Разхищение по време на криза

| от |

Автомагистрали, които почти не се използват, голф-игрище за милиони, на което никой няма да играе. Във време на криза това си е чисто прахосничество! Хората в Португалия гледат с критично око на подобни проекти, пише Дойче веле.

Замислено е спортно съоръжение, което да буди възторг у младите хора в Лисабон. Но резултатът сочи нещо съвсем друго: “Чисто прахосничество. Игрище за голф за няколко милиона, на което никой няма да играе! На фона на кризата, в която страната се намира, това си е чисто разхищение”, не крие гнева си студентката Тамара Сантош. Тя смята, че във време на топящи се доходи и растящи такси за следване държава би следвало по-разумно и предпазливо да изразходва средствата си.

В скоро време ще е завършено студентското игрище за голф, за което са заделени седем хектара земя и два милиона евро – половината от средствата са от европейски субсидии. Дори спортни функционери като директорът на стадиона Жоао Рокет смятат, че сегашният момент не е особено подходящ за подобен строеж. „Проблемът около финансирането на съоръжения за голф е този, че голфът е стигматизиран като спорт за богаташи. Във време на криза като сегашното повечето хора смятат, че е абсурдно да се заделят инвестиции за строеж на голф-игрища”, казва Рокет.

Моделът отпреди кризата

Университетското игрище за голф обаче е замислено преди повече от пет години – във времена, когато европейските субсидии се изсипваха щедро над Португалия и страната можеше да си позволи и някои по-луксозни проекти. Така някои малки кръстовища внезапно се превърнаха в гигантски кръгови движения със скъпо струващи фонтани и паметници. Почти всеки окръжен град си строеше конгресни центрове, в които обаче не се мяркаше жива душа, а правителството опаса цяла Португалия с луксозни аутобани, по които не пътува почти никой поради повишените цени на винетките. Всички тези начинания бяха осъществени по един и същ модел: ЕС плащаше близо две трети от нужните средства, за остатъка – правителството взимаше банков кредит. В сегашната криза обаче дори и смислените проекти стават обект на критика.

por

Директорът на стадиона Жоао Рокет е привърженик на идеята за строеж на голф-игрище. “Традиционните видове спорт като ръгби и футбол вече не привличат толкова много студенти както едно време, така че трябва да се преориентираме. А щом като искаме студентите и занапред да спортуват, трябва да покажем с нещо, че сме модерен университет, който знае какво се търси”, казва Рокет. Освен това голф-игрището ще бъде отворено за всички, а от това университетът ще получава и странични приходи.

Последиците от „грешните сметки“

Допълнителни ползи очаква и град Елвас в бедната южнопортугалска провинция Алентежо. Във времената, когато парите не бяха проблем, градът си построи най-голямата изкуствена ледена пързалка на Иберийския полуостров, заедно с многофункционална спортна зала за седем милиона евро. Покривът на залата дори може да се отваря през горещите летни месеци, когато там се провеждат концерти и кориди. ”Ледената пързалка ни носи много приходи, уверява Мануел Валерио, който отговаря за поддръжката на общинските съоръжения. През коледната ваканция от съседна Испания пристигат много туристи, които я ползват и оставят парите си при нас.”

Факт е, че пързалката в Елвас се ползва почти само от испанци. За обеднелите в кризата португалци е трудно да отделят по три евро за 30 минутно ползване. Испанците обаче са във възторг от съоръжението: “Фантастично е”, хвали го Хосе Антонио, който е пропътувал близо 100 километра от съседна Испания, за да кара кънки с децата си. “Съоръжението е добре поддържано, входът е евтин, на децата им доставя огромно удоволствие”, казва той.

За съжаление, поддръжката на повечето подобни съоръжения струва прекалено скъпо. За разлика от Елвас, доста други общини обмислят закриването на луксозните плувни басейни и спортни съоръжения. “Някои хора преди години явно са си правили грешно сметките, признава общинският служител Валерио от Елвас. А ЕС не само е одобрявал повечето от тези “грешни сметки”, но и ги е финансирал с много милиарди.

 
 

Най-неприятните жени в Холивуд

| от chronicle.bg |

Да бъдеш актриса в Холивуд не е лесно. Трябва да си секси, красива, талантлива и да даваш всичко от себе си, за да израснеш в една силно конкурентна среда.

Ако успееш в същото време да запазиш някаква човечност и да не изглеждаш супер надута, тогава ставаш истинска звезда. Ако не успееш, израстваш в кариерата си, но разочароваш онези, които имат късмета или нещастието да те познават.

В галерията долу сме събрали онези знаменитости, които по мнение на хората, които имат досег до тях, са изключително капризни, арогантни и се държат като принцеси. Иначе казано – кифли.

Вижте 10 известни, брилянтни в професията си жени, които са се провалили в отношението си към фенове и колеги.

 
 

Най-интересното от хип-хоп сцената на едно място

| от chronicle.bg |

Тази година започва много силно за хип-хоп сцената в България. След няколко ударни партита от началото на януари в края му идва моментът за кулминацията – Back To The Unity. Това е платформа, която събира в себе си есенцията на българската хип-хоп сцена.

За пореден път на една сцена ще се качат както утвърдени имена в жанра, така и обещаващи млади таланти. Това са Нокаут, X-Team, F.O., Stick Insect, Atila, 5 o’clock, Keranov & Jay, Feel, Secta, Splitkid, Homelesz, DIS, Logo5, So Called Crew, Sistah/187, DJ Akasha, Ума и Дума, F-act & vWhy, DJ Unkle Billy, МС Нема & Chibook, Mish Mash.

Това ще бъде осмото издание на Back To The Unity, като всяко следващо набира все повече скорост. Неслучайно си печели славата на едно от най-големите меропроприятия за хип-хоп в България. Традиционно това се превръща в мястото, където артистите се обединяват за качествена и неопетнена българска музика.

Back To The Unity ще се състои на 27 януари в Mixtape 5, а вратите отварят точно в 21.00 ч. Билети – на касите на Ticketlogic.

 
 

Ще видим нещо ново от LG

| от chronicle.bg |

Моделът G5 на LG – колкото и интересен да беше – се оказа провал. Сега компанията се опитва да се съвземе с друг емблематичен за марката телефон, който най-вероятно ще бъде показан на 26 февруари, ден преди Mobile World Congress в Барселона.

LG вече изпрати покани за събитието. Те не съдържат много информация – само дата и място. Но няколко неща сочат, че става въпрос за новия G6.

Поканата е с формата на телефон и на нея можем да прочетем мотото „See More, Play More“ (Виж повече, играй повече), което най-вероятно се отнася до новия дисплей на G6 – 18:9.

Освен дисплея, който официално беше потвърден от LG, G6 може да има Snapdragon 835 и 6GB RAM.

Носят се слухове, че LG ще пусне нов смарт часовник в Барселона, който ще бъде по-луксозен от стария LG G Watch R.

На Mobile World Congress изглежда ще бъде много интересен. Huawei, Motorola и Nokia също изпратиха покани за събития около тази дата, а се твърди, че  Samsung, HTC и няколко други компании ще покажат нови продукти.

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.