без предварителни условия. Трябва да се премине през целия спектър на отношенията и проблемите. Все пак тези две държави носят особена отговорност. Когато те се отказват от нея, светът се сблъсква с тежки последствия.

Такава среща трябва да се подготви и между Русия и ЕС. Не трябва да се страхуваме,ч е някой „ще изгуби облика си”, че някой ще спечели пропагандна победа. Всичко това трябва да остане в миналото. Трябва да се мисли за бъдещето./„Российская газета”/Фокус

 

 
 

„Истински детектив“ ще има трети сезон

| от chronicle.bg |

Сериалът „Истински детектив“ на телевизия НВО вероятно ще има трети  сезон.

Работата над него изглежда вече е започнала, съобщава БТА.

Първият сезон на сериала е заснет от Кари Фукунага, с участието на Матю Макконахи и Уди Харелсън в ролите на детективи от Луизиана.

Той получи ласкави отзиви от критиката и предизвика голям зрителски интерес. Първият му епизод бе излъчен през януари 2014 г. Действието във втория сезон с участието на Колин Фарел, Рейчъл Макадамс и Винс Вон се развива в Калифорния. Отзивите на критиката обаче бяха противоречиви и това накара шефове на телевизия НВО да преустановят осъществяването на проекта.

Създателят на сериала Ник Пицолато е написал сценариите за най-малко два епизода за потенциалния трети сезон и че му помага сценаристът ветеран Дейвид Милк, съобщава „Entertainment Weekly“.

Към момента сътрудничеството между Пицолато и Милк е в ранен стадий. Милк има концепция за следващ сезон на сериала и е започнал да работи върху сценария.

През 2016 г. програмният директор на НВО Кейси Блойс увери, че кабелната телевизия и Пицолато обсъждат възможността да бъде заснет още един сезон на сериала.

 
 

Цен*ура

| от |

Вие имате магазин за плодове и зеленчуци, аз имам 10 реда фиданки. Правим договор аз да продавам на вашия плод-зеленчук и да правим бизнес.

Идвам, 5-6 години продавам много готина продукция, но днес ето че вече продавам каквото си искам, защото имам тази свобода и по закон, и по договора ми с вас.

Вие ми казвате: „Днес магазинът е затворен, защото прекаляваш“. Аз ви казвам: „Черните ми дрехи крият от вас колко са бели душите ми.“ И съм прав, защото така сме се разбрали. Само дето не съм прав…

Не съм прав по същия начин, по който не съм прав, когато момичето предложи да плати на първа среща, аз да кажа „Ми окей“. Това, което ще стане, когато тя си плати, няма да е неморално или незаконно. Ще е тъпо.

На магазина пише “Плод-зеленчук”, хората очакват ако не само плодове и зеленчуци, то поне предимно това. Затова влизат. Като влязат обаче единственото плодово в магазина е презервативи с вкус на лимон. Често нямам и от тях.

Поне да продавах добре, но не продавам особено добре. София-Ден-и-нощният отсреща продава 2 пъти колкото мен. А дори не продават от магазин, а от багажник на кола. Нормално е да затворите магазина, нормално е да направите нещо.

От една страна така. От друга страна…

Това е Слави Трифонов и историята му на екран доказва, че той е поставял ултиматуми, чупил е телевизори, изхвърлял е боклуци. бТВ би трябвало добре да знаят за какво става въпрос. Какво да очакваш от Слави Трифонов?

Да добавим и това, че преди записа на всяко предаване сценарий получават не само режисьорите, Ку-ку бенд и т.н. Сценарият стига и до един човек, който се нарича делегиран продуцент. Той (или тя) е от страната на телевизията и следи “да не стане нещо”. Съответно – бТВ знаят какво ще става във всяко предаване. Естествено, едва ли са знаели, че Филип Станев ще къса снимка на президента, но това е частен случай.

В този смисъл в спора си със Слави Трифонов те са в ролята на момичето, което на първа среща каже: „Ти ще платиш“. Нито е неморално, нито е незаконно. Тъпо е.

Двете страни са заедно в тази работа, а работата е ясна.

В крайна сметка след цялата разправия с „Шоуто на Слави“, довечера всички ще са пред телевизора, за да видят какво ще стане. Излъчва се, рейтингът се вдига, Слави се чува, а новият изпълнителен директор на бТВ Флориан Скала оправдава доверието – всички са щастливи.

Преди 2-3 годни в едно интервю питаха DJ Станчо още ли има вражда между „Снайпер Рекъдрс“ и „Аренби Рекърдс“ и той каза: „А-а-а, не, то това беше само за да продаваме касетки.“

А ако случайно бТВ реши и тази вечер да пуска стари записи, то шоуто така или иначе ще продължи. С малко повече шум на улицата.

 
 

Норвегия строи единствения в света корабен тунел

| от chronicle.bg |

През последните години десетки моряци са изгубили живота си във водите, където се срещат Норвежко и Северно море.

Заради това крайбрежната агенция на Норвегия е решила да изкопае „корабен тунел“ – за да  създаде едно по-сигурно преминаване на търговските плавателни съдове.

По план съоръжението ще струва 272 милиона щатски долара.

Тунелът ще бъде с височина от 46 метра, 36 метра широк и дълъг една миля (1,6км). Норвежкият парламент е отделил един милиард норвежки крона за проекта „Национален план за транспорта за 2014-2023″. Очаква се строителство да започне през 2018г.

Корабите ще осъществяват достъп до тунела от север в Селе, с южен достъп чрез Молдфйорд. Това е най-тясното място на полуостров Стад. Настоящото предложение за тунела включва и мост в близост до южния достъп, така че пешеходците да могат да виждат корабите, които преминават.

Източник: The Verge

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.